Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ons rondreis draadje...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ons rondreis draadje...

Bericht door Harry-Carla »

Dank Rob, dat is dus nu duidelijk (en anders als die m.ts van de KLM vertelde :twisted: ).
Maar goed, voor de landing vragen we sowieso wel aan de steward(es) hoe we het snelst overal doorheen komen.
Laatst gewijzigd door Harry-Carla op 11 okt 2008, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry-Carla
Amerikafan

Wij hebben een vraag over de Camperverzekering via de Europeesche.
Er zijn 2 tarieven en uiteraard met iets verschillende dekkingen. Het is natuurlijk heel persoonlijk maar, kan iemand iets zeggen/aanbevelen welke te nemen?

Klik: Camperverzekering

Harry & Carla

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het verschil zit hem echt puur in de uit te keren bedragen bij rechtsbijstandhulp. Het is echt een eigen keus hoeveel je wil verzekeren. Het verschil in uitkeringsbedragen is niet zo groot, maar kan bij een rechtszaak heel wat uitmaken.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 07 aug 2008, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij nemen nooit de camperverzekering, maar de SLI die de verhuurder aanbied.
Bij de SLI heb je een eigen risico van 500 of 700 dollar.
De SLI is ook een stuk goedkoper dan de camperverzekering die de Europeesche aan bied.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er is een groot verschil tussen alleen de SLI en de camperverzekering van de Europeesche. Er is een hele uitgebreide discussie over gevoerd in dit topic.

SLI is alleen de uitbreiding van je aansprakelijksheidsdekking voor schade aan derden. De campverzekering dekt ook de rechtsbijstand en schade aan de camper zelf. Zo kregen wij een keer 185 dollar terug van een schade aan een camperstoel en kreeg Ingrid bijvoorbeeld via een vergelijkbare verzekering via Jan Doets (ook Europeesche) de schade aan het zonnescherm terug.

Ik vind dus niet dat je SLI en deze verzekering kan en mag vergelijken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vergeleek hem ook niet hoor.
Ik wees er alleen op dat er nog een andere verzekering is en dat daar een reigen risico op zit.
Het is net voor wat je kiest.
Harry-Carla
Amerikafan

Het is weer tijd voor een update van ons draadje.

Inmiddels is alles wat geboekt moest worden geboekt en is bijna alles verder al geregeld en betaald. Alleen de camperhuur moeten wij nog betalen voor eind oktober 2008.

Wij willen dan een ieder die ons geholpen heeft, van informatie en tips heeft voorzien, hierbij bedanken. :doublethumb:

Voor ons wordt het tot vertrek nu veel zaken en vergaarde informatie doorlezen, napluizen, verder uitspitten etc.

Harry & Carla

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Harry-Carla schreef: Voor ons wordt het tot vertrek nu veel zaken en vergaarde informatie doorlezen, napluizen, verder uitspitten etc.
Mogelijk kan je 1 november tijdens de meeting http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =4&t=17252 al een heleboel informatie en tips verzamelen :wink:
Harry-Carla
Amerikafan

Rob schreef:
Harry-Carla schreef: Voor ons wordt het tot vertrek nu veel zaken en vergaarde informatie doorlezen, napluizen, verder uitspitten etc.
Mogelijk kan je 1 november tijdens de meeting http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =4&t=17252 al een heleboel informatie en tips verzamelen :wink:
Ja, deze topic hadden wij al gezien en het PB daarover ook ontvangen. Eigenlijk hebben wij op de 1e al een afspraak staan :? Wij houden het in gedachten en letten op de inteken deadline :wink:

Harry & Carla

Harry-Carla
Amerikafan

Zo, even weer een update want het is/staat al geruime tijd stil hier :wink:

Bij het opruimen van de paspoorten (na een weekje Kreta) en andere zooi, blijkt -in tegenstelling met wat eerder gepost is- dat wij de paspoorten waar in 1990 de Visa stempels zijn aangebracht, toch nog bewaard hebben! :dance:
We kunnen ze dus volgend jaar gewoon gebruiken. Of het voordeel oplevert? :roll:

Verder hebben wij uit de periode 1979-2002 (weten niet precies van wanneer ze zijn) nog een paar dollarbiljetten in huis.M.n. die van 1, 5 en 10 $
De vraag is nu, hoe weten wij of ze nog geldig zijn? Tips? (behalve naar de bank gaan :wink: )
Ook hebben wij nog 1 biljet van 2 $ maar volgens ons was daar iets (bijzonders) mee?

Vorige week op Schiphol alvast wat $ ingeslagen. Koers blijft tot aan ons vertrek natuurlijk een gok.

Harry & Carla

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is grappig,ik heb nog een paspoort uit 1984 met een visum stempel,heb dat jarenlang gebruikt,met telkens een aantekening in mijn nieuwe paspoort dat mijn oude nog geldig was,maar wel alleen de bladzijde met het visum.
Alle andere bladzijdes van mijn oude waren geperforeerd.

Met het visa waiver program hoeft dat niet meer,ik heb het nog wel,maar ik zou niet weten waar.
Harry-Carla
Amerikafan

Ook nog zo'n zwart paspoort dus :lol:
Die 'aantekeningen' wie doet dat? (en evt. waar?)

Harry & Carla

FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Harry-Carla schreef:Verder hebben wij uit de periode 1979-2002 (weten niet precies van wanneer ze zijn) nog een paar dollarbiljetten in huis.M.n. die van 1, 5 en 10 $
De vraag is nu, hoe weten wij of ze nog geldig zijn?
Ja, nog altijd geldig (sterker nog: oude 5-jes worden nog gewoon geprint, waarschijnlijk omdat de Fed alle persen nodig heeft op het moment :? ). Nieuwe 5-jes (met een enorme, paarse, 5 op de ene kant) geven zelfs nog van tijd tot tijd een raar gezicht in de winkel.
Harry-Carla schreef:Ook hebben wij nog 1 biljet van 2 $ maar volgens ons was daar iets (bijzonders) mee?
Ietwat zeldzaam, maar verder gewoon een geldig betaalmiddel.

Gr., Flipje
Harry-Carla
Amerikafan

Thanks! :wink:

Harry & Carla

Harry-Carla
Amerikafan

Zo, na een lange stilte zijn we nu weer actief bezig met de voorbereidingen.
Wij hebben geprobeerd de 2008 Trailer Life Directotry Campground Navigator CD (2008) te gebruiken, maar dat gaat niet lekker tot nu toe. Daarna de TLD-site gebruikt om van Campground naar Campground te plannen, ook dat gaat niet lekker (erg grove routeplanning).
Daarna de Rand Mcnally routenplanner gebruikt, ook die gaat niet lekker met plannen.
Onze vraag is dus: hoe kunnen wij de route(n) van Campground naar Campground vrij secuur plannen :?:
Noot: de TLD-Gids heeft vaak alleen maar een Zipcode en geen adresvermelding om te gebruiken.

Harry & Carla

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Harry-Carla schreef:Ook nog zo'n zwart paspoort dus :lol:
Die 'aantekeningen' wie doet dat? (en evt. waar?)
Toch nog antwoord na al die tijd,sorry.

Ik heb 2x met aanvragen van een nieuw paspoort op het gemeentehuis een aantekening gekregen dat mijn oude paspoort met visum op bladzijde ... bij het nieuwe paspoort hoorde.
Oude paspoort had een groot gat in alle pagina's,behalve die met het visum.

Ergens moet ik het nog hebben,met zo'n grote visum stempel in een paar kleuren.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb ook nog zo'n oud zwart paspoort uit 1971, vol met stempels, waaronder drie visa voor de U.S.A. Twee waren een jaar geldig; het laatste "indefinitely". Blijkbaar duurt eeuwig tegenwoordig niet meer zo lang. :lol:
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Harry-Carla schreef:Zo, na een lange stilte zijn we nu weer actief bezig met de voorbereidingen.
Wij hebben geprobeerd de 2008 Trailer Life Directotry Campground Navigator CD (2008) te gebruiken, maar dat gaat niet lekker tot nu toe. Daarna de TLD-site gebruikt om van Campground naar Campground te plannen, ook dat gaat niet lekker (erg grove routeplanning).
Daarna de Rand Mcnally routenplanner gebruikt, ook die gaat niet lekker met plannen.
Onze vraag is dus: hoe kunnen wij de route(n) van Campground naar Campground vrij secuur plannen :?:
Noot: de TLD-Gids heeft vaak alleen maar een Zipcode en geen adresvermelding om te gebruiken.
Ik kan met TL ook niet echt uit de voeten voor routeplanning. Ik zoek alle sites van de campings online op, moet ze toch reserveren op die manier vaak. Via RV Park Reviews kan je vaak weldirect naar de sites klikken.

Plannen doe ik met Microsoft Streets and Trips. Ik koop elk jaar een nieuwe versie (dat is een tic hoor), maar heb nu de 2009-versie gedownload. Je dan deze dan 60 dagen gratis gebruiken, voor mij is dat nu genoeg, over drie weken vertrekken we weer naar de USA en dan koop ik weer een officiële versie.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Old Faithful schreef:Ik heb ook nog zo'n oud zwart paspoort uit 1971, vol met stempels, waaronder drie visa voor de U.S.A. Twee waren een jaar geldig; het laatste "indefinitely". Blijkbaar duurt eeuwig tegenwoordig niet meer zo lang. :lol:
Klopt,zo'n indefinitely visum heb ik dus ook nog ergens.
Misschien toch maar weer eens proberen. :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik zoek de campgrounds uit via de TL directory (boek bijna nooit via de site) en bekijk via dan via http://www.rvparkreviews.com/ wat de bevindingen van andere camperreizigers zijn, soms haal ik daar dan een andere campground uit omdat die een betere beoordeling heeft.
Met Streets & Trips wordt dan de route uitgezet waarbij het voordeel is dat veel campgrounds daar op aangegeven staan en je dus precies je route kan bepalen.
Ook zet ik wel een stuk route uit wat ik wil doen die dag en kijk dan welke campgrounds er via S&T tevoorschijn komen om daarna de beoordeling van rvparkreviews te bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer