Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Amikix
Amerikakenner

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Amikix »

Hm, ik zou monchoutaart nou niet cheesecake willen noemen :-). Voor zover ik het ken wordt cheesecake gebakken en monchoutaart niet (naast de andere verschillen dan he). Ik maak 'monchoutaart' hier trouwens met cream cheese, want mon chou in de hoeveelheid benodigd voor taart is me een beetje te duur!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Carly Cupcake schreef: Verder heb je in NL ontzettend veel producten die gemaakt zijn om het ons makkelijker te maken, zoals kookroom, knorr pakketten, kant en klare seasoning mix zakjes voor pasta's of mexicaans eten. Ik geloof niet dat je dat ergens anders ook zoveel kunt krijgen. Ik weet niet hoe dat in Belgie is?
Wel grappig deze vraag :-)
Ik ben toevallig vorige week voor de eerste maal in een Nederlandse supermarkt geweest en inderdaad, ik stond versteld van het grote kant en klare aanbod.
In Belgie zijn er ook wel kant en klare dingen, maar in NL is het maal tien :-) Tenminste in die supermarkt, ik heb er maar ééntje bezocht.
Groetjes,
Carine
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ik ben nog immer zoekende naar een alternatief voor cervelaat omdat ik niet van de knoflook smaak hou in salami. Iemand tips?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die snap ik niet... is cervelaat iets met salami? Cervelaat wordt met varkens- en rundsvlees gemaakt, terwijl salami volgens mij van varkensvlees wordt gemaakt? Cervelaat (zoals ik die ken he, uit de Belgische frituur) is een fijn gemalen vlees (kunnen ze lekker al de afval in verwerken, net zoals in de curryworsten en gehaktballen :lol: ). Met of zonder look.
Terwijl salami altijd 'gespikkeld' is (door het vet?), en meer rood van kleur. Ook met of zonder look te verkrijgen.
Dus voor mij is het niet helemaal duidelijk voor welk van de 2 je een alternatief zoekt. Die cervelaat heb ik nog nooit gezien in Noord-Amerika. Salami met en zonder look al wel.

(aanvulling: Mogelijk is dit weer zo'n voorbeeld van verwarrend taalgebruik dat afhankelijk van de regio waar je woont, iets anders wil zeggen?
Als Vlaming zeggen we 'cervela' tegen iets als dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cervelaat (en dan denken wij dat dat in het AN dus 'cervelaat' is). Maar als ik google op 'cervela' krijg ik inderdaad die dingen te zien, terwijl, als ik 'cervelaat' ingeef, ik te zien krijg wat een Vlaming salami zou noemen. Of 'sosies' of 'pepersosies'. Waarbij 'sosies' een verbastering is van het Franse woord 'saucisse', wat dus 'worst' is).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Nederlandse cervelaat is salami zonder knoflook.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Begon al zo'n vermoeden te krijgen. ;-)

Kan je in de US geen salami zonder look vinden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik mis juist de "Goudsalami" uit Nederland (met knoflook) en heb geen idee wat er voor te krijgen is in Amerika. Alles wat ik geprobeerd heeft is echt gortdroog ;)

Sowieso broodbeleg en vleeskeuze. Ik heb soms het idee dat het "leven" hier bestaat uit kip, kalkoen en ham. Heel dramatisch gezegd en zeer kort door de bocht (ik doe daarmee absoluut te kort aan de Amerikaanse keuken) maar dat komt voor mij steeds weer terug. Het gebrek aan voorgekruid en opgeleukt vlees draagt daar ook aan bij. Ik word soms echt depri van die enorme pakken vlees met bot en geen spoortje kruiden erop. Bij Kroger kun je dan wel uit de vitrine wat kopen maar dan betaal je echt direct weer de hoofdprijs ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef:Sowieso broodbeleg en vleeskeuze. Ik heb soms het idee dat het "leven" hier bestaat uit kip, kalkoen en ham.
Je vergeet nog rosbief ;). Bovenstaande is een van de redenen dat ik hier veel minder brood eet dan vroeger. Hoewel, ik heb nu een bagel met tonijnsalade en die is toch wel heel erg lekker ;). Ik ben sowieso meer een vispersoon en daarmee ben ik hier letterlijk een vis in het water met alle keuze daarvan :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Hier heb je tenminste keuze in cerials en zijn ze betaalbaar...

yep, ik eet cerials als ontbeid... :oops:
If you can dream it...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yep, het gebrek aan soorten broodbeleg mis ik nog dagelijks. Naast de kip en ham en kalkoen in 127 soorten (gerookt, gerookt met honing, met peper, met tuinkruiden, enz.) en de rosbief kun je ook leverworst vinden (Braunschweiger) die best lekker is (als je van leverworst houdt, natuurlijk, hè). Maar: ook bologna en salami.

Safeway heeft best lekkere salami - ze hebben meestal twee soorten: 'hard salami', en nog een soort. Wij pakken regelmatig de 'hard salami', die is best lekker. King Soopers (Kroger) heeft ook lekkere bologna die wat lijkt op de Nederlandse boterhamworst (alleen iets natter, en met wat knoflook).

Maar toch, de heerlijke variatie aan soorten boterhamvlees mis ik wel...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ziva schreef:Het gebrek aan voorgekruid en opgeleukt vlees draagt daar ook aan bij. Ik word soms echt depri van die enorme pakken vlees met bot en geen spoortje kruiden erop. Bij Kroger kun je dan wel uit de vitrine wat kopen maar dan betaal je echt direct weer de hoofdprijs ;)
Oplossing: koop kruiden. Ik werd juist gek van al die voorgekruidde zooi in NL. Kruiden op vlees doen is niet moeilijk. Er af halen, veel succes.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
rijocaer
Amerikakenner

Re: Vegelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederlan

Bericht door rijocaer »

ned in MO schreef:Vanille vla kennen ze niet, kwark ook niet en lekkere yoghurt drink ook niet :cry:
kwark- ongeveer als greek yoghurt en yoghurt drink probeer de kefir drink (organic dairy)
rijocaer
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, Kefir is inderdaad een erg lekkere yoghurtachtige drank. Die kun je ook met allerlei vruchtensmaakjes krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De Kefir drink vind ik ook wel te doen.
Nu moeten ze alleen nog de limoen versie ontdekken bij dat bedrijf.
Ik vind overigens de Greek yoghurt meer lijken op de Bulgaarse yoghurt in Nederland.
(die van de rechtsdraaiende reclame ooit)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja klopt, rosbief hoort er ook bij, die was ik even vergeten ;)

Alhoewel ik laatst (werd weleens tijd) mijn eerste kalkoen gemaakt had en die was erg lekker terwijl ik in Nederland nooit kalkoen at. Je krijgt dus ook wel juist dingen terug alleen stom genoeg blijf je vasthouden aan dat andere. Kwestie van tijd gok ik haha.

Iemand al iets gevonden voor ontbijtspek?

Karvan Cevitan achtige producten?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ziva schreef:Iemand al iets gevonden voor ontbijtspek?

Karvan Cevitan achtige producten?
Kon ik het maar vinden, ontbijtspek (terwijl mijn moeder mij dat nooit met ontbijt liet eten :lol: )

Karvan...Als je de volgende keer deze kant op komt ga dan naar Helen GA. Ik heb net twee blikken meegenomen.
Laatst gewijzigd door Dento op 29 jun 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote werkend gemaakt
rijocaer
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De rosbief vind ik hier eerder uitgedroogde viezigheid. Ik wil die sappige malse van in Belgie, waar het 'bloed' nog uit loopt.
En ja, allerlei vleesbeleg voor de boterhammen, en dan de salades (zalmsalade, kipcurry, tonijnsla, asperge/ham sla, grijze garnalensla, filet americain prepare,...). Sommige van die dingen maak ik wel zelf, maar het is anders. En vergt natuurlijk ook wel meer tijd dan hup het potje uit de ijskast halen en smeren maar.

Cereals staan hier ook altijd in minstens 4 varieteiten (de minst gesuikerde) als doordeweeks ontbijt. Net zoals Activia yoghurt met diverse vruchtensmaken.
Elke
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik snap het niet, is ontbijtspek niet gewoon bacon wat rond is, ipv langwerpig?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nee, het is veel minder vet en ik gebruikte het altijd om uit te bakken en bij vlees enzo.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Grappig, nooit geweten dat er een echt verschil was. Weet wel dat ik nooit een fan was van ontbijtspek, en dat ik bacon met plezier eet hier, maar dacht gewoon dat de ontbijtspek een goedkopere soort bacon was. Tijdens het googlen naar het verschil kwam ik zowaar een AA topic tegen waarin Rivercola het verschil heeft uitgelegd:
Ontbijtspek komt van de buik (Ontbijtspek: gezouten en gerookt buikspek)
Bacon komt van de rug (Bacon: licht gerookte gezouten buikspek met ribvlees) Is het nou rib of rug?

Ontbijtspek schijnt ook goedkoper te zijn, vergelijkbaar met een speklap terwijl bacon vergelijkbaar is met een karbonade.
Wat betreft de NLse kant en klaar dingen; ik gebruikte altijd een pakje Honig Tomatencrèmesoep als basis om tomatensoep te maken, zelf wat ingrediënten aan toevoegen en het was voor mij de ideale soep. Heb hier nog niet iets soortgelijks gevonden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer