Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort vernieuwen wanneer je in de VS woont

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Owww op die fiets, haha het kwartje valt nu bij mij. :oops:

Ik zou juist blij zijn als we het in Den Haag kunnen regelen, anders moeten we naar Chicago en dat kost a) een hoop tijd en b) een hoop geld. In welke verhouding hangt er vanaf of we gaan vliegen of rijden (ruim 6 uur).

Nee dan ga ik liever naar Den Haag, al is het vanuit Groningen! Ook al zouden we er twee keer heen moeten (1 keer aanvragen, 1 keer ophalen). De ene keer kunnen we dan een combi doen met Scheveningen en de andere keer met Madurodam. :D

Ik heb al even gemaild met nog een aantal vragen en een daarvan was of ze ze eventueel binnen NL toesturen. Heb nog geen antwoord maar dat had ik ook niet verwacht. We hoeven niet perse naar Scheveningen. ;)

Ik geloof trouwens dat de paspoorten in oktober verlopen en we willen in juni/juli naar NL dus dat is sowieso eerder. Ik dacht eerst dat ze in juli of augustus verliepen maar ik weet bijna wel zeker dat dat niet klopt. Te lui om even te gaan kijken he. :lol:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Clint schreef:Als je dit doet, hou er rekening mee dat de aanvraag van een nieuw paspoort sowieso 5 werkdagen duurt (behalve als je meer betaald voor spoed). En maak die foto's ook meteen in NL, ze zijn extreem zeikerig hierover. Het stadsdeelkantoor Centrum, waar je naartoe moet zit in het stadhuis (groot wit gebouw, niet te missen), maar hou er rekening mee dat de wachttijden hier ook vaak enorm zijn. Ze gaan meestal dicht om 14:00, dus kom niet pas om 13:00 aanzetten, het lukt je dan waarschijnlijk niet meer..
Bedankt voor de tips, Clint! We zijn op de hoogte van de levertijd (komt waarschijnlijk eerder in de buurt van de 10 werkdagen zelfs), maar da's geen probleem, aangezien wij meteen altijd voor een week of 4 naar NL komen als we gaan (nu eens in de twee jaar ofzo). Lekker van die wachttijden.... maar allee. Ik doe dat echt liever dan naar Chicago gaan vanaf hier.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als ik het me goed herinner mogen ze in principe niet via de post verstuurd worden, iig binnen Nederland. Het ligt natuurlijk anders in het buitenland..

Die wachttijden in het centrum zijn meestal idd verschrikkelijk. Het is jammer dat je niet bij een van de overige stadsdeelkantoren mag. Zou je bv naar Loosduinen kunnen gaan (lekker rustig overdag) en dat combineren met bv. Kijkduin.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Verlengen in Atlanta was een fluitje van een cent. Ging nog makkelijker dan op menig gemeentehuis in Nederland :) .
Ik moest een afspraak maken, en een formulier invullen dat ik van het internet kon halen.
Ik was te vroeg, maar kon toch binnen komen. Er was verder niemand (buiten de medewerkster van het consultaat). Formulier, foto's en paspoort afgegeven, nog even gezellig gekletst, en twee weken later werd het paspoort netjes met Fedex thuis bezord.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Clint schreef:Als ik het me goed herinner mogen ze in principe niet via de post verstuurd worden, iig binnen Nederland. Het ligt natuurlijk anders in het buitenland.
Klopt, ik heb net een mailtje binnen van ze. Ze worden inderdaad niet toegestuurd.

Overigens viel er vandaag nog een kwartje bij mij, en blijkt dat in Cleveland een honorary consul zit. Ook even gemaild (naar het adres op de website, blijkt bij de consul zelf binnen te komen, oops :oops: ) en het blijkt dat ik ook gewoon naar Cleveland zou kunnen gaan. Aangezien ik daar binnen het uur naartoe rijd moet ik nu nog even nadenken over wat ik ga doen. In ieder geval in Nederland pasfoto's laten maken, dat is zeker! :)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

DixieChick schreef:Ik moet er trouwens niet aan denken dat ik naar het Nederlandse consulaat in Miami moet ipv Atlanta. Dat zou dus echt enorm onhandig zijn, en mijn baas ziet me aankomen (wat?! drie dagen vrij vanwege een paspoort?!) :)
Dat hoeft ook niet, je kunt bij een honorary consul terecht. Dit zijn Nederlanders die in Amerika wonen die bijv. 1 dag per week ergens "consulaatje spelen" zegmaar, vaak vanuit een normaal kantoor, en soms zelfs uit een woonhuis.

Bij een honorary consul kun je ook terecht voor je paspoorten, en zij hebben ook meestal contact met een fotograaf in de buurt van de honorary consul die het sjabloon heeft waarin de foto precies moet passen etc.

Zie hier voor een overzicht:

http://www.netherlands-embassy.org/honorary.asp

Ik zou wel eerst bellen om te vragen bij WIE je precies de foto moet laten nemen, want in Los Angeles is er namelijk maar 1 fotograaf die het kan en de toestemming heeft van het consulaat. Deze zit dan wel meteen in hetzelfde gebouw als het consulaat.
"I reject your reality, and substitute my own!"
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Clint schreef:Als ik het me goed herinner mogen ze in principe niet via de post verstuurd worden, iig binnen Nederland. Het ligt natuurlijk anders in het buitenland..
In de VS betaal je (iig in Los Angeles) $10 extra, en dan hoef je niet meer terug naar het consulaat om de paspoorten op te halen (kan wel als je de $10 niet wil betalen natuurlijk) en dan worden ze per FedEx thuisbezorgd.

Wel zo handig, dan hoef je maar 1 keer naar het consulaat.
"I reject your reality, and substitute my own!"
kletschVA
Amerika-newbie

Re: Paspoort vernieuwen wanneer je in de VS woont

Bericht door kletschVA »

geachte Forumleden.
Ik woon in Clover, (Southside) Virginia.
Mijn paspoort verloopt Maart dit jaar.
Enig idee welk consulaat voor mij t beste werkt wat tijd etc. betreft?

vr.gr. kletschVA
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je kunt in jouw geval denk ik het beste naar of de ambassade in Washington DC gaan of naar het consulaat in Raleigh, NC. Je kunt het beste met een van hen contact opnemen voor wat betreft wachttijden en dergelijke. In wezen verschilt de aanvraag niet zo veel van een aanvraag bij een willekeurig gemeentehuis in NL.
"Keep Georgia On Your Mind"
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Mijn paspoort verloopt in maart, en volgens betekent dat een tripje NY voor het verlengen. Het honorair consulaat in Boston doet geen paspoortverlenging. Er wonen letterlijk honderden Nederlanders in Boston, maar zoals gewoonlijk moet de liefde voornamelijk van de kant van de expat moet komen. Handig, kan ik op en neer naar NY.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ach ja ik moest naar chicago, een tripje van 8 uur heen en 8 uur terug.( 4 personen)
Consulaat zit in het hart van chicago waar parkeren ook nog eens een fortuin kost :x
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ik ook in Chicago... ~6 uur rijden, enkele reis. Wat ook nog lastig is dat de GPS niet meer werkt als je op Lakeshore drive rijdt, aangezien je in een soort tunnel rijdt. Wel handig dat de Sears daar in de buurt pasfoto's op Nederlands formaat maakt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ja, bij die sears heb ik ook foto's laten maken. aardig mens daar. Volgens mij is dat een omgebouwde vent met nu een giga boezem :lol: Mocht wel even $80.00 :shock: afrekenen voor 4 setjes pasfoto's.
Ze moeten in kleur en komen dan in zwart wit op je paspoort :roll:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

shivo schreef:Het honorair consulaat in Boston doet geen paspoortverlenging.
jawel hoor, doen ze wel. En fotos een paar verdiepingen hoger, bij de braziliaan.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dus altijd eerst bellen en/of emailen om te vragen wat een (honorair) consulaat wel of niet doet.

Overigens: foto's voor paspoorten: $80. Reis en verblijf: dollar zoveel. Nieuw Nederlands paspoort: priceless.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

dutchie_in_boston schreef:
shivo schreef:Het honorair consulaat in Boston doet geen paspoortverlenging.
jawel hoor, doen ze wel. En fotos een paar verdiepingen hoger, bij de braziliaan.

Weet je dat zeker? Want volgens deze pagina is daar geen paspoort service. Maar ik hoor graag dat die pagina verkeerd is.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

shivo, dat klopt, het consulaat in Boston geeft geen paspoorten af. Dat hebben ze nog nooit gedaan. Maar ze nemen de aanvragen aan (vanaf 21 december moet dat op afspraak, zie http://www.cgny.org/article.asp?articleref=AR00003027EN) voor NY waarvan de uitgifte altijd was. Jeetje, lekker hollands ingewikkeld zeg, die website paginas.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sterker nog: volgens die pagina lijkt het erop dat je zelfs in New York geen paspoorten meer kan aanvragen. Inderdaad, over ingewikkeld gesproken. (Ze hebben het over de ambassade in DC, en de consulaten generaal in Los Angeles, Toronto en Vancouver, niet New York!

Beste is dus dat 877-Dutchhelp nummer te draaien en te vragen hoe het nou precies zit. En dan maar hopen dat hun informatie echt klopt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Gisteren teruggekomen in Boston, en vandaag gebeld voor een afspraak. Ik kan mijn paspoort gewoon in Boston laten vervangen, tot mijn opluchting.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Ach, shivo, wat sneu, hebben wij je een reisje NY gekost? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer