API vond ik via de website van KLM waar ik meer las over wat allemaal nodig is voor het reizen naar Amerika. Echter het gedownloade formulier heeft het logo van KLM erop staan. Nu vlieg ik via United, krijg ik daar een formulier waarop ik het moet invullen?harryh schreef:
Het adres in API invullen is naar mijn idee belangrijker - niet alleen omdat het verplicht is, maar juist omdat het in ESTA niet verplicht is
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
Heleennuru
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
Gast
Als je geen creditcard hebt dan mag je Amerika of Canada wel vergeten. Dan kan je daar nog geen eens betalen of je moet iedere dag naar de ATM gaan. Gekkenwerk, loop je net als Lil'Kleine met 1000 cash op zak. Als je dan beroofd wordt, aiaiaiaiai....Heleennuru schreef:Ok dankjewel voor de reactie Harry! En waarom via eVisa. Omdat ik de link vond via deze website en ik geen creditcard heb of hoef. Naar mijn weten was dit dan de beste optie. Er zijn toch vaker mensen die dit zo doen? Of heb ik het nu mis.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Niet iedereen heeft een cc natuurlijk. Het is wel handiger om deze te hebben, bv voor autohuur ed. en de gewone betalingen, maar als je bij een vriend logeerd heb je dat iig niet nodig voor bv een hotelboeking.
Als je niet via de officiele site de ESTA kunt aanvragen kijk dan altijd wel via die site of je aanvraag daar wel in staat. Je kan dat altijd controleren. Er zijn ook sites die echt mensen oplichten en er soms tot wel €100 per aanvraag voor durven te vragen. Daar dient altijd goed op gelet te worden.
Als je niet via de officiele site de ESTA kunt aanvragen kijk dan altijd wel via die site of je aanvraag daar wel in staat. Je kan dat altijd controleren. Er zijn ook sites die echt mensen oplichten en er soms tot wel €100 per aanvraag voor durven te vragen. Daar dient altijd goed op gelet te worden.
Ik heb ook een vraag.
Ik heb geen werkgever (doe vrijwilligerswerk).
Wat moet ik dan aangeven?
En doen ze daar bij binnenkomst moeilijk over? Ik krijg wel een uitkering (geen bijstand!).
En doen ze daar bij binnenkomst moeilijk over? Ik krijg wel een uitkering (geen bijstand!).
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tegenwoordig vul je de API informatie online in. Dus vooraf of uiterlijk tijdens het online inchecken bij United.Heleennuru schreef: API vond ik via de website van KLM waar ik meer las over wat allemaal nodig is voor het reizen naar Amerika. Echter het gedownloade formulier heeft het logo van KLM erop staan. Nu vlieg ik via United, krijg ik daar een formulier waarop ik het moet invullen?Veel vragen...
Als je met je boekingscode inlogt bij United kan je waarschijnlijk nu al ergens deze API informatie invullen. Op KLM.nl in ieder geval wel.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kun je je vorige werkgever invullen, en als je die niet hebt dan vul je Nee in. Ik heb de lijst niet voor me, maar staat er niets in de toelichting?SuzieQ schreef:Ik heb ook een vraag.
En nee, ze doen niet moeilijk als je geen werkgever hebt. Ook niet als je een bijstandsuitkering zou hebben.
Marianne
Net een ESTA aanvraag ingediend voor onze trip naar Amerika in mei. Maar er stond of je Amerika als tussenstation gebruikt. Als je naar de Canadese kant van de Niagara falls gaat vanaf NY, is Amerika dan een tussenstation?
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hebben wij afgelopen zomer ook bezocht (midden van rondreis), maar wij hadden USA als eindbestemming ingevuld.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
WIj gaan het rondje NY-Niagara-Washington-NY, dus ik moet een nieuwe ESTA aanvragen omdat ik Amerika als tussenstation heb ingevuld?
Het is geen tussenstation als je even de grens overwipt en weer terug. In jouw geval is Amerika je hoofdbestemming.
Bedankt voor jullie reacties. Dus ik moet een nieuwe ESTA aanvragen?
Kijk eerst eens of je je aanvraag kan wijzigen.
Ik kan alleen mijn mailadres wijzigen. 
Je zou ook minimaal een verblijfsadres etc. moeten kunnen wijzigen. Heb je het wel via de officiële site gedaan?
Ja, als je invult dat je Amerika als tussen bestemming gebruikt hoef je geen verblijfplaats in te vullen.
Dankjewel.Martin & Marianne schreef:Dan kun je je vorige werkgever invullen, en als je die niet hebt dan vul je Nee in. Ik heb de lijst niet voor me, maar staat er niets in de toelichting?SuzieQ schreef:Ik heb ook een vraag.
En nee, ze doen niet moeilijk als je geen werkgever hebt. Ook niet als je een bijstandsuitkering zou hebben.
Marianne
Ja die heb ik.
En evt huisvrouw kan dat ook?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, waarom zou je huisvrouw invullen? er wordt naar werkgever gevraagd, niet naar een beroep.
Je zegt dat je een vorige werkgever hebt; dan kun je die invullen. Maar je kunt toch ook nee invullen. Alleen de eerste vraag is verplicht, de rest niet.
Heb je gekeken wat er staat bij het vraagteken naast de vraag? Daar vind je een toelichting. Kijk je op officiële site en naar de Nederlandse versie?
Marianne
Je zegt dat je een vorige werkgever hebt; dan kun je die invullen. Maar je kunt toch ook nee invullen. Alleen de eerste vraag is verplicht, de rest niet.
Heb je gekeken wat er staat bij het vraagteken naast de vraag? Daar vind je een toelichting. Kijk je op officiële site en naar de Nederlandse versie?
Marianne
Officiële site.
En als ik geen werkgever invul wat moet ik dan bij binnentreden van het land zeggen als ze naar werk vragen?
Huisvrouw, geen werk?
Bedankt weer, wat is dit forum toch waardevol!
En als ik geen werkgever invul wat moet ik dan bij binnentreden van het land zeggen als ze naar werk vragen?
Huisvrouw, geen werk?
Bedankt weer, wat is dit forum toch waardevol!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
We hebben net esta ingevuld en bij indentificatie unknown gezet omdat het onduidelijk was voor ons, toestemming is verleend, maar zou dit kwaad kunnen?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt de - niet verplichte - vraag naar identicifatienummer? Je had daar niets in hoeven te vullen, maar het zal geen probleem zijn lijkt me. Je hebt immers al toestemming gekregen.
Als vragen niet duidelijk zijn kun je ook de taal op Nederlands zetten.
Marianne
Als vragen niet duidelijk zijn kun je ook de taal op Nederlands zetten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 37155 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-