Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Als ik mensen in de toekomst kan helpen door mijn fout(en) niet te maken dan is mijn doel al bereikt. We zijn tenslotte om elkaar te helpen! Dus ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

Ik ben momenteel eens aan het kijken naar de huurprijzen voor volgend jaar augutus. 1 tot 21 augustus en ophalen in Las Vegas en inleveren in LA of zowel ophalen als terug brengen in La. Hangt beetje af van de vluchten en welke rondreis we plannen, dat ligt nog niet helemaal vast.
Momenteel vind ik via nationalcar.de een “oberklasse suv” dus Chevy Tahoe of gelijkwaardig voor 1770 $.
Dit lijkt me toch een redelijke prijs voor 3 weken? Als ik zoek om op zelfde plaats halen en terugbrengen kom ik uit op dezelfde prijs. Ik heb ook wel gewoon als gast de prijs laten bereken want heb nog geen account bij National
Zitten er hier adertjes onder het gras die ik niet zie? Want als ik op de .com website kijk voor zelfde auto kom ik uit op 2.887 $. Dat is toch een heel verschil.
Wat ik wel niet kan vinden is of je gewoon gratis kan annuleren en ter plekke pas moet betalen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als dit het geval is kan ik misschien zoiezo al vastleggen om deze prijs al te hebben.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Check eens even goed of alle verzekeringen inbegrepen zijn. Als ik naar de door jou genoemde dagen kijk dan is dit namelijk niet het geval
Dit is de zogenoemde Zusatzhaftpflichtversicherung. Als ik deze nog eens selecteer kom ik op 1966 usd uit.
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Bijna $2.000 voor 3 weken, ik heb het er niet voor over. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen uiteraard, maar is een standaard SUV uit de rij, dus betalen voor mid size, geen optie @MikeS1988?
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

harryh schreef:
28 sep 2023, 10:49
Bijna $2.000 voor 3 weken, ik heb het er niet voor over. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen uiteraard, maar is een standaard SUV uit de rij, dus betalen voor mid size, geen optie @MikeS1988?
Je hebt daar inderdaad een punt. Onze vorige rondreis hebben we gedaan met een standaard SUV. Dit was ook vrij praktisch en toen hadden we gezegd dat we een volgende keer een grotere SUV zouden kiezen. Noodzakelijk? Neen, maar het lijkt me gewoon enorm fijn om met een grote amerikaanse SUV rond te rijden. We hebben nu ook wel ons zoontje mee, dus een standard SUV is dan echt het minimum (alleszinds dat vinden wij, iedereen moet dat voor zich uitmaken)

Maar dan is het misschien wel interessant om een midsize te reserveren en uit de rij te gaan kiezen. Het enigste waar ik schrik voor heb is dat we daar gaan staan en er geen standaard SUV in de rij staat en dat zou dan wel een serieuze domper zijn. Dus dat is het dilemma, maar het scheelt idd wel heel wat op de prijs. Want het is toch deze categorie hieronder dat je dan gewoon moet selecteren?
image.png
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ikverzinnogweliets schreef:
27 sep 2023, 20:46
Als ik mensen in de toekomst kan helpen door mijn fout(en) niet te maken dan is mijn doel al bereikt. We zijn tenslotte om elkaar te helpen! Dus ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.
Er zal zeker iemand wat aan je verhaal hebben, maar met alle respect en niet flauw bedoeld, hier wordt op dit forum (en daar buiten) toch al zo vaak voor gewaarschuwd? Ophalen van een huurauto (waar dan ook, bij wie dan ook) is helaas nog steeds een "opletmomentje". Medewerkers die onder druk van provisie een centje bij (moeten?) verdienen en zich dan verlagen tot het uithalen van allerlei trucjes om je ter plaatse meer te laten betalen.

Hoe lang je vlucht/reis ook was, hoe moe je ook bent en hoe de medewerkers van de verhuurbedrijven je ook pushen op het zetten van een handtekening, het gaat uiteindelijk om het bedrag onderaan de streep. Als dit niet overeen komt met hetgeen er in je voucher staat, kijk/vraag je goed waarom dit is en als je dit niet wil, zet je geen handtekening. Weet dan ook wat je hebt gehuurd en wat er allemaal wel/niet inbegrepen is. Bij de hand hebben van een uitdraai van je voucher helpt.

Gelukkig gaat het meestal wel goed, maar je hebt ze er tussen zitten :evil:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

MikeS1988 schreef:
28 sep 2023, 11:33
Maar dan is het misschien wel interessant om een midsize te reserveren en uit de rij te gaan kiezen. Het enigste waar ik schrik voor heb is dat we daar gaan staan en er geen standaard SUV in de rij staat en dat zou dan wel een serieuze domper zijn. Dus dat is het dilemma, maar het scheelt idd wel heel wat op de prijs. Want het is toch deze categorie hieronder dat je dan gewoon moet selecteren?
Ten eerste moet je dan wel ingelogd zijn bij National om een EC boeking te maken, op je screenshot ben je niet ingelogd. Kijk voor EC boekingen even in het National topic, de openingspost legt dat uit. Midsize klopt. Je kunt hetzelfde doen bij Hertz met cat C, zie het Hertz UC topic. En er is ook een topic over hoe status te krijgen bij Hertz en National mocht je die nog niet hebben.

Wat je hier ook kunt terugvinden is dat je om zekerheid te hebben ook een 2e boeking zou kunnen maken voor de klasse die je wilt, bijv Standard SUV. Staat er niets in de rij, dan gebruik je die 2e duurdere boeking. Je zou dan ook even bij UStravel.nl kunnen kijken, ik heb daar voor goeie prijzen Standard SUV bij Alamo kunnen boeken.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

US travel is inderdaad een goede optie. Regelmatig zijn de prijzen via Alamo.de met de code THPPS30 nog voordeliger. Deze code is alleen geldig voor de alamo.de site.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Zijn er voor autohuur op Hawaii (4dgn Kauai, 5dgn Maui, 7dgn Big Island) nog afwijkende bijzonderheden, tips, trucs, etc...? Of kan ik gewoon de hier geldende codes, sites, etc hanteren?
Op Big Island overwegen we een 4x4 ( niet om te off-roaden, maar meer om ook de Mauna Kea op te mogen), voor de rest is elke auto waar 3 personen en 3 mid-size koffers inkunnen prima.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@mikekiwi Ja er zijn afwijkingen: Hertz heeft geen Ultimate Choice locaties op Hawaii, dus UC boeken kan niet. National heeft alleen Emerald Isles op Honolulu International Airport (O'ahu) en Kahului Airport (Maui). Dat betekent dat je de klasse die je wilt zult moeten boeken, tenzij National op Maui, maar ik denk niet dat er daar veel in de isles zal staan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ruud2004 schreef:
28 sep 2023, 12:14
. Medewerkers die onder druk van provisie een centje bij (moeten?) verdienen en zich dan verlagen tot het uithalen van allerlei trucjes om je ter plaatse meer te laten betalen.

Hoe lang je vlucht/reis ook was, hoe moe je ook bent
[/quote]

Wat een teskten.... :oops: :roll: :evil:
De provisie op het afsluiten van een nieuw huurcontract en/of upgrading en de verkoop van verzekeringsproducten is niet " een centje bij verdienen " het is het bi - weekly inkomen van de mensen achter de balie .
Schandelijke termen als verlagen zijn dan ook niet aan de orde.
Als je bij de slager kwam was de vraag altijd : mag het iets meer zijn" ...
Ging de slager zich verlagen tot het uithalen van allerlei trucjes om je ter plaatse meer te laten betalen.??
Het is aan jou om daar ja of nee tegen te zeggen

Als je vlucht lang was kun je lekker uitgeslapen zijn.
Bij de autohuur hoef je niet langs de balie...
Tijdens je vlucht hoef je niet door allerlei tijdzone s heen wakker te blijven...

Tis een kwestie van reisvoorbereiding en daarin keuzes te maken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

harryh schreef:
28 sep 2023, 17:16
@mikekiwi Ja er zijn afwijkingen: Hertz heeft geen Ultimate Choice locaties op Hawaii, dus UC boeken kan niet. National heeft alleen Emerald Isles op Honolulu International Airport (O'ahu) en Kahului Airport (Maui). Dat betekent dat je de klasse die je wilt zult moeten boeken, tenzij National op Maui, maar ik denk niet dat er daar veel in de isles zal staan.
OK, dank voor de informatie, nuttig om te weten!

>> Kiwi's on tour<<
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

mikekiwi schreef:
28 sep 2023, 16:30
Zijn er voor autohuur op Hawaii (4dgn Kauai, 5dgn Maui, 7dgn Big Island) nog afwijkende bijzonderheden, tips, trucs, etc...? Of kan ik gewoon de hier geldende codes, sites, etc hanteren?
Op Big Island overwegen we een 4x4 ( niet om te off-roaden, maar meer om ook de Mauna Kea op te mogen), voor de rest is elke auto waar 3 personen en 3 mid-size koffers inkunnen prima. De prijzen veranderen regelmatig dus blijf checken.
Ik heb nu voor Oahu en Maui voor 320 dollar een midsize gereserveerd bij Hertz met de 51k code. Op Kauai via Alamo.de een midsize suv voor 328 dollar. Je zou voor Big Island Een jeep Wrangler 4x4 kunnen huren. Dat ging bij ons prima!

Overigens, @harryh Bij mijn weten is er net een gloednieuw rentalcar centrum geopend op Honolulu, met ultimate choice en ook op Kahalui ( maui ) is deze optie aanwezig.
De meest recente varingen op flyertalk bevestigen dit
Kaui en Big Island hebben dit nog niet maar met Alamo heb je dan wel weer een aisle waar je uit mag kiezen.

https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... eloading=1

https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... eloading=1

Bericht door harryh »

@dejong89 Hertz heeft die locaties nog niet op hun site staan bij https://www.hertz.com/rentacar/products ... choice.jsp
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

@dejong89 Thanks! De Jeep Wrangler is zeker een optie...

>> Kiwi's on tour<<
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

harryh schreef:
29 sep 2023, 08:56
@dejong89 Hertz heeft die locaties nog niet op hun site staan bij https://www.hertz.com/rentacar/products ... choice.jsp

Heel raar eigenlijk want online en op foto's is wat anders te zien. Zowel op Flyertalk als op Google reviews

Bericht door dhelios »

Vroeger... huurde ik gewoon een auto en klaar, haha. Ik kies wel altijd zoveel mogelijk voor het afdekken van eigen risico's (behalve als het maar 250 euro is bijv), zodat ik nergens meer over hoef na te denken. Maar nu met status matching, kortingscode enz. zie ik het niet meer..

Op dit moment ben ik aan het kijken voor 2 weken autohuur in Miami Airport (ook weer hierinleveren) van een SUV (Chevy Tahoe, Suburban e.d.) in maart 2024. Heb alle stappen gevolgd van matching en daardoor overal nu de hoogste klasse. Maar.. als ik kijk via Alamo.de met de code die hier steeds in dit topic besproken wordt kom ik uit op 850 euro. Knappe prijs en ik zie dat bij Alamo ook je partner gratis kan toevoegen als 2e bestuurder. Maar hoe zit het bij Alamo met de verzekeringen icm de kortingscode? Alles wat mogelijk is, is standaard al aangevinkt. Mijn reisverzekering dekt de persoonlijke bezittingen enz. dus die is niet nodig. Verder kan ik niks kiezen of zien m.b.t. eigen risico enz. Wat ik wel begrijp is dat i.c.m. de Pay Later mogelijkheid dat de reservering kosteloos geannulleerd kan worden (is dit bij alle aanbieders?).

Maar... nu de grote hamvraag. Een C klasse categorie huren bij Hertz en hopen op een mooie upgrade i.c.m. de status (wil graag dus een Tahoe, Suburban enz) ? Of de golden circle bekijken? Of bij Avis huren met President class level? Of de Alamo.de huur pakken met de code. Of .................. teveel keus :lol: wat is wijsheid?

Bedankt allen!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Zoals velen vind je verzekeringen belangrijk. Avis verzekerd op dit moment tot 500000. Amerikanen vinden dat al heel wat. Nederlanders willen graag minimaal 1 miljoen dekking. Als je dat ook wilt, valt Avis af. De overige bedrijven/sites die je noemt geven met of zonder kortingscode allemaal 1 miljoen dekking. Een keuze is of je zekerheid wilt over de klasse auto die je krijgt/kiest of dat niet zo belangrijk vindt. Sommigen maken een back up boeking voor en een goedkope aisle en een wat duurdere vaste klasse. Zelf kies ik voor zo weinig mogelijk gedoe en kies alleen een klasse zodat ik zeker weet wat ik krijg.
Ik kijk dus voor prijzen bij alamo (ustravel, germanwho en alamo.de met code), hertz vaste klasse(diverse codes) en national.
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Is het een nadeel dat een SUV geen hoedeplank heeft? Stel dat je onderweg van A naar B met al je spullen ergens een paar uur geparkeerd staat. Is dat dan onhandig omdat te zien is dat er koffers in zitten?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ha, daar zijn we weer. De aloude kleedjes discussie.
viewtopic.php?f=30&t=46840&hilit=kleedje+auto
Inderdaad een SUV heeft geen hoedeplank of andere afsluiting (als deze er af-fabriek wel is, wordt deze nagenoeg altijd verwijderd door de verhuurder).
Dus potentieel een probleem. Echter; de achterste ramen (zijkant & achter) van een SUV zijn altijd donker gekleurd. Je kan dus al bijna niets zien liggen in de kofferruimte. Als je er dan ook nog een (donker) kleedje overheen legt, is de vermomming compleet.
Midden in de grote stad is wat wellicht toch nog wat risicovol (San Francisco schijnt verschrikkelijk te zijn de laatste jaren), maar op het platteland en in de NP's lijkt het nog erg mee te vallen met autoinbraken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer