Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door noname4 »

Als hij om een zipcode vraagt voer dan je eigen postcode kn met een 0 er voor of vijf keer een 0 dat wil ook wel eens werken.
Ik dacht eerst dat je een typefout had gemaakt en dat je je credicard pincode moest invoeren, maar een postcode, .. dat is wel verrassend. Is er nog iets te zeggen over het type cc dat beter wordt geaccepteerd in de regel op zo'n automaat? Ik heb de keuze tussen mijn mastercard en mijn amex kaart. Ik probeer het gewoon allebei uiteraard.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Nee het ligt meer aan het pompstation dan aan de kaart heb ik de indruk. En het was inderdaad geen typo bedoelde echt zipcode / postcode :). Soms moet je dan ook nog je pincode invoeren maar ook vaak niet. Mjah ik volg maar braaf het menuutje op het apparaat en zie wel waar ik uitkom en oftie werkt of niet. Altijd spannend!

@Sanook ik doe dat beetje op gevoel. Wat voor tent is het, wat voor lui staan er achter de kassa en ik loop er ook rond met zicht op die kaart. Ik moet ook zeggen dat de laatste jaren steeds minder stations het zo doen. Denk dat ze ook wat banger zijn geworden voor gedoe.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@noname: je kunt tegenwoordig ook vaak met je gewone pinpas tanken aan de pomp. In ieder geval bij RaceTrac.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Creditcard wordt steeds lastiger voor Europeanen. De 5x0 of postcode met een 0 ervoor werkt steeds minder vaak dan vroeger. Bovendien wordt mijn Visa kaart tegenwoordig vaak na 1x proberen al geblokkeerd en kan ik dan ICS gaan bellen.
Pin wordt bijna overal geaccepteerd, kies voor debitcard als je in het menu kunt kiezen, pincode en tanken maar.
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

net een reservering gemaakt via alamo affliate; direct een bevestiging en terug te vinden via de Alamo website;

echter ik heb géén CC gegevens doorgegeven; is dat normaal ?

ik kan mij van voorgaande reserveringen via rentalcars en drive usa herinneren dat ik wél CC gegevens moest invoeren.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef: Bovendien wordt mijn Visa kaart tegenwoordig vaak na 1x proberen al geblokkeerd en kan ik dan ICS gaan bellen.
.
Hoi Harry,

Nog bedankt voor je eerdere warm welkom !

ICS biedt ook een Visa Gold (en platinum) die zowel pin (debet) als credit card is
Dat vind ik in het dagelijks leven de meest optimale toepassing.
Wel merk ik dat met name in California het lastig blijft om met een buitenlandse creditcard te betalen.
De chipcard is nog niet helemaal ingevoerd en de detaillisten blijven fraude problemen hebben.
DE oplossing is de AMEX Flyiing Blue Gold card.
$ Wordt in de USA niet gezien als " buitenlandse " creditcard.
$ Is feitelijk een premium reis /annuleringsverzekering waarvan je met het pasje ook kunt betalen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Goeie tip @bedeve!
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Hmm ik tank tegenwoordig bijna altijd met cash in amerika, veel benzinestations geven tot 5cent per gallon korting als je met cash betaald.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Da's dan $0,75-1,00 verdiend per tankbeurt... Mij het gedoe & risico met contanten niet waard ;)
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Marco en Cindy »

$1,00 voordeel dan moet je ook nog effe 20 gallon d'r in zien te krijgen. :D Meestal tanken wij maar rond de 8 tot 10 gallon. Dus het voordeel zal vaak laag zijn wat je behaald door te tanken met contanten. En dan heb je de kosten van het geld pinnen nog niet meegerekend. Blijft dus weinig voordeel over.

Maar aan de andere kant moet uiteindelijk iedereen dat doen qua betalen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Lenco1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Lenco1 »

bedeve schreef: DE oplossing is de AMEX Flyiing Blue Gold card.
$ Wordt in de USA niet gezien als " buitenlandse " creditcard.
$ Is feitelijk een premium reis /annuleringsverzekering waarvan je met het pasje ook kunt betalen
:offtopic: Ik heb net de Flying Blue Gold card omgezet naar een Flying Blue Silver Card aangezien ik de reis/annuleringsverzekering juist een stuk beperkter vind qua voorwaarden vergeleken met reguliere reis/annuleringsverzekeringen. Amex is idd wel handig(er) om in de USA om mee te betalen.
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:

In zoverre dat het vergelijken van AMEX Flying Blue cards tegelijkertijd het vergelijken van de aan die kaarten verbonden Hertz CDP 's inhoudt.

Lenco1 ; Hert zijn 19 pagina' s verzxekeringsvoorwaarden. 19 pagina 's mitsen ,.maaren ,mitsdienen, alsdan en andere haast niet door te komen tekstuele kost. Gelukkig zijn de voorwaarden van aklle reisverzekeringen zo 'n beetje op dezelfde wijze gestruktuktureerd.
Ik heb de Unive, ANWB (Uniegarant ) en Amex gold voorwaarden uitgeprint , op de keukentafel naast elkaar gelegd en stuk voor stuk, letter voor letter gelezen en vergeleken. Da heb ik drie keer gedaan , opnieuw lezend op elk moment dat ik aarzelde of ik het wel goed las.
Vervolgens heb ik mijn reisverzekeraar gebeld om mijn verzekering op te zeggen.
Waarom , werd mij gevraagd.
" Omdat ik nu de Flying Blue Gold verzekering heb" antwoordde ik.
Oh ja , klonk het bevestigend.
Jij bent nu teruggestapt naar Zilver.

De vraag is of je daar iets aan hebt, minder Award Miiles ,een mindere Hertz CDP , en minder verzekering.
Mijn suggestie ; lees de voorwaarden nog eens goed door van de " Gold "
Want het is echt de beste reisverzekering die je kunt hebben.
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

flex123 schreef:Hmm ik tank tegenwoordig bijna altijd met cash in amerika, veel benzinestations geven tot 5cent per gallon korting als je met cash betaald.
Een debit card wordt ook als cash gezien, dus met een debit card krijg je dezelfde prijzen als de cash prijzen bij de pomp.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Afgelopen reis met American Express elke keer gewoon bij de pomp kunnen tanken (verschillende 'merken' tankstations). Als hij vroeg om zipcode voerde ik gewoon mijn zipcode plus 0 in, maar meestal kon het zonder.

Dit was een reis in het zuid westen. Komende zomer kijken of het in het Noordoosten ook goed werkt.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Mijn laatste ervaring was 2 weken Florida en daar werkt het meestal niet meer.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

bedeve schreef::
Mijn suggestie ; lees de voorwaarden nog eens goed door van de " Gold "
Want het is echt de beste reisverzekering die je kunt hebben.
Klinkt goed! Weet jij toevallig ook hoe het zit met annuleren? M.a.w. Kan ik ook de annuleringsverzekering opzeggen?
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik heb ook een AMEX Gold. Je kunt je reisverzekering opzeggen, MAAR, dan moet je wel alles voor je reis natuurlijk boeken met die creditcard! Dat vind ik persoonlijk wel een belemmering, omdat ik toch af en toe (in Europa) nog boekingssites etc tegenkom waar niet met Amex betaald kan worden... Voor VS reizen niet zo'n probleem, maar kan dus soms wat lastig zijn.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:
Laten we niet te veel off topic gaan.
Deze thread gaat over autohuur.
De Hertz CDP van de AMEX GOLD Flying Blue geeft een mooi tarief , de Five Star Gold status ( dus verruimde eigen keuze in de garage) en geeft je naast FB Miles over de huurprijs ook nog eens FB Miles over je aantal huurdagen.
VWB de Flying Blue Gold Card Reisverzekering en Annuleringsverzekering ;stuur mij een PB.
Dan stuur ik je p.o . een 19 pagina's tellende pdf met alle voorwaarden .
Leg ze naast de voorwaarden van je huidige verzekeraar !
Je kunt de voordelen zelfs een jaar lang gratis benutten .
Zo kom je er wel heel makkelijk achter of het voor jou de beste betaal,spaar en verzekeringsoplossing is
The proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Iemand nog tips voor autohuur tussen Denver en Las Vegas? Vooral een manier om de Drop Off Fee zo laag mogelijk te houden :) Ergens een actie ofzo>
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Vraagje, wij hebben voor onze reis vanaf komende zondag een auto geboekt bij Avis. Bij de .es website dus de Spaanse vestiging van Avis. Dit was namelijk stukken goedkoper dan alle andere Avis-vestigingen. Alles lijkt verder OK met de bevestiging en zo maar nu krijgen we vandaag, en letterlijk élk uur, onderstaande mail van Avis. Ik denk er uit te lezen dat we extra's zoals een kinderzitje en GPS vooraf kunnen reserveren. Hoeven we niet dus ik negeerde de eerste mail. Maar inmiddels heb ik, alleen vandaag al, 12x dezelfde mail ontvangen.

Iemand een idee wat dit is en hoe het komt dat ik deze elk uur krijg? En hoe ik ervan af kom? En klopt het dat ik er niks mee hoef als ik verder geen "toeters en bellen" wil?

Oficina de recogida: aeropuerto de denver
Fecha de recogida: 01/07/2018
Hora de recogida: 18:00

Oficina de devolución: aeropuerto de denver
Fecha de devolución: 25/07/2018
Hora de devolución: 18:00

Esperamos que disfrute de su viaje al máximo.

¿Se olvida de algo? No se preocupe, puede gestionar su reserva online y añadir cualquier extra que pueda necesitar tales como conductor adicional, sillitas de bebé o niños, GPS y mucho más. Estaremos esperándole si su vuelo se retrasa, tan sólo tiene que actualizar sus datos con la información de su viaje y compartir el número de su vuelo con nosotros.

Recuerde traer consigo su permiso de conducción y tarjeta de crédito, los necesitará para su alquiler.

GESTIONAR MI RESERVA

Invoice
A su regreso...
Tras su viaje, haga clic abajo para ver su factura. Necesitará su contrato de alquiler y su apellido para acceder.
VER FACTURA
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer