Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Coyote 2011: Van Miami naar Los Angeles
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: Reis Coyote 2011: Van Miami naar Los Angeles
Inderdaad, dat doe ik ook, ver van te voren toch proberen en soms lukt dat prima. Alleen ik (en ik vind het zo nu en dan ook moeilijk) laat me nog niet tot hogere prijzen verleiden. Ik zie dat er recent best vaak weer voor tussen de $ 45 en $ 50 dit hotel gewonnen is (zoek maar eens bij betterbidding op 'Hyatt Coral Gables'), maar ook niet altijd. Kan aan de periode liggen natuurlijk, dan wordt die prijs nooit lager. Maar kan ook zijn dat ze nog goede hoop hebben dat het hotel volkomt; ik weet het ook niet
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik had daar ook al gekeken en gezien dat het voor rond de $ 50 gewonnen was. Ook al voor $ 71 meende ik. Nou ja, zo af en toe maar eens proberen. Ik kan in ieder geval 5 rebids doen (5 gebieden met max. 3 sterren, 1 gebied met 3,5 ster maar die selecteer ik voor de zekerheid maar niet). Per keer kan ik het dus een flink aantal keren proberen.
Roland

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weer even een update van mijn reis.
Inmiddels zijn een aantal nachten, een concert en een baseballgame vastgelegd.
De eerste 2 nachten verblijf ik in Fort Lauderdale. De eerste nacht had ik een tijdje geleden al gewonnen via Priceline en vanavond heb ik er een nacht bijgeboekt. Dat kan eenvoudig via Priceline. Moest voor de 2e nacht wel ietsje meer betalen. Ze konden het niet meer voor de prijs krijgen waar ik het voor gewonnen had en moest $ 9 extra voor de 2e nacht betalen.
Op 11 juni ga ik naar een concert van Katy Perry in Fort Lauderdale.

Ik zat te kijken voor concerten tijdens mijn vakantie en toevallig bleek Katy Perry in Florida op te treden in de periode dat ik er ben. Ook nog in Fort Lauderdale (BankAtlantic Center, Sunrise) dus dat kon ik mooi combineren. Ben heel benieuwd hoe het is. In Amerika ben ik nog nooit naar een concert geweest.
In Las Vegas heb ik ook al een nacht geboekt omdat ik de volgende dag met Jan en Marjan te cachen ga nabij Rachel, NV. We wilden daar langs de ET Highway gaan cachen en hadden daarom ook al 2 nachten bij de Little A'Le'Inn in Rachel geboekt. Helaas kwamen we er na het boeken achter dat de caches langs de ET Highway opgeruimd zijn. Gelukkig zijn er nog genoeg andere caches in de buurt en Rachel wilde ik altijd al eens bezoeken. In eerste instantie blijft de reservering dan ook staan. De kamer is eventueel kosteloos te annuleren mochten we onze plannen voor het cachen daar wijzigen.
Verder heb ik vandaag ook nog een ticket gekocht voor een baseballwedstrijd: LA Dodgers vs. New York Mets op 7 juli. De laatste 2 nachten blijf ik dus in Los Angeles. Net als vorig jaar wil ik ook dit jaar weer naar een show van Jay Leno en daar ga ik binnenkort ook een verzoek voor uitzetten bij de show.
Al diverse zaken vastgelegd maar nog geen route gepland.
Daar wil ik de komende tijd mee aan de slag.
Roland
Inmiddels zijn een aantal nachten, een concert en een baseballgame vastgelegd.

De eerste 2 nachten verblijf ik in Fort Lauderdale. De eerste nacht had ik een tijdje geleden al gewonnen via Priceline en vanavond heb ik er een nacht bijgeboekt. Dat kan eenvoudig via Priceline. Moest voor de 2e nacht wel ietsje meer betalen. Ze konden het niet meer voor de prijs krijgen waar ik het voor gewonnen had en moest $ 9 extra voor de 2e nacht betalen.
Op 11 juni ga ik naar een concert van Katy Perry in Fort Lauderdale.

Ik zat te kijken voor concerten tijdens mijn vakantie en toevallig bleek Katy Perry in Florida op te treden in de periode dat ik er ben. Ook nog in Fort Lauderdale (BankAtlantic Center, Sunrise) dus dat kon ik mooi combineren. Ben heel benieuwd hoe het is. In Amerika ben ik nog nooit naar een concert geweest.
In Las Vegas heb ik ook al een nacht geboekt omdat ik de volgende dag met Jan en Marjan te cachen ga nabij Rachel, NV. We wilden daar langs de ET Highway gaan cachen en hadden daarom ook al 2 nachten bij de Little A'Le'Inn in Rachel geboekt. Helaas kwamen we er na het boeken achter dat de caches langs de ET Highway opgeruimd zijn. Gelukkig zijn er nog genoeg andere caches in de buurt en Rachel wilde ik altijd al eens bezoeken. In eerste instantie blijft de reservering dan ook staan. De kamer is eventueel kosteloos te annuleren mochten we onze plannen voor het cachen daar wijzigen.
Verder heb ik vandaag ook nog een ticket gekocht voor een baseballwedstrijd: LA Dodgers vs. New York Mets op 7 juli. De laatste 2 nachten blijf ik dus in Los Angeles. Net als vorig jaar wil ik ook dit jaar weer naar een show van Jay Leno en daar ga ik binnenkort ook een verzoek voor uitzetten bij de show.
Al diverse zaken vastgelegd maar nog geen route gepland.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
jij hebt ook een leuke trip in het vooruitzicht
Rachel NV staat ook bij ons op het programma voor in augustus, als je terugbent kan ik dan direct horen of dat is meegevallen of niet
en 11 juni is ook voor ons een speciale dag.....onze trouwdag...

Rachel NV staat ook bij ons op het programma voor in augustus, als je terugbent kan ik dan direct horen of dat is meegevallen of niet

en 11 juni is ook voor ons een speciale dag.....onze trouwdag...

Rachel is just what it is. 50 brievenbussen, een bord dat er meer Aliens zijn dan inwoners en een hoop desert. Denk niet dat dit kan meevallen of tegenvallen maar ben ook benieuwd was Roland er van vindt. Als je naar het westen doorrijdt stop dan ook even in Warm Springs. Daar zit ook een hele history aan vast. Houd er rekening mee dat dit een stretch van 111 miles is zonder pomp.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Yeehaw!
Hoe de route ná Rachel zal zijn weet ik ook nog niet precies. Wellicht dat ik richting noordwesten ga. Bijv. via Reno, Lassen Volcanic NP en dan via de kust afzakken richting San Francisco. Maar het kan ook zijn dat ik richting het zuiden ga en Joshua Tree NP ga bezoeken. Dat staat ook alweer jaren op mijn verlanglijstje maar komt er maar nooit van.
Roland

Roland
Heb je de "Loneliest Road of America" aka us50 al eens gereden? Die bestaat dit jaar 25 jaar. Us 50 werd meer of meer een ghostroad toen besloten werd us40 te kiezen voor de doorgaande route (nu I80). Je kan een booklet ophalen in Ely en dat laten stempelen in Ely,Eureka, Austin, Fallon en Fernley. Dat boekje hebben we wel maar hebben het nooit laten stempelen behalve in Ely. Een fraaie Basin en Range drive en vroeger nam de Pony express min of meer deze route. Us50 wordt ook wel Lincoln hw genoemd en is meer dan 3000 miles lang tussen Sacramento en Ocean City. Ik weet dat jij net zo'n liefhebber bent van dat soort routes als wij. Verder is er nog heel wat te zien in de omgeving van Reno, zoals Virginia City. Op een Amerikaans forum wijs ik vaak op de Loneliest Road. Velen hebben er nog nooit van gehoord en komen altijd met enthusiaste verhalen terug. Zeker niet de neest verlaten weg in de USA trouwens...
Als je tijd over hebt zou je nog een bezoek kunnen brengen aan: http://www.ghosttowns.com/states/nv/belmont.html op weg naar Ely van ET hw. Belmont staat nog op onze verlanglijst maar ik weet niet of we er dit jaar aan toekomen.
Yeehaw
Als je tijd over hebt zou je nog een bezoek kunnen brengen aan: http://www.ghosttowns.com/states/nv/belmont.html op weg naar Ely van ET hw. Belmont staat nog op onze verlanglijst maar ik weet niet of we er dit jaar aan toekomen.
Yeehaw
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 'Loneliest Road of America' heb ik al eens gereden in 2006 (het stuk tussen Ely en Fallon). Alleen was deze weg toen niet zo 'Lonely'... Zie het stukje uit mijn verslag van toen.
Voordat ik Ely verlaat gooi ik de tank weer vol en maak mij op voor de lange rit naar Carson City. De US-50 is een mooie weg om te rijden en het schiet mooi op. Met een gangetje van 80 mph kan ik flink doorrijden. De "Loniest Road in America" is nu niet zo "lonely". Ik kom veel verkeer tegen en vooral campers. Ik heb zo'n vermoeden dat die allemaal naar Ely gaan voor de brandweerconventie. Sommige stukken van deze weg gaat door de bergen en dan weer kun je een heel stuk rechtuit rijden. Toch wel apart om deze weg te rijden. Ook nu zie ik steeds meer van die rare beesten op de weg die ik vandaag eerder gezien had en op sommige stukken kruipen ze letterlijk met z'n duizenden over de weg (Later kom ik erachter dat dit de Mormon Crickets zijn. In een krantenkop lees ik met grote letters "They are back!" Het blijkt een plaag te zijn van deze krekels waar ze regelmatig last van hebben). Zo goed en kwaad als het gaat, probeer ik al rijdende wat foto's te maken van deze dieren. Je kunt hier niet stoppen. Wel een raar gevoel dat je zo honderden van deze dieren overrijdt.

Op de 2e foto zie je duidelijk de duizenden Crickets op de weg. De auto zag er naderhand niet meer uit.
Maar ik zal het in overweging nemen. Is misschien ook wel weer eens leuk en misschien doet de weg haar naam nu wel eer aan.
Roland

Voordat ik Ely verlaat gooi ik de tank weer vol en maak mij op voor de lange rit naar Carson City. De US-50 is een mooie weg om te rijden en het schiet mooi op. Met een gangetje van 80 mph kan ik flink doorrijden. De "Loniest Road in America" is nu niet zo "lonely". Ik kom veel verkeer tegen en vooral campers. Ik heb zo'n vermoeden dat die allemaal naar Ely gaan voor de brandweerconventie. Sommige stukken van deze weg gaat door de bergen en dan weer kun je een heel stuk rechtuit rijden. Toch wel apart om deze weg te rijden. Ook nu zie ik steeds meer van die rare beesten op de weg die ik vandaag eerder gezien had en op sommige stukken kruipen ze letterlijk met z'n duizenden over de weg (Later kom ik erachter dat dit de Mormon Crickets zijn. In een krantenkop lees ik met grote letters "They are back!" Het blijkt een plaag te zijn van deze krekels waar ze regelmatig last van hebben). Zo goed en kwaad als het gaat, probeer ik al rijdende wat foto's te maken van deze dieren. Je kunt hier niet stoppen. Wel een raar gevoel dat je zo honderden van deze dieren overrijdt.
Op de 2e foto zie je duidelijk de duizenden Crickets op de weg. De auto zag er naderhand niet meer uit.

Maar ik zal het in overweging nemen. Is misschien ook wel weer eens leuk en misschien doet de weg haar naam nu wel eer aan.

Roland
Zo hebben wij in de Australische Outback eens een sprinkhanen plaag meegemaakt. Elke 50 km stoppen om die beesten van de radiator te spuiten maar helaas waren er geen pompen elke 50 kms.....dus het was behelpen. Die locust plaque duurde een paar dagen maar leverde bij thuiskomst mooie verhalen op. Je moet er iets voor over hebben 

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een update van mijn reisplannen.Coyote schreef:In Las Vegas heb ik ook al een nacht geboekt omdat ik de volgende dag met Jan en Marjan te cachen ga nabij Rachel, NV. We wilden daar langs de ET Highway gaan cachen en hadden daarom ook al 2 nachten bij de Little A'Le'Inn in Rachel geboekt. Helaas kwamen we er na het boeken achter dat de caches langs de ET Highway opgeruimd zijn. Gelukkig zijn er nog genoeg andere caches in de buurt en Rachel wilde ik altijd al eens bezoeken. In eerste instantie blijft de reservering dan ook staan. De kamer is eventueel kosteloos te annuleren mochten we onze plannen voor het cachen daar wijzigen.
Gisteravond hebben Marjan en ik er nog eens goed over nagedacht en besproken of we wel naar Rachel willen nu ons 'hoofddoel' er niet meer ligt, de 1027 caches. We hebben dan ook besloten Rachel te annuleren. Zowel voor Marjan en Jan als voor mij komt dat ook beter uit voor onze reisplanning en nu de noodzaak er niet meer is naar Rachel te gaan slaan we het voor nu over.
Mijn route heb ik in grote lijnen klaar. Nu moet ik 'm nog fine-tunen. Vanaf Tucson zou de route ook anders kunnen lopen, afhankelijk van de tijd die ik tot Tucson besteed. Joshua Tree NP staat ook al weer enkele jaren op mijn verlanglijstje en een bezoekje aan de familie (Visalia, CA) zou dan ook wat langer kunnen duren. Het zou dus zomaar kunnen dat ik niet richting het noorden ga vanuit Tucson maar richting westen. Ik verwacht dat ik dat terplekke beslis.
Vanaf Tulsa, OK wil ik Route 66 weer oppakken tot Albuquerque. Dit stuk vond ik vorig jaar erg leuk om te rijden en wil ik graag nog eens beleven.

In grote lijnen moet dit de route worden:

Ambitieus zoals altijd maar dat zijn jullie wel van mij gewend.

Roland
Ben ik in 2009 geweest. Oost van Tonopah eerst een bezoekje bij het vliegveld, vanwege die enorme hangars, en even verderop nog een speedway waar een enorme verzameling 'tumble weeds' lag. Daarna langs de gevangenis (geen lifters meenemen!) naar Manhattan. Dat is een levendiger dorpje dan Belmond. Heeft 2 saloons. Kies de tweede aan de linker kant om iets te drinken. Volgens mij wit geverfd. De eerste heeft een oudere rokende bardame die volgens mij zelf ook wel van een slokje houdt (ooit een mooie vrouw). Tweede saloon is toegankelijker. Veel houten huizen. Dan kun je via een goede dirt road door bossen en over de heuvels naar Belmond. Dat viel me tegen… Rechts vooraan is een begraafplaats met houten kruisjes. Deels vervallen huizen en dan linksachter een 'beroemd' gerestaureerde stenen gebouw wat je op internet veel op foto’s zult tegenkomen. 't Stelt niet veel voor en niet echt iets om voor om te rijden, maar wanneer je in de buurt bent dan kun je ’t altijd proberen. En misschien hebben kenners van Nevada nog tips. Tonopah (en Goldfield) vond ik vele malen interessanter.Yeehaw schreef:Belmont staat nog op onze verlanglijst maar ik weet niet of we er dit jaar aan toekomen.
Johan
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuke tips Johan, wij komen hier ook langs en hebben één of twee overnachting in Tonopah gepland.
Bedankt! Yeehaw vindt Tonopah drie keer niks weet ik, maar met deze tips is het toch wat op te leuken denk ik.....
Marjan
Bedankt! Yeehaw vindt Tonopah drie keer niks weet ik, maar met deze tips is het toch wat op te leuken denk ik.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Tonopah strijdt met Pahrump en Trona om de trophee "ugliest towns in de USA" lol 5 maanden geleden moesten we er zelfs weer even naar toe (Tonopah) om te tanken en zo snel mogelijk weer weg ........We hebben er trouwens zelfs wel eens overnacht. In de Best Western. Heerlijk aan het zwembad langs de highway 

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de uitleg Johan!
Weet niet of ik nog in Tonopah kom maar je weet maar nooit.
Roland

Weet niet of ik nog in Tonopah kom maar je weet maar nooit.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo allemaal!
Mijn vakantie is inmiddels begonnen en het eerste verslag staat online.
Goede vlucht gehad gisteren. Mooie huurauto meegekregen en een prima hotel.
Heb geen internet op de kamer maar in de lobby kun je een uur gratis internetten met je laptop zodat ik het verslag gelukkig online kon zetten.
Veel leesplezier.
Roland
Mijn vakantie is inmiddels begonnen en het eerste verslag staat online.

Goede vlucht gehad gisteren. Mooie huurauto meegekregen en een prima hotel.
Heb geen internet op de kamer maar in de lobby kun je een uur gratis internetten met je laptop zodat ik het verslag gelukkig online kon zetten.
Veel leesplezier.
Roland
He helemaal bij ingeschoten, staan ook zoveel online, maar meteen bijgevoegd.
fijne reis verder!
fijne reis verder!
-
- Amerikakenner
Ik snap er niets van.... Iedereen heeft jouw verslag gelezen en ik krijg niets te zien.... Hier komt het verslag staat er bij 10 juni en 11 juni is voor mij niet aanklikbaar... 

- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wat een leuke route Ronald. Ik ga je ook dit keer weer volgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 16738 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 8 Reacties