Dus enige manier dat we het beiden helemaal geweldig vinden is om het op deze manier te doen. Maar inderdaad de twijfel of het niet alsnog veel te druk is spookt ook door ons hoofd. We kunnen geen extra dagen toevoegen helaas dus daar zit geen oplossing in.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marcie216: westkust, maar noord of zuid (of een mix?)
Re: Westkust, maar noord of zuid (of een mix?)
Het aantal KM is voor ons niet het probleem, wij houden van een roadtrip. Maar alleen een rondje Washington/Oregon gaat het niet worden met mijn partners wensenlijstje
.
Dus enige manier dat we het beiden helemaal geweldig vinden is om het op deze manier te doen. Maar inderdaad de twijfel of het niet alsnog veel te druk is spookt ook door ons hoofd. We kunnen geen extra dagen toevoegen helaas dus daar zit geen oplossing in.
Tja, dan moet je het vooral zo doen... Enige dat ik aangeef dat er zoveel meer moois te zien is en te doen is (qua wandelingen). Vaak is het handiger om een kleiner deel van het land te doen en dan de rest te bewaren voor een volgende reis... Dan zit je wat minder in de auto en kun je meer genieten van natuur, wandelingen, relaxen etc... én hoef je niet nog een keer naar die regio voor de andere helft (of wellicht zelfs 75%) die je nu overslaat !
Daar heb je zeker gelijk in! Daar gaan we nog eens over nadenken. Bedankt voor de feedback.
Aangezien je aangeeft dat ik 50-75% oversla, bedoel je hiermee absolute hoogtepunten (naar jouw mening) die we overslaan? Want er is in elk gebied altijd zoveel te doen dat je altijd alsnog heel veel mist, ook al trek je 2-3 weken uit voor dezelfde regio.
Aangezien je aangeeft dat ik 50-75% oversla, bedoel je hiermee absolute hoogtepunten (naar jouw mening) die we overslaan? Want er is in elk gebied altijd zoveel te doen dat je altijd alsnog heel veel mist, ook al trek je 2-3 weken uit voor dezelfde regio.
Verdiep je eens hier in: viewtopic.php?f=16&t=74314&sid=d61f6d72 ... 233c4e1792
Of lees de tips en verhalen van @Almere vak V over Oregon en Washington….
Er is zoveel moois in die regio !
Paul
Of lees de tips en verhalen van @Almere vak V over Oregon en Washington….
Er is zoveel moois in die regio !
Paul
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis marcie216: westkust, maar noord of zuid (of een mix?)
Volledig eens met Paul.
Vooral punt 6 vind ik zo zonde. Santa Barbara en LA om te relaxen? Daar kom je makkelijk genoeg nog een keer en dat valt veel eenvoudiger te combineren met alles daar in de buurt of in een ander rondje.
Wat jammer dat bijvoorbeeld Crater Lake moet sneuvelen. Met een iets rustiger tempo hoef je niet te relaxen op het einde en zeker geen 5 dagen. Ik zou daar echt 2/3 dagen afhalen en elders inzetten, maar dat is persoonlijk. Als dit is wat jullie willen, dan is dat prima.
Vooral punt 6 vind ik zo zonde. Santa Barbara en LA om te relaxen? Daar kom je makkelijk genoeg nog een keer en dat valt veel eenvoudiger te combineren met alles daar in de buurt of in een ander rondje.
Wat jammer dat bijvoorbeeld Crater Lake moet sneuvelen. Met een iets rustiger tempo hoef je niet te relaxen op het einde en zeker geen 5 dagen. Ik zou daar echt 2/3 dagen afhalen en elders inzetten, maar dat is persoonlijk. Als dit is wat jullie willen, dan is dat prima.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geeft aan dat Mt Rainier het hoogtepunt is van jullie reis. Is het dan niet een idee om daar een extra dag voor uit te trekken? Met een extra overnachting daar heb je ook nog tijd om een bezoek te brengen aan Mt St Helens.
Ik zou ook de voorkeur geven aan meer rust onderweg en minder relaxdagen op het eind. Met 3 stops aan de kust heb je daar al aardig veel tijd, en dan heb je ook nog twee nachten Santa Barbara. Naast een extra overnachting bij Mt Rainier zou je ook bij Redwoods een extra overnachting kunnen doen. Wij hadden daar in 2015 een vergelijkbare indeling maar we hadden te weinig tijd voor lange wandelingen en voor de kust boven San Francisco. Kijk eens in ons 2015-verslag om een idee te krijgen.
Marianne
Ik zou ook de voorkeur geven aan meer rust onderweg en minder relaxdagen op het eind. Met 3 stops aan de kust heb je daar al aardig veel tijd, en dan heb je ook nog twee nachten Santa Barbara. Naast een extra overnachting bij Mt Rainier zou je ook bij Redwoods een extra overnachting kunnen doen. Wij hadden daar in 2015 een vergelijkbare indeling maar we hadden te weinig tijd voor lange wandelingen en voor de kust boven San Francisco. Kijk eens in ons 2015-verslag om een idee te krijgen.
Marianne
Dankjewel voor al jullie feedback weer!
Ik heb het topic van Washington/Oregon al doorgespit, dat is de basis geweest van deze reis.
We gaan kijken of we nog wat kunnen/willen schuiven in de Santa Barbara/Los Angeles dagen. Santa Barbara zag er gewoon erg leuk uit
We nemen ook de tip mee om te kijken voor een extra dag bij Mt Rainier/Mt St Helens.
Ik heb het topic van Washington/Oregon al doorgespit, dat is de basis geweest van deze reis.
We gaan kijken of we nog wat kunnen/willen schuiven in de Santa Barbara/Los Angeles dagen. Santa Barbara zag er gewoon erg leuk uit
We nemen ook de tip mee om te kijken voor een extra dag bij Mt Rainier/Mt St Helens.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 41 Reacties
- 35907 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties