Woohoo!!! Doing the happy dance! Gefeliciteerd!rperre schreef:even tussendoor, IK HEB MIJN SSN :dance: :dance: :dance:
LATER,
Richard
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik ben een nachtuil dus 10 p.m. is nog heel vroeg.rperre schreef:Redneck je bent op een of andere manier altijd op dezelfde tijd online, LOL. het is al 10pm weet je (voor jouw dan)![]()
Altijd goed om weer van je te horen!
Richard

Ga je nou een SSN party geven? Een van de buren had eerder deze week een Labor Day annex Hurricane party, dus zo'n feessie bij jou moet kunnen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik had dus al een SSN die ik tijdens mijn uitwisselings stage had gekregen. Op de SSN kaart stond "Valid for work only with INS authorization"even tussendoor, IK HEB MIJN SSN
Op de website van de SSN stond dat je een nieuwe kaart moest aanvragen als je status was veranderd. Dus ben ik van de week bij het kantoor langs geweest. Maar ik hoefde mijn kaart niet te vernieuwen. Mijn EAD is de "INS authorization" waarop zij doelen en alleen als ik mijn greencard binnen had moest ik een nieuwe SSN card aanvragen zodat de restrictie werd verwijderd.
LOL, ik dacht al dat ik daar vragen over zou krijgen, het was als een grap bedoeld en het mocht even duren zeg, maar omdat we zoveel horen over de West kust (en zo weinig over het Zuid-oosten) vond ik het wel een aardige.
Heb het al gezegd in een andere draad maar hier nogmaals
L.A. staat voor........................................................
..............................
Lower Alabama :hilarious:
Richard
Heb het al gezegd in een andere draad maar hier nogmaals
L.A. staat voor........................................................
..............................
Lower Alabama :hilarious:
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ja dat zag ik ook, je moet dus gewoon je work authorization Card bij je hebben!daisydog schreef:Ik had dus al een SSN die ik tijdens mijn uitwisselings stage had gekregen. Op de SSN kaart stond "Valid for work only with INS authorization"even tussendoor, IK HEB MIJN SSN
Op de website van de SSN stond dat je een nieuwe kaart moest aanvragen als je status was veranderd. Dus ben ik van de week bij het kantoor langs geweest. Maar ik hoefde mijn kaart niet te vernieuwen. Mijn EAD is de "INS authorization" waarop zij doelen en alleen als ik mijn greencard binnen had moest ik een nieuwe SSN card aanvragen zodat de restrictie werd verwijderd.
nou laat die Greencard maar komen.
Oh en dat feestje...... ze zijn hier niet zo feestelijk aangelegd als in NL, maar dan doe ik het maar alleen

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bedankt voor deze bijdrage Ernst. Mijn SSN kaart heeft die tekst ook nog, en ik heb mijn greencard al een paar jaar. Een telefoontje met het SSA kantoor bevestigd jou schrijvendaisydog schreef:... alleen als ik mijn greencard binnen had moest ik een nieuwe SSN card aanvragen zodat de restrictie werd verwijderd.

/PeeJay
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Vandaag mijn Florida driver license gehaald !!
Eerst de opmerking dat de DMV zich niet veel onder doet voor de INS wat betreft ineffectieve organizatie en bureaucratie!
Eerst de 2 schriftelijke testen gedaan...op beiden 15 uit 15 goed. :dance: (het totaal is 20 vragen, maar je mag 5 fouten hebben, dus als je alles goed hebt worden de laatste 5 vragen niet gesteld)
Daarna moest ik nog even laten zien dat ik een rondje op een parkeerplaats kon rijden. Eerst even keurig in het vak parkeren, daarna rondje om het gebouw waar we wel ongeveer 20 stop borden tegen kwamen, moest ook nog laten zien dat ik achteruit kon rijden.....en toen weer terug naar de parkeerplaats.....en GESLAAGD!
Ik kan me herinneren dat ik behoorlijk blij en opgelucht was toen ik in NL mijn rijbewijs haalde.....weinig emoties borrelde op na het doen van deze prestatie
( ik kan me voorstellen dat de gebruikte emoticons nu dus eigenlijk een verkeerde indruk geven...)

Eerst de opmerking dat de DMV zich niet veel onder doet voor de INS wat betreft ineffectieve organizatie en bureaucratie!

Eerst de 2 schriftelijke testen gedaan...op beiden 15 uit 15 goed. :dance: (het totaal is 20 vragen, maar je mag 5 fouten hebben, dus als je alles goed hebt worden de laatste 5 vragen niet gesteld)
Daarna moest ik nog even laten zien dat ik een rondje op een parkeerplaats kon rijden. Eerst even keurig in het vak parkeren, daarna rondje om het gebouw waar we wel ongeveer 20 stop borden tegen kwamen, moest ook nog laten zien dat ik achteruit kon rijden.....en toen weer terug naar de parkeerplaats.....en GESLAAGD!
Ik kan me herinneren dat ik behoorlijk blij en opgelucht was toen ik in NL mijn rijbewijs haalde.....weinig emoties borrelde op na het doen van deze prestatie

( ik kan me voorstellen dat de gebruikte emoticons nu dus eigenlijk een verkeerde indruk geven...)
Laatst gewijzigd door daisydog op 15 sep 2004, 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gefeliciteerd met het behaalde SUCCES, DaisyDog! Een prestatie van de eerste orde. Ik vond het ongelooflijk dat er mensen zijn die op het "parcours" zakken, maar het gebeurd toch regelmatig.
De computervragen worden in GA wel allemaal geteld, zoals het natuurlijk ook hoort.
Ik had een 20/20 score. Wel moest ik de test tweemaal doen want Windows (:nana:
) had een hang up na de eerste keer en dus waren mijn resultaten niet over het netwerk verzonden...
Gelukkig kon ik mijn gelijk halen met een tweede 20/20 score.
Maar we blijven lachen.
gr. Redneck
De computervragen worden in GA wel allemaal geteld, zoals het natuurlijk ook hoort.

Maar we blijven lachen.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gelukkig zijn de eisen in Virginia de afgelopen jaren ernstig verscherpt, maar wat jij beschrijft, Daisydog, herinner ik me van mijn rijbewijs behalen hier. Eigenlijk had ik wel verwacht, dat ik zou zakken, want ik had nog nooit in een automaat gereden en wist niet, dat ik de rem eerst in moest drukken, alvorens de auto in Drive te zetten! Dus schoot ik vooruit (gelukkig was er niemand voor me
).
Ik dacht dus al gezakt te zijn, maar nee hoor, de instructeur vertelde me door te gaan. Ik stopte netjes voor het stopbord (was me van te voren op het hart gedrukt) en parkeerde weer netjes en voila, geslaagd.
Ik denk wel, dat het duidelijk was, dat ik genoeg auto had gereden voor ik aan de test begon, maar toch...
Sindsdien zijn de wetten in Virginia zeer aangescherpt en moeten er zeker een aantal lessen met een bevoegd rijinstructeur genomen worden.
Het zou goed zijn, als daar eens een landelijke wetgeving voor kwam!

Ik dacht dus al gezakt te zijn, maar nee hoor, de instructeur vertelde me door te gaan. Ik stopte netjes voor het stopbord (was me van te voren op het hart gedrukt) en parkeerde weer netjes en voila, geslaagd.
Ik denk wel, dat het duidelijk was, dat ik genoeg auto had gereden voor ik aan de test begon, maar toch...
Sindsdien zijn de wetten in Virginia zeer aangescherpt en moeten er zeker een aantal lessen met een bevoegd rijinstructeur genomen worden.
Het zou goed zijn, als daar eens een landelijke wetgeving voor kwam!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
- Contacteer:
WooHooo!!! :dance: :dance: :dance:
Alle stukjes beginnen op zijn plaats te vallen.
Ik heb vandaag een baan gekregen!!
4 Oktober start ik als Transportation Analyst bij Office Depot op het hoofdkantoor in Delray Beach!!
Een week voordat ik mijn werkvergunning binnen kreeg had ik mijn eerste gesprek daar. Anderhalve week geleden had ik mijn derde en laatste interview en vandaag belde ze me om te vertellen dat ik de baan heb!!
Ben er erg blij mee. Heb nu veel meer zekerheid en financieel vermogen om vooruit te plannen!!
De commute is redelijk...ongeveer 40 minuten. We gaan voor het weekend kijken voor een auto voor mij
(sorry Richard...wordt waarschijnlijk een betrouwbare Japanner...geen grote amerikaan
)
Alle stukjes beginnen op zijn plaats te vallen.
Ik heb vandaag een baan gekregen!!
4 Oktober start ik als Transportation Analyst bij Office Depot op het hoofdkantoor in Delray Beach!!
Een week voordat ik mijn werkvergunning binnen kreeg had ik mijn eerste gesprek daar. Anderhalve week geleden had ik mijn derde en laatste interview en vandaag belde ze me om te vertellen dat ik de baan heb!!
Ben er erg blij mee. Heb nu veel meer zekerheid en financieel vermogen om vooruit te plannen!!

De commute is redelijk...ongeveer 40 minuten. We gaan voor het weekend kijken voor een auto voor mij

(sorry Richard...wordt waarschijnlijk een betrouwbare Japanner...geen grote amerikaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3824 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties