We hebben heen aan award vlucht geboekt met miles. Maar heb onvoldoende miles om terug weer hetzelfde te doen.Waarom zoek je een enkeltje? Je moet toch een gewone retourvlucht NL/BE naar USA en terug?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@frasi we vliegen heen met LH in first, maar dat viel wat duur uit in miles (230000 + 149 euro voor 2). Dus terug moet ik een andere oplossing zoeken. Veel miles in 1 keer maar hebben het er wel voor over.
Ik heb intussen een mogelijke oplossing gevonden. Bij amex krijg je nu 150000 bonuspunten voor een platinum kaart. Net genoeg voor 2 tickets terug in economy.
Ik heb intussen een mogelijke oplossing gevonden. Bij amex krijg je nu 150000 bonuspunten voor een platinum kaart. Net genoeg voor 2 tickets terug in economy.
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Volgend jaar zomer gaan we weer naar de USA; ik ben al aan het oriënteren op vliegtickets; ze zijn nog niet beschikbaar, maar ik kijk al wel een paar weken eerder naar tijden en routes.2 weken geleden hebben vrienden van ons op Schiphol hun vlucht naar SF gemist; ze waren 3 uur van tevoren op Schiphol maar door drukte bij inchecken en security toch gemist.....uiteindelijk kwamen ze 12 uur later aan in SF. Meestal vliegen wij via Heatrow door naar de USA (of Azië) maar nu denk ik dat het misschien veel handiger is om in de USA over te stappen, dan heb je als je een vlucht mist veel meer opties om verder te vliegen en dus geen dag te verliezen. Of zie ik dat verkeerd? Stel me zo voor dat wanneer je naar Las Vegas vliegt met tussenstop in bijvoorbeeld New York of Chicago en je mist daar de doorvlucht, er veel meer vluchten naar Las Vegas gaan dan vanuit Europa, waardoor je totale vertraging korter is. Of is dat verkeerd gedacht?
Laatst gewijzigd door jill1234 op 27 jul 2024, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Volgens mij is dat ook zo. Voor binnenlandse vluchten zijn er meer mogelijkheden lijkt mij.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Dat heb je helemaal goed bedacht. Je hebt dan idd veel meer mogelijkheden bij vertraging. Ik zie zo'n overstap in Europa altijd een beetje als verloren tijd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Inderdaad als je vanuit Nederland naar de VS vliegt met een overstap in een van de hubs, zijn er doorgaan meerdere vluchten per dag door naar je eindbestemming. Dus bij vertragingen ben je beter af met een overstap in de VS dan in Europa. Voor het boeken wel even kijken (bijv. via Skyscanner) welke latere opties er nog zijn vanuit je overstap naar eindbestemming.
Daarentegen: als je ver vooruit boekt is er een redelijke kans dat de vluchtschema's nog gaan wijzigen en later je alsnog een alternatieve route moet/kan kiezen.
Daarentegen: als je ver vooruit boekt is er een redelijke kans dat de vluchtschema's nog gaan wijzigen en later je alsnog een alternatieve route moet/kan kiezen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
dank voor de reacties; we hebben een keer in Chicago een overstap gehad en ik vond het toen bij aankomst in Denver heel fijn dat je het hele immigration circus al gehad had; dus koffer halen en de taxi in. Dus ik ga kijken inderdaad voor een overstap in de VS!
2019: camperreis rondje Los Angeles
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het enigste dat ik vervelend vind bij een overstap in de States is dat je 2e vlucht vaak met een kleiner vliegtuig is (narrowbody) waardoor je, zeker als je zoals mij vaak naar de westkust vliegt, een aantal uur in zo’n 3-3 narrowbody vliegt. Ik vlieg liever langer op 1 lange vlucht met een widebody jet, maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur. Ook hou ik er ook altijd rekening mee dat je bij terugkeren met een Amerikaanse maatschappij wellicht niet in aanmerking komt voor eu261 compensatie bij vertraging.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Jaren geleden al eens een paar keer naar Amerika geweest (Westkust en ook een keer Florida). En nu staat er weer een tripje op de planning in de meivakantie van 2025 (Florida). Dit keer met kinderen dus we zijn even aan het kijken wat het handigste / meest comfortabele is. We hebben nu deze opties:
Rechtstreekse vlucht via Frankfurt
Dat gaat wel via Discover (van Lufthansa) en daar lees ik hier wisselende verhalen over. Maar het rechtstreeks vliegen spreekt me wel aan want het overstappen blijft toch altijd een gedoe (en je reistijd wordt er een stuk langer door). Ook is het prijstechnisch best interessant. Frankfurt is voor ons ongeveer 3 uur rijden. We zouden dan de dag van de voren een hotel kunnen boeken vlakbij Frankfurt zodat de reisdag zelf alleen het vliegen is. Immigrations is dan wel op MCO en geen idee of dat daar enigszins soepel verloopt.
Vlucht met overstap via Amsterdam/Frankfurt/Brussel
Hier hebben we dan wat meer keuzes qua vliegmaatschappijen. Is vaak wel wat duurder en je zit met de overstap (waar je dus ook weer minimaal 2 uur moet rekenen). Ik heb alleen gekeken via Google Flights die dan zelf suggesties doet van overstap, vaak ook met een kortere overstap en die moet ik dan negeren. Of zijn er hier mensen die individueel de vlucht naar een hub boeken en een aparte vlucht boeken naar Orlando? Kan me niet voorstellen dat dit goedkoper is.
Waar zouden jullie voor kiezen met kinderen (leeftijd rond de 10 jaar)?
En ik dacht dat Brussel preclearance zou krijgen maar heb daar geen recente berichten meer over gelezen.
Rechtstreekse vlucht via Frankfurt
Dat gaat wel via Discover (van Lufthansa) en daar lees ik hier wisselende verhalen over. Maar het rechtstreeks vliegen spreekt me wel aan want het overstappen blijft toch altijd een gedoe (en je reistijd wordt er een stuk langer door). Ook is het prijstechnisch best interessant. Frankfurt is voor ons ongeveer 3 uur rijden. We zouden dan de dag van de voren een hotel kunnen boeken vlakbij Frankfurt zodat de reisdag zelf alleen het vliegen is. Immigrations is dan wel op MCO en geen idee of dat daar enigszins soepel verloopt.
Vlucht met overstap via Amsterdam/Frankfurt/Brussel
Hier hebben we dan wat meer keuzes qua vliegmaatschappijen. Is vaak wel wat duurder en je zit met de overstap (waar je dus ook weer minimaal 2 uur moet rekenen). Ik heb alleen gekeken via Google Flights die dan zelf suggesties doet van overstap, vaak ook met een kortere overstap en die moet ik dan negeren. Of zijn er hier mensen die individueel de vlucht naar een hub boeken en een aparte vlucht boeken naar Orlando? Kan me niet voorstellen dat dit goedkoper is.
Waar zouden jullie voor kiezen met kinderen (leeftijd rond de 10 jaar)?
En ik dacht dat Brussel preclearance zou krijgen maar heb daar geen recente berichten meer over gelezen.
Ga er maar van uit dat die pre-clearance er niet komt op Zaventem. Of in de nabije toekomst.
@freek44 je wilt in april/mei 2025 gaan. Dat is nog heel erg ver weg.
Zet gewoon een flight search aan op Google flights voor AMS,DUS,BRU naar de luchthavens in Florida waar je heen wilt (MCO, MIA, RSW en TPA zijn in zuid Florida de meest gangbare luchthavens).
Als er iets voorbij komt dat qua prijs bevalt dan boek je het. Dit soort routes moet voor onder de EUR 500 retour kunnen. Goedkoopste op dit moment is EUR 539 met Air Canada zie ik, 20/4 - 2/5 BRU-TPA. Maar geduld wordt vaak beloond, dus gewoon een search doen en "track prices" bovenin de pagina aanzetten. Dan krijg je van Google automatisch met enige regelmaat een mailtje.
Naar Frankfurt rijden lijkt me een beetje overdreven als je drie internationale luchthavens binnen 1 tot anderhalf uur rijafstand hebt. Waarbij je Dusseldorf dus niet hebt genoemd in je post, maar waar wel vaak gunstige tarieven voor zijn voor vluchten naar de US. Vaak Skyteam, dus een connectie in Parijs of Amsterdam.
Je zegt ook dat je "een korte overstap moet negeren". Waarom? Als de airline het verkoopt dan is het normaal gesproken prima. In AMS bijvoorbeeld is een connectie van 50 minuten oid echt totaal geen issue, voor niemand. Even de benen strekken, boarden en door. En een route met twee connecties is toch ook geen issue? Zeker een connectie in de US, bijvoorbeeld in ATL oid, is erg prettig. Je bent dan door immigrations, even de benen strekken, en dan nog een kort vluchtje naar je eindbestemming. Waar je daarna je koffers van de band pakt en direct naar buiten loopt.
Zet gewoon een flight search aan op Google flights voor AMS,DUS,BRU naar de luchthavens in Florida waar je heen wilt (MCO, MIA, RSW en TPA zijn in zuid Florida de meest gangbare luchthavens).
Als er iets voorbij komt dat qua prijs bevalt dan boek je het. Dit soort routes moet voor onder de EUR 500 retour kunnen. Goedkoopste op dit moment is EUR 539 met Air Canada zie ik, 20/4 - 2/5 BRU-TPA. Maar geduld wordt vaak beloond, dus gewoon een search doen en "track prices" bovenin de pagina aanzetten. Dan krijg je van Google automatisch met enige regelmaat een mailtje.
Naar Frankfurt rijden lijkt me een beetje overdreven als je drie internationale luchthavens binnen 1 tot anderhalf uur rijafstand hebt. Waarbij je Dusseldorf dus niet hebt genoemd in je post, maar waar wel vaak gunstige tarieven voor zijn voor vluchten naar de US. Vaak Skyteam, dus een connectie in Parijs of Amsterdam.
Je zegt ook dat je "een korte overstap moet negeren". Waarom? Als de airline het verkoopt dan is het normaal gesproken prima. In AMS bijvoorbeeld is een connectie van 50 minuten oid echt totaal geen issue, voor niemand. Even de benen strekken, boarden en door. En een route met twee connecties is toch ook geen issue? Zeker een connectie in de US, bijvoorbeeld in ATL oid, is erg prettig. Je bent dan door immigrations, even de benen strekken, en dan nog een kort vluchtje naar je eindbestemming. Waar je daarna je koffers van de band pakt en direct naar buiten loopt.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad al wat alerts aangezet en ik was ook nog niet van plan om nu te boeken. Dat zal eerder richting einde van dit jaar worden in de hoop dat de prijzen inderdaad rond de 500 / 600 euro komen te liggen.
Met betrekking tot de korte overstap: ik bedoelde dus eigenlijk een korte (eerste) overstap in de VS. Omdat je daar te maken hebt met het immigrations-gebeuren hou ik zelf altijd minimaal 2 uur aan voor de eerste overstap in de VS. Maar soms zie ik dus via Google Flights vluchten voorbij komen met een overstap van een uur. Ik kan me niet voorstellen dat dit haalbaar is als je de tijd van immigrations mee gaat tellen.
Dat ligt er aan op welke luchthaven. Een uur is wel erg kort (en ik ken eigenlijk geen US luchthaven waar een MCT is van een uur voor international->domestic).
Maar anderhalf uur op Atlanta is bijvoorbeeld prima te doen. De CBP heeft allerlei nieuwe technieken geintroduceerd in de afgelopen jaren. Zo kunnen veel meer mensen gebruik maken van de mobile passport control app, die voorheen alleen voor Amerikane was. Al met al schiet het echt een stuk beter op tegenwoordig.
En zelfs als het onverhoopt toch mis zou gaan is dat ook geen issue, zolang je voor het boeken even checkt of er die dag nog latere vluchten naar je eindbestemming gaan De airline zet je wel op de volgende vlucht. Houd er wel rekening mee dan je dan voor dat laatste vluchtje waarschijnlijk niet meer allemaal bij elkaar zit. Omdat je vanuit Europa meestal in de ochtend of begin middag aankomt, en je connectie meestal een hub is van de airline waar je mee vliegt, zijn er bijna altijd nog wel meerdere latere vluchten naar je eindbestemming.
Maar anderhalf uur op Atlanta is bijvoorbeeld prima te doen. De CBP heeft allerlei nieuwe technieken geintroduceerd in de afgelopen jaren. Zo kunnen veel meer mensen gebruik maken van de mobile passport control app, die voorheen alleen voor Amerikane was. Al met al schiet het echt een stuk beter op tegenwoordig.
En zelfs als het onverhoopt toch mis zou gaan is dat ook geen issue, zolang je voor het boeken even checkt of er die dag nog latere vluchten naar je eindbestemming gaan De airline zet je wel op de volgende vlucht. Houd er wel rekening mee dan je dan voor dat laatste vluchtje waarschijnlijk niet meer allemaal bij elkaar zit. Omdat je vanuit Europa meestal in de ochtend of begin middag aankomt, en je connectie meestal een hub is van de airline waar je mee vliegt, zijn er bijna altijd nog wel meerdere latere vluchten naar je eindbestemming.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En niet het laatste stuk apart boeken! Dan draai je zelf voor de kosten op als je die vlucht mist.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thanks, helemaal duidelijk! Dan gewoon lekker even de alerts in de gaten houden en later beslissen wat handig is. Gezien de minder goede ervaringen die ik lees over Discover laat ik die even buiten beschouwing. Liever wat meer tijd kwijt en fatsoenlijk vliegen dan beknibbelen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben in korte tijd 3x met Discover van Orlando naar Frankfurt gevlogen. Daar is helemaal niks mis mee.
Alles is prima geregeld, nette vliegtuigen en met de verzorging aan boord is ook niks mis. Zeker geen budget airline.
Ik zou het er zeker niet om laten.
Alles is prima geregeld, nette vliegtuigen en met de verzorging aan boord is ook niks mis. Zeker geen budget airline.
Ik zou het er zeker niet om laten.
Ik zal nog maar een keer waarschuwen: de meivakantie duurt (zie alle berichten en plannen hier op het forum) ruim 2 weken. Ideaal dus voor een trip met kinderen naar de USA. Verwacht niet dat vluchten met vertrek 17/4-20/4 vanuit AMS goedkoper gaan worden. Wellicht een schommeling van 20-30 tientjes, maar het zullen geen super lage tarieven worden. En het gaat hier vooral om LAS, LAX, MCO. SFO en MIA zullen er wellicht minder last van hebben (minder gunstig startpunt rondreis). Het wordt anders als je gaat uitwijken naar BRU, DUS en zelfs FRA. BRU zal dan als eerste wat duurder worden, DUS erna en denk dat FRA en geen last van zal hebben.... Maar goed, iedereen is natuurlijk vrij om lang te wachten, maar je zou wel eens achter het (voordelige) net kunnen vissen.....
-
- Amerika-ontdekker
Ook goed om andere verhalen te horen. Want uiteindelijk scheelt het best wel wat tijd, geld en ook nog wat gedoe met overstappen. Enige wat ik hier en daar lees/hoor is dat de immigration op MCO best lange rijen kan hebben (maar dat is dan vooral voor de heenweg).
Ja, daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar ik denk dat dit vooral gaat spelen vanaf het einde van dit jaar en dat er de komende maanden nog wel wat schommelingen zullen zijn. Maar dat gaat niet om honderden euro's verwacht ik. Voor nu heb ik het budget vastgesteld tussen 600 en 800 euro per persoon (inclusief baggage).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De wachtrijen voor immigration kunnen overal lang zijn, gelukkig is er nu de mpc app waarmee je een hoop tijd kunt besparen.
Het is een stuk minder erg als je al op de plaats van bestemming bent.
De prijzen lijken inderdaad hoger dan voorgaande jaren, wij vliegen al een jaar of 10 elke meivakantie naar Florida en ik heb nog nooit zoveel betaald als nu.
Een paar weken geleden heb ik tickets geboekt bij United (2025 18-4 tm 3-5) BRU-ORD-MCO en vice versa €718,- pp incl bagage. Mijn schoonzus bij Jetblue met een tussenstop in New York voor €780,- pp incl bagage.
Het is niet anders blijkbaar…
Het is een stuk minder erg als je al op de plaats van bestemming bent.
De prijzen lijken inderdaad hoger dan voorgaande jaren, wij vliegen al een jaar of 10 elke meivakantie naar Florida en ik heb nog nooit zoveel betaald als nu.
Een paar weken geleden heb ik tickets geboekt bij United (2025 18-4 tm 3-5) BRU-ORD-MCO en vice versa €718,- pp incl bagage. Mijn schoonzus bij Jetblue met een tussenstop in New York voor €780,- pp incl bagage.
Het is niet anders blijkbaar…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20493 Weergaves