Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bankrekening wat is het beste?
Re: bankrekening wat is het beste?
Dirkwood, zou je iets meer uitleg willen geven dan alleen wat je nu geplaatst hebt? Ik denk dat veel Nederlanders (inclusief ik) niet weten wat een cashiers check is. In 2000 heb ik een cheque gekregen van het blad The Banker (om te betalen), en bij mijn bank keken ze alsof ze water zagen branden. Vandaar dus ook mijn vraag of men in Nederland wel weet wat ze ermee moeten doen.
Een cashiers check is wat anders als een check uit je check boekje. Vergelijk het met een money order.Hier op mijn werk accepteren we zelfs geen cash geld meer.Check,credit kaart of money order ONLY.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Hockey....een cashiers check is een check die je haalt bij een bank.Zij schrijven hem uit naar waar je het naar toe wil laten gaan en wordt garant gesteld bij de bank.Elke bank in Nederland weet wat did is.
-
Bennogr
- Amerika-expert
In Europa, of althans in Nederland, betaalt niemand meer met een cheque, ik heb die voor het laatst gebruikt zo'n 35 jaar geleden, betaalkaarten van de Postbank.
Mijn vader kreeg nog een loonzakje, maar toen ik 45 jaar geleden een studiebeurs kreeg, moest ik een bank- of girorekening hebben waar dat geld rechtsreeks op gestort kan worden.
In de VS leven ze wat dat betreft nog in het stenen tijdperk. En veel mensen (zelfs jongere, technisch ervaren mensen) vinden dat prima, dat moderne gedoe met electronisch bankieren, moeten ze niet. Alsof een check per post opsturen pas echt veilig is.
Nederlandse banken willen niet eens meer traveler's cheques aannemen, terwijl die juist erg veilig zijn, bij het GWK moet je tegenwoordig zelfs je aankoopbon van de cheques meenemen om ze te kunnen inwisselen, tegen een ongunstige koers.
Een cashier's check is een door de bank gegarandeerde cheque. Waarmee je hier in de VS allerlei dure dingen kan betalen (inclusief een auto en een huis), omdat de bank het geld meteen van je rekening haalt (en waardoor zij dus geen enkel risico lopen).
Gewoon of geld uit de muur halen, of elektronisch doorsturen, kost wat, maar het is een stuk veiliger dan cheques opsturen en gaat veel en veel sneller.
Mijn vader kreeg nog een loonzakje, maar toen ik 45 jaar geleden een studiebeurs kreeg, moest ik een bank- of girorekening hebben waar dat geld rechtsreeks op gestort kan worden.
In de VS leven ze wat dat betreft nog in het stenen tijdperk. En veel mensen (zelfs jongere, technisch ervaren mensen) vinden dat prima, dat moderne gedoe met electronisch bankieren, moeten ze niet. Alsof een check per post opsturen pas echt veilig is.
Nederlandse banken willen niet eens meer traveler's cheques aannemen, terwijl die juist erg veilig zijn, bij het GWK moet je tegenwoordig zelfs je aankoopbon van de cheques meenemen om ze te kunnen inwisselen, tegen een ongunstige koers.
Een cashier's check is een door de bank gegarandeerde cheque. Waarmee je hier in de VS allerlei dure dingen kan betalen (inclusief een auto en een huis), omdat de bank het geld meteen van je rekening haalt (en waardoor zij dus geen enkel risico lopen).
Gewoon of geld uit de muur halen, of elektronisch doorsturen, kost wat, maar het is een stuk veiliger dan cheques opsturen en gaat veel en veel sneller.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Een cashiers check is 100 % veilig een electronishe kaart niet.Je kan ten alle tijden in USA een betaling met een kaart disputen.Vandaar dat als iemand zijn huur niet kan betalen hier op mijn werk en overal in USA for de self storage industry credit cards worden geweigerd als betaling wanneer in lien process.Cashiers checks or money orders only.Benno ik stuur cashiers checks op naar Holland as small als 25 us voor kerstmis kadoo.
Laatst gewijzigd door dirkwood op 14 dec 2011, 04:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien wil je je laatste comment herzien dirkwood? http://banking.about.com/od/securityand ... heckfd.htm
Sorry, maar 100% veilig bestaat niet. Alles is fraudeerbaar/vervalsbaar. Je kan hooguit de hooguit de kosten van het frauderen/vervalsen dusdanig hoog maken dat het de moeite niet meer loont.
De bank heeft een nummer van de check....als hij niet aankomt op plaats van bestemming wordt hij vergoed.De check heeft voor niemand enige waarde dan degene waar hij is naar uitgemaakt.
Ja hoor het is waar....in een condoompie kan ook wel eens een gaatje zitte.Gaan we nu daar over praten.
Toch vindt er cashiers check fraude plaats zoals het artikel van Ziva laat zien.dirkwood schreef:De check heeft voor niemand enige waarde dan degene waar hij is naar uitgemaakt.
Nog steeds veiliger dan een credit kaart en vandaar die dus meestal ook niet geacepteerd worden in lien process of in auctions b.v
Probleem met credit kaart is.....betaling zonder ID,handtekening of pin no.Je kan drie of 6 maande later opbellen en zegge ....sorry it was not me...iemand anders had mijn kaart.
Laatst gewijzigd door dirkwood op 14 dec 2011, 04:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is een (in Nederland in elk geval) een maximum termijn waarop je geld terug kan claimen bij een creditcard.
Dat is hier ook,geloof 3 of 6 maanden
Kosten ING Internationale Overschrijvingskaart 0,1% over het bedrag (min. € 10, max. € 55) + € 9
Gelijk aan het overboeken en dat is dan wel veiliger denk ik, want ik weet niet heo het met post ontvangen etc. gaat op de universiteit en of dat wel aan komt....
Ik heb in elk geval wel geleerd uit deze discussie dat we niet voor elk wissewasje gaan overboeken maar dat beperken door een groot bedrag eens in de zoveel tijd en haar basispakket om gaan zetten naar een betaalpakket voor gratis opnemen in de USA. ook ben ik inderdaad benieuwd of ze met haar pinpas kan betalen in de winkels.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de ervaringen ter plekke nog wel door geven zodat anderen ook daar van kunnen profiteren.. toch nuttig een forum
Gelijk aan het overboeken en dat is dan wel veiliger denk ik, want ik weet niet heo het met post ontvangen etc. gaat op de universiteit en of dat wel aan komt....
Ik heb in elk geval wel geleerd uit deze discussie dat we niet voor elk wissewasje gaan overboeken maar dat beperken door een groot bedrag eens in de zoveel tijd en haar basispakket om gaan zetten naar een betaalpakket voor gratis opnemen in de USA. ook ben ik inderdaad benieuwd of ze met haar pinpas kan betalen in de winkels.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de ervaringen ter plekke nog wel door geven zodat anderen ook daar van kunnen profiteren.. toch nuttig een forum
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn dochter studeert een jaar aan de UCR (bij LA). Ze gebruikt haar eigen ING rekening. Ze gebuikt de ING om te pinnen in winkels en ze vraagt dan cash back als ze contant geld nodig heeft. Verder hebben we een extra credit card aangevraagd voor haar. Hier doet ze de grotere uitgaven mee, zoals het collegegeld en de huisvesting. Wij kunnen online de cc-uitgaven zien. Ik zou zeker een cc voor je dochter aanvragen.
Marianne
Marianne
-
michel251985
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Een vraagje voor nederlanders die momenteel in amerika wonen. Welke bank heb je genomen en waarom heb je die gekozen? (bank of america, well fargo, enz)
Ik ben naar de Bank of America gegaan omdat ze een goede branch office/ATM dekking hadden waar wij zijn gaan wonen. Ik reis veel dus dan leek het handig een bank te hebben die 'overal' zit. Al pin ik zelden en gebruik ik de ATM eigenlijk alleen maar om checks te depositen dus zo belangrijk is het ook weer niet gebleken. Ik kon er ook mijn secured credit card afsluiten dus had alles in 1 console. Toevallig hebben zij ook mijn hypotheek overgekocht dus nu heb ik alles overzichtelijk bij elkaar.
In mijn ervaring begint customer service bij BAC pas als je preferred customer bent. Vreselijk bureaucratisch. Mijn vrouw is begonnen bij WaMu wat door Chase over werd genomen en dat was min of meer dezelfde ellende. In bankenland is het gras gewoon niet groen imo.
In mijn ervaring begint customer service bij BAC pas als je preferred customer bent. Vreselijk bureaucratisch. Mijn vrouw is begonnen bij WaMu wat door Chase over werd genomen en dat was min of meer dezelfde ellende. In bankenland is het gras gewoon niet groen imo.
Gelukkig heeft ze een coach die goed mee denkt en ik heb al wat antwoorden gekregen.. ik dacht dat alles via een bank in Amerika zou gaan verlopen zoals scholarship etc. maar dat houden ze op de universiteitsrekening en zal ws allemaal automatisch bij-en afgeboekt worden. (zie hieronder)
What about her financials, does she have to arrange a bank-account ?
(MOST OF OUR PLAYERS OPEN AN ACCOUNT AT A NEAR BY BANK)
The bills for the academics, housing and living expenses will be paid from that bank account?
( NO, SHE WILL HAVE A STUDENT ACCOUNT AND ALL HER UNIVERSITY EXPENSES WILL BE ON THIS ACCOUNT. HER SCHOLARSHIP IS THEN POSTED TO THIS ACCOUNT TO PAY FOR HER UNIVERSITY EXPENSES)
Blijft alleen nog het persoonlijke uitgaven gedeelte over, maandag gaan we ook bij de ING even inlichtingen inwinnen, probleem is natuurlijk ,omdat ze nooit loon of zo heeft gehad op haar eigen rekening maar alleen maandelijk van ons treingeld, dat we daar geen creditcard van zullen krijgen want dat is hier natuurlijk heel anders dan in Amerika.
Hier heb je als jong meisje geen creditcard
Wat onzorgvuldig omgaan met card en het nachecken van de rekening betreft ( zoals hiervoor in reacties werd besproken over jongelui) ben ik niet bang, ze vraagt het me nog steeds als ze eens een keertje een broodje wil kopen of zo, gaat zuinig met haar en ons geld om en heeft nog nooit zomaar iets in de kantine gekocht op school bijv. zoals toch wel een gewoonte is van de meeste jeugd vandaag de dag.
Op de universiteit heeft ze ook straks een full mealplan dus ook daar geen omkijken naar.
Ik zou uberhaupt geen creditcard mee geven als mijn kind de gewoonte heeft om zomaar van alles te kopen ( ze krijgt regelmatig mn pasje mee en dan mag ze kleding kopen maar komt dan met lege handen thuis en een ongebruikte pas, dus alle vertrouwen)
What about her financials, does she have to arrange a bank-account ?
(MOST OF OUR PLAYERS OPEN AN ACCOUNT AT A NEAR BY BANK)
The bills for the academics, housing and living expenses will be paid from that bank account?
( NO, SHE WILL HAVE A STUDENT ACCOUNT AND ALL HER UNIVERSITY EXPENSES WILL BE ON THIS ACCOUNT. HER SCHOLARSHIP IS THEN POSTED TO THIS ACCOUNT TO PAY FOR HER UNIVERSITY EXPENSES)
Blijft alleen nog het persoonlijke uitgaven gedeelte over, maandag gaan we ook bij de ING even inlichtingen inwinnen, probleem is natuurlijk ,omdat ze nooit loon of zo heeft gehad op haar eigen rekening maar alleen maandelijk van ons treingeld, dat we daar geen creditcard van zullen krijgen want dat is hier natuurlijk heel anders dan in Amerika.
Hier heb je als jong meisje geen creditcard
Wat onzorgvuldig omgaan met card en het nachecken van de rekening betreft ( zoals hiervoor in reacties werd besproken over jongelui) ben ik niet bang, ze vraagt het me nog steeds als ze eens een keertje een broodje wil kopen of zo, gaat zuinig met haar en ons geld om en heeft nog nooit zomaar iets in de kantine gekocht op school bijv. zoals toch wel een gewoonte is van de meeste jeugd vandaag de dag.
Op de universiteit heeft ze ook straks een full mealplan dus ook daar geen omkijken naar.
Ik zou uberhaupt geen creditcard mee geven als mijn kind de gewoonte heeft om zomaar van alles te kopen ( ze krijgt regelmatig mn pasje mee en dan mag ze kleding kopen maar komt dan met lege handen thuis en een ongebruikte pas, dus alle vertrouwen)
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben een rekening geopend bij een credit union. Het voordeel is dat het kleinere banken zijn met meestal een meer persoonlijke service, terwijl ze toch een grootste netwerk van ATMs hebben omdat alle credit unions samen in een organisatie zitten. Tot nu toe (ruim drie jaar) alleen maar goede ervaringen mee.michel251985 schreef:Een vraagje voor nederlanders die momenteel in amerika wonen. Welke bank heb je genomen en waarom heb je die gekozen? (bank of america, well fargo, enz)
Nadeel is dat een specieke credit union meestal alleen in een beperkte regio kantoren heeft. Als je verhuist zul je je bankzaken via internet, telefoon en/of post moeten doen. Nu loop ik zelden bij de credit union binnen, maar voor advies of (zoals onlangs) als je snel je ATM kaart wilt vervangen omdat er mogelijk iemand je kaart heeft geskimmed is het toch prettig als het kan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 9057 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties