Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: Vraag over ESTA-application?
Nog maar een keer proberen, denk ik.
Ik heb een dag of drie geleden het formulier ingevuld en mij werd na het invullen van de laatste bladzijde onmiddellijk toestemming verleend.
Dat duurde nog geen 10 seconden.
Ik heb een dag of drie geleden het formulier ingevuld en mij werd na het invullen van de laatste bladzijde onmiddellijk toestemming verleend.
Dat duurde nog geen 10 seconden.
16x USA / 30 staten
Re: Vraag over ESTA-application?
Het zou maximaal 72 uur moeten mogen duren. Je krijg na invullen sowieso een application number, waarmee je in kan loggen om te zien of je inmiddels bent goedgekeurd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Heb het juist opnieuw gedaan en het is gelukt. Kreeg idd meteen een code. Er zal de 1e keer gewoon is verkeerd gelopen zijn. Nogmaals bedankt.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Net de ESTA formulieren ingevuld, echt een fluitje van een cent. Nog geen 5 minuten werk..
Wij vliegen vanaf Parijs. Neem aan dat ze ook bij Air France gewoon groene papiertjes uitdelen in het vliegtuig?
Wij vliegen vanaf Parijs. Neem aan dat ze ook bij Air France gewoon groene papiertjes uitdelen in het vliegtuig?
JupJozef schreef:Neem aan dat ze ook bij Air France gewoon groene papiertjes uitdelen in het vliegtuig?

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hi folks,
Ik weet niet of de groene kaartjes nog wel nodig zijn.
Dit vond ik qua tekst online.....
"Benefits
The old I-94 system for entry into the USA is decades old and an important reason behind the changeover is to bring the program into the 21st century, automate the procedure and, wherever possible, get rid of the paper. There are also other obvious benefits for visitors in that you will no longer have to fill in an I-94W form every time that you enter the USA. It also means that travellers will know before they leave their country of origin / arrival in the US, that they should be OK for entry (but not guaranteed). Leaving the green departure record accidentally on departure in the traveller’s passport also becomes a problem of the past. "
"Airline Acceptance of ESTA
Online completion is mandatory for all Visa Waiver Programme travellers to the USA provided that the airline used is capable of receiving and validating ESTA data. If the airline does not have this capability, then the old manual I-94W form will continue to be used and which will be distributed to passengers by that airline, normally either at check in or in flight."
Misschien dat er forumleden zijn die dit kunnen bevestigen?
VrGr,
Mark
Ik weet niet of de groene kaartjes nog wel nodig zijn.
"Benefits
The old I-94 system for entry into the USA is decades old and an important reason behind the changeover is to bring the program into the 21st century, automate the procedure and, wherever possible, get rid of the paper. There are also other obvious benefits for visitors in that you will no longer have to fill in an I-94W form every time that you enter the USA. It also means that travellers will know before they leave their country of origin / arrival in the US, that they should be OK for entry (but not guaranteed). Leaving the green departure record accidentally on departure in the traveller’s passport also becomes a problem of the past. "
"Airline Acceptance of ESTA
Online completion is mandatory for all Visa Waiver Programme travellers to the USA provided that the airline used is capable of receiving and validating ESTA data. If the airline does not have this capability, then the old manual I-94W form will continue to be used and which will be distributed to passengers by that airline, normally either at check in or in flight."
Misschien dat er forumleden zijn die dit kunnen bevestigen?
VrGr,
Mark
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar dit is nogsteeds (zoals ik al een aantal keer heb aangegeven) de enige juiste informatie hierover:
Ik moest op 27 juni ook nog gewoon de I-94W invullen.ESTA™ AND THE I-94W
Q: If a VWP traveler has received ESTA™ approval, does he or she also need to fill out
an I-94W?
A: ESTA will allow DHS to eventually eliminate the requirement that VWP travelers
complete a paper Form I-94W prior to being admitted to the United States. While DHS
continues to work together with the airlines to fully automate the I-94W process, all
VWP travelers applying for admission at a U.S. port of entry, including VWP travelers
who have obtained travel authorization via ESTA, must present a completed Form I-94W
to U.S. Customs and Border Protection.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mark,rhaf schreef:Ik weet niet of de groene kaartjes nog wel nodig zijn.
Heb je een bron van deze tekst? Misschien zou je die nog willen vermelden. Zolang het geen officiële website is waar dat gepubliceerd wordt, reken ik er niet op dat het invullen van het groene I-94W formulier op korte termijn afgeschaft wordt, áls dat al gebeurt, zoals uit de tekst van Clint hieronder blijkt.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb afgelopen zaterdag nog gewoon het groene formulier moeten invullen en de strook zit netjes in mijn paspoort. Dus ze werken er nog wel degelijk mee.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote schreef:Mark,rhaf schreef:Ik weet niet of de groene kaartjes nog wel nodig zijn.
Heb je een bron van deze tekst? Misschien zou je die nog willen vermelden. Zolang het geen officiële website is waar dat gepubliceerd wordt, reken ik er niet op dat het invullen van het groene I-94W formulier op korte termijn afgeschaft wordt, áls dat al gebeurt, zoals uit de tekst van Clint hieronder blijkt.
Roland
Ja verschillende:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g3 ... orida.html
http://www.visitseattle.org/travelplann ... r/esta.asp
http://www.visitusa.org.uk/visitors/esta.aspx
http://www.northamericatravelservice.co ... nteringusa
http://visitcalifornia.co.uk/planning/e ... ation.html
Overigens was het ook mijn vraag of dit bericht juist was mbt het gegeven of er nog wel of niet in het vliegtuig iets ingevuld moet worden.
Op zich maakt het niet uit want dat is net zo snel gedaan.
Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat er in het vliegtuig niets meer ingevuld wordt.
Voor mij maakt het niet uit...ik doe niet mee met het visa waiver programma

VrGr,
Mark
De enige juiste bron in dit vraagstuk is die van DHS, en daar staat dat er voorlopig nog geen sprake van is.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Van collega's die van en naar Amerika vliegen vanuit Australië begrijp ik dat zij de formulieren dan wel en dan niet meer hoeven in te vullen. Blijkbaar is de ESTA test daar begonnen en is die regio nu wat verder in het uiteindelijke uitbannen van de papieren formulieren.
En ach, eigenlijk is het natuurlijk maar een onnuttige discussie of je nu wel of niet een I-94 of I-94W wel of niet in moet vullen. Zoveel werk is het niet en voor sommige is het uitreiken van de "bekende" formulieren het signaal dat de vakantie nu echt gaat beginnen en voor anderen is het een afleiding tijdens een lange vlucht.
We doen wat ons opgedragen wordt en als het anders wordt...well so be it.
Ik ben gewoon blij dat wij binnenkort weer bij vrienden en familie zitten :dance: :beerchug: :dance:
VrGr
En ach, eigenlijk is het natuurlijk maar een onnuttige discussie of je nu wel of niet een I-94 of I-94W wel of niet in moet vullen. Zoveel werk is het niet en voor sommige is het uitreiken van de "bekende" formulieren het signaal dat de vakantie nu echt gaat beginnen en voor anderen is het een afleiding tijdens een lange vlucht.
We doen wat ons opgedragen wordt en als het anders wordt...well so be it.

Ik ben gewoon blij dat wij binnenkort weer bij vrienden en familie zitten :dance: :beerchug: :dance:
VrGr
Ik zit me opeens iets heel stoms af te vragen.
Ons eerste deel van de reis is met de trein van Brussel naar Parijs (onderdeel van het ticket van Air France, dit deel heeft dus ook een "vluchtnummer"). Tweede deel is van Parijs naar LAX.
Welk vluchtnummer moet ik nou pakken voor de ESTA en voor het groene formulier?
Ons eerste deel van de reis is met de trein van Brussel naar Parijs (onderdeel van het ticket van Air France, dit deel heeft dus ook een "vluchtnummer"). Tweede deel is van Parijs naar LAX.
Welk vluchtnummer moet ik nou pakken voor de ESTA en voor het groene formulier?

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het vluchtnummer wat je naar Amerika brengt en Parijs als boardingplaats
Thanks, heb ik de ESTA toch goed ingevuld. Soms denk ik teveel na.
-
- Amerika-newbie
Zucht. Ik heb me pas 48 uur van tevoren aan kunnen melden voor een ESTA aanvraag. Heeft iemand enig idee of dit héél erg is? Ik vertrek maandagmiddag al, en begin hem toch aardig te knijpen!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je al toestemming gekregen hebt (meestal onmiddelijk), is er niets aan de hand.
Bij mij hebben ze werkelijk belachelijk gedaan!!!
Ik had esta ingevuld, had het zelfs afgeprint terwijl het niet moet, en toch beweerde die kerel in Washington dat het niet goed was!!
En hij bleef heel erg belachelijk doen.
Tot op gegeven moment ik gewoon zei van kijk, ok ik snap het, het is niet goed, ma zeg dan nu aub wat ik moet doen om door te mogen gaan ????? Of wil je da ik terug naar huis vlieg? Ik was echt boos, en ik wou gewoon weten wat er aan de hand was.
En toen ineens mochten we door. Achteraf bleek dat hij gewoon een slachtoffer had uitgekozen om iemand belachelijk te maken.
We waren met 2 koppels. Dat andere koppel is bij iemand anders geweest.
Bij het inchecken in Brussel kregen we 1 formulier voor ons twee in te vullen, ben de naam kwijt. Het is zo een blauw.
Daar begon hij al moeilijk over te doen, want we waren niet related en we moesten er 2 invullen.
Dus ik was al kwaad da ze mij maar zo 1 formulier gegeven hadden. Maar we mochten rap een 2de invullen.
En toen dus da gezever van die esta.
Toen achteraf, dat andere koppel had helemaal geen 2de formulier moeten invullen en achter hunne ESTA werd niet eens gevraagd!!!!!!
Begrijpen wie begrijpen kan ?????
Twas ne gefrustreerde denk ik zalle.
Ik had esta ingevuld, had het zelfs afgeprint terwijl het niet moet, en toch beweerde die kerel in Washington dat het niet goed was!!
En hij bleef heel erg belachelijk doen.
Tot op gegeven moment ik gewoon zei van kijk, ok ik snap het, het is niet goed, ma zeg dan nu aub wat ik moet doen om door te mogen gaan ????? Of wil je da ik terug naar huis vlieg? Ik was echt boos, en ik wou gewoon weten wat er aan de hand was.
En toen ineens mochten we door. Achteraf bleek dat hij gewoon een slachtoffer had uitgekozen om iemand belachelijk te maken.
We waren met 2 koppels. Dat andere koppel is bij iemand anders geweest.
Bij het inchecken in Brussel kregen we 1 formulier voor ons twee in te vullen, ben de naam kwijt. Het is zo een blauw.
Daar begon hij al moeilijk over te doen, want we waren niet related en we moesten er 2 invullen.
Dus ik was al kwaad da ze mij maar zo 1 formulier gegeven hadden. Maar we mochten rap een 2de invullen.
En toen dus da gezever van die esta.
Toen achteraf, dat andere koppel had helemaal geen 2de formulier moeten invullen en achter hunne ESTA werd niet eens gevraagd!!!!!!
Begrijpen wie begrijpen kan ?????
Twas ne gefrustreerde denk ik zalle.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Re: Vanaf januari online registreren 72 uur voor vlucht
Clint schreef:** UPDATE 07/10/2008 **
[*] Nadat je 'approved' bent, is de ESTA 2 jaar geldig. Je moet wel voor elke nieuwe trip je 'profiel' updaten met betrekking tot je vluchtgegevens en je eerste overnachting adres.
Die info klopt volgens mij toch niet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12843 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-