Blijkbaar denken mensen dat ze veilig zijn omdat ze in een park zijn. Of in Lion Country Safari, mensen stappen gewoon uit hun auto om foto's te nemen. Zijn niet echt wilde dieren meer, maar nog steeds gevaarlijk.
Ik snap je punt hiermee niet helemaal. Behalve dat er toch wel een groot verschil tussen een grizzly en een zwarte (bruine) beer zit, maakt het weinig uit. Bij beide moet je gewoon afstand houden, want beide kunnen je compleet verscheuren. Ook zoiets als die vrouw een paar weken geleden die op safari gedood is door een leeuw omdat ze de autoramen op had staan. Natuurlijk zie ik ook liever een beer op een meter of 5 voor mijn auto langskomen ipv dat ik het vanaf 100m moet aanschouwen, maar sommige mensen worden echt leip als ze een wild beest zien. Ik heb mensen zien ruziën omdat de parkrangers met fluitjes de beren wegjaagden. Dit was omdat ze gewoon een lijn hadden getrokken, vanaf hier mag je de beren bekijken en niet verder. En een groep Aziaten deden net of ze dat niet konden verstaan ofzo en liepen gewoon het veld in. Staat daar 60man op het gemak te kijken en 3 mensen die het dan in een paar seconden verpesten.Het is inderdaad lastig te bepalen of een beer nu grizzly of zwart is. Het nadeel is dat je van de kleur niet uit kunt gaan want de zwarte beren zijn ook wel eens bruin, zo eentje (een bruine, zwarte beer) hebben wij er gezien en dan snap ik goed dat je twijfelt.
Bron: Nu.nlEen jager in Great Falls in de Amerikaanse staat Montana heeft een aanval van een grizzlybeer weerstaan door zijn hand in de bek van het dier te steken.
Dat meldt de Amerikaanse krant Great Falls Tribune.
De 26-jarige Chase Dellwo kwam tijdens een jachtpartij onverwacht oog in oog te staan met een 180 kilo zware grizzly. De beer stond plotseling op een meter afstand. Volgens Dellwo hadden ze elkaar niet zien aankomen door het slechte weer: sneeuw, regen en harde wind.
Ze schrokken van elkaar en de beer sloeg meteen toe en beet Dellwo in zijn hoofd en been. Vervolgens slingerde de beer de man op grond. Toen hij naderbij kwam om weer toe te slaan, herinnerde de jager zich plotseling een advies uit de krant.
Grote dieren kunnen er niet tegen als je iets in hun keel stopt. En dus duwde Dellwo meteen zijn hand en arm in de keel van de beer. Het dier deinsde geschrokken terug en ging ervandoor.
Stenen optillen om hem te zoeken is niet zo'n verstandig idee, hier schuilen ze onder en hij zal je waarschijnlijk aanvallen als je de steen optilt waar hij onder zit. Je hebt dan nog kans dat hij z'n gif niet gebruikt en alleen een waarschuwingsbeet geeft.PSVwally schreef:Aan de andere kant moet ik er wel bijzeggen dat ik ook tijdens mijn vakantie een ratelslang voorbij zag zoeven en dat ik met 2 anderen stenen heb opgetild om te kijken waar het was, terwijl ik echt geen weet heb hoe met die dieren om te gaan.