Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vimo: Reisschema advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis vimo: Reisschema advies

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2015 een tent in HDV. De verwarming was toen al afgesloten. Het was redelijk koud maar goed te doen met de aanwezige dekens. Wij hadden wel extra dekens. Ik neem aan dat het zonder een slaapzak ook wel goed, maar aan de andere kant is een goedkope slaapzak of fleecedeken snel gekocht. Beter mee verlegen dan om verlegen zeggen wij altijd. :wink:
Ik ken de patio rooms in SPW niet, maar het lijkt me klein. Ik zou voor de standard room gaan of liever nog een deluxe room. Wij hadden die in 2013; dat was een prima kamer. Wellicht is het prijsverschil met Furnace creek dan heel klein; je zou daar ook eens kunnen kijken.

Marianne
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ze geven aan dat ze de verwarming aanzetten de dinsdag na labor day. Uit mijn hoofd is dat ergens begin september, dus dan zal ik begin oktober toch wel verwarming moeten hebben :)
Maar we zullen vast wel ergens een deken op de kop kunnen tikken in een walmart.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

vimo schreef:Maar we zullen vast wel ergens een deken op de kop kunnen tikken in een walmart.
Vliegtuig :thumbup:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anonymous123

Haha ja die sowieso, maar erg dik zijn ze niet :)
Anonymous123

Wij zouden 5 op 6 oktober overnachten in waarschijnlijk Morro Bay en we zouden de highway 1 rijden vanuit Monterey.
Aangezien de weg waarschijnlijk nog wel dicht zal zijn, voornamelijk omdat de brug nog niet gemaakt is, zoeken we nu een alternatief.
De dag erna zouden we naar Sequoia gaan, dus we zouden als nog richting Morro Bay(of Prismo beach) kunnen rijden en daar overnachten of we zouden ergens iets in het binnenland kunnen doen.
(dag extra Sequoia hoeft niet persé)
Anonymous123

Zo, we zijn al weer wat verder met boeken en bepalen van hotels.
Moab regio kies ik er voor om de eerste 2 nachten in Green River(een van de weinige motels dat ik ook nog zou kunnen annuleren) te overnachten(bovenkant van Canyonlands en Arches) om de dag erna onderste gedeelte van Canyonlands te doen en dan direct stukje naar het zuiden te rijden, richting Monument Valley. (ideaal niet, maar als het ruim 100 euro per nacht scheelt wil het voor 1 keer wel op een iets mindere locatie zitten).
Cambria regio kijk ik nog even wat ik ga doen, deze zal ik als laatste boeken om te kijken wat er mogelijk is op highway 1.

Momenteel in ieder geval op de helft met het boeken van de overnachtingen en nog 6 maanden en 13 dagen te gaan :)

30-sep Heenvlucht-San Francisco
01-okt San Francisco
02-okt San Francisco
03-okt San Francisco
04-okt San Francisco-Monterey(Rodeway Inn Monterey 2041 Fremont Street, Monterey , CA , United States)
05-okt Monterey-Cambria
06-okt Cambria-Sequoia
07-okt Sequoia
08-okt Sequoia-Yosemite(Half Dome Village 9010 Curry Village Dr, Yosemite Valley, CA 95389, Verenigde Staten)
09-okt Yosemite
10-okt Yosemite-Mammoth Lakes
11-okt Mammoth Lakes-Death Valley
12-okt Death Valley-Zion(Hurricane - Days Inn 40 N. 2600 W., Hurricane, UT 84737)
13-okt Zion
14-okt Zion-Bryce(Bryce View Lodge 105 E Center Street Bryce Canyon, UT, 84764)
15-okt Bryce-Capitol Reef
16-okt Capitol Reef-Moab(Motel 6 Green River 1860 East Main Street Green River UT, 84525, United States)
17-okt Moab
18-okt Moab(Blanding, Bluff of Monticello)
19-okt Moab-Monument Valley(via Gooseneck SP, Valley of the gods, moki dugway, muley point??)
20-okt Monument Valley-Page
21-okt Page
22-okt Page-Grand Canyon(Best Western Premier Grand Canyon Squire Inn 74 State Route 64 Grand Canyon, AZ, 86023)
23-okt Grand Canyon-Las Vegas(Trump International Hotel Las Vegas 2000 Fashion Show Drive, Las Vegas, NV 89109)
24-okt Las Vegas
25-okt Las Vegas
26-okt Las Vegas
27-okt Las Vegas
28-okt Las Vegas-Joshua Tree/palm springs
29-okt Palm Springs-San Diego(Kings Inn San Diego 1333 Hotel Circle South San Diego CA, 92108, United States)
30-okt San Diego
31-okt San Diego-Los Angeles(Studio City Courtyard Hotel 12933 Ventura Blvd. Studio City, CA, 91604)
01-nov Los Angeles
02-nov Los Angeles
03-nov Los Angeles-Terugvlucht
Anonymous123

Wat zijn leuke dingen om op voorhand te boeken?
Alcatraz, whale watching, antelope canyon...? Jullie nog meer ideeën voor de route die ik ga doen wat leuk is?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mocht je bijvoorbeeld de Panorama Trail of 4 Mile Trail gaan lopen in Yosemite dan zou ik iig de hikers bus reserveren naar of vanuit Glacier Point.

Misschien een baseball wedstrijd van de Dodgers bezoeken?
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Dogers lijkt me idd leuk!
Is het nodig om te reserveren in oktober? Dacht dat het nooit zo druk was dan, maar ach reserveren zal nooit kwaad kunnen!

Op 5 hotels na nu alles geboekt! Nog even een auto voor 5 dagen San Francisco erbij huren en dan alle tours e.d. boeken!

Wat duren 5 maanden en 10 dagen nog lang :)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij hadden dat toen wel gedaan ja. En we hadden mazzel, want ze werden die wedstrijd zomaar even kampioen de divisie. Leuk, met vuurwerkshow enzo. Dat was eind september, dus ik weet eigenlijk niet of je in oktober ook wedstrijden hebt, wellicht de play-offs, maar lijkt me lastiger om daar kaarten voor te krijgen.
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Ik zit volgens mij inderdaad net in de playoff periode, maar ik zal zeker uitkijken naar kaartjes.

Heb momenteel de volgende dingen die ik wil gaan boeken op voorhand:
1) Alcatraz
2) Fiets tour in San Francisco(via Groupon)
3) Monterey Bay Aquarium
4) Whale Watching
5) Lower Antelope Canyon(denk dat we Upper niet doen)
6) Boottocht Lake Powell(maar welke?) Iemand ervaring?
7) Paardrijden(Zion, Bryce, Monument Valley of....?) Iemand ervaring?
8.) Sportwedstrijd(wanneer mogelijk)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De boottocht naar Antelope Canyon is erg mooi en niet heel prijzig!
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

http://antelopepointlakepowell.com/recreation/tours-2/ deze had ik gevonden. Is dit ook de tour waar jij op doelde?(zie verschillende aanbieders)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij deden het bij deze:

http://www.lakepowell.com/

En dan de Antelope Canyon Cruise.
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Op 01 oktober spelen de SF Giant om 15.00 uur een thuiswedstrijd tegen San Diego Padres.
Dat is ook meteen de laatste speeldag van de competitie.
Zoals het nu lijkt halen de SF Giants de play-offs niet, ze staan onderaan, maar als de play-off begint zijn jullie ook al weer uit SF vertrokken.
Indien je nog nooit bij een wedstrijd geweest bent, zou ik deze laatste competitiewedstrijd toch eens proberen te bezoeken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Als je dat leuk vindt ook vooraf te boeken in Arches: Fiery furnace wandeling. Die kunnen ook snel vollopen.
Anonymous123

Zo, eindelijk al mijn hotels geboekt, met toch wel als hoogtepunt een overnachting in een earthhouse van HoganBNB (zie: https://www.airbnb.nl/rooms/8286472), bij Monument Valley.

Volgende maand ga ik inderdaad even naar bovenstaande "things to do" kijken en reserveren wat mogelijk is.

Krijg nog steeds graag tips voor de dingen die we kunnen doen en misschien zelf vergeten of simpelweg niet opkomen.
Hoeft niet altijd het meest commerciële te zijn.
Bezoek ook graag een wijnboerderij en bierbrouwerij, heeft iemand nog een leuke plek waar we langskomen op onze route (zie PDF bijlage)?

Alvast bedankt!
Bijlagen
USA 1.pdf
(34.34 KiB) 92 keer gedownload
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je naar een winery wilt kun je eventueel vanuit SF een dagje wine country intrekken. Ik zou dan adviseren om niet naar Napa te gaan, maar bijvoorbeeld richting Sonoma County te gaan. Daar heb je Sonoma valley (Sonoma richting Santa Rosa), Russian River valley (Sebastopol, Guerneville, Monte Rio) of bijvoorbeeld Alexander Valley (rond Healdsburg) of Dry Creek valley (Healdsburg naar Cloverdale). Wil je meer dan een standaard tasting, leg dan vooraf contact. Het kan hierbij helpen als je wat contacten hebt of zijdelings iets professioneels doet met wijn. Tasting rooms kun je vaak zo inlopen, maar als je een tour wil is het over het algemeen vooraf regelen. Uitzonderingen zijn o.a. Bella (Dry creek), Alexander Valley wines (Healdsburg) - beide hebben ook grotten, erg leuk om te zien. Verder mijn favoriete wijn: West wines in Dry creek. Alleen een tasting room en $50 voor een fles cab, maar wel erg mooi gemaakt. In dit gebied nog veel kleine familiebedrijven in tegenstelling tot Napa.

Ga je toch naar Napa valley, dan is wellicht Mondavi in Oakville een idee. Erg commercieel, maar wel een leuke tour (de signature tour) die je gewoon ter plekke kunt regelen. En dan proef je ook eens echte wijnen van Mondavi, niet de rommel die hiernaartoe wordt verscheept. In dezelfde vallei vind je ook Montelena (in Calistoga). Ook daar een leuke tour en ze maken fantastische wijnen, maar het is wel supercommercieel. Dit is de winery die bekend is van de judgement of paris in de jaren 70 (geen idee waar ik het over heb, kijk dan de film Bottleshock eens).

Andere leuke plekjes in Napa: de Prager port works (zoek de Nederlandse bankbiljetten op de muur), Beringer, etc.
Anonymous123

Bedankt voor je reactie, gaaf!
Ik ga me vanavond even inlezen in de gebieden waar je het over hebt en dan even met de 2 andere beslissen wat we willen.
Jammer is natuurlijk dat bijna altijd 1 van de 3 niet aan de drank mag, omdat je weer terug moet rijden.
Maar dan neem ik maar een flesje mee voor mij alleen voor op de kamer ;)
Anonymous123

Wij hebben dus gekozen om in Green River te overnachten voor het bezoeken van Arches.
Nu zie ik aan de noordkant ook een soort weg: Salt Valley Road. Is het hier mogelijk om Arches in te rijden en bijvoorbeeld korter naar Devil's Garden te rijden, ipv via het zuider gelegen visitors centre?

De andere dag dat we in Green River zitten willen we noordelijk Canyonlands aandoen en de 3de dag checken we uit en gaan we naar zuidelijk Canyonlands en overnachten we in Monticello, om daarna naar Monument Valley te rijden en overnachten.

En hoe combineer ik vanuit Monticello naar Monument Valley het beste: Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges en de UT95, zonder overdreven meer kilometers te maken??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer