Dat klinkt zeker indrukwekkendjojostravelusa schreef: ↑30 dec 2025, 17:44De Sonora pas is ook heel mooi. Op onze eerste Amerikareis in 1995 wilden we over de Tioga pas, maar die was op 18 juni nog niet open, dus zijn we via de noordelijke route gegaan. De weg was schoon, maar langs de weg lag zeker nog een laag van een meter of 4 sneeuw. Heel bijzonder.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Het routekaartje in het blog klopt niet zie ik, want dat hebben we waarschijnlijk ook een keer in de winter gemaakt en dan heeft Google Maps zijn beperkingen. Dat zal ik nog eens aanpassen, maar de foto's kloppen wel
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Tsjoh als dat soort hoeveelheden er in juni nog liggen dan kunnen wij het wel vergeten haha. We zullen het zien!
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Heb ik de laatste keren ook gedaan. Sheraton of Hilton. Vind ik ook veel relaxter.
27 States so far...
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Wij hebben nu het Sheraton gekozen nu! Hebben ook een bedje voor de kleine beschikbaar dus dat is fijn. Hotel ziet er verder goed uit.
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Nu zie ik op AIRBNB wel een aantal verblijven rond Yosemite. Deze lijken redelijk dicht bij het park te zijn:
Ik heb alle lodges bekeken maar daar zie ik prijzen van 700 voor een nacht voorbij komen. Dat gaat me ook weer wat ver.
Denken jullie dat een airbnb daar een goede keuze is? Of gaan we daar niet eens geraken door sneeuw? We kiezen uiteraard voor eentje die te annuleren valt.
Al kom ik voor een vergelijkbare prijs ook de Yosemite View Lodge tegen. Die is nog te boeken via de site en annuleerbaar eventueel indien nodig. Zou dat de betere optie zijn?
Ik heb alle lodges bekeken maar daar zie ik prijzen van 700 voor een nacht voorbij komen. Dat gaat me ook weer wat ver.
Denken jullie dat een airbnb daar een goede keuze is? Of gaan we daar niet eens geraken door sneeuw? We kiezen uiteraard voor eentje die te annuleren valt.
Al kom ik voor een vergelijkbare prijs ook de Yosemite View Lodge tegen. Die is nog te boeken via de site en annuleerbaar eventueel indien nodig. Zou dat de betere optie zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Als je iets buiten het park wilt is de Yosemite View Lodge goed gelegen. Kijk voor de airbnb eens naar de afstand tot Yosemite Village, op de kaart is het lastig te zien. Vanuit de Yosemite View Lodge is het een half uur rijden.
Ik zie nog wel mogelijkheden in het park, maar dan moet je per nacht kijken.
Marianne
Ik zie nog wel mogelijkheden in het park, maar dan moet je per nacht kijken.
Marianne
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Ja we hebben nu gekozen voor de lodge view. Als ik het lees is de 140 naar de lodge view een weg die over het algemeen goed te rijden is.
We kijken wel tijdens onze reis of het echt allemaal te doen is in het park en zo niet (als extreem veel sneeuw ligt en sneeuwkettingen verplicht) dat kunnen we altijd nog annuleren.
We kijken wel tijdens onze reis of het echt allemaal te doen is in het park en zo niet (als extreem veel sneeuw ligt en sneeuwkettingen verplicht) dat kunnen we altijd nog annuleren.
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Hebben jullie nog tips voor activiteiten die we op voorhand vast moeten leggen dan wel tijdig moeten reserveren?
We hebben wat dingen vastgelegd al:
- antelope lower tour
- alcatraz
We willen in SF en LA nog fietsen huren (met babyzitje) maar dat lijkt me niet nodig om nu al te doen.. lijkt mij althans..
We gaan nog een reservering bij een gun range maken..
Misschien dat we nog iets over het hoofd zien
En wat is jullie ervaring met OV in Los Angeles. Is het daar makkelijk reizen met ov en bus? We hebben een auto maar als ik het overal lees kunnen we die beter laten staan bij het hotel.
We twijfelen nog over universal studios in LA. Heeft dat meerwaarde met een kleine of kunnen we dan beter de omgeving verkenning?
We hebben wat dingen vastgelegd al:
- antelope lower tour
- alcatraz
We willen in SF en LA nog fietsen huren (met babyzitje) maar dat lijkt me niet nodig om nu al te doen.. lijkt mij althans..
We gaan nog een reservering bij een gun range maken..
Misschien dat we nog iets over het hoofd zien
En wat is jullie ervaring met OV in Los Angeles. Is het daar makkelijk reizen met ov en bus? We hebben een auto maar als ik het overal lees kunnen we die beter laten staan bij het hotel.
We twijfelen nog over universal studios in LA. Heeft dat meerwaarde met een kleine of kunnen we dan beter de omgeving verkenning?
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14135
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Fietsen met een 1-jarige in een babyzitje? Is dat verstandig? Misschien dat ervaren ouders daar iets over kunnen zeggen.
Ik ben al vele malen in Los Angeles geweest maar ik heb altijd alles met de auto gedaan. Ik weet niet waar je leest dat je je auto moet laten staan in Los Angeles want ik herken dat totaal niet. San Francisco? Misschien. Maar zelfs daar pak ik bij voorkeur de auto. Los Angeles vind ik bij uitstek een stad waar je heel goed met de auto uit de voeten kunt.
Universal Studios is erg leuk maar dat zul je vooral voor de volwassenen doen. De kleine heeft er niets aan. Het is dus maar net wat de ouders zelf graag willen. Als je de kleine moet plezieren zou ik eerder voor het strand (bijv. Venice Beach, kun je ook vast fietsen huren) kiezen.
Roland
Ik ben al vele malen in Los Angeles geweest maar ik heb altijd alles met de auto gedaan. Ik weet niet waar je leest dat je je auto moet laten staan in Los Angeles want ik herken dat totaal niet. San Francisco? Misschien. Maar zelfs daar pak ik bij voorkeur de auto. Los Angeles vind ik bij uitstek een stad waar je heel goed met de auto uit de voeten kunt.
Universal Studios is erg leuk maar dat zul je vooral voor de volwassenen doen. De kleine heeft er niets aan. Het is dus maar net wat de ouders zelf graag willen. Als je de kleine moet plezieren zou ik eerder voor het strand (bijv. Venice Beach, kun je ook vast fietsen huren) kiezen.
Roland
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Ik heb nog nooit een reservering gemaakt. Gewoon binnen lopen met je paspoort.
27 States so far...
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Dat fietsen komt wel goed! Dat doen we hier thuis nu ook al aardig en had al bedrijf gezien met goede fietsen daar! Hangt ook beetje van het weer af dus we zien dat wel even aan tegen die tijd!Coyote schreef: ↑13 jan 2026, 05:50Fietsen met een 1-jarige in een babyzitje? Is dat verstandig? Misschien dat ervaren ouders daar iets over kunnen zeggen.
Ik ben al vele malen in Los Angeles geweest maar ik heb altijd alles met de auto gedaan. Ik weet niet waar je leest dat je je auto moet laten staan in Los Angeles want ik herken dat totaal niet. San Francisco? Misschien. Maar zelfs daar pak ik bij voorkeur de auto. Los Angeles vind ik bij uitstek een stad waar je heel goed met de auto uit de voeten kunt.
Universal Studios is erg leuk maar dat zul je vooral voor de volwassenen doen. De kleine heeft er niets aan. Het is dus maar net wat de ouders zelf graag willen. Als je de kleine moet plezieren zou ik eerder voor het strand (bijv. Venice Beach, kun je ook vast fietsen huren) kiezen.
Roland
Fijn om te weten van de auto daar. We gaan nog eens nadenken over Universal!
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Ik had er eentje gemaild en die adviseerde wel om het even vast te leggen! Maar dat komt wel goed.
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
@Padje
Niet vergeten het papieren target mee te nemen na afloop. Heb er hier een ingelijst
Niet vergeten het papieren target mee te nemen na afloop. Heb er hier een ingelijst
27 States so far...
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
In Amerika is fietsen (buiten de grote steden) meestal niet gebruikelijk (en iets voor de lokale dorpsgek). Ik zou nooit op een fiets stappen in Amerika, simpelweg omdat je over het hoofd wordt gezien door automobilisten. Tuurlijk zijn er wel bikepaths in sommige steden, maar als je rekent op dezelfde ervaringen als fietsen in NL, dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken.
Hier en daar kom je zelfs op highways nog wel eens een verdwaalde fietser tegen, maar verder .... nee, ik zou er goed over nadenken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
SF is er redelijk op ingericht, neem een kaartje mee van de fietsenverhuur en doe de gebruikelijke route (over de GG bridge). In LA zou ik het vergeten, daar is de auto het vervoermiddel bij uitstek. Fietsen is wel leuk langs het strand tussen Venice Beach en Santa Monica.
Marianne
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Wij zitten nog te kijken om een helikoptervlucht te doen bij de Grand Canyon. Is dat denken jullie de moeite waard in de periode maart als wij er zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Wij hebben het eens gedaan toen er nog dieper in de canyon gevlogen mocht worden dat was een mooie ervaring. Ook nu zal het nog wel bijzonder zijn, maar of het iets is met een kind van een jaar vraag ik me af. Mag dat wel? Of zouden jullie dan apart willen gaan? Als je twijfelt zou ik dat geld lekker in mijn zak houden. Bekijk het ter plekke. Als het slecht weer is, is het minder leuk denk ik. En als jullie van fietsen houden kun je ook eens kijken of het leuk is om fietsen te huren. Wij deden dat twee jaar geleden in april. Wel met slecht weer.
Zie hier ons verslag.
Marianne
Marianne
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Dat is dan nog wel een leuker initiatief! Eens informeren of ze ook kinderzitjes hebben. En indd ook het weer maar even aanzien tegen die tijd!
Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026
Nog even een korte terugkoppeling. We zijn inmiddels al weer terug en hebben mede dankzij alle tips een mooie en prachtige reis gemaakt! De kleine heeft het super gedaan. We hebben in een maand tijd iig meer dan 100 kilometer aan hikes gedaan met flink wat hoogtemeters ook wel (los van wandelingen door alle steden). Hoogtepunten toch wel Bryce Canyon en Yosemite. Maar ook San Francisco vonden we een erg leuke stad. Mooie fietstocht kunnen doen over de Golden Gate. Qua weer heeft het meegezeten, geen regen gezien de hele maand zonovergoten. De jetlag terug was wel even pittig, maar daar lijken we nu ook doorheen gelukkig. Verder binnenkomst op SF mega chill. Duurde maximaal driekwartier en we waren van vliegtuig naar taxi buiten. Naar huis ging dat ook soepel! Verder geen problemen gehad. Wel een keer flink te hard gereden maar de aardige sheriff gaf gelukkig een waarschuwing..
Er is nog veel meer om op te noemen, maar ik laat het voor nu hierbij! Dank voor alle tips!
Er is nog veel meer om op te noemen, maar ik laat het voor nu hierbij! Dank voor alle tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7737 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 0 Reacties
- 1886 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-
- 4 Reacties
- 3600 Weergaves
-
Laatste bericht door charlotte1981