Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Hallo JVBNL, welkom op het forum!
Kun je de afhaallocatie dan niet aanpassen? Op welke sites kijk je? De meeste verhuurder hebben ook wel een locatie in de stad.
Ik zie dat je wel veel dagen SF hebt, anders zou ik aanraden om toch meteen na aankomst de auto op te halen, scheelt je veel tijd en gesleep met bagage.
Marianne
Kun je de afhaallocatie dan niet aanpassen? Op welke sites kijk je? De meeste verhuurder hebben ook wel een locatie in de stad.
Ik zie dat je wel veel dagen SF hebt, anders zou ik aanraden om toch meteen na aankomst de auto op te halen, scheelt je veel tijd en gesleep met bagage.
Marianne
Hi Marianne, we komen de 9e september halverwege de middag aan in SFO en hebben dus besloten 10, 11 en 12 september volledige dagen in SFO te hebben. Dinsdag 13 september vertrekken we dan uit de stad 's ochtends. Ik kan bij verschillende sites wel een andere afhaallocatie selecteren, maar ik krijg dan veelal geen opties, waardoor ik toch uit moet wijken naar het vliegveld als ophaallocatie.Martin & Marianne schreef: ↑23 mei 2023, 10:25Hallo JVBNL, welkom op het forum!
Marianne
Ik heb reeds gekeken bij Rentalcars, Sunnycars, USAreisen.de, Alamo.
-
Kobe Bryant
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 10:02Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.
Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september
Alvast bedankt!
Ik kan niet meer achterhalen wat de exacte locatie was, maar ik zie op Google Maps wel dat Hertz nog zo'n 4 locaties in het centrum van San Francisco heeft.
Ik had een soortgelijk programma als jou: eerst een paar dagen centrum te voet en dan Pacific highway op voor een rondje naar het zuiden, in mijn geval o.a. langs Grand Canyon, Death Valley, Vegas en LA. De auto toen ingeleverd bij LAX, dat kost een one way fee (die ik inmiddels probeer te vermijden als dat kan door mijn reis in rondjes te plannen). Maar het grote voordeel was dat ik lopend de auto ging ophalen in het centrum, terug reed naar mijn hotel in het centrum en zo kon vertrekken. Geen gedoe met verplaatsen naar het vliegveld, met koffers en al. Hierboven wordt aangeraden vanaf dag 1 een auto te huren. Ik ben het daar niet mee eens: dat kost je al 4 dagen huur en parkeergeld bij je hotel, zonder dat je een meter rijdt. Dan ben je met die auto uit het centrum of die losse OV-rit naar het vliegtuig toch makkelijker of goedkoper uit.
Met de ervaringen die ik inmiddels heb raad ik het niet meer aan. Locaties in het centrum zijn klein dus je hebt vaak geen keuze uit auto's en moet het doen met wat zij je aanreiken: in mijn geval een Nissan Altima hoewel ik een Chevrolet Impala boekte (auto's zijn vrijwel identiek, denk dat de Altima net iets groter was). Op de grote locaties bij vliegvelden kun je vaak zelf een auto uit de door jou geboekte rij kiezen, dat vind ik erg fijn want ik ben regelmatig vertrokken met (iets) grotere en betere auto's dan dat ik boekte.
Daarentegen zijn de grote locaties wel vaak drukker, ook qua wachtrij aan de balie. En je moet altijd geluk hebben of er op dat moment iets beters staat.
Via Sunnycars kan ik inderdaad wel kiezen voor een locatie downtown, de kosten zijn daar echter net wat hoger dan elders (ruim 1200€ voor 17 dagen autohuur). Een auto huren vanaf dag 1 is zinloos als we toch in SFO blijven. Het grote voordeel lijkt me inderdaad dat we vrij snel vanuit het centrum de auto op kunnen pikken en de stad uit kunnen, in plaats van zeker 2 uur kwijt te zijn om de auto op te pikken op het vliegveld.Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 11:03Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 10:02Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.
Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september
Alvast bedankt!
Ik kan niet meer achterhalen wat de exacte locatie was, maar ik zie op Google Maps wel dat Hertz nog zo'n 4 locaties in het centrum van San Francisco heeft.
Verder maak ik me niet al te druk over het soort auto dat ik kan kiezen bij een downtown afhaallocatie. We zijn met 2 personen en hebben al snel ruimte over.
-
Kobe Bryant
- Amerika-ontdekker
Dan denk ik dat het inderdaad geen slecht plan is om te kijken naar een ophaallocatie in het centrum.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 11:12Via Sunnycars kan ik inderdaad wel kiezen voor een locatie downtown, de kosten zijn daar echter net wat hoger dan elders (ruim 1200€ voor 17 dagen autohuur). Een auto huren vanaf dag 1 is zinloos als we toch in SFO blijven. Het grote voordeel lijkt me inderdaad dat we vrij snel vanuit het centrum de auto op kunnen pikken en de stad uit kunnen, in plaats van zeker 2 uur kwijt te zijn om de auto op te pikken op het vliegveld.Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 11:03
Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.
Verder maak ik me niet al te druk over het soort auto dat ik kan kiezen bij een downtown afhaallocatie. We zijn met 2 personen en hebben al snel ruimte over.
Ik vind Sunny Cars op dit moment ook vrij prijzig. Ik oriënteer me nu op ustravel.nl , na alle berichten op dit forum. Wellicht heb je daar iets aan?
Ik weet niet waarom er bij de vervoerders zelf geen mogelijkheden zijn om een locatie in het centrum te selecteren. Maar als het niet lukt dan zal daar een reden voor zijn, wellicht zijn ze daar uitverkocht. Wellicht kan een telefoontje naar de Nederlandse klantenservice iets opleveren?
Via UStravel.nl krijg ik hetzelfde: geen mogelijkheden voor een downtown ophaallocatie. Wanneer ik via hen kies voor SFO airport scheelt het wel ruim 300 euro tov Sunnycars (+/- 900€ voor 17 dagen). Ik ga anders eens bellen met zowel Sunnycars als UStravel.nl. Dank voor de tip!Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 11:21Dan denk ik dat het inderdaad geen slecht plan is om te kijken naar een ophaallocatie in het centrum.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 11:12
Via Sunnycars kan ik inderdaad wel kiezen voor een locatie downtown, de kosten zijn daar echter net wat hoger dan elders (ruim 1200€ voor 17 dagen autohuur). Een auto huren vanaf dag 1 is zinloos als we toch in SFO blijven. Het grote voordeel lijkt me inderdaad dat we vrij snel vanuit het centrum de auto op kunnen pikken en de stad uit kunnen, in plaats van zeker 2 uur kwijt te zijn om de auto op te pikken op het vliegveld.
Ik vind Sunny Cars op dit moment ook vrij prijzig. Ik oriënteer me nu op ustravel.nl , na alle berichten op dit forum. Wellicht heb je daar iets aan?
Ik weet niet waarom er bij de vervoerders zelf geen mogelijkheden zijn om een locatie in het centrum te selecteren. Maar als het niet lukt dan zal daar een reden voor zijn, wellicht zijn ze daar uitverkocht. Wellicht kan een telefoontje naar de Nederlandse klantenservice iets opleveren?
-
Kobe Bryant
- Amerika-ontdekker
Ik vind het prijsverschil ook fors. Maar Sunny Cars biedt wel meer voor het geld omdat het all-inclusive is. Als ik me niet vergis hebben ze een verhoogde aansprakelijkheidsdekking tot 10 miljoen dollar, elders (waaronder ustravel / Alamo) 1 miljoen dollar.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 11:30Via UStravel.nl krijg ik hetzelfde: geen mogelijkheden voor een downtown ophaallocatie. Wanneer ik via hen kies voor SFO airport scheelt het wel ruim 300 euro tov Sunnycars (+/- 900€ voor 17 dagen). Ik ga anders eens bellen met zowel Sunnycars als UStravel.nl. Dank voor de tip!Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 11:21
Dan denk ik dat het inderdaad geen slecht plan is om te kijken naar een ophaallocatie in het centrum.
Sunny cars biedt ook standaard een tweede bestuurder. En (opnieuw uit het hoofd) dekking van kosten bij wegslepen.
Dat zijn keuzes die we moeten maken. Ik heb veel bij Sunny Cars gehuurd maar ik denk dat ik nu eens ergens anders ga en iets minder ga betalen voor iets minder service.
-
IngridUSA
- Amerika-expert
@Kobe Bryant en @JVBNL
even los van de inhoudelijke discussie: quoten is niet nodig (en niet toegestaan) wanneer je direct op het bovenstaande bericht reageert
even los van de inhoudelijke discussie: quoten is niet nodig (en niet toegestaan) wanneer je direct op het bovenstaande bericht reageert
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zei ik niet. Ik schreef:Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 11:03Hierboven wordt aangeraden vanaf dag 1 een auto te huren. Ik ben het daar niet mee eens: dat kost je al 4 dagen huur en parkeergeld bij je hotel, zonder dat je een meter rijdt. Dan ben je met die auto uit het centrum of die losse OV-rit naar het vliegtuig toch makkelijker of goedkoper uit.
Ik vind 3 volle dagen SF trouwens best wel veel. Maar als je er een stedentrip van maakt is het prima natuurlijk.Martin & Marianne schreef: ↑23 mei 2023, 10:25Ik zie dat je wel veel dagen SF hebt, anders zou ik aanraden om toch meteen na aankomst de auto op te halen, scheelt je veel tijd en gesleep met bagage.
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Kobe Bryant
Sunnycars is gewoon duur omdat volgens hun '' alles inclusief '' is en je zorgeloos bij ze huurt. Daar winnen ze de angstige zieltjes mee en mensen betalen graag voor een stukje '' zekerheid '' want ja, ze bieden gewoon een compleet en zorgeloos pakket aan.
Ik heb in Amerika nog nooit een auto gehuurd via Sunnycars omdat ze simpelweg standaard te duur zijn en omdat het bij Hertz/National/Alamo/Budget vele malen goedkoper voor mij was. Nooit geen gedoe gehad, alle verzekeringen inclusief en bij schade? Altijd netjes afgehandeld. Verdiep je ook in de programma's van verschillende verhuurders waar vaak een 2e bestuurder al standaard bij is inbegrepen.
Het mooiste voorbeeld was afgelopen februari. Toen gingen wij naar Costa Rica. In iedere reisblog las je hetzelfde; Huur altijd via Sunnycars want alles is inclusief. Een economy auto koste 1800 euro, via Sunnycars. Uiteindelijk kwamen we na wat uitzoekwerk uit bij Sixt Duitsland en hebben we een kleine SUV gehuurd voor 750 euro. Alles inclusief, 0 eigen risico en gratis 2e bestuurder.
Sunnycars is gewoon duur omdat volgens hun '' alles inclusief '' is en je zorgeloos bij ze huurt. Daar winnen ze de angstige zieltjes mee en mensen betalen graag voor een stukje '' zekerheid '' want ja, ze bieden gewoon een compleet en zorgeloos pakket aan.
Ik heb in Amerika nog nooit een auto gehuurd via Sunnycars omdat ze simpelweg standaard te duur zijn en omdat het bij Hertz/National/Alamo/Budget vele malen goedkoper voor mij was. Nooit geen gedoe gehad, alle verzekeringen inclusief en bij schade? Altijd netjes afgehandeld. Verdiep je ook in de programma's van verschillende verhuurders waar vaak een 2e bestuurder al standaard bij is inbegrepen.
Het mooiste voorbeeld was afgelopen februari. Toen gingen wij naar Costa Rica. In iedere reisblog las je hetzelfde; Huur altijd via Sunnycars want alles is inclusief. Een economy auto koste 1800 euro, via Sunnycars. Uiteindelijk kwamen we na wat uitzoekwerk uit bij Sixt Duitsland en hebben we een kleine SUV gehuurd voor 750 euro. Alles inclusief, 0 eigen risico en gratis 2e bestuurder.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Via USAreisen.de kan ik wel kiezen voor een ophaallocatie downtown (Union Square).
Kosten voor een midsize SUV met gratis extra bestuurder zijn dan 951 euro met deze voorwaarden:
Zusatzhaftpflicht 1.000.000 USD
Vollkasko ohne Selbstbeteiligung inklusive
Glas-, Reifen- & Unterbodenschäden
Vollgetankt abholen & abgeben
1 Zusatzfahrer über 25 Jahre inklusive
Unbegrenzte Freimeilen
Kostenfreie Stornierung**
Is dit voldoende / goede dekking?
Kosten voor een midsize SUV met gratis extra bestuurder zijn dan 951 euro met deze voorwaarden:
Unbegrenzte Freimeilen
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Op zich kan ik vrij ver meegaan in je verhaal over Sunnycars. Om daar aan toe te voegen dat het nadeel van hun 'all inclusive verzekeringen' vaak is dat je een onverhoopt ER voor moet schieten en terug in Nederland moet declareren. Ik houd daar niet van. Beter afkopen bij de verhuurmaatschappij zelf. Of anders kun je het heel vaak via de verzekering op je credit (gold) card terugkrijgen. En voor USA ook niet zo relevant, omdat ER toch meestal al 0 euro is.
Daarnaast zijn ze vaak duurder. Al heb ik een optie staan deze zomer waarbij ze maar 100 euro duurder zijn dan Alamo via USTravel. En dat valt op zich wel mee. Want daarvoor krijg je wel dekking voor schade aan glas, banden, bodem (+ delen aandrijflijn) en dak van de auto. Dat bieden de rechtstreekse boekingen bij de maatschappijen of via bv USTravel dan weer niet. Dus dat is weer een pré.
-
JaapofJake
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Afgelopen zomer hebben wij rechtstreeks bij Avis een auto gehuurd in het centrum van San Francisco (vlakbij Union Square).
Zou iemand me in deze nog kunnen adviseren? Alvast bedankt!JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 12:06Via USAreisen.de kan ik wel kiezen voor een ophaallocatie downtown (Union Square).
Unbegrenzte Freimeilen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, is goed; usareisen is een bekende partij. Een extra bestuurder is altijd gratis als je de auto in CA huurt.
Marianne
Marianne
-
mirjamenjasper
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Even voor de zekerheid hoor, omdat ik zo veel verschillende berichten lees op dit forum ben ik een beetje huiverig of ik alles goed begrepen heb....
Ik heb al gemaild met us travel en weet nu dat je de afhaal/terugbreng tijd later nog aan kan passen.
De creditcard moet op de naam van de hoofdbestuurder staan.(wij hebben niet dezelfde achternaam)
Partners op hetzelfde adres mogen ook sturen:) als je dit in de huur overeenkomst op laat nemen, zonder dat je extra bestuurders bij hoeft te kopen
Ze gaven ook aan dat de auto volledig verzekerd is (behalve bij roekeloos rijgedrag ed) maar hier twijfel ik een beetje over na alle berichten die ik gelezen heb in dit topic
Mijn vraag is dus.... kan ik deze reservering nu maken of mis ik addertjes oid.
Ik kreeg eerder ook al de tip om een maatje kleiner auto te boeken omdat je dan vaak ook uit een grote suv kan kiezen, maar de prijzen waren nu gelijk, dus dan toch maar voor de grote gegaan...
verder werd het me bij us-travel ook aangeraden om een fly-drive te boeken, iemand daar ervaring mee en waarom we dat zouden moeten doen?
(al onze tickets zijn nu nog niet bekend omdat we pas 9 mei terug vliegen en zij wel nu vast graag deze prijs vast willen leggen)
Ik heb al gemaild met us travel en weet nu dat je de afhaal/terugbreng tijd later nog aan kan passen.
De creditcard moet op de naam van de hoofdbestuurder staan.(wij hebben niet dezelfde achternaam)
Partners op hetzelfde adres mogen ook sturen:) als je dit in de huur overeenkomst op laat nemen, zonder dat je extra bestuurders bij hoeft te kopen
Ze gaven ook aan dat de auto volledig verzekerd is (behalve bij roekeloos rijgedrag ed) maar hier twijfel ik een beetje over na alle berichten die ik gelezen heb in dit topic
Ik kreeg eerder ook al de tip om een maatje kleiner auto te boeken omdat je dan vaak ook uit een grote suv kan kiezen, maar de prijzen waren nu gelijk, dus dan toch maar voor de grote gegaan...
verder werd het me bij us-travel ook aangeraden om een fly-drive te boeken, iemand daar ervaring mee en waarom we dat zouden moeten doen?
(al onze tickets zijn nu nog niet bekend omdat we pas 9 mei terug vliegen en zij wel nu vast graag deze prijs vast willen leggen)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Welke berichten bedoel je dan?mirjamenjasper schreef: ↑23 mei 2023, 18:30Ze gaven ook aan dat de auto volledig verzekerd is (behalve bij roekeloos rijgedrag ed) maar hier twijfel ik een beetje over na alle berichten die ik gelezen heb in dit topic
Ik zou je willen adviseren je eerst eens te verdiepen in de verzekeringen die je in ieder geval nodig hebt voor Amerika. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker als je de verschillende verhuurders/aanbieders met elkaar vergelijkt en zie je veel sneller of een mooie aanbieding alles biedt wat je nodig hebt.
Een kleine tip, bekijk de openingspost van dit draadje eens.
Roland
-
Kobe Bryant
- Amerika-ontdekker
Ik ga ook bij ustravel boeken en ga geen extra's toevoegen. Ik maak me alleen nog wat zorgen over de banden, aangezien dat mogelijk extra kosten kan meebrengen. Heb nog nooit problemen met banden gehad * even afkloppen * maar de wegen in de VS zijn vaak van matige kwaliteit. Ben vooraf bevreesd voor de beroemde potholes.
Dak, glas, etc., zou geen problemen moeten geven als ik de berichten hier goed begrijp, dus daar gok ik dan maar op.
Dak, glas, etc., zou geen problemen moeten geven als ik de berichten hier goed begrijp, dus daar gok ik dan maar op.
-
ONYX666
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb afgelopen mei deze erhij genomen voor 2,50 per dag http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Is van uscarhire
Is van uscarhire
Kobe Bryant schreef: ↑23 mei 2023, 20:52Heb nog nooit problemen met banden gehad * even afkloppen * maar de wegen in de VS zijn vaak van matige kwaliteit. Ben vooraf bevreesd voor de beroemde potholes.
Was hier ook zo bang voor en wat gebeurd er 5 weken geleden, ja een leeg lopende band in Death Valley out of nowhere zo'n 20 minuten verwijderd van Furnace Creek
Na Joshua Creek ook richting Amboy ook zo'n stuk waar je geen lekke band wikt hebben en geen netwerk zoals in Death Valley.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht