Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bill O'Reilly

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Petra/VS schreef:De reden, dat jij, Bbuurt, de uitspraak van Mel Gibson "erger" vond, is dat je je daarmee kunt vereenzelvigen. De Holocaust vond tenslotte in Europa plaats en Nederland had daar geen kleine rol in. De slavernij is "verder van mijn bed" voor Europeanen en dus lijkt het allemaal minder erg.
De reden dat ik dat erger vond is dat mijn vriendin Joods is eigenlijk en dat die groep ook nog steeds dagelijks word beledigd maar dat daar minder aandacht aan word besteed dan aan een racistische opmerking naar de zwarte bevolking toe.

Maar goed, we geraken offtopic
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bbuurt schreef:
Petra/VS schreef:De reden, dat jij, Bbuurt, de uitspraak van Mel Gibson "erger" vond, is dat je je daarmee kunt vereenzelvigen. De Holocaust vond tenslotte in Europa plaats en Nederland had daar geen kleine rol in. De slavernij is "verder van mijn bed" voor Europeanen en dus lijkt het allemaal minder erg.
De reden dat ik dat erger vond is dat mijn vriendin Joods is eigenlijk en dat die groep ook nog steeds dagelijks word beledigd maar dat daar minder aandacht aan word besteed dan aan een racistische opmerking naar de zwarte bevolking toe.

Maar goed, we geraken offtopic
Precies wat ik bedoelde, als het je zelf raakte is het erger. Er werd overigens ook erg veel aandacht aan de opmerking van Mel Gibson gegeven hier, maar hij was geen publieke radio figuur.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

doreennicole schreef:
TedjevanEs schreef:
Ik vind "ho's" erger dan "nappy headed"
als niet zwarte begrijp je waarschijnlijk niet hoe denigregrend het is om voor "kroeskop" te worden uitgescholden. ik zou zelf hoer minder aanstotelijk vinden dan kroeskop.
Ik kan me niet voorstellen dat je liever "hoer" genoemd wordt dan "kroeskop". Ik ben dan wel blank, dus ik weet inderdaad net hoe het is om een andere kleur te hebben, maar ik zou toch niet graag als "hoer" uitgescholden worden, dat vind ik behoorlijk denigrerend. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dus niet dat ik "kroeskop" níet denigrerend vind he!

Ik vind sowieso dat je dit soort "benamingen" moet gebruiken, maar oké.
Anita
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Petra/VS schreef: Maar zo kun je niet oordelen. Pijn is relatief. Als het jezelf niet treft is het erg, maar ja. Dat is als zeggen, dat de MS patient niet moet zeuren, want hij heeft tenminste geen kanker. Tenzij jij een deel vormt van de bevolkingsgroep, die beledigd/pijn gedaan wordt, is er m.i. niets te oordelen of te zeggen.
Daar heeft Petra een punt !
Geef haar 100 % gelijk. Meestal zijn het niet degene die beledigd zijn die er een zaak van maken, maar anderen doen het wel voor hen, en overtuigen hen daar maar op te reageren.
Opstoken noemen ze zo iets.
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

Petra/VS schreef:Bovenstaande post vind ik veel en veel te ver gaan! Ik heb er zelfs geen woorden voor. "Racisme pooiers"?? Hoe durf je zoiets te schrijven!
Don Imus is een blanke, die geen enkele reden heeft om zulke dingen te zeggen.
Ik blijf bij mijn opmerking over Jackson en Sharpton.

Don Imus doet dit al 30 jaar. Hij maakt iedereen belachelijk. Iedereen weet dat wat hij zei heel gewone uitdrukkingen zijn onder de zwarten. Hij heeft alleen bekendheid gegeven aan die rot uitdrukkingen over zwarte vrouwen en meisjes door zwarte mannen. Als ik Petra goed begrijp, heeft een blanke geen reden om zulke dingen te zeggen. Ik vindt dat niemand een reden heeft.

Don Imus geeft al jarenlang kinderen met kanker een vacantie op zijn ranch in Arizona. Ook zwarte kinderen. En ik heb hier nog geen woord over gelezen of er iets van op de televisie gezien.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

texasdutch schreef:
Petra/VS schreef:Bovenstaande post vind ik veel en veel te ver gaan! Ik heb er zelfs geen woorden voor. "Racisme pooiers"?? Hoe durf je zoiets te schrijven!
Don Imus is een blanke, die geen enkele reden heeft om zulke dingen te zeggen.
Ik blijf bij mijn opmerking over Jackson en Sharpton.

Don Imus doet dit al 30 jaar. Hij maakt iedereen belachelijk. Iedereen weet dat wat hij zei heel gewone uitdrukkingen zijn onder de zwarten. Hij heeft alleen bekendheid gegeven aan die rot uitdrukkingen over zwarte vrouwen en meisjes door zwarte mannen. Als ik Petra goed begrijp, heeft een blanke geen reden om zulke dingen te zeggen. Ik vindt dat niemand een reden heeft.

Don Imus geeft al jarenlang kinderen met kanker een vacantie op zijn ranch in Arizona. Ook zwarte kinderen. En ik heb hier nog geen woord over gelezen of er iets van op de televisie gezien.

Het zijn geen heel gewone uitdrukkingen onder black Americans.
De jonge black comedians and rappers gebruiken het altijd.
Maar alle Black Americans waarmee ik werkte gebruikten het woord nooit.
Don Imus is 65 jaar oud and should have known better.
They should have fired him a long time ago.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik zal Imus niet missen.. ( en zijn verlopen kop al helemaal niet) Het werd hoog tijd dat hij iets anders gaat doen.. Het is niet de eerste keer dat hij zich onvriendelijk uitlaat over zwarten, vrouwen of iets anders wat hem niet zint. Shockjock okee, maar ga dan niet zielig lopen doen als je ouderwetse ideen niet meer door adverteerders of medewerkers van het TV station worden geaccepteerd.

Ik heb begrepen dat Ho's betrekking hadden op dames van lichte zeden en andere lellebellen.Ik heb me nooit beledigd gevoeld door een songtext van Snoop dog want het ging niet over mij. De blacks die ik ken willen het liefst zo min mogelijk met rap te maken hebben. Zij vinden rap in zijn geheel juist een verkeerd beeld geven van African Americans.
Was that for us?
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

marcuscj schreef:
texasdutch schreef: Ik blijf bij mijn opmerking over Jackson en Sharpton.

Het zijn geen heel gewone uitdrukkingen onder black Americans.
De jonge black comedians and rappers gebruiken het altijd.
Maar alle Black Americans waarmee ik werkte gebruikten het woord nooit.
Don Imus is 65 jaar oud and should have known better.
They should have fired him a long time ago.
Het zijn geen uitdrukkingen die iedere zwarte gebruikt, maar iedere zwarte kent die uitdrukkingen wel. En er is nooit iets over gezegd tot Imus ze gebruikte.
Nog steeds geen woord over zijn medewerking voor goede doelen. Nog geen woord over de kinderen met kanker die hij vacantie geeft op zijn ranch. Jackson en Sharpton zijn allebei zogenaamde predikanten. Waar is het vergeven van zonden? Ze zijn "racisme pimps'. Ik heb dat letterlijk vertaald als "racisme pooiers".
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

texasdutch schreef:[Het zijn geen uitdrukkingen die iedere zwarte gebruikt, maar iedere zwarte kent die uitdrukkingen wel. En er is nooit iets over gezegd tot Imus ze gebruikte.
Het is juist een heel hot topic onder veel AA en al een behoorlijke tijd, in ieder geval wel bij mij thuis en bij mijn schoonfamilie.
Ook op veel scholen en universiteiten worden rap-groepen geweigerd voor hun taalgebuik, toevallig was het het onderwerp bij Oprah vandaag.
Daar wordt in de "witte" media weinig aandacht aan besteed, alleen als een bejaarde witte DJ een stomme uitspraak doet en zich in allerlei bochten wringt, dan springt de media er boven op. Natuurlijk word niet de goede doelen vermeld, men wil alleen maar de sensatie horen.
Hubby is trouwens geen liefhebber van Sharpton en Jackson, hij noemt ze media-geil....
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

er is ontzettend veel aandacht in de AA gemeenschap over het gebruik vanwoorden als nigger/nigga, bitch en ho als terms of endearment of hoe dan ook bedoeld onder zwarten. er zijn genoeg zwarten die zich niet kunnen voorstellen dat het meest erge woord/de grofste belediging naar ons ras toe nu links en rechts gebruikt wordt. ik heb er zelfs gemengde gevoelens over. ik kom niet in aanraking met mensen die op die manier praten, behalve als ik in de bus zit om mijn haar te gaan doen, maar ik heb geen probleem met het gebruik ervan in muziek en andere cultuur, omdat ik vind dat het niet te taak is van de artiest om mijn kinderen op te voeden. ik hoor mijn kinderen de andere kant van het verhaal te laten horen. ik ben verantwoordelijk voor dat mijn kinderen niet little kim maar serena williams als idool zien. ik lees elke maand 4 bladen vol met positieve rolmodellen naar zwarte vrouwen toe en als dat beter verspreid zou worden zouden jonge meisjes zich niet ho of bitch kunnen laten noemen en zich in videos laten denigreren.

dat jesse jackson en al sharpton misschien opportunisten zijn die zich luid laten horen in dit soort gevalen maar niet wanneer isaiah washington iemand een faggot noemt (in mijn optiek up there met nigger), vind ik ook kwalijk. ze zouden zich in zuilke gevallen ook moeten uitspreken, maar ze zijn er als voice van een bepaalde stroom binnen de zwarte gemeenschap. ze spreken ook niet voor alle zwarten.

het feit dat dergelijk taalgebruik gewoon is onder een bepaald deel van de bevolking betekent niet dat het acceptabel is voor iedereen om dat te gebruiken. die discussie is al hondermaal gevoerd en blijft onbegrijpelijk voor mensen die niet tot de minderheid groep behoren, behalve als ze zich er in verdiept hebben en meer begrip hebben van de historie en omstandigheden en/of voor van nature meer sensitive zijn zoals bijv petra. ik snap dat het voor sommige mensen harder/serieuzer voelt als het om anti-semitisme gaat of sexisme dan racisme of homofobie. idd het is net waar je je mee associeert om wat voor reden dan ook.

don imus was out of line, net zoals als die anderen die eerder genoemd zijn. het is ietwat moeilijker om mel gibson te ontslaan, maar als hij voor cbs had gewerkt of abc was het echt wel gebeurd. ik ben teleurgesteld dat isaiah washington geen grotere consequenties heeft ondervonden. ze hadden hem wel kunnen ontslaan.

finally, er is wel degelijk aandacht voor don imus zijn ranch. erstond een groot arttikel im de krant over hoe dit van invloed is op zijn liefdadigheidswerk. ik denk niet dat hij gauw van de straat zal moeten eten, maar ik hoop dat het geen negatieve impact heeft op deze kinderen. misschien kan cbs bijv don imus zijn salaris voor een jaar doneren aan die organisatie.
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals Doreen schrijft (ik lees nu even bij van vandaag en zie telkens een referentie naar de ranch van Don Imus, die geen aandacht zou krijgen) werd de ranch van Don Imus wel degelijk belicht in de media. Het was zelfs de reden, waarom hij niet meteen werd ontslagen. Maar de realiteit is, dat de openbare omroepen (NBC, ABC, Fox en CBS) voornamelijk op advertenties overleven. Als adverteerders zich terugtrekken is het bye bye celebrity (hee, heb ik toch nog iets geleerd van onze Warner Brothers rondleiding een paar weken geleden ;)).
Serieus, waar het geld vandaan komt, geldt! Half Amerika vond het misschien overdreven, dat Imus hiervoor ontslagen werd, maar de adverteerders niet. $$$$$ is waar het om gaat.
Imus kan nu, net als Howard Stern en anderen, op satellite radio terecht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Niet zo ver hier vandaan, in Strousburg PA is vorige week ook een radio DJ ontslagen vanwege het gebruiken van Imus' uitspraak in een bel-spelletje.

Imus' opmerking is een 'hot item' in het hele land.

/PeeJay

Last Updated: April 11, 2007 - 3:40 PM EDT

Stroudsburg station fires host for repeating Imus’ slur
Gary Smith, who had been at WSBG-FM for 17 years, apologizes for comment.
Gary Smith, a morning radio show host in Stroudsburg who was fired for using the same phrase that got Don Imus suspended, apologized today.

"What I said was stupid, and I'm sorry," Smith said this afternoon.

After reviewing an air check of the "Gary in the Morning" show, Smith has been dismissed from 93.5 WSBG-FM for his comments, Rick Musselman, COO of Nassau Mid-Atlantic, said in a prepared statement issued this morning.

Musselman said Smith took it upon himself to use "I'm a nappy-headed ho" as the "Phrase that Pays" on the air at WSBG yesterday morning.

Musselman added, "Gary has done a tremendous amount of good in the community over the past 17 years as the morning voice of WSBG, but his comments yesterday crossed the line. He used the phrase with full knowledge of the reaction to Don Imus' use of the exact same phrase just a day earlier, which is the reason he was terminated and not suspended.

"We want to extend our apologies to the African-American community and our listeners; we regret any inconvenience or difficulties this may have caused to our Pocono community," Musselman said. WSBG's broadcasts cover Monroe, Carbon, Pike and Northampton counties and Warren and Sussex counties in New Jersey.

The station is owned by Nassau Broadcasting, a privately held firm in Princeton, N.J., that currently owns or operates 53 radio stations in New Jersey, Pennsylvania, Maryland, Vermont, New Hampshire, Massachusetts and Maine.

-- from Joe McDonald, The Morning Call
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Ik kijk/luister het wel eens af en toe. Wat ik wel leuk vind is dat er soms gewoon zaken gezegd worden wat ze denken (zonder al te grof te worden in taalgebruik). Daarnaast is er hier en daar plaats voor onderwerpen die eigenlijk nergens op slaan. Zo heb heb je een tijdje gehad dat ze in de clinch lagen met Rosie en dat je bij jezelf denkt 'waar gaat dit over'. Maar dat is de show die men graag ziet.

Sowieso, Colbert, Oreilly, ze hebben elkaar allemaal nodig.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

een beetje gerelateerd: heb net de Law & Order gezien die ging over de poging tot moord van een Ann Coulter figuur. Het was een Alzheimer patient /scientist die met stem cell research bezig was en deze vrouw was daartegen aan het ageren. een interessante take on de polarisatie tussen de "intellectual left" and the "religious right".

maar deze vrouw, duidelijk gebaseerd op Ann Coulter, spruitte/sproot ook allerlei statements waardoor je helemaal gek wordt en heel erg de verschillen tussen mensen aandikt ipv kijken waar we het over eens kunnen worden. was heel vervelend want het was dus ook een shooting op een universiteit, alleen gelukkig (niet voor slachtoffer natuurlijk) maar een dode.
SEEING IS BELIEVING
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

ok, maar denk je niet dat soms die ''culture war'' aangedikt wordt? Door zowel links als rechts. Ik wil niet zeggen dat er daadwerkelijk verschillen van standpunten in het land zijn, maar volgens mij is het soms ook een vorm van geld verdienen. Want als je invloedrijke personen (columnisten) soms mag geloven is het land helemaal verdeeld en is er een hetze aan de hand. Zowel mensen van 'links' als 'recht' hebben daar soms een handje van om die ''war'' te overdrijven.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De haat komt voornamelijk van rechts, hoeveel 'linkse' of 'liberale' mensen hebben een eigen radio/tv programma en/of worden regelmatig uitgenodigd voor de zondagse praatprogramma's?

Alleen sinds de Democraten een meerderheid in het Congress hebben, worden ze door de praatshows serieus genomen.

Ken je een 'linkse' Bill O'Reilley? Die elke dag een uur op de TV en een paar uur op de radio mag oreren?

Alleen Air America radio heeft progressieve praters, maar dat is maar een klein netwerk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer