Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werk zoeken in Texas

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: Werk zoeken in Texas

Bericht door USInsider »

Kastelke, en dat is nu net mijn probleem - het zijn bijna altijd de vrouwen die dingen opgeven, een stapje terug doen, enz. Het maakt niet uit hoe goed 'de kerel' is - dingen doen of laten voor een man is een gevaarlijk iets. Het kost vaak meer dan je (in eerste instantie) denkt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar we hebben hier toch ook aan mannelijke forumleden die hun Amerikaanse vrouw gevolgd hebben. Ik denk dan zo onmiddellijk aan Dento, Clint, Ceristimo, Aquel, Steffen, xsmichel, kev10, OscarG, jiejie. kenjiroo, Frankeeh, NaarNYState,... (volgens mij hebben wij hier meer mannen die naar Amerika getrokken zijn, dan vrouwen! :shock: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hockey schreef:Een LLM is 40.000 dollar? Dat een JD zo duur is wist ik, maar een 1 jarige LLM ook?

Inderdaad, je hebt gelijk. Ouch, ik wist niet dat het zo duur is.
Yep, een van de redenen waarom ik het hier niet heb gedaan. Ik heb er wel over gedacht maar het was een beetje 'cost prohibitive'...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
amanda001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door amanda001 »

Oortjes, mijn vriend zou zeker bereid zijn om naar Nederland te verhuizen hoor. We hebben het daar ook over gehad. Het leek een makkelijkere optie aangezien hij hier een visum kan krijgen obv het feit dat we een relatie hebben ipv te moeten trouwen zoals in Amerika. Maar hij volgt nog een studie. We hebben het er over gehad op dit forum of een studie in Ned. nuttig zou zijn voor hem, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Daarnaast zou hij langer bezig zijn en veel meer geld moeten uitgeven. En ik wil sowieso wel in Texas wonen dus het lijkt ons de beste optie als ik verhuis. Maar niks is nog besloten trouwens.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@amanda001, ik weet niet hoe het in zijn werk gaat, maar je zou kunnen proberen om beurzen en sponsorships te kunnen aanvragen voor een studie aldaar.
amanda001
Amerika-ontdekker

Bericht door amanda001 »

@ Hockey, ik zal de mogelijkheden zeker onderzoeken. Beurzen hier zijn meestal voor studenten met hele hoge cijfers. En in Amerika is het meer gericht op Amerikaanse studenten, maar je weet maar nooit. Mocht ik voor een studie gaan, dan zal ik zeker ook uitgebreid met een adviseur van het college praten over alle mogelijkheden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In deze kan ik je slechts 1 tip geven: schrijf jezelf niet af, omdat jij denkt dat je er niet voor in aanmerking komt. Dat is hun taak. Probeer het, en je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien dat je meer info kan vinden op de website van Fullbright?
Of je kan eens een bureau zoals UStudy contacten, om te informeren of zij nog tips hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke, de namen die je noemt dat zijn vlgs. mij forumleden die trouwden met een US citizen en zo een groene kaart verwierven. Daar heb ik het niet over (hoewel ik respect heb voor ieder die zo de oversteek waagt naar een toch onbekend land). Ik heb het over stapje terug, dingen uitstellen, vanwege romantische gevoelens - met geen enkel uitzicht op hoe het gaat aflopen. Vrouwen zijn daartoe bereid, mannen zelden, is mijn ervaring.
Maar ik heb genoeg mijn punt gemaakt denk ik. Ik wens Amanda veel wijsheid in haar beslissingen en succes en geluk in TX.
amanda001
Amerika-ontdekker

Bericht door amanda001 »

Oortjes, dank je! En of het nu de vrouw is of een man, je moet dit soort dingen echt goed overwegen voordat je de stap zet. En dat ga ik ook zeker doen. Niets is nog beslist. Ik twijfel soms ook, de ene dag wil ik alleen maar in Texas zijn, de andere dag wil ik hier toch ook wel werken. Ik ga sowieso eerst hier een baan zoeken en lekker werken en geld verdienen. En dan zien we wel hoe en wanneer ik naar Texas ga. Als alles goed zit tussen ons dan komt het allemaal wel goed uiteindelijk. Mn vriend komt waarschijnlijk naar Ned van de zomer. En voorlopig wil ik me gewoon niet al te druk maken om dit alles. Het zorgt voor best wat stress om te bedenken hoe we dit allemaal gaan doen en voorlopig moet ik eerst werken. Dat is stap 1, zonder geld kom je tenslotte nergens. Dus hoewel ik ook naar de mogelijkheden kijk voor bijv een studie in de VS, richt ik me nu voornamelijk op een baan hier in Ned. Ook die is nog niet zo gemakkelijk te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer