Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Incuflex: Seattle=>Canedian Rockies=>Salt Lake City, september 2026

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Incuflex: Seattle=>Canedian Rockies=>Salt Lake City, september 2026

Bericht door Tantelotje »

Incuflex schreef:
10 okt 2025, 10:07
Kamperen is echt geen optie, mijn ouders zijn 67 jaar. Het idee van de kamper hebben we deels verlaten omdat we toch al heel wat kilomters doen en dit net iets vlotter kan met een huurauto.

We kunnen de prijzen van de overnachting eigenlijk delen door 4 dus dat gaat op zich nog wel. We kiezen er liever voor om iets ruimer te liggen. Niet elk gezelschap is nu eenmaal hetzelfde. Voor een gezin met twee kinderen is één kamer perfect, wij verkiezen nu eenmaal ruimte en comfort. We gaan dus ook niet jammeren over de prijs.
Haha, ik snap je wel hoor. Wij zijn de afgelopen jaren 3 keer met mijn ouders op reis geweest. Weliswaar 10 jaar ouder dan de jouwe, maar die gaan niet in een tent en zodoende 's avonds en 's nachts nog naar een toiletgebouw. Die willen hun eigen badkamer. Vooruit, vorig jaar in Colter Bay hadden we een cabin met 2 slaapkamers en 1 badkamer en da's ook gelijk ongeveer hoever de concessie (van beide kanten) gaat :D
Met m'n niet bestaande thuiswonende kinderen zou ik nog wel een kamer delen. Maar niet met m'n ouders waar ik al 25 jaar niet meer bij in huis woon. Wij boekten ook overal 2 kamers en af en toe een huis (met 2 badkamers :lol: ) via AirBNB..
Incuflex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Incuflex »

@Tantelotje Zo is het helemaal !

Ondertussen wordt het meer en meer concreet :

De verblijven in Yellowstone zijn bevestigd, voor de meeste andere zijn prijsaanvragen lopende.

We kiezen ervoor om de trip van Jasper naar Glacier in één keer te doen, we weten dat dit pittig gaat zijn maar we kiezen er bewust voor om enkele dagen langer op locatie te zijn ipv twee dagen 350 km te moeten rijden en één overnachting te hebben. Aangezien Jasper nog niet vast ligt kunnen we hier nog altijd op terug komen.

De reden dat we Philipsburg er nu hebben instaan is om even weg te zijn uit de parken. Dit kan nog Misoula worden of iets anders. We hebben in die regio enkele mooie opties gezien om te verblijven.

Geen idee waarom ie de afbeelding er 2x inzet, krijg het er niet uit.
Bijlagen
image.png
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Incuflex: Seattle=>Canadian Rockies=>Salt Lake City, september 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Glacier ook zo snel mogelijk naar accommodatie. De hotels in het park zijn snel vol.

Tip voor je overzicht; maak een kolom met vertrek- en aankomstplaats en maak een verwijzing naar de dag ervoor. als je dan nog eens iets moet aanpassen gaat het in één keer goed. Nu moet je de kolom met verplaatsing altijd aanpassen bij een wijziging.
Dus zo:
image.png
image.png (40.48 KiB) 848 keer bekeken

Klik voor de afbeelding eens onderaan op bijlagen. Staat hij daar twee keer? Dan kun je een van beide verwijderen.

Edit: ik zie nu dat je bij Glacier Glacier's Edge Hideaway hebt staan. Dat ligt aan de westkant zie ik. Ik zou proberen iets aan de oostkant te vinden. En vandaar zou je prima in 1 dag naar Mammoth kunnen rijden.
Waarom twee nachten Philipsburg?
Je zou vanuit Grand Teton wat meer tijd kunnen nemen, en bijvoorbeeld Cody en de Beartooth Hwy mee kunnen nemen.

Marianne
Incuflex
Amerika-ontdekker

Bericht door Incuflex »

Update:
image.png
Achtraan ook de prijzen toegevoegd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Incuflex: Seattle=>Canadian Rockies=>Salt Lake City, september 2026

Mooi dat je nu wel een nacht aan de oostkant hebt, maar waarom zoveel nachten aan de westkant van Glacier? Ik zou het net andersom doen, dus 1 nacht west en 3 nachten aan de oostkant. Of alle overnachtingen aan de oostkant.

Marianne
nycave
Amerikafan

Bericht door nycave »

Ik zou de dag Calgary bij Yellowstone aanplakken. Wij zijn eenmaal 5 en eenmaal 6 nachten verbleven en nog heb ik me niet verveeld.

De afstand jasper naar Glacier is denk ik aan de grote kant?

East Glacier is mooier dan West Glacier (hoewel beide zijn charmes heeft). Ik zou kiezen voor 2 west en 3 nachten oost, desnoods in 1 dag rijden van Glacier naar Mammoth in Yellowstone (of Bozeman/Livingston). Wij hebben dat met een camper gedaan dus met de auto ook prima te doen.
2009 Australië (adelaide-cairns-AS-darwin)
2012 Rondje Vancouver
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle-Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2026 Canada: Calgary-Vancouver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Jasper naar Glacier is inderdaad een flinke afstand. Is het niet handiger om Jasper en Banff om te wisselen?
Ik weet niet of@Incuflex nog wel meeleest?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer