Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Binnenlandse vluchten / auto huren / overnachtingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Racerke schreef: Ik heb de indruk dat de prijs van 14d duurder is dan 2 x 7 dagen of ben ik verkeerd.
Racerke schreef: De kost voor 1d te huren is +-45, voor 7 dagen 300.

En mijn reis opsplitsen in 2x 7dagen ... gaat dat goedkoper uitkomen of niet?
Probeer het gewoon uit op een site als usareisen.de of bij een reisbureau, maar waarom zouden ze voor de 2e 7 dagen een dagprijs rekenen en voor de eerste 7 dagen een weekprijs? Lijkt me niet logisch.

Wat bedoel je met: ik heb de indruk? Heb je het ergens gezien, of vermoed je het alleen maar?

Ik raad je aan om de autohuur vanaf hier te regelen, via usareisen, of via een reisbureau. Is goedkoper dan rechtstreeks bij de verhuurder en je weet zeker dat je goed zit met de verzekeringen.
Racerke schreef: Waar vindt ik info over de benzineprijzen in de VS én tankstations?
Googel eens op gas prices, dan vind je ontzettend veel informatie. Reken op ongeveer 3 dollar per gallon.
Racerke schreef: Qua drop off kosten... die zal ik dus bij iedereen voor deze trips hebben?
Hoezo dus? Volgens mij heeft iedereen hier nu al verteld dat je tussen Arizona en California geen drop off kosten hebt.
Racerke schreef: OK, dan moet ik eens even een reisbureau binnenstappen en concreet vragen. Maar kan dat 'zomaar' enkel een auto boeken?
Ja hoor, dat kan. Misschien betaal je wel administratekosten.

MArianne
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Drop off kosten zijn er wel op alamo.com:

Drop Charge $100.00
Concession Recoup Fee 11.11 % $11.11
Maricopa County Surcharge $3.61
Arizona Surcharge 5 % $5.56
Sales Tax (10.10%) $11.22
Subtotal $131.50

Calculate Estimated Total Estimated Total $1,120.62

Ondertussen naar die Duitse website een mail gestuurd om te vragen of drop-of bij hun er bij in zit. (507,84 euro)
Kan je hen in Dollar betalen... wss niet :wink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Racerke schreef:
Waar vindt ik info over de benzineprijzen in de VS én tankstations?
http://gasprices.mapquest.com/index.jsp
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Even dit topic terug bovenhalen omdat ik twee vragen heb hierover:

1 vliegtuig voor binnenlandse vlucht
Stel dat je voor een bepaalde datum een vlucht boekt en je hier of vroeger of later toekomt .... kan je dan dezelfde dag een andere vlucht nemen?

vb vlucht dinsdag 11/12 12u

Kan je als je iets te laat bent bellen of regelen dat je diezelfde dag een andere vlucht op mag of daags erna?
En kan je als je te vroeg toekomt vroeger opstappen? vb maandag 10/12 of dinsdag 8u

----------------------------

2 Huurauto

Hoe zit het met de kosten als je tot een bepaalde dag een huurauto via usareisen / Alamo geboekt hebt en je te vroeg of te laat toekomt?
vb afgave dinsdag 11/12 9u

Wat als je maandag 10/12 9u al wilt afleveren
Wat als je woensdag 12/12 9u wil afgeven

Wie moet ik dan hoeveel op voorhand contacteren?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

en nog ééntje

3 Trein bij Amtrak

Hier al online geboekt en je wil een dag later of vroeger deze rit doen. Kan dat of niet?

En in alle gevallen, hoeveel kosten komen erop ongeveer?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

- Vluchten wijzigen gaan bijna nooit. Zeker niet in de USA.
- Auto moet je even nakijken bij de Policies. Zoals bijvoorbeeld hier: http://www.alamo.com/itemCategories.do

Kijk bij No Show, Early return, Late Charges / Overtime

- Amtrak: zie hier

Even een opmerking: het komt netter over als je eerst zelf moeite doet om antwoorden te vinden. Het forum is geen vraagbaak waar je alles maar neer kunt pennen met de hoop dat iemand het voor je opzoekt. Google is your Friend!

Bij de meeste bedrijven kun je dit soort zaken opzoeken op de FAQ pagina.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Racerke,

Als je het goede ticket boekt, kun je dat altijd weer wijzigen, je moet dan echter wel een Full-flexebel ticket boeken, en dit kost meestal een veelvoud van een normaal ticket met beperkingen, kom zeker niet te laat met een normaal ticket, want dan kun je gewoon een heel nieuw ticket kopen, no show is no go and no refund.
Voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, je boekt voor een vaste periode en dat kun je niet zomaar veranderen. Je kunt dan beter niet vantevoren boeken en gewoon alles ter plaatse regelen, maar ook hier geldt weer, tegen aanzienlijk hogere kosten.
Trein weet ik niets van.

Harry
nicodewal
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicodewal »

Harry schreef:Racerke,

Als je het goede ticket boekt, kun je dat altijd weer wijzigen, je moet dan echter wel een Full-flexebel ticket boeken, en dit kost meestal een veelvoud van een normaal ticket met beperkingen, kom zeker niet te laat met een normaal ticket, want dan kun je gewoon een heel nieuw ticket kopen, no show is no go and no refund.
Voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, je boekt voor een vaste periode en dat kun je niet zomaar veranderen. Je kunt dan beter niet vantevoren boeken en gewoon alles ter plaatse regelen, maar ook hier geldt weer, tegen aanzienlijk hogere kosten.
Trein weet ik niets van.

Harry
Als je een ticket binnen Amerika boekt, kan je die (nagenoeg) altijd wijzigen (ook wanneer je een erg goedkoop ticket boekt). Je betaalt een change fee die kan variëren van $25 tot $100, afhankelijk van de maatschappij en route. Daarbij kan dan nog een verschil in tarief komen (wat behoorlijk *kan* oplopen), afhankelijk van hoe vol de vlucht is en wat de regels zijn op het ticket. Bel gewoon de airline (of je reisbureau) en vraag ze wat het kost. Ze kunnen je dat binnen een minuut vertellen en dan kan je beslissen of dat het waard is, of niet.

Tickets die je niet kan veranderen bestaan (nagenoeg) niet bij binnenlandse vluchten. Ze komen nog wel voor bij hele goedkope internationale vluchten, maar zelfs daar kan je in de meeste gevallen je vluchten wijzigen voor een $100-$400 "fee" plus verschil in tarief (fare difference). Dat verschil kan echter wel zo hoog oplopen (afhankelijk van beschikbaarheid en tariefregels) dat het te duur wordt.

Soms, als je je ticket via Expedia en dergelijke sites boekt, kan je ook niets meer wijzigen na het boeken. Lees dus altijd goed de tariefregels voordat je een ticket op zo'n site koopt. Ik zou ook willen adviseren om altijd op de site van de airline zelf te kijken om te zien wat zij voor dezelfde vlucht rekenen. Soms is dat hetzelfde of een beetje meer en dan kan het de moeite waard zijn om een beetje extra te betalen omdat je dan flexibeler bent.

No-shows betekent niet altijd dat je je geld kwijt bent. Van de grotere airlines is dat wel het geval bij Continental, United Airlines, American Airlines en US Airways, maar niet bij o.a. Northwest, Delta en Southwest.

Over autohuur:
Je kunt trouwens (zolang je direct bij het verhuurbedrijf hebt geboekt) altijd je reservering veranderen, al kan het dagelijks huurtarief dan wel veranderen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je via een "third party" (sorry, ik kan zo niet op het NL-se woord komen) boekt, je dan beperkter bent in je wijzigingen.

Voor Amtrak ticket wijzingen kan je het beste Amtrak bellen:
How do I make a change to a reservation?

If you would like to change an existing reservation, please call us at 1-800-USA-RAIL (1-800-872-7245).

Please have the following information ready:

- Your reservation number
- The date of travel

Please note that fees may apply.
Ook hier kan het lastiger zijn om wijzigingen te maken als je via een "third party" hebt geboekt.
Sinds 2004 in de USA

http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Njit schreef:- Vluchten wijzigen gaan bijna nooit. Zeker niet in de USA.

Even een opmerking: het komt netter over als je eerst zelf moeite doet om antwoorden te vinden. Het forum is geen vraagbaak waar je alles maar neer kunt pennen met de hoop dat iemand het voor je opzoekt. Google is your Friend!

Bij de meeste bedrijven kun je dit soort zaken opzoeken op de FAQ pagina.
Nijt ... er is een verschil tussen 'de regels' en wat er in de praktijk toegepast wordt.

@Nico & Harry: hartelijk bedankt voor de info!
Het gaat mij vooral om op veilig te spelen en nu heb ik een duidelijk beeld dat het kan en waar ik op moet letten.
Om de reis en kosten in te plannen was expedia een goed voorbeeld maar het boeken is dan misschien best bij de maatschappij zelf.
Ik heb alvast genoeg lectuur voor het weekend, enkele mailtjes naar de maatschappijen én de vraag die ik aan usareisen kan stellen.

Bedankt mensen en een prettig weekend
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Dit topic nog eens even van onder het stof halen ... . Vooral voor de titel :wink:

Als ik in Baltimore land om 14u15
Is het dan haalbaar om een vlucht om 16u15 in te plannen of best deze van 17u05 of zelfs nog later te nemen?

Om een binnenlandse vlucht te nemen vertrekkende in Las Vegas én Chicago. Hoe zit het in deze luchthavens met aantal uur voor de vlucht dat je er moet zijn?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Racerke schreef:Dit topic nog eens even van onder het stof halen ... . Vooral voor de titel :wink:

Is het dan haalbaar om een vlucht om 16u15 in te plannen of best deze van 17u05 of zelfs nog later te nemen?
Er van uit gaande dat je eerst het hele immigration circus nog door moet en je bagage mee moet nemen is 2 uur misschien wat krap zou voor de 17:05 vlucht gaan.
Om een binnenlandse vlucht te nemen vertrekkende in Las Vegas én Chicago. Hoe zit het in deze luchthavens met aantal uur voor de vlucht dat je er moet zijn?
2 uur, hou er op LV rekening mee dat daar 1 van de langzaamste security checkpoints van heel Amerika zit.
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Bjorn,

Wat betreft je aansluitingsvlucht in Baltimore: Neem de laatst mogelijke.
Wat betreft binnenlandse vluchten: Bekijk de websites van de luchtvaartmaatschappij. In LAS is de regel 2 uur. Voor Chicago moet je na kijken. Welke airport neem je in Chicago: Ohare of Midway?

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Baltimore ... de laatst mogelijke??
Dat is 18u of 20u ... !

Chicago O Hare ga ik nemen
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ehm ... nu laat de maatschappij mij net weten dat ik niet naar Baltimore maar naar Washington Dull International Airport vlieg.

Hoe is het vervoer tussen deze luchthaven en deze van Baltimore?
Of de binnenlandse vlucht gewoon vanuit IAD nemen?
Het is iets duurder maar ik zit ermee dat het daar een pak groter is.

Hoeveel tijd moet ik dan voorzien tussen landen (13u50) en opstijgen ... ?
Ik heb al gezien dat er hier net zoals op JFK Int Airport verschillende gebouwen zijn voor de verschillende luchtvaartmaatschappijen. Zit ik dan met extra wandeltijd?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Welke maatschappij vlieg je? Op Dulles word je met "mobile lounges" van de ene naar de andere terminal vervoerd. Er is geen openbaar vervoer van Dulles naar Baltimore en ander vervoer is bereduur om van het verkeer nog niet te spreken, dus ik zou je binnenlandse vlucht vanuit Dulles nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Racerke,

Leuk dat je nog voor wat chaos zorgt.
Het nieuwe plan is dus vanaf IAD een vlucht te nemen. Wat kost het met Southwest of Jetblue. Kijk ook even op expedia. de
veel plezier,
Afbeelding
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

ik heb nog even voor jou gekeken.Je kan met southwest um 8 uur avonds noch naar Phoenix voor een prijs van 99 dollar. Je komt dan wel pas tegen middernacht toe.
Alles andere is een pak duurder.
Luc
Afbeelding
nicodewal
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicodewal »

Racerke schreef:Dit topic nog eens even van onder het stof halen ... . Vooral voor de titel :wink:

Voor binnenlandse vluchten moet je *officieel* 2 uur voor vertrek aanwezig zijn, maar in de meeste gevallen is 1 uur meer dan genoeg. Als er slecht weer is of andere problemen/drukte (als je reist tijdens "spitsuur" bijv.) kan je natuurlijk beter wat eerder aanwezig zijn.
Sinds 2004 in de USA

http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Dat was duidelijk, het wordt dus vanuit Dulles.
Petra/VS schreef:Welke maatschappij vlieg je? Op Dulles word je met "mobile lounges" van de ene naar de andere terminal vervoerd.
Ik kom toe met British Airways en land om 13u50
Hoe werken die mobile lounges juist?
Hoe snel of traag werkt dat??

@Luc met Southwest is de vlucht van 20u één van de duurdere, 315$. De datum dat ik deze connectie wil maken is nl op zondag 20 april.

Met Northwest kan ik om 16u15 vertrekken met één overstap in Detroit voor 253,8$ (aankomst 20u30)
Met Airtran vertek 17u43, overstap Atlanta voor 165,8$. (aankomst 21u45)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer