Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Benzine

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Benzine

Bericht door Hansi1959 »

Jammer dat dit onderzoek alleen tegen betaling van $36 beschikbaar is...

Maar evengoed had ik zelf ook altijd al begrepen dat de prijzen nauwelijks invloed hadden op het autogebruik.
Vandaar mijn grote vraagteken bij het statement van Re1gnman.
No guts, no glory!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En nu maar wachten op de dag dat er geen nieuwe aardolie meer uit de grond gehaald kan worden omdat de voorraad op is. Dat zal nog wel even duren, maar eens komt er een eind aan de pret. En benzine zal dan letterlijk onbetaalbaar worden.

Zuinig zijn, zuinig rijden en hard naar alternatieven zoeken dus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Bennogr schreef: Dat zal nog wel even duren, maar eens komt er een eind aan de pret.
Nou, dat moment komt waarschijnlijk sneller als veel mensen beseffen, bekijk deze reportage maar eens; http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2014/ ... an-de-olie

Toegegeven; de diverse deskundigen spreken mekaar wel sterk tegen....
No guts, no glory!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik kijk uit naar de dag dat we met z'n allen in stille, electrische auto's over de wegen zoeven. Heb ik als fietser geen last meer van die stinkende uitlaatgassen en wat zal het lekker stil zijn op straat!!!

(nu ben ik wel een beetje hypocriet, we hebben wel een auto, maar gebruiken die erg weinig. En een electrische auto kunnen we ons met de huidige prijzen nog niet veroorloven, maar dat moment komt vast.)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:Ik kijk uit naar de dag dat we met z'n allen in stille, electrische auto's over de wegen zoeven. Heb ik als fietser geen last meer van die stinkende uitlaatgassen en wat zal het lekker stil zijn op straat!!!
In California gaan de electrische auto's verplicht weer een geluid meekrijgen.
Doordat ze zo stil zijn maken ze te vaak ongelukken; met fietsers
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Herkenbaar, ben er zelf ook een keer bijna onder gelopen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:Herkenbaar, ben er zelf ook een keer bijna onder gelopen.
Kun je nagaan ; zo erg is het al !
Hebben we het niet eens meer over fietsen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

RiverCola schreef:Ik kijk uit naar de dag dat we met z'n allen in stille, electrische auto's over de wegen zoeven. Heb ik als fietser geen last meer van die stinkende uitlaatgassen en wat zal het lekker stil zijn op straat!!!

(nu ben ik wel een beetje hypocriet, we hebben wel een auto, maar gebruiken die erg weinig. En een electrische auto kunnen we ons met de huidige prijzen nog niet veroorloven, maar dat moment komt vast.)
Hmm, moeten ze wel wat op de actieradius verzinnen. Anders komen we met vakantie niet verder
dan de Utrechtse heuvelrug. (vanuit Groningen dan he)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Re1gnman
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Hansi1959 schreef: fors minder gereden? Bron :?:
http://statline.cbs.nl/Statweb/publicat ... STB=T&VW=T

Kanttekening: auto's worden steeds zuiniger. Maar ook wij laten de auto vaker staan. Net als ik van vrienden en familie ook hoor. Dus ook gebaseerd op persoonlijke ervaring. 'vroeger' (hoor mij nu eens :wink: ) pakte ik de auto wanneer het me uitkwam. Nu, als het niet nodig is....laat ik hem staan. En wie ik er ook over hoor, iedereen beaamt het. Kan toch niet anders dat er minder km worden gemaakt. Privé gebruik heb ik het dan over. Zakelijk is een ander verhaal. Al is dat ook minder in het huidige economische klimaat.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Re1gnman schreef:Kanttekening: auto's worden steeds zuiniger.
denk dat dát nu juist de grootste reden is. Door de lage bijtelling voor zuinige auto's zijn er steeds meer leaserijders minder benzine gaan verbruiken.
Daarnaast zijn veel gemeenten overgestapt op electrisch rijden.

Ervaring en steekproef op basis van je eigen omgeving zal wetenschappelijk niet zoveel voorstellen. Want in het algemeen verzamel je in je leven gelijkgezinden om je heen. De omgeving waar je woont speelt ook mee. En kan ook zijn dat je ouder en verstandiger bent geworden. 'Vroeger' nam je elke gelegenheid aan om de auto van je ouders te lenen. En toen je je eigen auto kreeg wilde je er in rijden ook.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Re1gnman schreef:

Hmm, moeten ze wel wat op de actieradius verzinnen. Anders komen we met vakantie niet verder
dan de Utrechtse heuvelrug. (vanuit Groningen dan he)
Kijk even naar dit reclame filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ou46vykyIAk
Met de Tesla kan je nu op heel veel plekken komen, omdat deze een actie-radius heeft van 500KM, en veel super chargers waar je in 20 minuten je batterij van 0% naar 80% kan opladen.
Ik begrijp dat heel veel mensen zich niet een auto van €100,000 kunnen veroorloven, maar dit is techniek die in de baby schoenen staat. Tesla is van plan in 2017 een €30,000 uit te brengen met dezelfde specificaties als de huidige Tesla, zo kunnen veel meer mensen elektrisch gaan rijden.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Precies! Nog even geduld :geek2:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zelfde info maar wat prettiger leesbaar: http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddel ... s-per-jaar
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

RiverCola schreef: En die mensen die zo ontzettend mopperen op de NL overheid/belastingsysteem; de prijs ligt, op Luxemburg na, in de ons omringende landen nagenoeg even hoog. België, Duitsland, Frankrijk.....ongeveer gelijk aan onze prijzen.
"Ongeveer" is blijkbaar een rekbaar begrip bij jou, hier net over de grens in Duitsland zitten ze al onder de €1,34
http://www.clever-tanken.de/tankstelle_ ... &lat=&lon=

En het witte pompen verhaal is volgens mij ook een broodje aap verhaal.
Een verstopt brandstoffilter krijg je eerder doordat je de tank bijna helemaal leegrijd, dan komt het sediment van onder in je brandstoftank door het filter.
Heb ik zelf ook een keer gehad :oops: en dat was gewoon met Shell benzine :mrgreen:
Crisis ? What Crisis ?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Elektrische autos klinkt allemaal wel leuk, maar is het niet gewoon verplaatsen van het probleem? De elektriciteit voor deze auto moet toch ook ergens opgewekt worden, en in veel landen gebeurt dat vervolgens in vervuilende kolen centrales, of kern centrales waar we niet eens een afdoende manier hebben om van het afval af te komen. En dan de productie van die batterijen die ook een hoop energie kost en waar materialen in gaan waar acuut je haar van uitvalt. Wat gebeurt er met die materialen als die auto's naar de sloop gaan? Niet alles kan 100% worden gerecycled toch? Terug naar paard en wagen zie ik ook niet zitten, met al die stront op straat...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

En van electriciteitstekort kennen wij als Belg, alles :roll:
Groetjes,
Carine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb nog niet zo lang gelezen dat een electrische auto belastender is voor het milieu dan een Dodge Ram, helaas kan ik het artikel niet meer terug vinden. Het verschil ligt voornamelijk met het aanmaken en vooral het verwerken van de batterij na zijn levensduur. Het rijden zelf is uiteraard veel zuiniger.
Vandaag gaan tanken voor 2.43, ik word er in elk geval blij van :D
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor fijnstof is er geen verschil tussen elektrisch of benzine: http://www.hpdetijd.nl/2014-11-10/onder ... -fijnstof/
En voor wat betreft het milieu is het ook beperkt: http://www.zerauto.nl/2012/10/08/elektr ... et-milieu/
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik tankte van de week in Lelystad voor 1,48 euro per liter. Het is heeeeeeel lang geleden dat we onder de 1,50 euro zaten. Tussen 10 april (toen ik er eerder op dit forum over schreef) en vandaag zijn de benzineprijzen voor consumenten in de VS twee keer meer gedaald dan in NL.

april: 1,80 euro/liter versus 3,60 dollar/gallon (0,69 euro/liter)
december: 1,67 euro/liter versus 2,78 dollar/gallon (0,60 euro/liter)

* gemiddelde prijs voor het hele land, kan plaatselijk een stuk goedkoper bij Tango/Tinq in NL en buiten de steden in de VS
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer