Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ron Notenboom: Terug naar ZW Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ron Notenboom: Terug naar ZW Amerika
Ik heb het niet over de 89A gehad. Het is de 89T. Die weg is aangelegd/verhard nadat een deel van de 89 is weggespoeld. Maar de 89 is inmiddels weer open. Zie ook dit topic.
GoogleMaps noemt de 89T gewoon de 89 in de routebeschrijving zie ik.
Marianne
GoogleMaps noemt de 89T gewoon de 89 in de routebeschrijving zie ik.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je die link van marianne, die adot traffic pagina had geopend had je het probleem al kunnen vinden...
Ze zijn van 3 tot 24 augustus van 6u in de morgen tot 6u in de avond (weekdagen) aan de weg aan het werken. Er is een wegversmalling en mogelijk is er een pilotcar of een stoplicht waardoor je vertraging kunt hebben.
Ze zijn van 3 tot 24 augustus van 6u in de morgen tot 6u in de avond (weekdagen) aan de weg aan het werken. Er is een wegversmalling en mogelijk is er een pilotcar of een stoplicht waardoor je vertraging kunt hebben.
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Had ik inmiddels gezien Paul. Deze route in de 2e week van september zou dus geen probleem mogen zijn.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Om toch nog wat meer rust in de bouwen overwegen wij om 2 dagen Page te doen i.p.v. 1. Daarbij dan de vraag of het goed is te doen om op één dag vanuit Page heen en weer te rijden naar MV in combinatie met een bezoek aan de Lower Antelope Canyon. Vanuit Page willen we dan de dag erna verder reizen naar Grand Canyon Village.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Waar bestaat dan de rust uit? Dat je je koffer niet hoeft te pakken?
Ik zou zelf die rust eerder halen uit minder uren in de auto zoals je doet met een overnachting in MV.
Ik zou zelf die rust eerder halen uit minder uren in de auto zoals je doet met een overnachting in MV.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Dat kan je toch geen "rust" noemen? Over en weer naar MV is al te gek én bovendien via een, voor een groot stuk, behoorlijk saaie weg.Ron Notenboom schreef:Om toch nog wat meer rust in de bouwen overwegen wij om 2 dagen Page te doen i.p.v. 1. Daarbij dan de vraag of het goed is te doen om op één dag vanuit Page heen en weer te rijden naar MV in combinatie met een bezoek aan de Lower Antelope Canyon. Vanuit Page willen we dan de dag erna verder reizen naar Grand Canyon Village.
Overnacht inderdaad in MV, op die manier kan je er tenminste van een zonsondergang/opgang genieten. Het zijn trouwens ook veruit de mooiste uren voor de drive door het park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me wel voorstellen dat het prettig is om twee nachten op dezelfde plek te blijven. Maar dan zou ik Monument Valley vergeten.
Ik zie nu dat ik in herhalingen val (maar ik ben wel consequent ha ha); op de vorige pagina had ik ook al zoiets gezegd. Maar toen sprong je opeens naar de kust.
Marianne
Ik zie nu dat ik in herhalingen val (maar ik ben wel consequent ha ha); op de vorige pagina had ik ook al zoiets gezegd. Maar toen sprong je opeens naar de kust.
Marianne
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik begrijp jullie reacties, maar als ik vanuit Mexican Hat naar GC rijd moet ik volgens mij ook dezelfde weg grotendeels nogmaals rijden. Terwijl ik van Page naar GC de (naar ik begrepen heb) mooie 89 kan nemen en die dag weer wat minder reistijd kwijt ben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar als je Monument Valley vanaf Page doet rij je toch ook 2x dezelfde weg???
Als je Page - Monument Valley - Grand Canyon doet kom je 120km over dezelfde weg. Dat is toch ook weer geen ramp. Vooral het stuk tussen Mexican Hat en Kayenta niet. Rij anders juist even vanuit Page op en neer naar Bitter Springs. Verder is de 89 ook weer niet zo interessant op het stuk tussen Page en de Grand Canyon. Bij het leuke stuk bij Marble Canyon en de Navajo Bridge komen jullie namelijk ook niet tijdens deze reis.
Tussen Mt. Carmel en Bryce en de dag erna tussen Bryce en Page rij je overigens ook 2x over hetzelfde stuk 89. Ook geen saai stuk om 2x te doen al zeg ik het zelf. Toevallig ook een kilometer of 90.
Als je Page - Monument Valley - Grand Canyon doet kom je 120km over dezelfde weg. Dat is toch ook weer geen ramp. Vooral het stuk tussen Mexican Hat en Kayenta niet. Rij anders juist even vanuit Page op en neer naar Bitter Springs. Verder is de 89 ook weer niet zo interessant op het stuk tussen Page en de Grand Canyon. Bij het leuke stuk bij Marble Canyon en de Navajo Bridge komen jullie namelijk ook niet tijdens deze reis.
Tussen Mt. Carmel en Bryce en de dag erna tussen Bryce en Page rij je overigens ook 2x over hetzelfde stuk 89. Ook geen saai stuk om 2x te doen al zeg ik het zelf. Toevallig ook een kilometer of 90.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind MV overdag niet zo interessant; daar zou ik niet voor heen en weer rijden vanuit Page. Besteed dan je tijd in Page, daar is ook genoeg te doen.
En als je MV wilt zien, overnacht er dan. Even een quote van iemand die net terug is (zie dit topic):
En als je MV wilt zien, overnacht er dan. Even een quote van iemand die net terug is (zie dit topic):
Marianetri_ap schreef: Monument Valley: the View Campgrond is schitterend. Beste zonsondergang en -opkomst ever. De scenic route is een sprookje.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, je had die quote uit een ander topic er ook onder kunnen zetten. Die dacht er anders over. Ieder zijn/haar eigen ding zeg ik maar.
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gisteren terug gekomen van onze 3 weekse reis door het zuidwesten. Mede dankzij jullie hulp is het een fantastische reis geworden, waarbij wij ongelooflijk veel hebben gezien en gedaan. In totaal ruim 4.300 km gereden in een heerlijke Hyundai Santa Fe Sport van Alamo voor de prijs van een midsize SUV. Wel werden we verrast dat 'skip the counter' bij Alamo in LA niet mogelijk bleek ondanks onze eerdere online check in.
In afwijking van onze eerdere plannen hebben we Monument Valley niet gedaan, maar in plaats hiervan een extra dag in Page gebruikt voor een boottocht op Lake Powell. Voor ons sprongen Bryce NP, Death Valley (met overnachting in Furnace Creek Ranch), Zion en uiteraard de Lower Antelope Canyon er uit. Nu eerst de jetlag verwerken en een overzicht maken van alle kosten die we hebben gemaakt om wellicht daarna met jullie hulp plannen te maken voor een volgende reis. En uiteraard weer wennen aan het trieste Nederlandse weer en de lange broek.
Zelf alles regelen kan ik iedereen aanraden. Bij geen enkel hotel waar we hadden geboekt is er ook maar iets fout gegaan.
Naast onze zelf meegenomen navigatie hebben we erg veel gemak gehad van de apps Tripit en MapsMe.

In afwijking van onze eerdere plannen hebben we Monument Valley niet gedaan, maar in plaats hiervan een extra dag in Page gebruikt voor een boottocht op Lake Powell. Voor ons sprongen Bryce NP, Death Valley (met overnachting in Furnace Creek Ranch), Zion en uiteraard de Lower Antelope Canyon er uit. Nu eerst de jetlag verwerken en een overzicht maken van alle kosten die we hebben gemaakt om wellicht daarna met jullie hulp plannen te maken voor een volgende reis. En uiteraard weer wennen aan het trieste Nederlandse weer en de lange broek.
Zelf alles regelen kan ik iedereen aanraden. Bij geen enkel hotel waar we hadden geboekt is er ook maar iets fout gegaan.
Naast onze zelf meegenomen navigatie hebben we erg veel gemak gehad van de apps Tripit en MapsMe.