Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
in okt/nov naar West USA, slim?
No worries. Je kan er niets van zeggen. Dit jaar was mei heel koud. Jaren geleden zaten we half mei in Lone Pine tzv Lee Vining tot 's avonds laat buiten. In april heb ik eens 2 weken lang in korte bloek en korte mouwen rondgelopen incl. Grand Canyon, Sequoia ('s avond op een terras gegeten) en Yosemite en nog niet zo lang geleden was het op 2 oktober 75F in Moab
(en 32F in Aspen de volgende dag.) Eind augustus hadden we eens sneeuw in Yellowstone net als bij Crater Lake en Glacier NP.
YH
(en 32F in Aspen de volgende dag.) Eind augustus hadden we eens sneeuw in Yellowstone net als bij Crater Lake en Glacier NP.
YH
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kamperen kan in principe altijd en overal, als je de goede materialen maar bij hebt. Ook als het vriest kun je kamperen, zie die tentjes op de mount everest maar.
Je moet wel rekening houden met het verminderde onderhoud buiten het zomerseizoen en het sluiten van wegen door eventuele sneeuw, vooral op de hogere passen. Ik ga er vanuit dat jullie en huurauto hebben, dan kun je altijd ter plekke nog kijken wat open is en wat niet, en natuurlijk de weersverwachting bijhouden.
Ik zou persoonlijk Yellowstone ook laten wachten voor een andere rondreis, in combinatie met Canada of het noordwesten van Amerika. Vancouver, Seattle, Olympic, Mount Rainier, etc. Die route is beter voor het voorjaar of de zomer.
De makkelijkste fout is teveel willen zien in 1 vakantie.
Vele plezier!
Anneke
Je moet wel rekening houden met het verminderde onderhoud buiten het zomerseizoen en het sluiten van wegen door eventuele sneeuw, vooral op de hogere passen. Ik ga er vanuit dat jullie en huurauto hebben, dan kun je altijd ter plekke nog kijken wat open is en wat niet, en natuurlijk de weersverwachting bijhouden.
Ik zou persoonlijk Yellowstone ook laten wachten voor een andere rondreis, in combinatie met Canada of het noordwesten van Amerika. Vancouver, Seattle, Olympic, Mount Rainier, etc. Die route is beter voor het voorjaar of de zomer.
De makkelijkste fout is teveel willen zien in 1 vakantie.
Vele plezier!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
inge van den berg
- Amerika-ontdekker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-