Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Bericht door ingrid14 »

Als je een auto ter beschikking hebt, zou ik zeker niet extra betalen voor de Grand Tour in Yosemite.
Probeer een overnachting in de vallei te vinden.
Je kan je auto dan daar parkeren en alles in de vallei met de gratis shuttle bus doen.
Wanneer je het park verlaat zou je via Glacier Point en Wawona richting Oakhurst en verder naar SF kunnen rijden.
(volgend jaar is wel vanaf juni de Mariposa Grove gesloten)

Naarmate je meer met google maps bezig bent, zal het wel vlotter gaan.

En als je er niet uit wijs geraakt, gewoon hier vragen.

De AAA korting waarover Old Faithful schreef, kan je als Belg krijgen met een lidmaatschap bij Touring (Vivaclub - zie ook mijn blog http://ingridmg14.blogspot.be/p/links.html)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je de Grand Tour willen doen? Zoiets is duur en tijdrovend, je kunt net zo goed op eigen houtje de vallei verkennen, in je eigen tempo en op het tijdstip dat het jullie uitkomt. Met de shuttlebus kom je ook overal in de vallei, of huur fietsen. Buiten de vallei kun je alles met de eigen auto doen. Als je meer wilt weten over het park kun je ook in het visitor center informatie vinden of een rangeractiviteit bijwonen.
Lees onze verslagen eens door, om te zien wat er allemaal mogelijk is in Yosemite.
Kijk ook eens in de Yosemite Guide van afgelopen mei/juni (zie hier). Je krijgt deze Guide bij de ingang van het park.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De Rijk schreef: Bijkomend stel ik vast dat er korting is voor "seniors". Wat is in USA een "senior" ?
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met het seniorentarief bij hotels en dan is het meestal vanaf 60 jaar.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Rijk schreef:Valt me wel op dat bepaalde dingen niet vooraf kunnen gereserveerd worden . Bvb in Yosemite wil ik de "grand tour" doen, maar deze kan pas geboekt worden als je al ginder bent.
Je kunt bellen:
Making Reservations: Once you are in the park, tour reservations may be placed at any Tour & Activity Desk or by calling x1240 from any house phone. To make reservations prior to your arrival in the Park, please call (209) 372-4FUN (4386). Please call ahead for group rates, (801) 559-4944.
Bron: http://www.yosemitepark.com/grand-tour.aspx

Zelfs met seniorenkorting nog 69 dollar pp. :?

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Details regelen:

Mijn reis is geboekt en ik probeer nu de punten en komma's te regelen.

Een van de "moeilijke" punten is de Grand Canyon . Oorspronkelijk was het de bedoeling om in Flagstaff te overnachten zodat we 's morgens om 8u zouden kunnen gebruik maken van een tour met een helicopter.
Onze , waarschijnlijk simpele ,redenering was dat we op een tour van 8 u lang veel kunnen zien . Bij nader inzien kan ik me inbeelden dat die 8 u geteld worden vanaf vertrek in Flagstaff tot terugkomst, dus verlies je al veel tijd. Hoelang je effectief "vliegt" staat er niet bij . En goedkoop is het zeker niet
Echter, na het lezen van het reisverslag van 2011 van "M en M" ben ik aan het twijfelen gegaan .
Ik vind niet zo direct reactie's over de "vluchten" boven de GC
Mogelijk heb ik er naast gelezen :wink:
Concreet wou ik graag weten of iemand daar ervaring mee heeft ? Zo ja, via welke maatschappij ? Zo zie ik bvb " Grand Canyon Airlines" , een vlucht van 40- 50 min ,en veel goedkoper dan die vanuit Flagstaff.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik zou de helikopter tour vanaf de South Rim doen.
Ze vertrekken in Tusayan, 15 min rijden vanaf de rim.

Best is wel vooraf te reserveren:
http://www.papillon.com/grand-canyon-national-park
Zorg dat je een tour regelt in Grand Canyon National Park (niet West)

Wij vonden een helikopter tour wel de moeite waard. Je hebt dan een ander zicht op de canyon.
Probeer ook wel langs de rim te wandelen, geeft je ook een andere kijk.

Als je ergens vroeg op de dag een tour regelt, kan je na je terugkomst nog langs de rim wandelen of wandelen/shuttle bus naar Hermits Rest (is een soort hop-on hop-off bus, bus stopt bij de viewpoints en je kan gewoon een volgende bus nemen om weer verder te gaan of je kan een stukje wandelen en de bus combineren)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het goed is als je aangeeft wat je precies zoekt in de parken. Je had het bijvoorbeeld over de Grand Tour in Yosemite. Het is handig om aan te geven waarom je daarvoor kiest, dan kunnen we beter helpen met je planning. Wil je geen dingen op eigen houtje ondernemen? Wil je alles georganiseerd doen? Wij geven nu tips, onder andere over de overnachting in de GC, maar vervolgens geef je aan in Flagstaff te gaan zitten. Heb je al iets gereserveerd daar? En is dat nog te annuleren? Waarom niet in het park of in Tusayan overnachten?
Kijk ook eens in ons 2013-verslag voor een ongeorganiseerd bezoek aan de GC. En wij deden in 1988 een helikoptervlucht, zie daarvoor ons 1988-verslag.

Je kunt op het forum ontzettend veel vinden over helikoptervluchten boven de Grand Canyon. Gebruik maar eens de googlezoekfunctie op het forum, hier rechtsboven. Tik dan bijvoorbeeld "helikopter Tusayan" in (of helicopter, dan vind je ook veel :wink: ).

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Oeps! Effe vergeten

Ik ben afgestapt van mijn idee om in Flagstaff te verblijven maar heb geboekt in "red feather lodge" in Tusayan. Volgens hun website 3 min tot airport GC

Het is zo geregeld dat ik daar 's avonds aankom ( dag 1 is Phoenix - GC via Sedona) zodat ik ' s morgens een vlucht kan meepikken en daarna nog een wandeling kan maken of de bus nemen . Ik ga zeker nog verder zoeken voor die vluchten.
Voor die wandelingen zoek ik dus tussen de reisverslagen.
We kiezen eerst voor de vlucht om een beeld te hebben . We zijn beide 55+ en willen dan ook niet op dag 2 van de vakantie ons al kapot wandelen. Vooral omdat we in Page en Bryce toch ook wat wandelingen voorzien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou liever in het park overnachten, maar goed, Tusayan ligt niet slecht. Maar om daar te overnachten omdat je dan dicht bij het vliegveld zit vind ik niet echt een argument. :?
Bij alle wandelingen in de GC kun je net zo ver gaan als je wilt, kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden. Voor de beeldvorming: in 2013 waren wij ook beide 55+. En ongetraind :wink:

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Ik zou de helikopter tour vanaf de South Rim doen.
Ze vertrekken in Tusayan, 15 min rijden vanaf de rim.

Dan bedoel je de South Airplane Tour? Had die ook al gezien, maar vroeg me af of je in een heli geen beter zicht hebt.
Moet zeggen: heb nog nooit in een Heli gezeten :mrgreen: Hopelijk geen hoogtevrees.
In een vliegtuig heb ik geen last daarvan, maar das anders
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De pagina die ik linkte bevat enkel tours aan de South Rim

Er staat een menuutje met links op de pagina met gele labeltjes:
LAS VEGAS - GRAND CANYON NATIONAL PARK - GRAND CANYON WEST RIM - LAKE POWELL, RAINBOW BRIDGE - PHOENIX/SEDONA
Daar heb ik GRAND CANYON NATIONAL PARK aangeklikt.

Dan krijg je dus 4 mogelijke helikoptertours:
North Canyon Tour
North Canyon with EcoStar
Imperial Air Tour
Imperial with EcoStar

De South Airplane Tour gaat inderdaad ook vanaf Tusayan maar is dan wel met een vliegtuigje.

Groetjes,

Ingrid
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

is juist een beetje mijn vraag: verschil tussen zo' n tocht met een heli of een klein vliegtuig?
Met vliegtuig wel goedkoper, maar als we toch de reis maken, mag dit geen verschil maken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met een vliegtuig, maar ik denk dat het met een helikopter mooier is.
Probeer de zoekfunctie eens. Als ik zoek op helikopter of vliegtuig vind ik onder andere deze topics:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43188
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 4&start=20
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50111

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik weet wel dat je in een klein vliegtuigje een hele goede maag moet hebben in de GC :oops:
Bij ons was het hele vliegtuig zo ziek als een hond en ook wij ontsprongen de dans niet. Ik zou dus zeker met een helicopters gaan, dan heb je veel minder last van de luchtzakken e.d.
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Ik denk dat het goed is als je aangeeft wat je precies zoekt in de parken
Kijk ook eens in ons 2013-verslag voor een ongeorganiseerd bezoek aan de GC. En wij deden in 1988 een helikoptervlucht, zie daarvoor ons 1988-verslag.

heb ik dus gedaan. Ik "steel " nogal een aantal dingen uit die verslagen. Hopelijk moet ik geen auteursrechten betalen :wink:

We willen wel een deel van ons bezoek ter plaatse bekijken, ifv hoeveel tijd er is , hoe fris we zijn enz ( met als achtergrond wat we lezen) , en deels begeleid.
Vb Grand canyon zou een vroege helicoptervlucht worden, zodat we erna nog de film kunnen zien ( ergens in een verslag gelezen dat die de moeite is, al weet ik zelf niet meer welk verslag) en dan nog ( ws met de gratis bus) een deel kunnen doen in combinatie met een wandeling ( als er tijd is)

Wat ik me ook afvraag ; op internet worden regelmatig " 2e hands" toegangskaarten voor de parken aangeboden .Kunnen we die gerust gebruiken ( uiteraard kan de forumlezer de moraliteit en de eerlijkheid van de verkoper niet kennen, maar los daarvan)
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Ik denk niet dat dat kan kaarten over nemen. Wij moesten 2 handtekeningen plaatsen op de kaart en altijd moest of mijn man of ik het rijbewijs laten zien. Bovendien is 80 dollar nou ook weer niet zoveel, als je alle parken daarvoor krijgt.
Vwb de helicopter, wij hebben de North Canyon tour gedaan bij Papillon van een half uur, het was geweldig. Het was juist helemaal niet eng, je krijgt een koptelefoon op dus je hoort geen herrie, alleen muziek en ik heb eigenlijk nog nooit zo'n zachte landing mee gemaakt, zelfs niet in een vliegtuig. Misselijk zijn we niet geweest, maar het zou kunnen dat ik een primatour heb genomen vantevoren, dat weet ik eigenlijk niet meer. Achteraf denk ik niet dat dat nodig was, maar ik had wat last met mijn evenwichtsgevoel ivm de naweeen van een hersenschudding. Wij hebben de tour van 10.45 genomen en daarna in het park een stuk van de bright angel trail gelopen tot het eerste watertappunt. Terug naar boven is wel pittig, maar ik vond dat wel te doen, dochter en ik zijn wel jonger dan jullie maar hebben beide astma, maar we hadden besloten gewoon ons eigen tempo te lopen en niet geprobeerd man en zoon bij te houden (man heeft hoogtevrees, dus die loopt altijd heel snel door, zonder rond te kijken). We liepen dus in een heel rustig gelijkmatig tempo en om de ca. 3/4 bochten gingen we een paar minuutjes zitten, namen een slok en een hapje van iets en dan ging het wel weer, toen we boven waren waren we niet zwaar buiten adem ofzo, we deden 2,5 uur over de heen- en terugweg samen. De film had ik ook nog graag gezien, maar dat is er niet meer van gekomen.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wat ik me ook afvraag ; op internet worden regelmatig " 2e hands" toegangskaarten voor de parken aangeboden .Kunnen we die gerust gebruiken ( uiteraard kan de forumlezer de moraliteit en de eerlijkheid van de verkoper niet kennen, maar los daarvan)
Dit hier op het forum zetten is om moeilijkheden vragen:
Een kaart kost $80,00. Dat is geen geld wat je daar allemaal voor krijgt.Je mag vele parken in: krijgt bij alle parken 1 of meer informatiekrantjes, kan soms met shuttle-bussen het park door en het geld is hard nodig om de parken te onderhouden en zijn vele mensen in de parken aan het werk om het goed voor mens en dier te houden. Het is raar om geen $80,00 over te hebben voor deze kaart, maar dat je wel veel geld uitgeeft voor tickets etc. om deze reis te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Rijk schreef: We willen wel een deel van ons bezoek ter plaatse bekijken, ifv hoeveel tijd er is , hoe fris we zijn enz ( met als achtergrond wat we lezen) , en deels begeleid.
Vb Grand canyon zou een vroege helicoptervlucht worden, zodat we erna nog de film kunnen zien ( ergens in een verslag gelezen dat die de moeite is, al weet ik zelf niet meer welk verslag) en dan nog ( ws met de gratis bus) een deel kunnen doen in combinatie met een wandeling ( als er tijd is)
Het lijkt mij jammer dat je zoveel tijd kwijt bent met een tour en een film dat je geen tijd over zou hebben om de canyon op je eigen manier te beleven. Dat laatste kan het beste door een stuk(je) naar beneden te lopen, of door langs de rim te lopen. Maar ook door een rangerwandeling te maken. Jullie lijken met name voor de wat passievere activiteiten te kiezen. Bewust?

Marianne
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

Natuurlijk moet een ieder voor zich weten of je wel of niet een tweedehands kaart gaat aanschaffen, maar ik vind dat je de parken te kort doet als je besluit om dit te doen. Het is waar dat 80 dollar zo veel klinkt, maar als je ziet wat je er voor terug krijgt is het meer dan zijn geld waard.
Je kan beter besparen op een keer uit eten gaan dan dat je op deze wijze de parken 'afzet'
Afbeelding
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

bwa, het gaat me niet zozeer om het geld. Ik dacht gewoon dat het handig is (praktisch gezien) als je de kaart van tevoren hebt. Geen flauw idee wat er met dat geld gedaan wordt.
Hetzelfde geldt trouwens voor een GPS. Waarschijnlijk kan je best ginder één kopen ( als ik het hier nalees) en nadien eventueel verkopen ( als je maar één keer gaat)
Ook hier zouden we - om praktische redenen- hier eentje huren . Dan moeten we daar niet op zoek naar een winkel, uitvissen hoe dat ding werkt enz.

we willen wel wat "actief" beleven hoor. Alleen ben ik ( misschien té) bang dat we het niet aankunnen en ons noodgedwongen als een moeten bepreken tot"passieve" beleving.

Op andere reizen wandelen we ook wel vrij veel ( naar onze normen ,een 4/5 uur per dag) , maar als je in New York even moe bent, stap je de Starbucks binnen . Zal hier niet lukken :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer