Wat een gave site en mooie foto's zeg!!!! Heel professioneel !!!!Iris_1982 schreef:Ja die heb ik, je kunt op het www-logootje klikken onder mijn naam
maar dit is de URL: http://www.eyerisphotography.nl
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Georgie's NYC Foto-Trip Planning!
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Georgie's NYC Foto-Trip Planning!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zit in het OT, dus ik kom sowieso! Lijkt me leuk om je daar te spreken over fotografie!
Je website kende ik al, realiseer ik me nu, maar er zitten echt juweeltjes tussen. Die Old Station Clock in Musee d'Orsay heb ik ook trouwens
Je website kende ik al, realiseer ik me nu, maar er zitten echt juweeltjes tussen. Die Old Station Clock in Musee d'Orsay heb ik ook trouwens
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
@phillybilly: Thnx!
Oh ja je zit in het OT. dat had ik al gezien
Nou ja dan zal er toch ook wel tijd zijn voor een praatje?
Grappig dat jij die klok ook hebt, ik vond het zo mooi dat je de Sacre Coeur er doorheen ziet onder de wijzers...hoewel het wel erg mistig was.
(ik heb sowieso iets met klokken... )
ps, ik zie op de vorige pagina opeens het Skyscraper Museum voorbij dwarrelen...geweldig zeg, nooit in geweest. Moet ik toch ook weer een keer terug
Oh ja je zit in het OT. dat had ik al gezien
Nou ja dan zal er toch ook wel tijd zijn voor een praatje?
Grappig dat jij die klok ook hebt, ik vond het zo mooi dat je de Sacre Coeur er doorheen ziet onder de wijzers...hoewel het wel erg mistig was.
(ik heb sowieso iets met klokken... )
ps, ik zie op de vorige pagina opeens het Skyscraper Museum voorbij dwarrelen...geweldig zeg, nooit in geweest. Moet ik toch ook weer een keer terug
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Georgie
- Amerika-expert
Haha dit zijn de mijne, inderdaad eentje met de Sacre Coeur er precies in.

En ja, we gaan zeker even kletsen dan!

En ja, we gaan zeker even kletsen dan!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Georgie
- Amerika-expert
OK ik ben echt erg...
Ik zit er nu eigenlijk aan te denken om m'n NYC tripje wat in te korten naar echt puur NYC en dus geen tussendoortripjes naar bijv. Upstate/Long Island/Connecticut, maar echt even een paar dagen hardcore fotograferen in NYC...
En dan op die manier wat geld te besparen en dan in de herfstvakantie van 2011 naar Washington te vliegen voor een klein rondje Washington DC, Maryland, Delaware en Virginia voor de fall foliage. (zonder auto dus moet te treinen/bussen zijn en dus lastig voor natuur) (en dit zijn misschien niet de beste staten dus misschien toch meer New England ofzo)
Ik kan voor NYC niet zo lang wachten, dat wil ik niet en ik wil wel wat te doen hebben in de zomer..Maar de herfst aan de oostkust trekt me zo ontzettend!
Ik zit er nu eigenlijk aan te denken om m'n NYC tripje wat in te korten naar echt puur NYC en dus geen tussendoortripjes naar bijv. Upstate/Long Island/Connecticut, maar echt even een paar dagen hardcore fotograferen in NYC...
En dan op die manier wat geld te besparen en dan in de herfstvakantie van 2011 naar Washington te vliegen voor een klein rondje Washington DC, Maryland, Delaware en Virginia voor de fall foliage. (zonder auto dus moet te treinen/bussen zijn en dus lastig voor natuur) (en dit zijn misschien niet de beste staten dus misschien toch meer New England ofzo)
Ik kan voor NYC niet zo lang wachten, dat wil ik niet en ik wil wel wat te doen hebben in de zomer..Maar de herfst aan de oostkust trekt me zo ontzettend!
Haha Sophie, dat is inderdaad wel een beetje erg
. Grapje, gelukkig heb je nog genoeg tijd om erover na te denken wat je precies wilt.
Ik vond je planning zoals die nu is trouwens erg mooi en uitgebalanceerd. Maar ik begrijp dat de aantrekkingskracht van fall foliage erg groot is, het lijkt mij ook erg mooi! Als je er twee tripjes van kunt maken zou je kunnen overwegen om NYC in de meivakantie te doen. In mei is het weer meestal erg lekker (~23 graden) en dus een stuk relaxder dan in de zweterige zomer. Ook zijn er vaak mooie deals te maken voor tickets in die periode bij connections.be. In de novembersale n 2008 waren er tickets voor 300 euro te koop voor BRU-JFK, in de sale van november 2009 was het zelfs maar 275 euro.
Dat rondje wat je hebt gepland klinkt erg leuk! Maar ik denk dat het wel vrij lastig zal zijn zonder auto. New England is volgens mij wel het beroemdst wat betreft de herfstkleuren, maar het zal ongetwijfeld ook erg mooi zijn daar! Treinservice in die hoek is wel vrij beperkt, en bussen naar de natuur lijkt me best lastig.
Ik vond je planning zoals die nu is trouwens erg mooi en uitgebalanceerd. Maar ik begrijp dat de aantrekkingskracht van fall foliage erg groot is, het lijkt mij ook erg mooi! Als je er twee tripjes van kunt maken zou je kunnen overwegen om NYC in de meivakantie te doen. In mei is het weer meestal erg lekker (~23 graden) en dus een stuk relaxder dan in de zweterige zomer. Ook zijn er vaak mooie deals te maken voor tickets in die periode bij connections.be. In de novembersale n 2008 waren er tickets voor 300 euro te koop voor BRU-JFK, in de sale van november 2009 was het zelfs maar 275 euro.
Dat rondje wat je hebt gepland klinkt erg leuk! Maar ik denk dat het wel vrij lastig zal zijn zonder auto. New England is volgens mij wel het beroemdst wat betreft de herfstkleuren, maar het zal ongetwijfeld ook erg mooi zijn daar! Treinservice in die hoek is wel vrij beperkt, en bussen naar de natuur lijkt me best lastig.
- Georgie
- Amerika-expert
ja eigenlijk is dat helemaal niet zo praktisch zonder auto. Evt meivakantie voor New York is nog wel een idee, mits ik het op kan splitsen met de herfst. Want anders heb ik weer niet genoeg tijd.
Nou ja eerst maar eens naar Kopenhagen volgende week. Zou daar ook mooie fall foliage zijn?
Nou ja eerst maar eens naar Kopenhagen volgende week. Zou daar ook mooie fall foliage zijn?
- Georgie
- Amerika-expert
En ineens ga ik in februari!
Met grote dank aan Ludwig (en Aida die me verder geholpen heeft) voor het bekend maken van deze super goede deal.
Ik heb een ticket weten te bemachtigen van 240 euro.
Mijn reisschema is als volgt:
Heen:
Vertrek 19/02/2011 Amsterdam 12:15 United Airlines
Aankomst 19/02/2011 Washington Dulles Intl. Apt. 14:50 UA947
Vertrek 19/02/2011 Washington Dulles Intl. Apt. 17:00 United Airlines
Aankomst 19/02/2011 New York John F Kennedy 18:33 UA7114
Terug:
Vertrek 24/02/2011 New York John F Kennedy 21:45 United Airlines
Aankomst 25/02/2011 Frankfurt 11:25 UA8842
Ik heb intussen ook al een hostel geboekt, het Broadway Hotel. Het is een boetiekhotel maar ook hostel. Ik heb dan een bed in een dorm room. Prima. Het kost me 117 dollar in totaal voor 5 nachten! Het heeft gratis wifi, wat ik belangrijk vond en ik vind de locatie leuk, Upper West Side bij Columbia University, waar ik sowieso heen wil.

Dus ik ben blij!
Met grote dank aan Ludwig (en Aida die me verder geholpen heeft) voor het bekend maken van deze super goede deal.
Ik heb een ticket weten te bemachtigen van 240 euro.
Mijn reisschema is als volgt:
Heen:
Vertrek 19/02/2011 Amsterdam 12:15 United Airlines
Aankomst 19/02/2011 Washington Dulles Intl. Apt. 14:50 UA947
Vertrek 19/02/2011 Washington Dulles Intl. Apt. 17:00 United Airlines
Aankomst 19/02/2011 New York John F Kennedy 18:33 UA7114
Terug:
Vertrek 24/02/2011 New York John F Kennedy 21:45 United Airlines
Aankomst 25/02/2011 Frankfurt 11:25 UA8842
Ik heb intussen ook al een hostel geboekt, het Broadway Hotel. Het is een boetiekhotel maar ook hostel. Ik heb dan een bed in een dorm room. Prima. Het kost me 117 dollar in totaal voor 5 nachten! Het heeft gratis wifi, wat ik belangrijk vond en ik vind de locatie leuk, Upper West Side bij Columbia University, waar ik sowieso heen wil.

Dus ik ben blij!
Wat ontzettend gaaf Sophie! Ik ben zo jaloers, ik zou willen dat het geld had om van deze aanbieding te profiteren.
De vlucht van IAD naar JFK is trouwens vaak vertraagd. Ik heb dit segment ook ooit met United gevlogen en ik was toen bijna twee uur vertraagd, wel iets om rekening mee te houden.
Verder a heap of fun gewenst natuurlijk
.
De vlucht van IAD naar JFK is trouwens vaak vertraagd. Ik heb dit segment ook ooit met United gevlogen en ik was toen bijna twee uur vertraagd, wel iets om rekening mee te houden.
Verder a heap of fun gewenst natuurlijk
- Georgie
- Amerika-expert
Ik heb even m'n planning aangepast aan het aantal dagen en winter-proof gemaakt.
Day 1, Saturday 19-02
Arrival at JFK: 18.33
Hotel arrival -> Brooklyn Hotel
Times Square, grab a bite to eat and explore Midtown
Day 2, Sunday 20-02
Top of the Rock
Public Library
Grand Central Station
MOMA
Love Sculpture
Flatiron
Day 3, Monday 21-02
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Circle Line Cruise (3hr) (maybe not if it's too cold), if so, I could change this to the Guggenheim + Central Park
Magnolia Bakery
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Day 4, Tuesday 22-02
Ellis Island
Battery Park
Stock Exchange Building
Red Cube at Broadway
Bloomingdales
Ground Zero
Empire State Building by night
Day 5, Wednesday 23-02
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45
Alleen zit ik een beetje met alle musea en attracties die ik wil doen. Ik wil een New York Pass nemen en die heb je voor 1 dag, 3 dagen of 7 dagen. Alleen heb ik 'm eigenlijk vier dagen nodig. Ik heb al gekeken of ik de specifieke attracties niet kan plannen op al die dagen maar het is nu juist gecoordineerd naar locatie en buurt. Dan blijf je heen en weer reizen en stressen. Dat is dus niet ideaal.
Day 1, Saturday 19-02
Arrival at JFK: 18.33
Hotel arrival -> Brooklyn Hotel
Times Square, grab a bite to eat and explore Midtown
Day 2, Sunday 20-02
Top of the Rock
Public Library
Grand Central Station
MOMA
Love Sculpture
Flatiron
Day 3, Monday 21-02
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Circle Line Cruise (3hr) (maybe not if it's too cold), if so, I could change this to the Guggenheim + Central Park
Magnolia Bakery
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Day 4, Tuesday 22-02
Ellis Island
Battery Park
Stock Exchange Building
Red Cube at Broadway
Bloomingdales
Ground Zero
Empire State Building by night
Day 5, Wednesday 23-02
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45
Alleen zit ik een beetje met alle musea en attracties die ik wil doen. Ik wil een New York Pass nemen en die heb je voor 1 dag, 3 dagen of 7 dagen. Alleen heb ik 'm eigenlijk vier dagen nodig. Ik heb al gekeken of ik de specifieke attracties niet kan plannen op al die dagen maar het is nu juist gecoordineerd naar locatie en buurt. Dan blijf je heen en weer reizen en stressen. Dat is dus niet ideaal.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had ik maar meer geld
Had ik maar meer geld
dan zou ik niet getwijfeld hebben het te boeken. Een superdeal heb je gemaakt! New York voor een koopje!
Het is je gegund! Have fun in New York City!
Derk
Het is je gegund! Have fun in New York City!
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
Oh nou ja, als dat op de heenweg zo is, dan is dat hoogstens vervelend omdat ik dan moe ben en niet meer 's avonds de stad in kan.Chrisp schreef:
Op de terugweg zou het vervelender zijn met m'n aansluiting. Maar ach, in 't ergste geval slaap ik een nachtje bij Petra
Denk jij trouwens je foto's voor februari af te hebben? Nu wil ik ze zien ook!
Georgie schreef: Denk jij trouwens je foto's voor februari af te hebben? Nu wil ik ze zien ook!
- Georgie
- Amerika-expert
Waarom een selectie? Dan open je toch 5 foto albums op Facebook? 
Ik wil niet mensen vervelen met zoveel foto'sGeorgie schreef:Waarom een selectie? Dan open je toch 5 foto albums op Facebook?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Want foto's van New York zijn ook zóóóó vervelend...Chrisp schreef:Ik wil niet mensen vervelen met zoveel foto's![]()
.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
Vervelen, doe niet zo mal. In dit geval is geldt het: Less is a boreChrisp schreef:Ik wil niet mensen vervelen met zoveel foto'sGeorgie schreef:Waarom een selectie? Dan open je toch 5 foto albums op Facebook?![]()
.
(Nou ja voor mij dan, ik kan me voorstellen dat anderen op zich na 5 albums wel genoeg van hebben.. nou ik denk dat ik ook wel een album per dag heb!)
Georgie, te gek dat je nu ineens naar NY kunt!
Helemaal super, wat een fijn verjaardagscadeau
Helemaal super, wat een fijn verjaardagscadeau
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Super Georgie!
Ben jaloers op je! Toen ik wilde boeken waren ze er niet meer
Veel plezier en ik zie de foto's wel ergens voorbij komen
Ben jaloers op je! Toen ik wilde boeken waren ze er niet meer
Veel plezier en ik zie de foto's wel ergens voorbij komen
-