Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Big Al schreef:
20 feb 2023, 04:06

De kleine aanbieders die op dit forum het meest besproken worden hebben sub-contracten met de grote aanbieders.
En dat betekent ook dat het bereik minder is, snelheid van het internet wordt ingeperkt, ect.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Xkim01 schreef:
19 feb 2023, 20:43
Hoi,

Ik ga in maart voor 10 dagen naar Houston, nu ben ik
Opzoek naar een bedrijf voor esims/simkaarten, het liefst een met eigen nummer. En dat je eventueel meer data/belminuten kan “storten” wanneer het op is. Zodat je niet elke keer een nieuwe moet kopen met een nieuw nummer. Weet niet of het mogelijk is daarom vraag ik het even:)
Airalo met de code welcome30 heb je de 1e keer 30% korting.
Werkte perfect afgelopen vakantie en ga het nu weer gebruiken.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Xkim01
Amerikafan

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2

Bericht door Xkim01 »

@nwolf dankjewel want wil wel gewoon kunnen bellen met het Amerikaans nummer naar de vriend waar ik verblijf zonder veel extra kosten te betalen met een NL nummer daarom wil ik een esim met een Amerikaans nummer. En dat het houdbaar is zonder elke keer een nieuw US nummer te krijgen.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Heeft er ook al iemand geprobeerd om de T-Mobile Network Pass te proberen? Zou dat werken voor ons ‘toeristen’?

https://www.t-mobile.com/offers/free-trial

Volgens mij bedoeld om 3 maand lang gratis T-Mobile 5G te proberen op een e-sim naast je huidige provider.

“ Not for international use.” Maar ja, daar gebruiken we het natuurlijk ‘national’…
Try our network FREE for 3 months.

See how we stack up against your current service with a free trial, so you can switch with confidence knowing you’re on the best network for you.

Limited-time offer; subject to change. 5G device req'd to access 5G network. Data available for 3 monthly cycles for approximately 90 days. During congestion, customers on this plan using>50GB/mo. may notice reduced speeds until next monthly cycle due to data prioritization. Video typically streams on smartphone/tablet in SD quality. Tethering not available. Not for international use. Active non-T-Mobile service required; your carrier's terms also apply. You may need to upgrade when you switch to get full coverage. Coverage not available in some areas. Not for international use. See Network Management Policies and Terms and Conditions (including arbitration provision) at T-Mobile.com for additional information.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Xkim01 schreef:
20 feb 2023, 19:16
@nwolf dankjewel want wil wel gewoon kunnen bellen met het Amerikaans nummer naar de vriend waar ik verblijf zonder veel extra kosten te betalen met een NL nummer daarom wil ik een esim met een Amerikaans nummer. En dat het houdbaar is zonder elke keer een nieuw US nummer te krijgen.
Ho wacht even, Airalo is alleen maar data die via de US loopt en is niet om te kunnen bellen.
Gelukkig hebben ze daar ook whatsapp bellen voor uitgevonden, dan kun je je NL sim er in laten zitten en via Whatsapp via Airalo bellen ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Xkim01 schreef:
20 feb 2023, 19:16
WhatsApp? Dat gebruikt bijzonder weinig dataverkeer voor gesprekken.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

@nwolf @Big Al née dat weet ik maar niet iedereen in de us gebruikt whatsapp daarom zit ik daar mee, en wil wel gewoon iedereen bereiken die ik wil/moet bereiken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als 'gewoon' bellen belangrijk voor je is, neem dan gewoon een simkaart + dataplan van bijv. AT&T.

Wel zo makkelijk en je hebt je eigen telefoonnummer, onbeperkt bellen in Amerika en vaak tot zo'n 5Gb data (afhankelijk van dataplan).

Zo doe ik het al jaren en bevalt me zeer goed. Met AT&T in de regel een prima dekking al is dat in de parken of afgelegen gebieden wel eens minder, maar dat geldt voor elke provider.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

@Coyote ik keek inderdaad al naar AT&T. Waar doe ik die aanschaffen vooraf in NL of wanneer ik in de us ben? En kan die ook op een esim? Omdat ik mijn Nederlandse simkaart in de telefoon heb.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je even terugleest in dit topic kun je meerdere malen lezen dat je dit gewoon bij een Walmart of Target kunt kopen, of een AT&T winkel.

Het is een fysieke simkaart. Dus je eigen sim kaart uit je telefoon en de AT&T simkaart erin.

Roland

Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Xkim01 schreef:
21 feb 2023, 14:11
niet iedereen in de us gebruikt whatsapp daarom zit ik daar mee, en wil wel gewoon iedereen bereiken die ik wil/moet bereiken.
Klopt, maar je noemde maar één persoon die je regelmatig wilde bellen dus ik dacht dat die WhatsApp wel zou kunnen installeren.

Volgens mij wordt WhatsApp in Nederland door vrijwel iedereen gebruikt (inclusief bedrijven en overheid) en in de VS door bijna niemand omdat telefoonbedrijven beide landen de gesprekken heel anders in rekening brachten. De kosten per gesprek en bericht waren in Nederland torenhoog en in de VS waren die vrij laag of zelfs kosteloos (m.n. voor de beller). Bovendien werden er in de VS nooit extra kosten berekend voor het bellen naar een mobiel nummer. Bellen naar een mobiel nummer kostte altijd hetzelfde als bellen naar een vaste lijn (wat voor lokale nummers al decennia lang gratis was).

Nederlanders (en inwoners van vele andere landen) ontdekten dat ze via WhatsApp de telefoonmaatschappijen en hun hoge kosten konden omzeilen. Dat was in de VS eigenlijk niet nodig.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Coyote schreef:
21 feb 2023, 16:58
Met AT&T in de regel een prima dekking al is dat in de parken of afgelegen gebieden wel eens minder, maar dat geldt voor elke provider.
Om die reden hebben "fulltimers" (mensen die permanent of voor langere tijd met een RV reizen) vaak apparaten van verschillende aanbieders. Hoe meer aanbieders, hoe groter de kans dat je een signaal kan krijgen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Big Al I know! Volg enkele Youtubers die permanent in een RV leven en die hebben abonnementen bij verschillende aanbieders.

Roland

Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Wij hadden vorig jaar Verizon, T-Mobile en Starlink tijdens onze reis van vier maanden. Zelfs met al die opties (en een versterker voor het mobiele signaal) hadden we nog steeds niet altijd bereik. Lastig, want ik werkte full-time.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Ik dacht erover om een Airalo e-sim te kopen voor mijn dochter die een IPhone 14 heeft en dan tethering te gebruiken als mijn andere dochter of ik dan internet in New York nodig hebben.

Heeft iemand ervaring met tethering (dus via hotspot) van een e-sim? Trekt dat de batterij van de IPhone 14 erg snel leeg?

Ik las ook ergens over Elinking waarmee je een android toestel geschikt zou kunnen maken voor e-sim. Heeft iemand daar ervaring mee?
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Hotspot gaat perfect. Vorig jaar met gezin van 4 een weekje in NY geweest, dus 1 e-Sim met 3 ‘volgers’. We hebben 2x 3GB gebruikt. We hadden wel een powerbank bij, wat ook zonder e-Sim wel een aanrader is als je een hele dag op pad bent.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

noname4 schreef:
26 feb 2023, 19:34
en dan tethering te gebruiken als mijn andere dochter of ik dan internet in New York nodig hebben.

Providers hebben meestal limited data use via tethering, afhankelijk van de provider/plan wat je neemt. Bij sommige plans is tethering niet toegestaan, of je hebt een aantal mb. Iets om rekening mee te houden, ff email/whatsapp checken of Netflix gaan streamen.
27 States so far...
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Hebben mensen ervaring met deze simkaart? USA Travel Sim Card | Unlimited Internet Data | Unlimited local Calls and SMS | T-Mobile (22 Days)

https://www.amazon.nl/dp/B09X3TRWC6/ref ... UTF8&psc=1

Er staat Unlimited mobile hotspot/tethering at 3G speed. Nu willen we gewoon beide zo'n simkaart bestellen. Maar is het wel ook 5g/4g? En is het werkelijk unlimited? Hoe zit het met bereik van Tmobile>?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@wouterjanS
Normaal is deze kaart 4G maar de hotspot/tethering werkt op 3G. Oftewel de snelheid wordt ingeperkt bij gebruik als hotspot.
Ga je dat merken?
Kijk even goed naar de kleine lettertjes (evt. dezelfde kaart via een andere aanbieder) want unlimited is zelden echt unlimited. Vaak wordt de snelheid na x Gb afgeknepen maar het komt ook voor dat tethering beperkt is tot x Gb en dat deze daarna stopt (en dus alleen in het toestel zelf nog te gebruiken is).
Voor regulier gebruik op vakantie zal er geen probleem zijn met snelheid en hoeveelheid data, maar als je met 2 toestellen op de achterbank de hele dag video gaat streamen, zal het sel ophouden. Mobiel internet is in de VS een stuk duurder (en vaak dus beperkter qua snelheid en data) dan in NL.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

@Frasi
Thanks voor je snelle antwoord. Ik zal eens dubbel checken. 4G zou prima zijn. We zullen waarschijnlijk niet eens hotspots gaan gebruiken. Dat het werkelijk unlimited is zou wel chill zijn want ik weet hoeveel ik gebruik.

Alternatief zou nog kunnen zijn bij de walmart een fysieke kaart kopen maar ik vind het idee van door de douane en de auto ophalen van de autohuur zonder internet te hebben beetje eng. Mensen daar ervaring mee?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer