Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@Pete.Z wel relatief duur. 12,25 USD voor 5gb, dat betaal ik voor een bundel van 10 gb via mobimatter. Dan moet je wel heel weinig data verbruiken wil je dat eruit halen. Dan moet je dus 3 vakanties kunnen doen met 5 gb. Hoewel wij niet veel data gebruiken wordt dat wat krap.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Jarenlang Airalo e sim gebruikt. Kon altijd dezelfde e sim weer opwaarderen, tot het nu niet meer lukt. Er staat : this e sim was recycled by the provider. Bij mijn man idem dito.
Ga nu maar eens voor Sparks omdat ik toch verhalen lees over Airalo en Samsung en problemen met Android auto.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@asv60 E sim verwijderen en een nieuwe aanvragen en installeren. Dan hebben ze hem opnieuw uitgegeven. Kijk ook eens naar mobimatter. Want airalo is prijstechnisch niet altijd interessant.

Binnen mobimatter kun je ook kiezen voor sparks. Heb ik goede ervaring mee. Sparks via mobimatter heb ik de laatste 3 USA reizen gebruikt zonder problemen.

Voordeel van mobimatter is dat je kunt zien waar je ip adres naartoe wordt gerouteerd. Voor mij een reden om bijvoorbeeld niet voor bepaalde aanbieders te kiezen omdat bijvoorbeeld de ip routing via Hong Kong loopt.

Ander voordeel, je kunt via mobimatter, net als bij airalo opwaarderen maar ook binnen bijvoorbeeld Sparks zelf zonder een nieuwe esim te hoeven te installeren. Stel je gaat eerst naar de VS en daarna naar Canada, kun je makkelijk opwaarderen.

Kijk goed naar de mogelijkheden om op te waarderen als je een andere aanbieder kiest. Bijvoorbeeld niet sparks maar een andere.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

d_vdploeg schreef:
20 okt 2025, 17:54
@Pete.Z wel relatief duur. 12,25 USD voor 5gb, dat betaal ik voor een bundel van 10 gb via mobimatter. Dan moet je wel heel weinig data verbruiken wil je dat eruit halen. Dan moet je dus 3 vakanties kunnen doen met 5 gb. Hoewel wij niet veel data gebruiken wordt dat wat krap.
Het is zeker niet de goedkoopste, maar mij persoonlijk maakt dat niks uit, het gemak van wereldwijd kunnen gebruiken is me dat wel waard.
Ik ben allang niet meer op zoek naar de goedkoopste oplossingen, ben meer van het gemak tegenwoordig, ook qua auto en tickets. :wink:
En uiteindelijk gaat het over misschien 20 euro duurder op een reis van twee weken.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Pete.Z Is ook zo natuurlijk. Alleen jij hebt het over wereldwijd gebruiken. Zou je dan voor de Roamless flex gaan? Waarbij een soort krediet koopt, die niet afloopt en waarbij je in alle landen dit kunt gebruiken?
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

@d_vdploeg Lees het net te laat, al een e sim van Sparks aangeschaft via hun website.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@asv60 Goede kans dat je die ook kunt opwaarderen binnen dezelfde e sim. Zo hoef je niet steeds e sims opnieuw te installeren. Je waardeert straks gewoon een ander pakket op. Bijvoorbeeld Canada, of wat dan ook. Als je ook een e sim van sparks probeert te installeren van een ander pakket dan zegt ie dat er al eentje geïnstalleerd is met de vraag of je wilt opwaarderen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

d_vdploeg schreef:
21 okt 2025, 13:23
@Pete.Z Is ook zo natuurlijk. Alleen jij hebt het over wereldwijd gebruiken. Zou je dan voor de Roamless flex gaan? Waarbij een soort krediet koopt, die niet afloopt en waarbij je in alle landen dit kunt gebruiken?
Ja, precies dat.
Het lijkt mij ideaal, maar we gaan het meemaken.
Volgende week die kant op en dan ga ik het gebruiken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:
21 okt 2025, 13:08
Ik ben allang niet meer op zoek naar de goedkoopste oplossingen, ben meer van het gemak tegenwoordig, ook qua auto en tickets.
Haha, alsof ik het zelf zeg. Dat is mijn instelling ook de laatste jaren. :thumbup:

Ik had afgelopen reis een eSim van Airalo (20 Gb + 200 SMs + 400 belminuten voor 30 dagen).

Kostte USD 49, zeker niet de goedkoopste oplossing maar met Airmoney dat ik opgebouwd had was ik voor USD 40 klaar (betaald in USD met Revolut). Heeft perfect gewerkt tijdens afgelopen trip (afgezien van de gebieden waar geen bereik was maar dat heb je met andere aanbieders ook). Ook handig dat ik belminuten had want voor het omruilen van de huurauto moest ik met Hertz bellen en dat waren toch aardig wat belminuten. Had ik dat met mijn NL-abonnement moeten doen dan was ik ver boven de USD 40 uitgekomen vermoed ik. Ik had overigens nog dezelfde eSim + Amerikaans telefoonnummer als afgelopen apr/mei.

Oh ja, dit keer helemaal geen Spam calls ontvangen. Dat is ook wel eens anders geweest.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

d_vdploeg schreef:
21 okt 2025, 16:34
@asv60 Goede kans dat je die ook kunt opwaarderen binnen dezelfde e sim. Zo hoef je niet steeds e sims opnieuw te installeren. Je waardeert straks gewoon een ander pakket op. Bijvoorbeeld Canada, of wat dan ook. Als je ook een e sim van sparks probeert te installeren van een ander pakket dan zegt ie dat er al eentje geïnstalleerd is met de vraag of je wilt opwaarderen.
Daar hoop ik op, dat zou handig zijn.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Net voor een trip van 13 dagen naar Las Vegas de gratis trial van Visible gebruikt. Deze is 15 dagen unlimited met nummer. Alleen bij typische drukke events af en toe last omdat je het B-merk van Verizon gebruikt, maar werkte verder prima. Via de app na landen op 2 minuten actief.
Incuflex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Incuflex »

Als je van Canada naar de Vs gaat (en terug), kan je sommige e-sims voor beide gebruiken? Zoals er bij ons geen kosten meer zijn tussen Belgie en Nederland?

Zelf heb ik proximus dus ik kan gebruik maken van de Daily Roaming Pass, Voor 60€ kan ik mijn abonnement gebruiken zoals in België als ik het goed begreep. (7.5 € / dag met max van 8 dagen aangerekend)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Incuflex Ja dat kan, maar moet je wel een bundel nemen die zowel in de VS als in Canada geldig zijn. Mobimatter heeft die bundels en airalo ook. En vast nog wel meer esim aanbieders die hier voorbij komen. Vaak zitten ze in een North America bundel of iets soortgelijks.

Dat je je eigen abonnement kunt gebruiken is mooi maar is veel duurder dan een esim aanschaffen. Daarnaast vind ik 8 dagen voor bijvoorbeeld een roadtrip aan de krappe kant en het is de vraag of je ook kunt switchen tussen Canada en de VS en de vraag hoeveel MB's je mag verstoken bij de ''daily roaming pass''

Bij mobimatter bijvoorbeeld is er via aanbieder esim go een 10GB bundel North America voor 16.50 euro. Daar zitten Canada en de VS in (en Mexico maar dat is niet relevant). 10 GB is normaal gesproken ruim genoeg voor wat surfen op internet, spotify, google maps en bankzaken. Minder zou ook nog kunnen naargelang de behoefte.

Ik heb die in het verleden gebruikt (voor de VS) en dit ging prima.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
22 okt 2025, 06:03
Had ik dat met mijn NL-abonnement moeten doen dan was ik ver boven de USD 40 uitgekomen vermoed ik
Dat weet ik wel zeker. Als je verder geen abonnement hebt waar iets van bellen vanuit VS naar Nederland of vanuit Nederland naar de VS of binnen de VS maar met je NL nummer inzit dan betaal je zomaar 2 euro per minuut (of meer).

Wat veel mensen overigens niet weten is dat je het vaak kunt claimen op je reisverzekering. Het zijn immers kosten die je normaliter niet maakt. Zo hebben wij dat een paar jaar geleden ook gedaan toen we met onze Nederlandse abonnement vanuit de VS moesten bellen met ICS omdat onze credit card geblokkeerd was. Als je dan 20 minuten in de wacht hangt kan dat aardig oplopen.
Incuflex
Amerika-ontdekker

Bericht door Incuflex »

d_vdploeg schreef:
24 okt 2025, 09:40
@Incuflex Ja dat kan, maar moet je wel een bundel nemen die zowel in de VS als in Canada geldig zijn. Mobimatter heeft die bundels en airalo ook. En vast nog wel meer esim aanbieders die hier voorbij komen. Vaak zitten ze in een North America bundel of iets soortgelijks.

Dat je je eigen abonnement kunt gebruiken is mooi maar is veel duurder dan een esim aanschaffen. Daarnaast vind ik 8 dagen voor bijvoorbeeld een roadtrip aan de krappe kant en het is de vraag of je ook kunt switchen tussen Canada en de VS en de vraag hoeveel MB's je mag verstoken bij de ''daily roaming pass''

Bij mobimatter bijvoorbeeld is er via aanbieder esim go een 10GB bundel North America voor 16.50 euro. Daar zitten Canada en de VS in (en Mexico maar dat is niet relevant). 10 GB is normaal gesproken ruim genoeg voor wat surfen op internet, spotify, google maps en bankzaken. Minder zou ook nog kunnen naargelang de behoefte.

Ik heb die in het verleden gebruikt (voor de VS) en dit ging prima.
Er worden maximaal 8 dagen aangerekend vanuit Proximus ook al ga je veel langer. Dus 60 € is het maximale bedrag. Ik kan onder deze vorm onbeperkt surfen en bellen met mijn eigen nummer. Daar ga ik geen bijkomende sim voor nemen. Het gezelschap heeft geen proximus dus daar moeten we nog iets voor vinden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Kan je geen hotspot maken met jouw telefoon? Als je toch onbeperkt mag surfen is het wellicht zonde om extra e sims aan te schaffen. Geen idee wat jullie plannen zijn en of je als gezelschap veel bij elkaar bent.. Want hou er ook rekening mee dat de VS geen Nederland en Belgie is waar een goed landelijk dekkend 4/5G dekking is. Er zijn in de VS (en Canada) gewoon hele stukken, met name rondom Nationale Parken en afgelegen gebieden waar gewoon helemaal geen bereik is.
Incuflex
Amerika-ontdekker

Bericht door Incuflex »

Aangezien we met vier zijn gaan we voor WSS 1 extra sim voor als we splitsen.

Totaal geen probleem met beperkte dekking, integendeel zelfs. En voor noodgevallen gaat de Garmin InReach mee.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

En voor noodgevallen gaat de Garmin InReach mee.
Als je een recente iPhone hebt (vanaf de 15) heb je de satelliet emergency call al standaard op je iPhone, en kun je, als je geen bereik hebt, ook noodoproepen doen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Of een Pixel 9 of 10.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BahamaOne schreef:
26 okt 2025, 12:09
Als je een recente iPhone hebt (vanaf de 15) heb je de satelliet emergency call al standaard op je iPhone, en kun je, als je geen bereik hebt, ook noodoproepen doen.
Klopt, op mijn iPhone 15 Pro Max kreeg ik tijdens mijn laatste trip (sep-okt) continu de melding om via satelliet mijn locatie door te geven op het moment dat ik geen bereik had. Geen gebruik van gemaakt. Was eigenlijk eerder irritant dan handig iedere keer die melding. Hoewel de functie in geval van nood natuurlijk handig kan zijn, hoef ik niet elke keer die melding te ontvangen als ik 'even' geen bereik heb. :?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer