Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@MarjoleinB
" I attest that I am excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID19 and have made the following arrangements (must check all boxes in D and then proceed to sign Attestation).
To be tested with a COVID-19 viral test 3-5 days after arriving in the United States, unless I have
documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days"
en dat 'have made the following arrangements', betekent dit dan dat ik al van tevoren een testafspraak voor mijn kinderen moet maken in de US en dit moet kunnen aantonen voordat ik het vliegtuig instap?
Voordat je kunt inchecken voor je vlucht naar de USA heb je je testceriificaat en dat USA Attestation formulier bij je vliegmij ge-upload.
Bij inchecken wordt gechecked of je dat hebt gedaan , wordt er met name naar je attestation gekeken .
Net zo goed als je tot voor kort op de terugreis in NL met quarantaine te maken kreeg.
KLM checkte die info niet.
In de USA bestaat wel een handhavingscultuur
Het korte antwoord op jouw vraag is : Ja
Mijn laatste eigen ervaring NL naar USA is dd 21 januari.
Wie weet wat er allemaal nog veranderd voor jouw vluchtdatum.
Even parkeren is wellicht het beste
" I attest that I am excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID19 and have made the following arrangements (must check all boxes in D and then proceed to sign Attestation).
To be tested with a COVID-19 viral test 3-5 days after arriving in the United States, unless I have
documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days"
en dat 'have made the following arrangements', betekent dit dan dat ik al van tevoren een testafspraak voor mijn kinderen moet maken in de US en dit moet kunnen aantonen voordat ik het vliegtuig instap?
Voordat je kunt inchecken voor je vlucht naar de USA heb je je testceriificaat en dat USA Attestation formulier bij je vliegmij ge-upload.
Bij inchecken wordt gechecked of je dat hebt gedaan , wordt er met name naar je attestation gekeken .
Net zo goed als je tot voor kort op de terugreis in NL met quarantaine te maken kreeg.
KLM checkte die info niet.
In de USA bestaat wel een handhavingscultuur
Het korte antwoord op jouw vraag is : Ja
Mijn laatste eigen ervaring NL naar USA is dd 21 januari.
Wie weet wat er allemaal nog veranderd voor jouw vluchtdatum.
Even parkeren is wellicht het beste
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: COMBINED PASSENGER DISCLOSURE AND ATTESTATION TO THE UNITED STATES OF AMERICA
Weet iemand waar je deze moet uploaden bij de diverse airlines??
Ik heb verschillende formulieren gedownload welke ik moet invullen voor onze trip naar Arizona (via Heatrow) Ik heb bij BA en bij AA zitten zoeken maar wordt daar niet echt wijzer van. Of print je die papieren uit en neem je die mee naar het vliegveld?
Ik heb verschillende formulieren gedownload welke ik moet invullen voor onze trip naar Arizona (via Heatrow) Ik heb bij BA en bij AA zitten zoeken maar wordt daar niet echt wijzer van. Of print je die papieren uit en neem je die mee naar het vliegveld?
- bedeve
- Amerika-expert
Re: COMBINED PASSENGER DISCLOSURE AND ATTESTATION TO THE UNITED STATES OF AMERICA
Mijn ervaring op Schiphol dd 21-01-22 : Eerst wordt er gecheckt of je die attestation heb up geloaded.
Dan wordt er gekeken of je m ook biij je hebt.
Daarna wordt er pas naar je test gekeken....
Waarschijnlijk krijgen de luchtvaart Mij en een " kleine " boete als ze dit onvoeldoende controleren.
Eerlijkheid gebiedt : op de terugreis moest ik eerst mijn Nederlandse gezondheidsverklaring zien ( in het Engels meenemen !!! ) vooerdat ik mijn boardingpass kreeg...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Voor AA gaat alles volgens mij in de Verifly app.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Sjonge jonge wat een gedoe allemaal , vind het nogal wat een kind van 4 en 6 voor vertrek en zo kort na aankomst te testen. Dat testen is nou niet bepaald een leuk uitje , plus de prijzen zijn belachelijk daar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Of zou het voldoende zijn om 2 zelftests mee te nemen?
Op de website van de CDC staat:
How to get a viral test
- Visit your state, tribal, localexternal icon, or territorial health department’s website to look for the latest local information on testing.
- Visit your healthcare or public health department clinic provider to get a self-collection kit or self-test.
dus een zelftest zou ook genoeg 'have made the following arrangements' moeten zijn lijkt me dan
Op de website van de CDC staat:
How to get a viral test
- Visit your state, tribal, localexternal icon, or territorial health department’s website to look for the latest local information on testing.
- Visit your healthcare or public health department clinic provider to get a self-collection kit or self-test.
dus een zelftest zou ook genoeg 'have made the following arrangements' moeten zijn lijkt me dan
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Ja als een zelftestkit ook goed is zijn die zo meegenomen , wellicht heeft iemand hier ervaring mee ? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
- bedeve
- Amerika-expert
Dan is jouw oplossing snel gevonden ....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij hebben onze zoon van 10 afgelopen december na aankomst in de US niet meer laten testen. Nergens is er naar gevraagd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@BarryDH testen is niet leuk maar als er een leuke reis aan vast hangt…? Mijn kinderen moeten niet komen zagen daarover alleszins, of ze kunnen wat op hun kamer gaan zitten bekoelen. Het is een ‘onaangenaam’ gevoel, net zoals wanneer de tandarts z’n boor in tanden steekt, ook niet meteen pret.
Het is niet dat ze in een hoekje bij mekaar gemept worden tot ze alle kleuren zien.
Het enige alternatief is niet op reis gaan naar gebied waar je een test voor moet afleggen, inderdaad.
Het is niet dat ze in een hoekje bij mekaar gemept worden tot ze alle kleuren zien.
Het enige alternatief is niet op reis gaan naar gebied waar je een test voor moet afleggen, inderdaad.
Heel vervelend die maatregelen. Maar het is dat of niet reizen. Klagen heeft dan geen zin.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik vind de maatregelen ook niet vervelend. En testen vind ik ook helemaal prima.
Ik heb vooral moeite met dat de maatregelen en wat er nodig is nogal vaak veranderen. Ik ben een controlfreak dus vind het fijn te weten waar ik aan toe ben en als ik dan net zo'n heel Amerikaans formulier heb uitgeprint en de helft blijkt alweer niet te kloppen dan word ik daar kriebelig van. Dat is alles
Dus er gaan 2 zelftests in de handbagage en dan gaan we het wel merken op Schiphol.
Nou ja, als we negatief testen dan 1 dag van tevoren
* fingers crossed *
Ik heb vooral moeite met dat de maatregelen en wat er nodig is nogal vaak veranderen. Ik ben een controlfreak dus vind het fijn te weten waar ik aan toe ben en als ik dan net zo'n heel Amerikaans formulier heb uitgeprint en de helft blijkt alweer niet te kloppen dan word ik daar kriebelig van. Dat is alles

Dus er gaan 2 zelftests in de handbagage en dan gaan we het wel merken op Schiphol.
Nou ja, als we negatief testen dan 1 dag van tevoren

De regels voor reizen náár de VS veranderen lang zo vaak niet als die voor reizen naar NL. Je kunt het beste op de CDC website kijken https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ravel.html
Terug in Texas!
"- Maximaal drie dagen van te voren documentatie aanleveren bij de airline. Wanneer je vliegt met KLM, uitgevoerd door DELTA, dan zou ik dat bij beide partijen het volgende aanleveren: het internationale vaccinatiebewijs waar beide dosis apart op staan, het Covid-19 test-reiscertificaat, het Health Declaration form en het Combined Passenger Disclosure and Attestation to the United States of America Form. Voor KLM kan dat hier: https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States"
Is dit verplicht? Want in mijn geval kan ik dat nergens vinden hoe ik dat zou moeten doen.
Boeking via TUI via Brussel.
Dus gewoon de vereiste documentatie bijhebben, in papiervorm en digitaal, ingevuld en ondertekent, is dat voldoende?
Ik wil gewoon voorbereid zijn...
Is dit verplicht? Want in mijn geval kan ik dat nergens vinden hoe ik dat zou moeten doen.
Boeking via TUI via Brussel.
Dus gewoon de vereiste documentatie bijhebben, in papiervorm en digitaal, ingevuld en ondertekent, is dat voldoende?
Ik wil gewoon voorbereid zijn...
Inderdaad, zorg dat je alles bij hebt en je geraakt er wel.
Controle gebeurt aan deze kant, in de usa enkel reispas nodig.
Veel geluk met test, moet wel negatief zijn.

Controle gebeurt aan deze kant, in de usa enkel reispas nodig.
Veel geluk met test, moet wel negatief zijn.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Inderdaad papieren invullen en bij je hebben is ook goed.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is het Health Declaration form dat hier bij de checklist staat nog geldig?
Wij vliegen met Lufthansa en op de website van Lufthansa bij documenten staat ook het Health Declaration form maar dit zijn 7 pagina's en hier op de checklist zijn het er maar 5.
Wij vliegen met Lufthansa en op de website van Lufthansa bij documenten staat ook het Health Declaration form maar dit zijn 7 pagina's en hier op de checklist zijn het er maar 5.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik zie dat ik drie wkn geleden die 5 bladzijden tellende attestation heb gebruikt.
Het maakt niet uit want als het goed is gebruik 3 pagina ś
Je geeft aan dat je getest ben, je geeft aan dat je gevaccineerd ben en er is een handtekening pagina.
Daar maak je een pdf je van en dat load je tegelijjkertijd met je testcertificaat op naar de luchtvaartmij waar je mee vliegt.
Moet jij ook nog het Spaanse gezondheidsformulier oploaden voor je Madrid - Frankfurt vlucht @harryvanbritsom ?
Het maakt niet uit want als het goed is gebruik 3 pagina ś
Je geeft aan dat je getest ben, je geeft aan dat je gevaccineerd ben en er is een handtekening pagina.
Daar maak je een pdf je van en dat load je tegelijjkertijd met je testcertificaat op naar de luchtvaartmij waar je mee vliegt.
Moet jij ook nog het Spaanse gezondheidsformulier oploaden voor je Madrid - Frankfurt vlucht @harryvanbritsom ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve
Zoals reeds vermeld, bij mij is dat niet mogelijk.
Dus dat uploaden is 'niet verplicht' zolang ik alles bij me heb (papier/digitaal).
Of niet?
Want u zegt hier iets helemaal anders...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2152 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties