Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.
-
jwensammy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.
In de grote steden en grotere mals zie je steeds meer Microsoft winkels a la Apple stores.
Wip daar ff binnen, klinkt toch als software of instellingen.
In een Starbucks al eens WiFi verbinding geprobeerd?
Kijk ook eens in je bios en daar WiFi adapter eens aan/uit zetten.
Wip daar ff binnen, klinkt toch als software of instellingen.
In een Starbucks al eens WiFi verbinding geprobeerd?
-
moon29
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat geweldig dat jullie nog steeds meedenken
Het blijft mij echter een raadsel, maar goed ik ben ook geen techneut.
Gisteren was op het adres waar we waren helaas helemaal geen wifi, door bosbranden die daar waren geweest en stroom die er hele tijd af was geweest was dat nog niet op orde. Maar de dag ervoor in Capitol Reef Resort had ik ineens zomaar verbinding! Voor het eerst sinds 7 juli.
Ik had inmiddels al een paar keer weer netwerken beschikbaar gezien, maar kreeg toch steeds geen WIFI verbinding.
En zo leek het in Capitol Reef ook te gaan. De eerste avond: geen verbinding. Laptop uit gezet. Volgende avond zet ik hem aan en maakt hij zomaar uit zichzelf verbinding!
Terwijl ik niets had veranderd.
Omdat we gisterenavond dus helemaal geen wifi nog telefoon bereik, nog 4g van Arieli hadden legden we vanmorgen even bij een mcdonalds aan. Al onze smartphones konden daar op de free wifi, maar mijn laptop dus weer niet.
Later via hotspot van mijn telefoon wel gelukt (via Arieli kaart).
Nu La Quinta Inn & Suites in St. George weer zelfde ellende. Ik zie hier wel LaQuinta Wifi maar kan geen verbinding maken met internet.
media state: media disconnected
connection-specific DNS suffix:
Description: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265
Physical Address: (allerlei letters en cijfers, maar weet niet of het veilig is die hier te typen)
DHCP Enabled: YES
Autoconfiguration enabled: YES
Is deze DHCP Enabled, die dus op Yes staat, wat je bedoelt?
Dat van die bios kan ik idd ook nog eens proberen, maar lijkt weer tegenstrijdig met het feit dat het dus eergisteren wel ineens lukte.
Het blijft mij echter een raadsel, maar goed ik ben ook geen techneut.
Gisteren was op het adres waar we waren helaas helemaal geen wifi, door bosbranden die daar waren geweest en stroom die er hele tijd af was geweest was dat nog niet op orde. Maar de dag ervoor in Capitol Reef Resort had ik ineens zomaar verbinding! Voor het eerst sinds 7 juli.
Ik had inmiddels al een paar keer weer netwerken beschikbaar gezien, maar kreeg toch steeds geen WIFI verbinding.
En zo leek het in Capitol Reef ook te gaan. De eerste avond: geen verbinding. Laptop uit gezet. Volgende avond zet ik hem aan en maakt hij zomaar uit zichzelf verbinding!
Terwijl ik niets had veranderd.
Omdat we gisterenavond dus helemaal geen wifi nog telefoon bereik, nog 4g van Arieli hadden legden we vanmorgen even bij een mcdonalds aan. Al onze smartphones konden daar op de free wifi, maar mijn laptop dus weer niet.
Later via hotspot van mijn telefoon wel gelukt (via Arieli kaart).
Nu La Quinta Inn & Suites in St. George weer zelfde ellende. Ik zie hier wel LaQuinta Wifi maar kan geen verbinding maken met internet.
Ik heb gekeken via ipconfig/all en dan staat er bij de wireless LAN adapter wifi:RR2USA schreef:Misschien een gekke vraag: weet je zeker dat je WIFI IPV4 adapter op DHCP staat ingesteld? Het verschijnsel dat jij benoemt, gebeurt namelijk als je laptop geen IP-adres van de wifi router toegewezen kan krijgen.
media state: media disconnected
connection-specific DNS suffix:
Description: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265
Physical Address: (allerlei letters en cijfers, maar weet niet of het veilig is die hier te typen)
DHCP Enabled: YES
Autoconfiguration enabled: YES
Is deze DHCP Enabled, die dus op Yes staat, wat je bedoelt?
Het is toch geen hardware probleem lijkt me, want dan had ik 2 dagen geleden niet ineens op de wifi van dat hotel gekund toch? En ik los het nu even op door steeds tekst en foto's via harde schijf over te zetten naar chromebook en daarop dan te bloggen.sanook schreef:k vind de tip van ONYX666 wel waardevol, zo'n usb stick kost niet veel en dan ben je voor nu in ieder geval geholpen. Kun je bij terugkomst in Nederland je verder richten op de oorzaak van het probleem (wat mij een hardware probleem lijkt)
Vandaag dus in McDonalds geprobeerd, wat geen succes was.jwensammy schreef:In een Starbucks al eens WiFi verbinding geprobeerd?
Dat van die bios kan ik idd ook nog eens proberen, maar lijkt weer tegenstrijdig met het feit dat het dus eergisteren wel ineens lukte.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch zou ik gewoon eens even een computerwinkel binnen stappen om naar het probleem te kijken. Het lijkt mij namelijk nog steeds een hardwareprobleem. Dat het één keer wel lukt is dan misschien geluk geweest. Maar al is het dat niet kan er iemand naar kijken ipv dat iedereen hier met de goede bedoelingen loopt te gissen?
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zijn afgelopen weken niet echt op plaatsen geweest waar iets dergelijks zat waar ik vertrouwen in had en nu bijna thuis (maandag vliegen we) , dus ik wacht nu wel tot we thuis zijn nu.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vanmiddag thuis gekomen, laptopje aan en......gewoon wifi, en zie nu ook weer gewoon een hele lijst aan wifi netwerken (van de buren etc dus ook), terwijl ik dus gisteren in MGM Grand er bijvoorbeeld niet 1 zag, ook niet die van het hotel.
Ik snap er niks van.. en in april in New York ging het gewoon goed. En op deze reis ging het dus de eerste 2 nachten in San Francisco goed, in Monterey ging het even goed, toen was verbinding ineens weg en sindsdien had ik dus een probleem ermee. Daarna slechts nog in 1 hotel Wifi gehad, maar ook maar even.
Ik snap er niks van.. en in april in New York ging het gewoon goed. En op deze reis ging het dus de eerste 2 nachten in San Francisco goed, in Monterey ging het even goed, toen was verbinding ineens weg en sindsdien had ik dus een probleem ermee. Daarna slechts nog in 1 hotel Wifi gehad, maar ook maar even.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht