Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verschil tussen de USA en NL bij Home Depot!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verschil tussen de USA en NL bij Home Depot!

Bericht door kastelke »

Ik weet dat ons huis in Belgie gewoon met baksteen gezet is. En de binnenmuren worden ook met stenen gebouwd. De steunmuren met een bredere steen, de muren die geen steunmuren zijn met een smallere steen. En daar hebben wij met kalk op laten bezetten (nog met de hand). Dus je hebt een massief stenen muur.
Hier zitten we ook met die studs. Waar dan gewoon gipsplaatjes tegen geschroefd worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dit zijn handige dingen als je iets op moet hangen op dryway waar geen stud zit:

Afbeelding

Ze kunnen vrij zware dingen aan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat datgene wat ik wil weleens lastig zou kunnen worden ;)

En ja, er valt wel met studs te leven hoor, zo erg is het nu ook weer niet, maar ik vind het gewoon fijn om overal wat neer te kunnen hangen. Ik heb een zware antieke klok en heb nu al nachtmerries over het ophangen. En lichte fotolijstjes hangen halfbakken bij mij want die spijkers die zakken steeds weg in dat drywall dus dat is ook niet ideaal.

Nou ja, ik vind vast wel een oplossing. Als het inderdaad zo is dat we een huis gaan laten bouwen dan vraag ik de aannemer wel wat we kunnen doen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gewoon van te voren bepalen waar je hem wilt hangen en dan daar bij de bouw een extra stud laten plaatsen. Kost $3 extra
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben boven de open haard een grote ovalen antiek spiegel hangen. Dat ding weegt iets van 25 kilo, en hangt niet in een stud, maar hangt op met twee van deze dingetjes: Crown Bolt Steel Sidewinder Picture Hangers.

Afbeelding

Je drukt ze met de scherpe punt door de drywall heen, en het gewicht van wat je eraan hangt houdt het op zijn plek. Eén zo'n dingetje kan 35 lbs dragen, dus we hebben twee ervan gebruikt. Nog geen 5 minuten en de spiegel hing er; je hebt geen hamer, of ander gereedschap nodig.

Edit: hier zie je het formaat van de spiegel die aan die haakjes hangt boven de open haard:

Afbeelding

Voor kleinere foto's, schilderijen, enz. kun je deze 'picture hangers' gebruiken:

Afbeelding

Deze werken perfect, en je kunt ze zowel in stucco als in drywall gebruiken, en je hebt geen stud nodig. Binnen 30 seconden heb je iets ophangen met alleen een hamer. Je kunt ze ook weer heel makkelijk verwijderen, en ze laten maar een heel klein gaatje achter (formaat speldenkop). Je hebt deze ook in allerlei verschillende maten, waar je verschillende gewichten aan kunt hangen. Je hebt er die tot 50 lbs aan kunnen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Super tips!!! Dank jullie wel ned en Dento :)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik hoef al niks meer te zeggen zie ik:) Ik heb van het weekend nog een gordijn roede opgehangen. De ene kant ging toevallig wel in een stud, de andere kant heb ik met een anchor en schroef constructie ook heel gemakkelijk in de muur gekregen. Wij hebben ook een aantal redelijk zware schilderijen, en die hangen we gewoon waar we ze willen hebben, stud of niet. Als er geen stud is, dan gebruiken we een anchor, of die dingen waar Dento het over had.

Ik zou zelf echt niet meer terug willen naar een Europees huis. Mijn broer heeft tegenwoordig zo'n "hip" huis met de verwarming in de muur...daar is ophangen dus echt een drama, want dan moet je eerst met een laser/temperatuur meter vaststellen waar de verwarmingspijpen lopen, en dan daartussen boren. Geef mij dan maar een drywall met studs :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hangen jullie dagelijks dingen aan de muur dat het allemaal zo verschrikkelijk is in Europese huizen en/of Amerikaanse muurtjes :lol:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

hahaha, DejaVu, dat moest ik ook denken. Wat wordt er hier veel gedecoreerd :lol:.

En iedereen drywall? Bij ons alleen blue board en stucadoor - naast de ouwe lathe (latten?) muren met paardenhaar stucadoor. In 1882 deed men nog niet aan 16-on-center en de studs staan dus allemaal op verschillende afstanden en zijn moeilijk te meten door de latjes. Heerlijk wanneer wij weer een kamer aanpakken en moeten isoleren en blue board hangen :thumbup:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer