Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?
Ik loop regelmatig door Manhattan en andere wijken in de stad. Heb tot nu toe alleen politiemensen en aanverwante beroepsuitoefenaars in uniform met een wapen gezien. In Grand Central hangen bijvoorbeeld mensen van de National Guard rond, vooral in bepaalde hoeken van het station en op Times Square bij het gebouwtje waar je je kan opgeven voor het Amerikaanse leger.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met verborgen pistolen rondlopen. Maar die ben ik nooit tegengekomen voor zover ik weet. ik denk verder niet dat iemand die met een geweer of andere 'lang wapens' openlijk op straat loopt, ver zal komen. En dat is maar goed ook, vind ik.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met verborgen pistolen rondlopen. Maar die ben ik nooit tegengekomen voor zover ik weet. ik denk verder niet dat iemand die met een geweer of andere 'lang wapens' openlijk op straat loopt, ver zal komen. En dat is maar goed ook, vind ik.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 10 jul 2016, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?
Daar erger ik me ook aan, des te meer omdat de fouten die ze maken zo belangrijk zijn voor de discussie. Ik snap dat journalisten niet overal experts in kunnen zijn, maar een beetje kennis van zaken is niet teveel gevraagd lijkt me.Big Al schreef:Het valt me op dat de media vaak zeer slordig met de feiten omgaan als het om vuurwapens gaat. Afgelopen week las ik een artikel van de NOS waar op z'n minst drie grote fouten in stonden, van het type wapen dat gebruikt zou zijn tot de opvatting dat een semi-automatisch wapen eigenlijk hetzelfde is als een machinegeweer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het even opgezocht. Verboden vanaf 1986Machinegeweren zijn zeer moeilijk te verkrijgen en in de meeste gevallen illegaal.
Ik woon al heel lang in Amerika, en afgelopen nieuwjaarsdag heb ik voor het eerst iemand met een pistool aan z'n riem gezien. Ik weet dat sommige van m'n vrienden een "concealed carry license" hebben, maar heb er verder nooit iets van gemerkt.
Eén keer in m'n leven ben ik heel dichtbij een geweer geweest, en dat was in de jaren 70 bij een bankoverval in Amsterdam waar ik toevallig langs liep toen de rovers naar buiten holden.
Eén keer in m'n leven ben ik heel dichtbij een geweer geweest, en dat was in de jaren 70 bij een bankoverval in Amsterdam waar ik toevallig langs liep toen de rovers naar buiten holden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Twee keer in Amerika "tussen de wapens" gezeten. Eén keer achterin de auto van een state trooper ( als 'gewone 'gast' een lift gekregen) Voorin zaten meerdere wapens in een soort rek. En niet van die kleintjes. daar hebben we nog best over nagepraat.
Ook al rijdend midden in een 'shooting' beland vlakbij de Mexicaanse grens, gewoon in een woonwijk.
Eigenlijk daar verder nooit bij stilgestaan en ja je weet dat er wapens in bezit zijn van Amerikanen. Je weet ook dat in noem maar op in Amsterdam wapens in bezit zijn. Het beïnvloed onze reis in ieder geval op geen enkele manier.
Ook al rijdend midden in een 'shooting' beland vlakbij de Mexicaanse grens, gewoon in een woonwijk.
Eigenlijk daar verder nooit bij stilgestaan en ja je weet dat er wapens in bezit zijn van Amerikanen. Je weet ook dat in noem maar op in Amsterdam wapens in bezit zijn. Het beïnvloed onze reis in ieder geval op geen enkele manier.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
Amerikanist
- Amerikafan
Ik ga nu redelijk off-topic, maar voor de duidelijkheid wat anderen betreft; machinegeweren zijn volautomaten (alleen legaal te bezitten in de VS met hele strenge federale vergunning door de wet die jij noemt en eerdere). Behoorlijk zeldzaam.PSVwally schreef:Ik heb het even opgezocht. Verboden vanaf 1986Machinegeweren zijn zeer moeilijk te verkrijgen en in de meeste gevallen illegaal.
De huidige discussie gaat vaak over "assault weapons", net als de Assault Weapons Ban uit de jaren '90. Dat zijn generaliserend gezegd semi-automatische geweren, schouderwapens die één schot lossen per keer dat de trekker wordt overgehaald. Dat geldt voor veel moderne vuurwapens, maar assault weapons onderscheiden zich vooral doordat het vaak civiele versies zijn van militaire wapens die in het laatste geval wel vaak volautomatisch zijn.
Die zogeheten assault weapons zijn overigens ook in Nederland legaal op vergunning te krijgen voor sportschutters, net als in veel andere landen.
-
Amerikanist
- Amerikafan
Wat betreft particuliere beveiligers die openlijk vuurwapens dragen, ik heb me daar in Italië ooit wel eens over verbaasd. Ik dacht tot die tijd dat dat iets Amerikaans was, maar kennelijk kan het ook in Europa.
Ik vind dat niet per se een slecht idee, gezien de risico's waarmee die mensen ook hier vandaag de dag werken, zolang ze maar goed gescreend en opgeleid worden.
Ik vind dat niet per se een slecht idee, gezien de risico's waarmee die mensen ook hier vandaag de dag werken, zolang ze maar goed gescreend en opgeleid worden.
De reden waarom dit zo zeldzaam is is de kost van aanschaf van een vol automatisch geweer en class 3 fire arm dealers.Amerikanist schreef: Ik ga nu redelijk off-topic, maar voor de duidelijkheid wat anderen betreft; machinegeweren zijn volautomaten (alleen legaal te bezitten in de VS met hele strenge federale vergunning door de wet die jij noemt en eerdere). Behoorlijk zeldzaam.
Hier de stappen om dit te doen: http://targetworld.net/Steps%20for%20bu ... 1-3-07.pdf
Het is een stuk makkelijker als je denkt. Zie PDF document hier boven. Volledig automatische vuurwapens van VOOR 1986 zijn vrij voor het volk om te kopen. Als jij de $40.000 om een HK te kopen en je staat laat het toe om volledig automatisch te hebben, niemand die je tegen houd tenzij je CLEO (chief law enforcement officer) je dwars gaat zitten.Big Al schreef:Machinegeweren zijn zeer moeilijk te verkrijgen en in de meeste gevallen illegaal
Buiten al dit om, vind het nog steeds boeiend om te lezen hoe men hier op het forum er over denkt en er tegen over staat. Als ik de Telegraaf moet geloven is de VS meer het wilde westen en "iedereen" kan snel even een vuurwapen kopen als een warm broodje bij de bakker. Hier in Illinois gaat het echt niet zo simpel!
Big Mo, wat ik schreef is wel relevant voor dit topic. Dankzij het 2nd Amendment en de proliferatie van wapentuig gaat de politie ervan uit dat iemand die ze stoppen een wapen hebt. Wordt je aangehouden en regaeer je niet meteen 'zoals verwacht' dan kun je neergeschoten worden. Wij (als toeristen) verwachten dat niet vanuit Ned. gedachtengang en verwachten op zijn hoogst een tazer, of een rubber bullet of een bean bag, of een shot dat incapacitates. Maar nee, er worden meteen een dodelijk schoten gelost. En je hoeft niet 'a black person' te zijn daarvoor.
Je loopt dus zowel direct als indirekt gevaar dankzij het feit dat men in de US een vuurwapen kan dragen. En het indirekte gevaar is in feite groter.
Mijn man en ik werden in 1994 tot stoppen gebracht langs een snelweg. De schouder van een drukke weg is gevaarlijk, dus stapten we meteen de auto uit en wachtten op de sheriffs. 'We hadden u bijna doodgeschoten !' liet een me weten. Ik dacht dat hij een grapje maakte. Maar nee, door niet in de auto te blijven waren we meteen verdachten geworden en potentieel gevaarlijk.
Je loopt dus zowel direct als indirekt gevaar dankzij het feit dat men in de US een vuurwapen kan dragen. En het indirekte gevaar is in feite groter.
Mijn man en ik werden in 1994 tot stoppen gebracht langs een snelweg. De schouder van een drukke weg is gevaarlijk, dus stapten we meteen de auto uit en wachtten op de sheriffs. 'We hadden u bijna doodgeschoten !' liet een me weten. Ik dacht dat hij een grapje maakte. Maar nee, door niet in de auto te blijven waren we meteen verdachten geworden en potentieel gevaarlijk.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Dat is inderdaad een belangrijk punt USInsider: ik kan me voorstellen dat je als Nederlands toerist anders reageert als je tot stoppen gebracht wordt door de politie. Uit de wagen stappen en naar oom agent lopen kan misschien wel in Nederland, in de VS kun je inderdaad maar beter blijven zitten en alleen precies doen wat de agent vraagt, niet naar het handschoenkastje duiken bijvoorbeeld om je papieren te laten zien, maar eerst wachten totdat de agent naast je auto staat en om je papieren vraagt. En dan ook precies zeggen wat je precies gaat doen: ik heb mijn papieren in dat kastje en ik ga ze nu voorzichtig pakken. Plus je handen op het stuur houden en pas bewegen als je daarom gevraagd wordt.
Er wordt hier bijvoorbeeld gezegd dat de man die in Minnesota doodgeschoten is, iets heeft gezegd in de trand van: ik heb een pistool met een vergunning bij me. Hij had beter kunnen zeggen: ik heb een registratie voor een vuurwapen, bij het woord "gun" is de kans op doorslaan erg groot.
Ook meteen zeggen dat je een Nederlander bent en dat Engels niet je moedertaal is, in zo'n situatie ben je waarschijnlijk een beetje gespannen en je kan dan plotseling een hoop Engels vergeten. Je kunt altijd vragen of ze een tolk willen inschakelen, dat moeten ze kunnen doen.
Inderdaad dingen waar je in Nederland niet meteen aan denkt, maar met de huidige spanningen hier toch wel aan te raden.
En nu we toch aan het afdwalen zijn: ik kan me niet zo druk maken over het verschil tussen een "gewoon" vuurwapen en een volledig automatisch vuurwapen. Een kogel is een kogel en kan dodelijk zijn, zelfs indien afgeschoten met een niet-automatisch wapen. Je kunt in beide gevallen behoorlijk snel schieten (in tegenstelling tot de vuurwapens die gebruikt werden in de tijd dat het tweede ammendement op de Amerikaanse grondwet werd geschreven) en dood en verderf zaaien met allerlei soorten vuurwapens.
.
Er wordt hier bijvoorbeeld gezegd dat de man die in Minnesota doodgeschoten is, iets heeft gezegd in de trand van: ik heb een pistool met een vergunning bij me. Hij had beter kunnen zeggen: ik heb een registratie voor een vuurwapen, bij het woord "gun" is de kans op doorslaan erg groot.
Ook meteen zeggen dat je een Nederlander bent en dat Engels niet je moedertaal is, in zo'n situatie ben je waarschijnlijk een beetje gespannen en je kan dan plotseling een hoop Engels vergeten. Je kunt altijd vragen of ze een tolk willen inschakelen, dat moeten ze kunnen doen.
Inderdaad dingen waar je in Nederland niet meteen aan denkt, maar met de huidige spanningen hier toch wel aan te raden.
En nu we toch aan het afdwalen zijn: ik kan me niet zo druk maken over het verschil tussen een "gewoon" vuurwapen en een volledig automatisch vuurwapen. Een kogel is een kogel en kan dodelijk zijn, zelfs indien afgeschoten met een niet-automatisch wapen. Je kunt in beide gevallen behoorlijk snel schieten (in tegenstelling tot de vuurwapens die gebruikt werden in de tijd dat het tweede ammendement op de Amerikaanse grondwet werd geschreven) en dood en verderf zaaien met allerlei soorten vuurwapens.
.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
@ Big Mo: Nog even een antwoord waarom ik het levensgevaarlijk en onverantwoord vind als iedereen over een wapen mag beschikken.
Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mensen zijn die er wel verantwoord mee om kunnen gaan. Maar er zal ook een kleine groep zijn
die impulsief is of mentaal niet in orde of stabiel. Zij kunnen de grootst mogelijk ellende aanrichten. Zo'n iemand zal maar wat tegen
je hebben...
Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mensen zijn die er wel verantwoord mee om kunnen gaan. Maar er zal ook een kleine groep zijn
die impulsief is of mentaal niet in orde of stabiel. Zij kunnen de grootst mogelijk ellende aanrichten. Zo'n iemand zal maar wat tegen
je hebben...
@USinsider,
De manier hoe je het uitlegd toen ik zei dat het niets met dit topic te maken had kwam heel erg met een draai naar het politie geweld hier in de VS. Vervolgens leg je het heel anders uit en daar ben ik met je eens dat het als toerist zijnde best gevaarlijk kan zijn.
Wat betreft het lopen naar oom agent toe, zijn wij als toerist niet verantwoordelijk om ons in te lezen wat de wetgevingen zijn in andere landen? Tuurlijk in 1994 was het heel stuk anders met bronnen om juiste informatie te verschaffen. Maar in huidige tijd zou ik dat meer een slap excuus vinden, iedereen aan de smartphones etc...
@Pioenroos,
En dat zijn nou net de mensen waar je het meest over leest helaas.
De manier hoe je het uitlegd toen ik zei dat het niets met dit topic te maken had kwam heel erg met een draai naar het politie geweld hier in de VS. Vervolgens leg je het heel anders uit en daar ben ik met je eens dat het als toerist zijnde best gevaarlijk kan zijn.
Wat betreft het lopen naar oom agent toe, zijn wij als toerist niet verantwoordelijk om ons in te lezen wat de wetgevingen zijn in andere landen? Tuurlijk in 1994 was het heel stuk anders met bronnen om juiste informatie te verschaffen. Maar in huidige tijd zou ik dat meer een slap excuus vinden, iedereen aan de smartphones etc...
@Pioenroos,
En dat zijn nou net de mensen waar je het meest over leest helaas.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, maar wel tot op zekere hoogte. Je kunt moeilijk van een toerist verwachten dat hij/zij een volledige rechtenstudie van het betreffende land gaat volgen.Big_Mo schreef:Wat betreft het lopen naar oom agent toe, zijn wij als toerist niet verantwoordelijk om ons in te lezen wat de wetgevingen zijn in andere landen?
De volgende vraag is dan of "hoe te handelen bij een politiecontrole" daar bij hoort en zo ja, waar de toerist verondersteld wordt de informatie te halen. Ik zie bijvoorbeeld wel eens aanwijzingen over het verkeer (rechtsaf slaan bij rood licht) of over het geven van fooien op de site van een reisorganisatie staan maar nooit de aanwijzing om bij een politiecontrole in de auto te blijven, omdat je anders de kans loopt te worden neergeschoten. Wij forumleden zijn vrij goed op de hoogte maar niet iedere vakantieganger naar Amerika is lid van het forum.
Overigens heb ik eerder over dit onderwerp ook niet zo veel nagedacht, al wist ik wel dat ik bij een politiecontrole geacht wordt in de auto te blijven. Ik ben ook nog nooit door de politie staande gehouden, misschien wel omdat ik grote steden mijd en me braaf aan de geldende maximum snelheid houd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
tuurlijk tot een zeker hoogte dat je dat gaat uit zoeken. Een reisbureau zou ik als laatste bron gebruiken tegenwoordig om informatie over een ander land te vinden, maar dat ik mijn mening. En niet iedereen hoeft een AA-forum member te zijn, internet zit vol met informatie. Maar goed dat is iets aan bod gekomen in een ander topic, iedereen reist op zijn / haar eigen manier. En mijn manier is deels inlezen in wat basic regelgeving. We beginnen te veel af te dwalen in dit topic. Denk dat menig persoon wel duidelijk heeft gemaakt dat men er niet echt bij stil staat. Wat mij betreft zou dit topic geloten kunnen worden.
- RiverCola
- Amerika-expert
Terug naar de oorspronkelijke vraag: Sta je stil bij...?
Ja, voor mij is dat een gegeven. In de VS kan iedereen een wapen bij zich dragen en gebruiken. Het beïnvloed niet mijn veiligheidsgevoel als ik op vakantie ben in de VS. Maar ik zal me in sommige situaties er wel naar gedragen. Stel ik rij in een afgelegen buurt/gebied met woningen met shady uitziende hekjes voor het erf, en het vermoeden dat er wat minder 'stadse' mensen wonen in zo'n gebied, dan zou ik minder snel stoppen om een vraag aan iemand te stellen, een hekje open te doen om een tuin in te lopen om contact te zoeken e.d.
In Nederland zou ik dat wel gewoon doen. In de geschetste situatie in de VS zou ik doorrijden en mijn eventuele vraag bij een tankstation of restaurant stellen.
Het punt dat USInsider en Bennogr aansnijden mbt hoe te handelen als een politiewagen aangeeft dat je moet stoppen, vind ik geheel terecht. Als Nederlander heb ik maar 1 referentiekader, en dat is hoe ik thuis om zou gaan met zo' situatie. Je kunt alles wel opzoeken voordat je afreist naar een land, maar wat je niet weet bedenk je dus ook niet van tevoren. Zeer riskant, zeker in deze tijden.
Tot slot, tijdens onze laatste reis hebben we zelf geschoten op een shooting range. Enorm gaaf om te doen! Ik kan het ook goed! Binnen zo'n gecontroleerde omgeving als een shooting range heb ik er ook heel andere gevoelens bij.
Ja, voor mij is dat een gegeven. In de VS kan iedereen een wapen bij zich dragen en gebruiken. Het beïnvloed niet mijn veiligheidsgevoel als ik op vakantie ben in de VS. Maar ik zal me in sommige situaties er wel naar gedragen. Stel ik rij in een afgelegen buurt/gebied met woningen met shady uitziende hekjes voor het erf, en het vermoeden dat er wat minder 'stadse' mensen wonen in zo'n gebied, dan zou ik minder snel stoppen om een vraag aan iemand te stellen, een hekje open te doen om een tuin in te lopen om contact te zoeken e.d.
In Nederland zou ik dat wel gewoon doen. In de geschetste situatie in de VS zou ik doorrijden en mijn eventuele vraag bij een tankstation of restaurant stellen.
Het punt dat USInsider en Bennogr aansnijden mbt hoe te handelen als een politiewagen aangeeft dat je moet stoppen, vind ik geheel terecht. Als Nederlander heb ik maar 1 referentiekader, en dat is hoe ik thuis om zou gaan met zo' situatie. Je kunt alles wel opzoeken voordat je afreist naar een land, maar wat je niet weet bedenk je dus ook niet van tevoren. Zeer riskant, zeker in deze tijden.
Tot slot, tijdens onze laatste reis hebben we zelf geschoten op een shooting range. Enorm gaaf om te doen! Ik kan het ook goed! Binnen zo'n gecontroleerde omgeving als een shooting range heb ik er ook heel andere gevoelens bij.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik sta er niet echt bij stil, moet ik eerlijk zeggen.
Mijn reizen naar de VS beperken zich vooralsnog tot NYC en een eventueel buurttripje ...
Als ik 'iemand' hoor beweren dat wat er een tijdje terug in Brussels is gebeurd niet in the US kan gebeuren, omdat men daar wapens mag dragen en zichzelf en anderen kan verdedigen als het erop aan komt ... dan denk ik ... 'wat een onzin, het is niet alsof je een wapen het theater mee in mag nemen ....'
Maar misschien verschilt dit per staat?
Ik zou best eens naar een shooting range willen (als een soort kermis attractie, dan toch ...) of zo'n winkel willen bekijken waar je zomaar van alles kunt kopen .... maar misschien ben ik toch ook wel blij dat het allemaal een ver-van-mijn-bed show is ...
Mijn reizen naar de VS beperken zich vooralsnog tot NYC en een eventueel buurttripje ...
Als ik 'iemand' hoor beweren dat wat er een tijdje terug in Brussels is gebeurd niet in the US kan gebeuren, omdat men daar wapens mag dragen en zichzelf en anderen kan verdedigen als het erop aan komt ... dan denk ik ... 'wat een onzin, het is niet alsof je een wapen het theater mee in mag nemen ....'
Ik zou best eens naar een shooting range willen (als een soort kermis attractie, dan toch ...) of zo'n winkel willen bekijken waar je zomaar van alles kunt kopen .... maar misschien ben ik toch ook wel blij dat het allemaal een ver-van-mijn-bed show is ...
Toen ik in 2008 voor het eerst als volwassene in de VS kwam, sliep ik de eerste nacht in een hotel iets ten zuiden van Alexandria, VA. Die avond viel het me in een restaurant op dat een groot deel van de bezoekers van het restaurant vuurwapens (= pistolen en revolvers) open droeg. Ik vond het bijzonder, maar ook niet meer dan dat. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik er bij stil gestaan heb. Ik voel me er ook niet veiliger of onveiliger door. Misschien is dat mijn ietwat fatalistische inslag.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Echt? Dat lijkt me een hele rare ervaring .... net of je terug stapt in het Wilde Westen ...Die avond viel het me in een restaurant op dat een groot deel van de bezoekers van het restaurant vuurwapens (= pistolen en revolvers) open droeg.
Ik zou me daar niet prettig bij voelen, denk ik .....
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De VS zijn een unie van 50 staten (plus DC, plus de territoriale gebieden), ieder met eigen wetgeving. In geen van de staten kan iedereen een wapen dragen (of zelfs maar bezitten), maar sommige staten leggen het meer aan banden dan anderen. Sommige mensen hier kiezen er bijvoorbeeld bewust voor om in een "vuurwapenvrij" gebied te wonen (of, zoals het hier ook wel genoemd wordt, een gebied waar alleen de criminelen vuurwapens hebben) en anderen mijden die gebieden.RiverCola schreef:Terug naar de oorspronkelijke vraag: Sta je stil bij...?
Wat betreft een aanhouding door de politie, ik ben ooit in '92 of zo aangehouden (in NYC - Harlem) - lang voordat het internet eigenlijk bestond. Ik wist echter wel wat wel en niet en instrueerde ook m'n passagiers.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat hangt van de staat, de regio, de stad, het type gebouw, de eigenaar, en nog een paar factoren af.meyem schreef:Ik sta er niet echt bij stil, moet ik eerlijk zeggen.
Ik denk altijd weer aan die spotprent van twee criminelen die een winkel binnen willen met hun vuurwapen om er een overval te plegen. Er hangt echter een bordje waarop staat "vuurwapens verboden". Zegt de ene crimineel tegen de andere: "Verrek! Jij zou toch vooraf controleren of we wel onze vuurwapens mee naar binnen mochten nemen?"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1401 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties