Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

WalterL schreef:
28 dec 2022, 12:09
Eind juli 2023 gaan we een rondje LA-LA doen met 2 volwassenen en 2 kids. Zag vandaag een aardige deal voorbijkomen bij National. Drie weken midsize SUV voor 1150 dollar.
Ik lees het niet in je bericht terug, maar is dit incl. benodigde verzekeringen? Zijn nl niet altijd inbegrepen als je rechtstreeks bij een verhuurder huurt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Eilasor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Eilasor »

Hoi allemaal. Volgend jaar mei gaan wij 3 weken reizen door Zuidwest Amerika. Hier moeten we de auto nog voor huren. Deze willen we op 3 mei ophalen in Las Vegas en op 23 mei weer inleveren in San Francisco.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar wat dit ongeveer gaat kosten (zodat ik de prijzen ook een beetje in de gaten kan houden komende tijd) maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een oké/realistisch bedrag is voor 20 dagen autohuur met ophalen/inleveren op een andere locatie. En dan bedoel ik niets bijzonders qua auto. Of ben ik sowieso nog veel te vroeg met reserveren en wordt het waarschijnlijk nog goedkoper?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@Eilasor Via Hertz met code 510000 een Nissan rogue voor €1082
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Mij lukt het nog niet om onder de 1900 euro te vinden voor een midsize SUV, bij welk verhuurbedrijf dan ook en Avis.dk, Avis.is , Avis.es etc ook niet. We gaan op 4 april naar Seattle en vliegen op 27 april weer terug vanaf Las Vegas. Dus over ~3 maanden al. Iemand nog de "gouden" tip voor ons?
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robbie&Irene Ik zit via Hertz even flink voor je te zoeken met CDP 510000 maar kan hiermee niets goedkopers vinden. Kom jij in aanmerking voor andere CDP’s? Van welk merk is je creditcard? Ben je lid van de ANWB? Etc.
Probeer ook afhalen van een locatie buiten het vliegveld. Dat scheelde bij ons erg veel.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Lid van ANWB, AMEX Gold card etc, maar qua codes maakt de prijs weinig uit. Buiten het vliegveld SeaTac vaak de melding geen auto's beschikbaar, ook geprobeerd.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

@robbie&Irene, ik keek even bij AutoEurope maar ook daar niks onder de € 1900,- Als je trouwens ook voor een camper zou willen kiezen dan zijn die wel redelijk goedkoop die periode, zeker met “wegbrengen” van Seattle naar Las Vegas? Dat kun je ook via AutoEurope zoeken.
Hopelijk dalen alle prijzen nog flink…
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik kom hier weer meelezen en advies vragen. Ik sta op het punt om mijn tickets te boeken, die zijn goed geprijsd. Echter word ik weer niet vrolijk van de huurprijzen. Nu had ik vorig jaar via Avis.dk met een kortingscode een mooie prijs kunnen scoren. Nu kom ik sowieso niet onder de € 3000 uit. Ik realiseer dat one way altijd duurder zijn. Ik zoek dus ophalen in Boston en inleveren in Tampa.
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

Souraia schreef:
01 jan 2023, 14:27
Ik kom hier weer meelezen en advies vragen. Ik sta op het punt om mijn tickets te boeken, die zijn goed geprijsd. Echter word ik weer niet vrolijk van de huurprijzen. Nu had ik vorig jaar via Avis.dk met een kortingscode een mooie prijs kunnen scoren. Nu kom ik sowieso niet onder de € 3000 uit. Ik realiseer dat one way altijd duurder zijn. Ik zoek dus ophalen in Boston en inleveren in Tampa.
Welke data?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh ja dat is natuurlijk wel handig om te vermelden. Vertrek op 20 juli en terug op 16 augustus. Ik heb nog niet geboekt. Aankomst op DC is ook nog een optie. Ik kwam gisteren via autoeurope een prijs tegen van 2600 inclusief one way fee, met ophaallocatie in de stad (DC).
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Onze terugvlucht vanuit Orlando is gecanceld en daardoor hebben wij nu een vlucht die een dag later vertrekt. Hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken met de autohuur?
We hebben geboekt via happytoursusa bij hertz. Welke twee van deze bedrijven zou het handigst zijn om vooraf contact op te nemen? Of kunnen we dit aangeven bij de balie bij het ophalen van de auto?
We vertrekken overmorgen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

pukvg schreef:
02 jan 2023, 11:02
We hebben geboekt via happytoursusa bij hertz. Welke twee van deze bedrijven zou het handigst zijn om vooraf contact op te nemen?
Ik zou in dit geval met Happytoursusa contact opnemen en mijn boeking proberen aan te passen.

Succes
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Jan - België
Amerikafan

Bericht door Jan - België »

Ik heb net zitten scrollen doorheen dit topic, maar ik blijf zitten met twee vragen. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

1) Bij Avis.com kan ik kiezen voor LDW. Is dit voldoende?
In de allereerste post van deze thread lees ik "De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende."
Op de Avis.com website staat er echter nergens zo'n "SLI" of "LI" package. Ik kan wel "ALI (Cover My Liability)" selecteren. Omvat dit hetzelfde als die SLI/LI?

2) Bij Avis.com heb ik een Mazda CX-5 gevonden voor € 4194 als ik die afhaal in Westwood/Beverly HIlls (ongeveer een half uur rijden van LAX).
Als ik deze zelfde wagen ophaal bij Avis in LAX, dan stijgt de prijs maar liefst naar € 6131.

Het spreekt voor zich dat ik dan ook geneigd ben om de auto op te halen in Westwood, maar in de allereerste post van het forum lees ik dit "Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie."
Dat doet mij dan weer twijfelen om voor deze locatie te kiezen. Langs de andere kant: voor een prijsverschil van € 2000 wil ik gerust even in de wachtrij staan.

Wat denken jullie? Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Jan - België schreef:
02 jan 2023, 11:50
1) Bij Avis.com kan ik kiezen voor LDW. Is dit voldoende?
Yep.

Wat is de dekking van die ALI?

Van wanneer tot wanneer ga je precies? Als die prijzen voor een vakantie van 3 weken zijn, zijn nl. wel erg hoog.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Jan - België schreef:
02 jan 2023, 11:50

Het spreekt voor zich dat ik dan ook geneigd ben om de auto op te halen in Westwood, maar in de allereerste post van het forum lees ik dit "Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie."
Voor zo'n verschil zou ik hem lekker daar ophalen . Meldt je van te voren aan voor de loyaliteitsprogramma's. Vaak hebben ze (vaak) een aparte rij voor members. De horror verhalen over lange rijen zie ik overal. Ook op airportlocaties. Neem ze met een korreltje zout. Klagen is makkelijk. Benoemen dat iets goed is en functioneert is voor sommige erg moeilijk.

Die 6100 euro is wel heel erg veel en eigenlijk ronduit belachelijk. Dit moet goedkoper kunnen en dat is het vaak ook. Voor welke dagen zoek je een auto?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Jan - België Kijk eens op autoeurope.nl. Ik heb zelf nu een reservering staan voor 1003 euro, 3 weken, kleine SUV (IFAR). San Diego - Las Vegas in maart 2023. Het is de laatste weken steeds goedkoper geworden.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

En log je dan vooral in. Dat scheelt bij Autoeurope soms een slok op een borrel
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik las ergens dat hertz goedkoper is als national maar ik zie dat zelf niet (met de codes).
Ligt dit aan mij of is dit weer andersom?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hoi @SuzieQ ,

Ik heb datzelfde bij een Los Angeles hhur die ik van de week boekte.
Prijsverschil van $95 ten voordele van National....
Tsja , wat is prijs ?...
vleigtickets en autohuren worden door dezelfde advertentieverkopers in de markt gezet .....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben zoekende naar huurauto in Canada. September, 30 dagen. Vond dus een mooie prijs via rentalcars.com En ik denk dat alles erbij zit. Ik weet alleen niet zeker of ik het bedrag nu al moet betalen (wel gratis annuleren). Ik ben niet zo'n fan van vooruit betalen.

vragen:

A. is dit een goede deal ?
B. lees ik goed dat alles erbij zit
C. lees ik goed dat ik het vooruit moet betalen

Afbeelding

https://tinyurl.com/4zb8bxej
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer