Mij is dit ook al opgevallen toen ik in februari in Florida was. Normaal zit ik in de regio Space Coast, Brevard County, heerlijk rustig en de mensen zijn bijna allemaal aardig en vrij relaxed, uitzonderingen daar gelaten, maar ja we hebben allemaal weleens een offday..hekkie schreef:.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik daar de laatste jaren heel langzaam toch een verandering in zie komen. Men houdt zich minder aan de snelheidsregels (vind ik erg opvallend) en ook gebeurd het ons steeds vaker dat we "minder vriendelijk" worden bejegend. Gelukkig heeft dit (nog) niet de overhand, maar de verandering is toch duidelijk waarneembaar.
Op onze reis vorige maand naar Florida e.o. werd deze verandering bij aankomst al, direct weer bevestigd .
Na de landing ('s avonds) in Miami gingen we naar het verhuurstation van Alamo. Er waren geen klanten en er stonden 2 mensen (man en een vrouw) achter de balie (waarschijnlijk Cubanen). De vrouw "hielp" ons. Zij heeft geen woord tot ons gesproken en bleef de hele tijd in haar eigen taal en al kauwgum kauwende praten met haar collega. Tegen ons werd alleen maar gebarentaal gebruikt. Echt onbeschoft!
We rijden naar ons hotel, komen daar binnen, zit een "dame" achter de balie te telefoneren. Ook hier weer precies hetzelfde. Bleef doorpraten aan de telefoon, tegen ons gebarentaal. Ook hier geen woord!.
Geen leuke binnenkomst in ons geliefd vakantieland......![]()
Marjan
Ik ben ook een paar dagen richting Fort Lauderdale geweest, oa Sawgrass Malls. Ik vond het echt op Benidorm lijken....sorry voor de vergelijking..leek wel of de mensen toeristen moe waren, en het was ook niet zo proper meer allemaal..
Ook erg druk met verkeer en Zuidamerikaanse rijstijl....
Was blij om weer terug te keren naar Melbourne