Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Je moet je ook afvragen of je perse met een Amerikaans nummer moet kunnen bellen en er bereikbaar op moet kunnen zijn.
Ja natuurlijk is het handig om bijvoorbeeld bij een restaurant op de waitlist te komen. Die informeren je vaak via sms en buitenlandse telefoonnummers werken meestal niet. Maar dat kan ook op andere manieren.
Wij hebben tijdens onze afgelopen reis in april in het zuidoosten van de VS ons via google een paar keer aangemeld op de wachtlijst van restaurants als Texas roadhouse en Longhorn stakehouse. Dat werkte verrassend goed.
Mocht ik moeten bellen naar Amerikaanse nummers doe ik dat via viber en in het verleden via Skype. Die onverhoopte ene keer dat ik gebeld moet worden ja dat moet dan maar even op het Nederlandse abonnement. Vaak is dat er dan ook wel wat aan de hand en die kosten kun je meestal claimen op je reisverzekering.
En als je dan belt via viber, dan moet je wel internetbereik hebben toch? Ja klopt, maar vaak als je geen internet hebt dmv 4/5G heb je ook geen gewoon bereik. Thuisfront doen we via whatsapp/facetime
Ik los het zo op en dan kun je gemakkelijker naar andere aanbieders dan Airalo of Tello.
Wat betreft Tello vraag ik mij af of het kan. Moet je geen ID check doen dan als je zo'n abonnement afsluit? Vraag me af of dat kan voor non-US citizens.
Ja natuurlijk is het handig om bijvoorbeeld bij een restaurant op de waitlist te komen. Die informeren je vaak via sms en buitenlandse telefoonnummers werken meestal niet. Maar dat kan ook op andere manieren.
Wij hebben tijdens onze afgelopen reis in april in het zuidoosten van de VS ons via google een paar keer aangemeld op de wachtlijst van restaurants als Texas roadhouse en Longhorn stakehouse. Dat werkte verrassend goed.
Mocht ik moeten bellen naar Amerikaanse nummers doe ik dat via viber en in het verleden via Skype. Die onverhoopte ene keer dat ik gebeld moet worden ja dat moet dan maar even op het Nederlandse abonnement. Vaak is dat er dan ook wel wat aan de hand en die kosten kun je meestal claimen op je reisverzekering.
En als je dan belt via viber, dan moet je wel internetbereik hebben toch? Ja klopt, maar vaak als je geen internet hebt dmv 4/5G heb je ook geen gewoon bereik. Thuisfront doen we via whatsapp/facetime
Ik los het zo op en dan kun je gemakkelijker naar andere aanbieders dan Airalo of Tello.
Wat betreft Tello vraag ik mij af of het kan. Moet je geen ID check doen dan als je zo'n abonnement afsluit? Vraag me af of dat kan voor non-US citizens.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
-
goose00
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik betaal graag en paar euro extra voor een lokaal nummer, zoals al eerder gemeld zijn we vorig jaar paspoorten kwjtgeraakt en an is het echt wel makkelijk als je over en lokaal nummer beschikt. Maar goed, ik ben tig keren in de VS geweest en al die andere keren heb ik zo een lokaal nummer niet nodig gehad (alleen wel eens lastig met registreren bij winkels of waitlist bij TR).
ver Tello, Het Tello account aanmaken was geen probleem vanuit NL/B en betalen zou gaan via PayPal. Ik heb het niet doorgezet omdat activatie pas mogelijk is na aankomst in de VS (VPN schijnt niet te werken).
Nu toch gekozen voor Airalo en is het iets meer dan 40 euro voor 30 dgn 50GB data, hotspot, twee providers & lokaal nummer.
ver Tello, Het Tello account aanmaken was geen probleem vanuit NL/B en betalen zou gaan via PayPal. Ik heb het niet doorgezet omdat activatie pas mogelijk is na aankomst in de VS (VPN schijnt niet te werken).
Nu toch gekozen voor Airalo en is het iets meer dan 40 euro voor 30 dgn 50GB data, hotspot, twee providers & lokaal nummer.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Ik lees over Tello dat je een Amerikaans adres moet opgeven. Nou zou je natuurlijk het adres van je 1e hotel kunnen nemen. Betalen gaat inderdaad via Paypal omdat je adres van je creditcard niet matcht met het adres wat je opgeeft bij de activatie. Je moet je postcode opgeven bij je creditcard gegevens die matcht met je eigen adresgegevens die bekend zijn bij je creditcard maatschappij. Aldus chat gpt. Nou zit die er wel eens naast
Maar het klinkt in ieder geval logisch.
Bij de FAQ staat bovendien dit:
''Activating an eSIM
Instant Setup: For eSIM, your 30-day plan starts as soon as the order is processed. Follow the installation instructions sent to your email or found in your Tello account to download the digital SIM to your phone.
For more guidance with the eSIM activation, please click here.''
Ik lees dit als dat je 30 dagen ingaan zodra je de esim installeert. Dat is wat anders dan dat ie ingaat zodra je hem activeert. Iets om rekening mee te houden dat je dus kort voor vertrek de boel pas klaarzet.
Ander nadeel van Tello vind ik dat ze T-mobile gebruiken. Voor steden prima, voor afgelegen gebieden minder geschikt.
Bij de FAQ staat bovendien dit:
''Activating an eSIM
Instant Setup: For eSIM, your 30-day plan starts as soon as the order is processed. Follow the installation instructions sent to your email or found in your Tello account to download the digital SIM to your phone.
For more guidance with the eSIM activation, please click here.''
Ik lees dit als dat je 30 dagen ingaan zodra je de esim installeert. Dat is wat anders dan dat ie ingaat zodra je hem activeert. Iets om rekening mee te houden dat je dus kort voor vertrek de boel pas klaarzet.
Ander nadeel van Tello vind ik dat ze T-mobile gebruiken. Voor steden prima, voor afgelegen gebieden minder geschikt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
Daar maakt Airalo ook gebruik van. Ik vond het bereik afgelopen juni in het zuidwesten prima. Uiteraard 'blinde vlekken' op de plekken waar ik het wel verwacht had. Dus als je daar rekening mee houdt, scheelt dat enorm.
Ik heb er niet echt op gelet maar volgens mij zat ik ook enkele keren op het netwerk van Verizon met Airalo afgelopen juni. Zal er in oktober eens op letten als ik weer in Amerika ben.
Roland
-
goose00
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
In de Verenigde Staten maakt Airalo gebruik van de netwerken van T-Mobile en Verizon
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Sowieso heeft ieder netwerk wel blinde vlekken op de bekende plekken. Ook Verizon en AT&T hebben daar meestal geen bereik.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In 2014 had ik daar nog wel wat last van in Washington, Oregon en Noord-Californië op wat meer afgelegen stukken (denk aan Olympic en Mt Rainier NPs; stukken kust Oregon waar geen bebouwing was en op weg naar Crater Lake NP; Lassen Volcanic NP en Shasta regio Cali.)
Afgelopen jaren merk ik dat ik steeds minder cell coverage interruptions heb. Vorig jaar in het diepe diepe zuiden van Texas af en toe bij Big Bend een klein beetje en een stukje tussen Van Horn naar Guadalupe Mountains. Ik had toen overigens Verizon, maar mijn vrouw via Airalo op T-Mobile.
Er zijn eigenlijk alleen maar praktische problemen als je vergeet je goed voor te bereiden.
Mijn tactiek:
Afgelopen jaren merk ik dat ik steeds minder cell coverage interruptions heb. Vorig jaar in het diepe diepe zuiden van Texas af en toe bij Big Bend een klein beetje en een stukje tussen Van Horn naar Guadalupe Mountains. Ik had toen overigens Verizon, maar mijn vrouw via Airalo op T-Mobile.
Er zijn eigenlijk alleen maar praktische problemen als je vergeet je goed voor te bereiden.
Mijn tactiek:
- Google Maps offline kaarten zodat ik ook routes kan plannen zonder bereik
- Enkele playlists op Spotify gedownload zodat er ook muziek is
- AllTrails of andere wandelingenapp zaken op gedownload/offline beschikbaar
- NPS app ook parken op gedownload
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 2026 NV UT CO NM AZ | 2027 GA SC FL AL MS LA | 27/50
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht