Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zal ik een nationale parkenpas 2de hands kopen?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Zal ik een nationale parkenpas 2de hands kopen?
En bovendien zit er een overnachting in DV in de route dus ook niet echt een doorrij-route. Toch?
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Ha, ja!
De conclusie is dus eigenlijk dat geen enkel park op de route echt als 'doorrit' wordt gebruikt? 
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En volgens mij klopt onderstaande uit de route niet echt:
Maar nu zit ik ongevraagd advies te geven over de route en dat was volgens mij niet helemaal de bedoeling van dit topic.
Als ik het zo tel doen ze 5 NP aan dus lijkt het mij wel de moeite waard om die pas te kopen. En eerlijk is eerlijk, wat is nou $80,-? Dat is vandaag de dag €55,-
Want Angels Landing is toch in Zion? En Zion doen ze pas de dag erna aan. Of is er ergens in die buurt nog een andere Angel's Landing?10 april, Page - Angels Landing Trail - Hurricane
Maar nu zit ik ongevraagd advies te geven over de route en dat was volgens mij niet helemaal de bedoeling van dit topic.
Als ik het zo tel doen ze 5 NP aan dus lijkt het mij wel de moeite waard om die pas te kopen. En eerlijk is eerlijk, wat is nou $80,-? Dat is vandaag de dag €55,-
-
be2712
- Amerikafan
zoals ik eerder al zei idd, dat risico wil ik niet lopen, ik koop ginder gewoon zon pas, maar ik vind sommige commentaren hier wel zeer extreem, net zoals mijn vergelijking ivm de tolpushirubiano schreef:Dan weten we denk ik wel kortere en snellere routes voor je te vinden,zodat je niet door al die lastige en dure parken hoeft.![]()
![]()
En als antwoord op de vraag: ja, onze ervaring is ook dat ze de handtekeningen controlen. Nog afgezien van de vraag of het wel 'the decent thing to do' (die discussie zullen we maar niet weer openen) is, zou ik dus het risico maar niet nemen.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
be2712,
ik vind dat je groot gelijk hebt. De toon die sommige mensen hanteren is soms wat hard. Men denkt door het maar hard genoeg neer te zetten dat men dan gelijk heeft.
Er zijn twee waarheden over de pas:
1 er kunnen twee handtekeningen op. Je mag de pas dus, zie ook de officiële reactie van de parkbeheerders in een ander topic, doorgeven aan een ander. Of je daarvoor geld moet gaan vragen is een ethische vraag waarbij de afweging bij een ieder zelf ligt.
2 er kunnen maar twee handtekeningen op de pas. Staan die er al op dan is de pas niet meer geldig voor een volgend persoon. Daarom wordt er ook op de handtekeningen gecontroleerd.
Einde verhaal. (hoop ik
)
ik vind dat je groot gelijk hebt. De toon die sommige mensen hanteren is soms wat hard. Men denkt door het maar hard genoeg neer te zetten dat men dan gelijk heeft.
Er zijn twee waarheden over de pas:
1 er kunnen twee handtekeningen op. Je mag de pas dus, zie ook de officiële reactie van de parkbeheerders in een ander topic, doorgeven aan een ander. Of je daarvoor geld moet gaan vragen is een ethische vraag waarbij de afweging bij een ieder zelf ligt.
2 er kunnen maar twee handtekeningen op de pas. Staan die er al op dan is de pas niet meer geldig voor een volgend persoon. Daarom wordt er ook op de handtekeningen gecontroleerd.
Einde verhaal. (hoop ik

[/url]
-
be2712
- Amerikafan
thx!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, wat heet extreem...
Je kunt het ook extreem vinden dat iemand op een vakantie van een paar duizend euro een paar tientjes wilt besparen door een gebruikte pas af te nemen, terwijl die paar tientjes nu net er voor zorgen dat je er überhaupt van kunt genieten: 't is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
In Californië worden er al plannen gemaakt (als ze niet al ten uitvoer zijn gebracht) om State Parks te sluiten, of het dienstenaanbod te verminderen wegens geldgebrek.
Wie weet zijn de National Parks de volgende stap... (en nu niet met het argument komen dat die paar tientjes dan ook niet meer helpen - als iedereen dat doet of gaat doen, dan hebben we het niet meer over een paar tientjes).
Wil je ervan kunnen genieten, dan moet je ook bereid zijn er iets voor te willen betalen - en we hebben het niet over enorme bedragen...
Je kunt het ook extreem vinden dat iemand op een vakantie van een paar duizend euro een paar tientjes wilt besparen door een gebruikte pas af te nemen, terwijl die paar tientjes nu net er voor zorgen dat je er überhaupt van kunt genieten: 't is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
In Californië worden er al plannen gemaakt (als ze niet al ten uitvoer zijn gebracht) om State Parks te sluiten, of het dienstenaanbod te verminderen wegens geldgebrek.
Wie weet zijn de National Parks de volgende stap... (en nu niet met het argument komen dat die paar tientjes dan ook niet meer helpen - als iedereen dat doet of gaat doen, dan hebben we het niet meer over een paar tientjes).
Wil je ervan kunnen genieten, dan moet je ook bereid zijn er iets voor te willen betalen - en we hebben het niet over enorme bedragen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
be2712
- Amerikafan
daar ben ik het mee eens, hoewel mijn reis kost gelukkig geen duizenden euros ^^Dento schreef:Ach, wat heet extreem...
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik had dit topic niet helemaal meer gevolgd. Zoals ik al eerder zei: Wij waren met z'n tweeën en betaalden dus $ 80,- voor de parkenpas. Dat is per persoon $ 40,-, wat weer neerkomt op een kleine € 30,- Dat ben je volgens mij al wel kwijt aan entree bij de Efteling. Als ik dan moet kiezen tussen de Efteling en de Nationale Parken in Amerika is de keus snel gemaakt.
Van mij mogen ze de prijs dus wel wat omhoog gooien voor de pas. Zeker als je hoort dat sommige parken financiële problemen kennen. Minimaal omhoog gooien naar $ 100,- vind ik dus geen verkeerde zaak.
@be2712: Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van het aanschaffen van de pas. Eigenlijk is het wel jammer dat je wat weinig tijd hebt voor de parken in je schema, maar onvergetelijk zal de reis sowieso worden.
@be2712: Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van het aanschaffen van de pas. Eigenlijk is het wel jammer dat je wat weinig tijd hebt voor de parken in je schema, maar onvergetelijk zal de reis sowieso worden.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Plopsaland is goedkoper 
Nee serieus nu, onze pas is nog geldig als we onze 2010 reis doen. Toch denk ik van gewoon een nieuwe te kopen, de oude is namelijk in de album ingeplakt.
Nee serieus nu, onze pas is nog geldig als we onze 2010 reis doen. Toch denk ik van gewoon een nieuwe te kopen, de oude is namelijk in de album ingeplakt.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Hartstikke handige pas, die je er bij 4 parken al zo'n beetje uit hebt. En inderdaad, dat bedrag is op de hele vakantie peanuts.. 
-
be2712
- Amerikafan
gleuknie schreef:Ik had dit topic niet helemaal meer gevolgd. Zoals ik al eerder zei: Wij waren met z'n tweeën en betaalden dus $ 80,- voor de parkenpas. Dat is per persoon $ 40,-, wat weer neerkomt op een kleine € 30,- Dat ben je volgens mij al wel kwijt aan entree bij de Efteling. Als ik dan moet kiezen tussen de Efteling en de Nationale Parken in Amerika is de keus snel gemaakt.Van mij mogen ze de prijs dus wel wat omhoog gooien voor de pas. Zeker als je hoort dat sommige parken financiële problemen kennen. Minimaal omhoog gooien naar $ 100,- vind ik dus geen verkeerde zaak.
Ik ben vanplan om nog eens terug te keren ergens in mei juni en dan een vakantie meer gericht op parken te doen zodat ik yosemite etc ook kan doen, en dan een paar dagen per park...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 4 Reacties