Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis uutje: 4 weken zomer 2016
Re: Reis uutje: 4 weken zomer 2016
heb je voor de Narrows waterschoenen nodig ? Ik begrijp dat je deels dor het water loopt en ik weet niet of dat handig is met (goede/stevige) wandelschoenen.....
Angels Landing lijkt me erg spectaculair. Kids van 13 en 11 kunnen dat aan ?
Bus reserveren in Yosemite, moet dat ruim van te voren of kan dat de avond ervoor ?
Ik heb gelezen dat het stuk in Yosemite waar de Sequoia's staan, tijdelijk afgesloten is (Mariposa Grove). Zijn er alternatieven in de buurt ?
Angels Landing lijkt me erg spectaculair. Kids van 13 en 11 kunnen dat aan ?
Bus reserveren in Yosemite, moet dat ruim van te voren of kan dat de avond ervoor ?
Ik heb gelezen dat het stuk in Yosemite waar de Sequoia's staan, tijdelijk afgesloten is (Mariposa Grove). Zijn er alternatieven in de buurt ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je loopt bijna de hele tijd door het water, dus ja, waterschoenen of teva sandalen zijn handig. Kijk ook eens in dit topic.
De hikersbus in Yosemite zo ik zo vroeg mogelijk reserveren, zeker de eerste bus is meestal helemaal volgeboekt.
De Mariposa grove is nog dicht,maar je kunt ook naar de Tuolumne grove of de Merced Grove. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/yose (bij alerts).
Wij waren vorig jaar in de Merced grove, zie ons verslag bij 25 juni.
Niet in Yosemite zelf, maar wel in de buurt: Calaveras Big Trees SP en Grant Grove in Kings Canyon. Zie voor beide ons 2013-verslag.
Marianne
De hikersbus in Yosemite zo ik zo vroeg mogelijk reserveren, zeker de eerste bus is meestal helemaal volgeboekt.
De Mariposa grove is nog dicht,maar je kunt ook naar de Tuolumne grove of de Merced Grove. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/yose (bij alerts).
Wij waren vorig jaar in de Merced grove, zie ons verslag bij 25 juni.
Niet in Yosemite zelf, maar wel in de buurt: Calaveras Big Trees SP en Grant Grove in Kings Canyon. Zie voor beide ons 2013-verslag.
Marianne
Onze twee zonen hebben Angel's Landing gedaan. Ze waren toen 16 en 13 jaar. Ze waren al halverwege het laatste stuk toen wij daar aan kwamen. Ik ben achter hen aan gegaan. Mijn man zag het niet zitten dat onze jongste dochter, die toen 12 was, dat laatste stuk zou doen en is bij haar blijven wachten tot wij terug waren. Achteraf bezien had zij het ook kunnen doen. Onze oudste dochter (14 jaar toen) was niet mee tijdens die wandeling en had dat laatste stuk ook niet kunnen doen, denk ik.
Ik denk dat je moet afwegen wat voor type kinderen je hebt. Drie van onze vier kinderen zijn erg sportief, hebben geen hoogtevrees, zijn niet bang aangelegd en houden van een uitdaging, zonder roekeloos te worden. De vierde is niet zo sportief en wat onhandiger en sneller bang en soms erg impulsief. Dat zijn aspecten die m.i. zwaarder doorwegen dan leeftijd.
Ik denk dat je moet afwegen wat voor type kinderen je hebt. Drie van onze vier kinderen zijn erg sportief, hebben geen hoogtevrees, zijn niet bang aangelegd en houden van een uitdaging, zonder roekeloos te worden. De vierde is niet zo sportief en wat onhandiger en sneller bang en soms erg impulsief. Dat zijn aspecten die m.i. zwaarder doorwegen dan leeftijd.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Vraagje mbt de Panorama trail: ik heb gelezen dat je de Glacier Point bus kunt nemen/reserveren en dan de tocht van boven naar beneden kunt lopen. Lijkt me een geweldige tocht. Mbt het reserveren van de Glacier Point bus: hij gaat op meerdere tijden (oa 8:30 en 10:00), wat zouden jullie adviseren qua vertrektijd? Hoe lang duurt het voordat de bus boven is bij Glacier Point ? Dat zie ik nergens terug (alleen dat de hele Tour heen en terug 4 uur duurt)
en hoe ver van te voren zoden we 4 plekken in die bus moeten reserveren en betalen ? Want wat als het die dag nu echt enorm rotweer zou zijn, heb ik dan pech en ben ik m'n geld kwijt ......?
en hoe ver van te voren zoden we 4 plekken in die bus moeten reserveren en betalen ? Want wat als het die dag nu echt enorm rotweer zou zijn, heb ik dan pech en ben ik m'n geld kwijt ......?
Ik zou dat zsm doen, zeker in het hoogseizoen. Anders heb je nog een uitdaging om boven te komen. De bus doet er ongeveer anderhalf - twee uur over. Ik zou je adviseren om zo vroeg mogelijk te gaan, dan is het vaak wat rustiger en heb je minder last van eventuele hitte.
Groetjes,
Daniel
Daniel
knoop doorgehakt: zojuist de Glacier Point Tour bus (one way) geboekt zodat we die dag de Panorama Trail kunnen gaan lopen
Ik heb nog wat vraagjes:
Is er tussen El Portal (Yosemite) en San Francisco nog wat interessants te zien ? Ik kan zo 1-2-3 niet echt wat vinden.
Een MLB honkbal-wedstrijd: is dat leuk om te bezoeken ? Of zou het te lang duren voor de kids ?
Ik heb nog wat vraagjes:
Is er tussen El Portal (Yosemite) en San Francisco nog wat interessants te zien ? Ik kan zo 1-2-3 niet echt wat vinden.
Een MLB honkbal-wedstrijd: is dat leuk om te bezoeken ? Of zou het te lang duren voor de kids ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou altijd minimaal tot de 7-inning stretch blijven, maar het hangt echt van de wedstrijd af hoe lang het allemaal duurt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, ik zou zoveel mogelijk tijd gebruiken voor Yosemite of voor SF.Uutje schreef:Is er tussen El Portal (Yosemite) en San Francisco nog wat interessants te zien ? Ik kan zo 1-2-3 niet echt wat vinden.
Marianne
Tussen SF en Yosemite is niet echt wat bijzonders te zien, het is een saaie route. Zoals Marianne ook al opmerkte; je kunt je tijd sowieso beter gebruiken in ofwel SF of Yosemite.
Een gemiddelde baseball game duurt 3 uur, met uitschieters naar 5 uur. Maar goed, als je de weg erheen, parkeren, weggeraken van de drukke parking na de wedstrijd, dan kun je er zeker wel 5 uur voor uitrekken. Ik vraag me af of je kinderen dat leuk gaan vinden, waarschijnlijk ook omdat ze het spelletje misschien niet helemaal snappen en het erg traag gaat.
Een gemiddelde baseball game duurt 3 uur, met uitschieters naar 5 uur. Maar goed, als je de weg erheen, parkeren, weggeraken van de drukke parking na de wedstrijd, dan kun je er zeker wel 5 uur voor uitrekken. Ik vraag me af of je kinderen dat leuk gaan vinden, waarschijnlijk ook omdat ze het spelletje misschien niet helemaal snappen en het erg traag gaat.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik denk dat het per kind zal verschillen of ze het te lang vinden duren. Mijn man is met onze kinderen naar een baseball wedstrijd geweest en ze vonden het allebei een erg leuke ervaring. De jongste was 14 en erg dol op sport. De oudste 17 en heeft eigenlijk een aversie tegen het kijken naar sport, hij kan zich ook niet lang concentreren op een wedstrijd. Hij vond het vooral leuk om te kijken naar het publiek, en alles er omheen. Je kunt het allicht proberen, en als het te lang duurt weggaan. Mijn zoon wilde daarna natuurlijk een cap van de SD Padres (wij waren in SD) met zijn naam erop 
ok, dank jullie voor de snelle reacties alweer
Die honkbalwedstrijd in Oakland begint pas om 7 pm dus als dat max 5 uur duurt dan wordt het wel een lange avond/nacht.... we denken er nog wel even over.
Vraagje met Monument Valley. We rijden vanuit Grand Canyon naar Mexican Hat waar we 1 nacht blijven in een yurt (onze dochter is die dag ook jarig !)
Nu zie ik heel veel aanbieders van georganiseerde Monument Valley tours maar ik lees ook dat je prima zelf de Monument Valley Drive kunt rijden. Heeft zo'n georganiseerde tour heel veel meerwaarde ? Het kost toch wel minimaal 200 usd met ons viertjes voor een tour van 1,5 uur.....
Die honkbalwedstrijd in Oakland begint pas om 7 pm dus als dat max 5 uur duurt dan wordt het wel een lange avond/nacht.... we denken er nog wel even over.
Vraagje met Monument Valley. We rijden vanuit Grand Canyon naar Mexican Hat waar we 1 nacht blijven in een yurt (onze dochter is die dag ook jarig !)
Nu zie ik heel veel aanbieders van georganiseerde Monument Valley tours maar ik lees ook dat je prima zelf de Monument Valley Drive kunt rijden. Heeft zo'n georganiseerde tour heel veel meerwaarde ? Het kost toch wel minimaal 200 usd met ons viertjes voor een tour van 1,5 uur.....
Het rondje is in principe ook te rijden met de eigen wagen, maar met twee bedenkingen:
Je bent niet verzekerd op onverharde weg met een huurauto. En daarmee samenhangend, de staat van de weg is erg wisselvallig. Er loopt op dit moment een ander topic over de ervaringen daarmee. Maar het is moeilijk om er op voorhand iets over te zeggen. Dus wat voor auto huren jullie, en zie je het zitten om het risico te lopen op onverharde weg. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
Je bent niet verzekerd op onverharde weg met een huurauto. En daarmee samenhangend, de staat van de weg is erg wisselvallig. Er loopt op dit moment een ander topic over de ervaringen daarmee. Maar het is moeilijk om er op voorhand iets over te zeggen. Dus wat voor auto huren jullie, en zie je het zitten om het risico te lopen op onverharde weg. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
-
Gast
Drie uur lijkt me een betere inschatting. En je kunt natuurlijk altijd eerder weggaan, je hoeft niet tot het eind te blijven.Uutje schreef:ok, dank jullie voor de snelle reacties alweer![]()
Hallo allemaal,
we zijn inmiddels alweer bijna 4 weken terug van onze onvergetelijke vakantie.
Mede dankzij alle goede tips op dit forum was het voor ons de perfecte 1e vakantie in de USA.
Dankjewel allemaal voor alle nuttige tips, trucs en aanwijzingen
We hebben een youtube film online gezet voor vrienden en familie en deze is tijdelijk ook door iedereen te bekijken.
Groetjes,
Twan
we zijn inmiddels alweer bijna 4 weken terug van onze onvergetelijke vakantie.
Mede dankzij alle goede tips op dit forum was het voor ons de perfecte 1e vakantie in de USA.
Dankjewel allemaal voor alle nuttige tips, trucs en aanwijzingen
We hebben een youtube film online gezet voor vrienden en familie en deze is tijdelijk ook door iedereen te bekijken.
Groetjes,
Twan
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
Dank voor het delen van jullie presentatie.
Dank voor het delen van jullie presentatie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2136 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 11 Reacties