Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis monique57: SF - SF
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis monique57: SF - SF
Ik zou liever het weekend in LV zitten dan in Yosemite - zeker in juni. Is een afweging tussen duur of druk... Page in het weekend is niet echt een probleem denk ik.
Marianne
Marianne
Het wordt definitief september 2015.
Route tot nu toe als volgt.
1 aankomst Los Angeles
2 Los Angeles - Kingman
3 Kingman via route 66 -Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page
6 Page - Bryce
7 Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion via valley of fire - Las Vegas
11 Las Vegas
12Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Lee Vininf of Mammoth Lakes
14 Lee Vining via Bodie en Mono Lake - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite- San Francisco
18 SF
19 SF
20 SF - Monterey
21 Monterey
22 Monterey - Pismo Beach
23 Pismo Beach - Santa Barbara
24 Santa Barbara - Los Angeles
25 Los Angeles - naar huis
Wat een andere optie is is starten in Las Vegas, dag 2 via Needles, Kingman naar Grand Canyon. En daarvandaan via Page enz terug naar Lv en dan rondje afmaken.
We komen dan dag 24 aan in Los Angeles en hebben dan 3 of 4 dagen over!
We hebben nog 2 of 3 dagen over, waar het beste te besteden?? Los Angeles slaan we over, willen liever extra natuur maar niet te vol schema.
Is Monument Valley een optie om toe te voegen? En dan vanuit Grand Canyon eerst MV en dan naar Page.
Ziteen er verder "foutjes" in deze route??
Route tot nu toe als volgt.
1 aankomst Los Angeles
2 Los Angeles - Kingman
3 Kingman via route 66 -Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page
6 Page - Bryce
7 Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion via valley of fire - Las Vegas
11 Las Vegas
12Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Lee Vininf of Mammoth Lakes
14 Lee Vining via Bodie en Mono Lake - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite- San Francisco
18 SF
19 SF
20 SF - Monterey
21 Monterey
22 Monterey - Pismo Beach
23 Pismo Beach - Santa Barbara
24 Santa Barbara - Los Angeles
25 Los Angeles - naar huis
Wat een andere optie is is starten in Las Vegas, dag 2 via Needles, Kingman naar Grand Canyon. En daarvandaan via Page enz terug naar Lv en dan rondje afmaken.
We komen dan dag 24 aan in Los Angeles en hebben dan 3 of 4 dagen over!
We hebben nog 2 of 3 dagen over, waar het beste te besteden?? Los Angeles slaan we over, willen liever extra natuur maar niet te vol schema.
Is Monument Valley een optie om toe te voegen? En dan vanuit Grand Canyon eerst MV en dan naar Page.
Ziteen er verder "foutjes" in deze route??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou Monument Valley inderdaad toe kunnen voegen, en wellicht ook Capitol Reef. Met nog 3 of 4 extra dagen valt Moab ook in te passen.
Je hebt u wel weinig tijd voor de Grand Canyon vind ik. Als je de rit vanuit LA doet kun je via Joshua Tree rijden en dan iets eerder stoppen dan Kingman en een extra nacht GC plannen. Bij starten in Las Vegas of Phoenix zouden 2 nachten GC ook wel mooi zijn.Voor Bryce zou ook 1 nacht voldoende kunnen zijn.
Ik heb niet alles teruggelezen gelezen dus misschien val ik in herhalingen.
Mocht je twijfelen; schrijf dan de verschillende opties uit, dat maakt het altijd veel duidelijker.
Marianne
Je hebt u wel weinig tijd voor de Grand Canyon vind ik. Als je de rit vanuit LA doet kun je via Joshua Tree rijden en dan iets eerder stoppen dan Kingman en een extra nacht GC plannen. Bij starten in Las Vegas of Phoenix zouden 2 nachten GC ook wel mooi zijn.Voor Bryce zou ook 1 nacht voldoende kunnen zijn.
Ik heb niet alles teruggelezen gelezen dus misschien val ik in herhalingen.
Mocht je twijfelen; schrijf dan de verschillende opties uit, dat maakt het altijd veel duidelijker.
Marianne
Dank je Marianne, route aangepast nav je tips.
1Amsterdam -Los Angeles
2 Los Angeles - Joshua Tree
3 Joshua Tree - Needles
4 Needles via route 66 -Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon- Monument Valley
7 Monument Valley - Page
8 Page
9 Page - Bryce
10 Bryce
11Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion via Valley of Fire - Las Vegas
14 LV
15 LV - Death Valley
1u DV - Lee Vining
17 Lee Vining via Bodie en Mono Lake - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - San Francisco
21 SF
22 SF
23 SF - Monterey
24 Monterey
25 Monterey - Pismo Beach
26Pismo Beach - Santa Barbara
27 Santa Barbara - Los Angeles
28 Los Angeles -Amsterdam
Hebben we zo een mooie route met overal voldoende tijd?
1Amsterdam -Los Angeles
2 Los Angeles - Joshua Tree
3 Joshua Tree - Needles
4 Needles via route 66 -Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon- Monument Valley
7 Monument Valley - Page
8 Page
9 Page - Bryce
10 Bryce
11Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion via Valley of Fire - Las Vegas
14 LV
15 LV - Death Valley
1u DV - Lee Vining
17 Lee Vining via Bodie en Mono Lake - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - San Francisco
21 SF
22 SF
23 SF - Monterey
24 Monterey
25 Monterey - Pismo Beach
26Pismo Beach - Santa Barbara
27 Santa Barbara - Los Angeles
28 Los Angeles -Amsterdam
Hebben we zo een mooie route met overal voldoende tijd?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In mijn ogen een hele mooie route.
En als je het zo wilt, niets aan veranderen. Toch dacht ik bij mezelf "in 4 weken moet Moab ook mogelijk zijn", Marianne schreef dat ook al. Dus heb ik daarvoor een opzetje gemaakt.
1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Page
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Torrey
11 Torrey - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion - Zion
14 Zion -
In dit schema wordt Joshua Tree N.P. ingeruild voor Moab en Capitol Reef N.P. Voor mij zou dat een goede ruil zijn. Het schema loopt wel één dag achter op dat van jou. Die ene dag zou je dus ergens moeten schrappen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Page
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Torrey
11 Torrey - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion - Zion
14 Zion -
In dit schema wordt Joshua Tree N.P. ingeruild voor Moab en Capitol Reef N.P. Voor mij zou dat een goede ruil zijn. Het schema loopt wel één dag achter op dat van jou. Die ene dag zou je dus ergens moeten schrappen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wauw gaaf.
Wij vertrekken 26 sept voor onze reis SF-SF.
Echt wat hebben we er zin in en door alles wat hier aan tips en no-go en go wordt gegeven top.
Heel veel plezier metr de voor pret want het is wel heel erg gaaf allemaal.
Succ6 met alles.
Grtjes Maicol
Wij vertrekken 26 sept voor onze reis SF-SF.
Echt wat hebben we er zin in en door alles wat hier aan tips en no-go en go wordt gegeven top.
Heel veel plezier metr de voor pret want het is wel heel erg gaaf allemaal.
Succ6 met alles.
Grtjes Maicol
Marianne en Old Faithful, bedankt weer voor jullie tips!
Maicol, jullie heel veel plezier!!!
Ik weet het, we blijven veranderen, maar keuzes maken is zo lastig
1 Amsterdam- San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - Monterey
5 Monterey ( walvistocht)
6 Monterey - Pismo Beach
7 Pismo Beach - Santa Barbara
8 Santa Barbara - Needles
9 Needles via route 66 - Grand Canyon
10 GC
11 GC - Page
12 Page
13 Page - Bryce Canyon
14 Bryce Canyon
15 Bryce Canyon - Capitol Reef
16 Capitol Reef
17 Capitol Reef - Zion
18 Zion
19 Zion via Valley of fire ( en evt Hooverdam) - Las Vegas
20 LV
21 Las Vegas- Death Valley
22 Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
23 Mammoth Lakes via Mono Lake en Bodie - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - SF
26 SF - Amsterdam
De route is nu qua dagen iets korter en we hebben korter een auto nodig Eerste dagen SF doen we zonder auto.
Wat we hiermee uitsparen willen we heel graag bij leggen in het spaarpotje voor helicoptervlucht en walvistocht.
Moab hopen we in de toekomst ooit nog te kunnen combineren met Denver, Yellowstone.
Dag 10, 14, 16, 18, 24 willen we wat trails gaan lopen. Heb al mooie gezien op de site van Marianne en ontdek Amerika.
Vragen :
Als het niet mocht lukken om accomodatie te vinden in Yosemite, waar dan het beste ( betaalbaar) overnachten?
En moet je voor de tenten in Yosemite zelf slaapzak meenemen? Is eind september een heated tent aan te bevelen?
Ik las dat er bij Capitol Reef een mooie scenic way is. Iemand ervaring? Is die goed te rijden met een midsize SUV?
In Death Valley willen we overnachten in Furnace Creek en op weg erheen wat stops maken bij oa Dantes View. Of is het beter verder door te rijden als Furnace Creek?
Ik snap dat sommigen van jullie het zonde zullen vinden dat we niet het rondje Moab meenemen
Maar naar ons idee zit de route nu niet te vol, hebben we maar 1 echt langere rijdag ( santa barbara- needles)
Wat vinden jullie hiervan?
En alvast bedankt voor alle goede tips over de routeplanning.!
Nu hopen op gunstige ticketprijzen en daarna op zoek naar slaapplekjes.
Maicol, jullie heel veel plezier!!!
Ik weet het, we blijven veranderen, maar keuzes maken is zo lastig
1 Amsterdam- San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - Monterey
5 Monterey ( walvistocht)
6 Monterey - Pismo Beach
7 Pismo Beach - Santa Barbara
8 Santa Barbara - Needles
9 Needles via route 66 - Grand Canyon
10 GC
11 GC - Page
12 Page
13 Page - Bryce Canyon
14 Bryce Canyon
15 Bryce Canyon - Capitol Reef
16 Capitol Reef
17 Capitol Reef - Zion
18 Zion
19 Zion via Valley of fire ( en evt Hooverdam) - Las Vegas
20 LV
21 Las Vegas- Death Valley
22 Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
23 Mammoth Lakes via Mono Lake en Bodie - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - SF
26 SF - Amsterdam
De route is nu qua dagen iets korter en we hebben korter een auto nodig Eerste dagen SF doen we zonder auto.
Wat we hiermee uitsparen willen we heel graag bij leggen in het spaarpotje voor helicoptervlucht en walvistocht.
Moab hopen we in de toekomst ooit nog te kunnen combineren met Denver, Yellowstone.
Dag 10, 14, 16, 18, 24 willen we wat trails gaan lopen. Heb al mooie gezien op de site van Marianne en ontdek Amerika.
Vragen :
Als het niet mocht lukken om accomodatie te vinden in Yosemite, waar dan het beste ( betaalbaar) overnachten?
En moet je voor de tenten in Yosemite zelf slaapzak meenemen? Is eind september een heated tent aan te bevelen?
Ik las dat er bij Capitol Reef een mooie scenic way is. Iemand ervaring? Is die goed te rijden met een midsize SUV?
In Death Valley willen we overnachten in Furnace Creek en op weg erheen wat stops maken bij oa Dantes View. Of is het beter verder door te rijden als Furnace Creek?
Ik snap dat sommigen van jullie het zonde zullen vinden dat we niet het rondje Moab meenemen
Maar naar ons idee zit de route nu niet te vol, hebben we maar 1 echt langere rijdag ( santa barbara- needles)
Wat vinden jullie hiervan?
En alvast bedankt voor alle goede tips over de routeplanning.!
Nu hopen op gunstige ticketprijzen en daarna op zoek naar slaapplekjes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou eventueel wel een dag minder Bryce kunnen doen, hoewel het zo ook wel lekker is en je nu tijd hebt voor uitstapjes langs de UT12. Je zou ook na Page naar Monument Valley kunnen gaan, dan naar Capitol reef en dan naar Bryce. Dat zal mooier zijn qua route. Zie hier ons verslag voor het stuk naar Capitol Reef via de 95.
Het lijkt me dat het gen probleem is om in september iets te vinden in Yosemite. Voor de tenten in Curry Village hoef je niets mee te nemen. Ik denk dat een verwarmde tent niet nodig is, maar ik zou er wel voor kiezen omdat je anders geen stopcontact hebt. Housekeeping Camp is leuker denk ik, daar moet je wel zelf voor een slaapzak zorgen, of je moet beddengoed huren. Je kunt ook kijken of er cabins vrij zijn in Curry village
Buiten het park ligt El Portal het beste.
Voor DV zou ik inderdaad in Furnace Creek overnachten. Zie voor mijn verblijf daar in september mijn 2011-verslag.
Marianne
Het lijkt me dat het gen probleem is om in september iets te vinden in Yosemite. Voor de tenten in Curry Village hoef je niets mee te nemen. Ik denk dat een verwarmde tent niet nodig is, maar ik zou er wel voor kiezen omdat je anders geen stopcontact hebt. Housekeeping Camp is leuker denk ik, daar moet je wel zelf voor een slaapzak zorgen, of je moet beddengoed huren. Je kunt ook kijken of er cabins vrij zijn in Curry village
Buiten het park ligt El Portal het beste.
Voor DV zou ik inderdaad in Furnace Creek overnachten. Zie voor mijn verblijf daar in september mijn 2011-verslag.
Marianne
Marianne
Ga nog even kijken naar die route wijziging en je verslag erbij lezen.
Ga nog even kijken naar die route wijziging en je verslag erbij lezen.
Als we overnachten in de buurt van monument valley is het dan goed te doen om in een dag via the scenic route naar Torrey te rijden? Is er dan voldoende tijd om ook te kunnen genieten van al het moois? En wat mogen we dan zeker niet missen op die route??
En wat zijn dan goede overnachtingsplekken daar in de buurt? Ik geloof dat er niet heel veel is in de buurt van Monument Valley
En wat zijn dan goede overnachtingsplekken daar in de buurt? Ik geloof dat er niet heel veel is in de buurt van Monument Valley
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn verschillende mogelijkheden bij Monument Valley. het mooiste - en duurste - Is het View Hotel. Verder heb je Gouldings Lodge, en cabins op Gouldings Campground - zie daarvoor ons 2008-verslag.
Iets verder heb je Mexican Hat, waar je bij de San Juan Inn kunt overnachten.
Wij reden in 2013 van Monticello naar Torrey, maar vanuit MV is het ongeveer even ver. Dat is goed te doen in 1 dag. In 1988 reden we van MV naar Bryce via Capitol Reef, maar toen wisten we niet beter.
Marianne
Iets verder heb je Mexican Hat, waar je bij de San Juan Inn kunt overnachten.
Wij reden in 2013 van Monticello naar Torrey, maar vanuit MV is het ongeveer even ver. Dat is goed te doen in 1 dag. In 1988 reden we van MV naar Bryce via Capitol Reef, maar toen wisten we niet beter.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij reden dat in 2010 in omgekeerde volgorde en dat was goed te doen.
Ik neem aan dat je de volgorde in de route dan verandert in GC-Page-Monument Valley-Torrey-Bryce-Zion?
Je komt o.a. langs Goosenecks S.P., Muley Point, Natural Bridges N.M. en je rijdt over de Moki Dugway.
Ik neem aan dat je de volgorde in de route dan verandert in GC-Page-Monument Valley-Torrey-Bryce-Zion?
Je komt o.a. langs Goosenecks S.P., Muley Point, Natural Bridges N.M. en je rijdt over de Moki Dugway.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Foto's gekeken en verslagen gelezen. Is toch wel een erg mooie route.
Het wordt dan :
Grand Canyon - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Torrrey
Torrey
Torrey- Bryce
Bryce
Het wordt dan :
Grand Canyon - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Torrrey
Torrey
Torrey- Bryce
Bryce
We hebben nu een offerte van tioga voor de tickets 670 pp. Lijkt me een goede prijs.
Alleen een vraag, overstaptijd in Washington is 2 uur. Is dit voldoende?
Ik begreep dat je koffers niet doorgelabeld worden bij aankomst in Amerika?
Alleen een vraag, overstaptijd in Washington is 2 uur. Is dit voldoende?
Ik begreep dat je koffers niet doorgelabeld worden bij aankomst in Amerika?
Ik ben niet bekend met Washington, maar wij hadden afgelopen jaar in Houston een overstaptijd van 1 uur en 45 minuten. Het was dat we begeleiding hadden (ivm een ongelukkige val vlak voor vertrek) en we dus nergens in de rij hoefden, anders hadden we het echt nooit gehaald. Je moet gewoon aansluiten bij de immigrations en of je wel of niet een aansluitende vlucht hebt is hun probleem niet, je mag dus niet voor ofzo. Ik ga dus in het vervolg of uitsluitend gebruik maken van rechtstreekse vluchten of minimaal 3 uren overstaptijd.
Als je de VS binnenkomt en je hebt nog een aansluitende vlucht moet je inderdaad je koffers ophalen en weer opnieuw inchecken. Of twee uur genoeg is hangt erg af van de drukte bij security en bij immigrations. Het is wel wat krap dus. Een uurtje extra zal je wat minder zorgen geven.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Oké, dan toch maar kijken of ze voor deze prijs iets kunnen aanbieden met een royalere overstap
Rechtstreeks zal wel een stuk duurder worden denk ik.
Rechtstreeks zal wel een stuk duurder worden denk ik.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als men je de tickets zo verkoopt, dan kan het in principe. 2 uur is soms krap, doch meestal wel voldoende. Soms ben je er al op een half uurtje. Met een "lange" overstaptijd zit je daar dan maar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tja, dat is ook weer waar Marcopstal! Mochten we de aansluiting missen , wat dan...??
De prijs is wel erg aantrekkelijk.......
De prijs is wel erg aantrekkelijk.......
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dan wordt je normaal herboekt voor een volgende vlucht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-