Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Silene: schot voor de boeg
Re: Reis Silene: schot voor de boeg
Super dank Ingrid, ziet er een stukje rustiger uit. Ik dacht er trouwens aan om ipv in LA in Venice beach te verblijven. Is dat realistisch of sta je dan iedere keer shocking klem in de file als je LA in wilt?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zou dan eerder voor Santa Monica gaan ipv Venice Beach.
Je kan er 's avonds naar de pier, of naar Third Street (gezellige winkel-wandelstraat).
In Venice loopt er 's avonds toch wel wat raar volk rond.
Wij verbleven er al meerdere keren in Hotel Carmel. Alles op 5 min wandelafstand. Echt een toplocatie.
Alleen heeft het hotel zelf wel een facelift nodig. Kamers zijn wel proper maar klein, het gratis ontbijt bestaat uit een muffin en kop koffie, en wifi is betalend.
Maar het is er betaalbaar en location location location.
(laatste keer dat wij er waren was in 2013, zie ook onze blog)
Groetjes,
Ingrid
Je kan er 's avonds naar de pier, of naar Third Street (gezellige winkel-wandelstraat).
In Venice loopt er 's avonds toch wel wat raar volk rond.
Wij verbleven er al meerdere keren in Hotel Carmel. Alles op 5 min wandelafstand. Echt een toplocatie.
Alleen heeft het hotel zelf wel een facelift nodig. Kamers zijn wel proper maar klein, het gratis ontbijt bestaat uit een muffin en kop koffie, en wifi is betalend.
Maar het is er betaalbaar en location location location.
(laatste keer dat wij er waren was in 2013, zie ook onze blog)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Hoi Ingrid of een andere expert, ik zou het liefst beginnen met een aantal dagen San Francisco kan ik jouw schema ook omdraaien dus beginnend met een paar dagen SF of is highway 1 mooier van noord naar zuid dan van zuid naar noord?
Dit rondje bedoel ik.
ingrid14 schreef:Een rondje SF zou zo kunnen :
1 Amsterdam - SF
2 SF - Santa Cruz - Monterey
3 Monterey (whale watching + 17 mile drive + aquarium)
4 Monterey - Morro Bay
5 Morro Bay - LA
6 LA
7 LA
8 LA - Kingman (+ route 66 van Topoc naar Oatman en dan naar Kingman)
9 Kingman - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley ('s middags naar MV vertrekken)
11 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
12 Page (Antelope Canyon, dagje Lake Powell)
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - SF
23 SF
24 SF
25 SF - Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarom zou je het omdraaien? Overnacht na aankomst bij het vliegveld. Je bent de dag erop erg vroeg wakker dus kunt in principe gelijk op pad. Je kan natuurlijk ook gewoon de dagen SF achteraan plannen mocht je dat zelf fijner lijken. Rondje is perfect zo hoe Ingrid die heeft opgeschreven lijkt mij. Genoeg tijd LA, genoeg tijd SF en voldoende tijd om een goede indruk van de parken te krijgen. Bij Page een lekkere middag rust aan het meer na Antelope Canyon.
Ik vind het altijd een beetje nonsense of je de kustweg van zuid naar noord of noord naar zuid doet. Je zal best wat beter zicht hebben als bijrijder, maar als je zoveel stopt als de meesten doen maakt dat echt niet zoveel uit.
Je moet even goed kijken in deze route, als je de dagen SF aan het begin zet, hoe je weekenden vallen. Yosemite in de weekenden is enorm druk. Itt bijvoorbeeld de Grand Canyon is dat een echt wandelpark en veel mensen uit de SF Bay Area brengen daar hun vrije weekend door. Ook Las Vegas is op vooral vrijdag en zaterdag en in minder mate op zondag ook soms 2x zo duur.
Ik vond zelf Morro Bay wat minder gezellig aandoen dan Pismo Beach, vooral vanwege die enorme fabriek eigenlijk. Misschien gewoon laten afhangen van de hotels die je daar kunt vinden of je naar Morro Bay of Pismo/Grover Beach rijdt. Je zou zelfs nog een dag kunnen winnen door op het einde van dag 3 al naar Monterey te rijden. Het hangt er een beetje vanaf of je en de walvistocht en het aquarium wilt bekijken. Anders zou je dag ook op dag 4 al kunnen doen en een dag langer Las Vegas of Yosemite doen bijvoorbeeld. Of om Page en Monument Valley om te draaien en via de prachtige 95 en Capitol Reef naar Bryce te gaan.
Met SF aan het begin krijg je zo iets als je de route van Ingrid volgt.
1 Amsterdam - SF
2 SF
3 SF
4 SF - Santa Cruz - Monterey
5 Monterey (whale watching + 17 mile drive + aquarium)
6 Monterey - Morro Bay
7 Morro Bay - LA
8 LA
9 LA
10 LA - Kingman (+ route 66 van Topoc naar Oatman en dan naar Kingman)
11 Kingman - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Monument Valley ('s middags naar MV vertrekken)
13 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
14 Page (Antelope Canyon, dagje Lake Powell)
15 Page - Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - SF
25 SF - Amsterdam
Ik vind het altijd een beetje nonsense of je de kustweg van zuid naar noord of noord naar zuid doet. Je zal best wat beter zicht hebben als bijrijder, maar als je zoveel stopt als de meesten doen maakt dat echt niet zoveel uit.
Je moet even goed kijken in deze route, als je de dagen SF aan het begin zet, hoe je weekenden vallen. Yosemite in de weekenden is enorm druk. Itt bijvoorbeeld de Grand Canyon is dat een echt wandelpark en veel mensen uit de SF Bay Area brengen daar hun vrije weekend door. Ook Las Vegas is op vooral vrijdag en zaterdag en in minder mate op zondag ook soms 2x zo duur.
Ik vond zelf Morro Bay wat minder gezellig aandoen dan Pismo Beach, vooral vanwege die enorme fabriek eigenlijk. Misschien gewoon laten afhangen van de hotels die je daar kunt vinden of je naar Morro Bay of Pismo/Grover Beach rijdt. Je zou zelfs nog een dag kunnen winnen door op het einde van dag 3 al naar Monterey te rijden. Het hangt er een beetje vanaf of je en de walvistocht en het aquarium wilt bekijken. Anders zou je dag ook op dag 4 al kunnen doen en een dag langer Las Vegas of Yosemite doen bijvoorbeeld. Of om Page en Monument Valley om te draaien en via de prachtige 95 en Capitol Reef naar Bryce te gaan.
Met SF aan het begin krijg je zo iets als je de route van Ingrid volgt.
1 Amsterdam - SF
2 SF
3 SF
4 SF - Santa Cruz - Monterey
5 Monterey (whale watching + 17 mile drive + aquarium)
6 Monterey - Morro Bay
7 Morro Bay - LA
8 LA
9 LA
10 LA - Kingman (+ route 66 van Topoc naar Oatman en dan naar Kingman)
11 Kingman - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Monument Valley ('s middags naar MV vertrekken)
13 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
14 Page (Antelope Canyon, dagje Lake Powell)
15 Page - Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - SF
25 SF - Amsterdam
Dank Paul voor je input. Zo wordt het allemaal steeds concreter ook al duurt het nog even. Fijn om iig de route te hebben en dan te gaan finetunen. En goeie om rekening te houden met de weekenden in LV en Yosemite.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Gezien je door de jetlag op je 2de dag meestal erg vroeg wakker bent, ben ik altijd voorstander om al dadelijk te gaan rijden.
In een stad is voor 9-10 u niet zoveel te doen, dus je verliest wat tijd.
Vanaf SF via bv een supermarkt (walmart) in San Jose en dan naar Santa Cruz en Monterey, vind ik rustig om te beginnen.
Afsluiten met 2 volle dagen SF geeft wat meer rust aan het einde, je kan al wat indrukken verwerken.
Maar zoals PSVwally ook al aangaf, kijk hoe het zit met de weekenden.
Tja en die kustroute.
Ik heb een hele andere mening dan PSVwally maar ik ga die niet nog eens herhalen, geen zin om weer een hoop commentaar te krijgen.
Morro Bay is maar een voorbeeld, maar je zou ook voor San Simeon (weinig te beleven), Cambria of Pismo Beach kunnen kiezen.
(in Morro Bay vond ik de overnachtingen goedkoper)
Groetjes,
Ingrid
In een stad is voor 9-10 u niet zoveel te doen, dus je verliest wat tijd.
Vanaf SF via bv een supermarkt (walmart) in San Jose en dan naar Santa Cruz en Monterey, vind ik rustig om te beginnen.
Afsluiten met 2 volle dagen SF geeft wat meer rust aan het einde, je kan al wat indrukken verwerken.
Maar zoals PSVwally ook al aangaf, kijk hoe het zit met de weekenden.
Tja en die kustroute.
Ik heb een hele andere mening dan PSVwally maar ik ga die niet nog eens herhalen, geen zin om weer een hoop commentaar te krijgen.
Morro Bay is maar een voorbeeld, maar je zou ook voor San Simeon (weinig te beleven), Cambria of Pismo Beach kunnen kiezen.
(in Morro Bay vond ik de overnachtingen goedkoper)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet wat de plaatsing van de dagen SF te maken heeft met hoe je de kustroute rijdt.Silene schreef:Hoi Ingrid of een andere expert, ik zou het liefst beginnen met een aantal dagen San Francisco kan ik jouw schema ook omdraaien dus beginnend met een paar dagen SF of is highway 1 mooier van noord naar zuid dan van zuid naar noord?
Kijk inderdaad hoe de weekenden vallen.
Ik vind het mooi om Yosemite zo vroeg mogelijk in de route te doen omdat de watervallen dan mooier zijn; de Yosemite Falls kan begin juli nog lopen en een week later opgedroogd zijn. Ook als je zou willen raften in Yosemite is het handig om er zo vroeg mogelijk te zijn. Met beginnen in SF zou je dan een rondje met de wijzers van de klok mee doen.
Wij vinden het prettiger om een stad in het begin te doen. Na veel natuur is het erg omschakelen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mar 2015, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Marianne, ik wil inderdaad ook graag beginnen met een paar dagen SF en dacht heel blond het schema om te draaien maar ik kan alles natuurlijk ook een paar dagen opschuiven en SF in het begin wat langer te doen en aan het eind nog 1 overnachting in SF. Vraag me niet waar maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat de kustweg noord-zuid of zuid-noord uitmaakte. Ik laat de planning zo en moet dan inderdaad even kijken dat ik de weekenden niet in Las Vegas zit of in Yosemite maar dat komt goed. Ben nu druk hotels aan het kijken maar volgens mij kun je die nog niet zover vooruit boeken. Eerst maar eens tickets boeken zodra het kan. Dank weer voor de info.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2668 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties