Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: wat zeker bekijken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

KellyVG schreef:Is een van volgende wandelingen de moeite?

Mariposa Grove of Giant Sequoias (moderate)

Grizzly Giant: 1.6 miles (2.5 km) round-trip; 1 hour
Wawona Point: 6 miles (9.6 km) round-trip; 3 hours
Outer Loop Trail: 6.9 miles (11 km) loop; 4 to 5 hours

Wawona Meadow Loop (easy)

3.5 miles (5.6 km) loop; 2 hours

Ik zou namelijk moeten weten hoe snel ik uit de valley moet vertrekken de laatste dag, dus hoeveel tijd ik nodig heb in mariposa grove, vooraleer ik verder ga naar San Francisco, wat toch ook nog een 4-tal uur rijden is.
Ik moet mijn vraag misschien anders stellen... Want elke wandeling is natuurlijk wel de moeite. Maar welke zouden jullie zeker doen? Of iemand ervaringen met bepaalde van deze wandelingen? Ik heb zo de indruk dat er in Mariposa minder gewandeld wordt? Of zie ik dat verkeerd?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:
KellyVG schreef:Is een van volgende wandelingen de moeite?

Mariposa Grove of Giant Sequoias (moderate)

Grizzly Giant: 1.6 miles (2.5 km) round-trip; 1 hour
Wawona Point: 6 miles (9.6 km) round-trip; 3 hours
Outer Loop Trail: 6.9 miles (11 km) loop; 4 to 5 hours

Wawona Meadow Loop (easy)

3.5 miles (5.6 km) loop; 2 hours

Ik zou namelijk moeten weten hoe snel ik uit de valley moet vertrekken de laatste dag, dus hoeveel tijd ik nodig heb in mariposa grove, vooraleer ik verder ga naar San Francisco, wat toch ook nog een 4-tal uur rijden is.
Ik moet mijn vraag misschien anders stellen... Want elke wandeling is natuurlijk wel de moeite. Maar welke zouden jullie zeker doen? Of iemand ervaringen met bepaalde van deze wandelingen? Ik heb zo de indruk dat er in Mariposa minder gewandeld wordt? Of zie ik dat verkeerd?
Als je nergens anders de sequoia's gaat bekijken moet je zeker de Grizzly Giant doen en ter plekke kun je altijd bekijken of je verder gaa wandelen.
De andere wandelingen ken ik niet. Wij hebben wel eens een ritje met de stage coach gemaakt in Wawona, is wel even leuk om te doen en je kunt even rondlopen bij het Pioneer Historic Center, maar ik vind zelf de vallei en Tuolumne Meadow veel meer de moeite waad. Of je kunt op weg naar SF ook Hetch Hetchy doen, dat ligt meer op de route.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:
KellyVG schreef: Ik moet mijn vraag misschien anders stellen... Want elke wandeling is natuurlijk wel de moeite. Maar welke zouden jullie zeker doen? Of iemand ervaringen met bepaalde van deze wandelingen? Ik heb zo de indruk dat er in Mariposa minder gewandeld wordt? Of zie ik dat verkeerd?
Als je nergens anders de sequoia's gaat bekijken moet je zeker de Grizzly Giant doen en ter plekke kun je altijd bekijken of je verder gaa wandelen.
De andere wandelingen ken ik niet. Wij hebben wel eens een ritje met de stage coach gemaakt in Wawona, is wel even leuk om te doen en je kunt even rondlopen bij het Pioneer Historic Center, maar ik vind zelf de vallei en Tuolumne Meadow veel meer de moeite waad. Of je kunt op weg naar SF ook Hetch Hetchy doen, dat ligt meer op de route.

Marianne
We gaan idd nergens anders sequoia's bekijken... Daarom dat ik via de Mariposa Grove naar SF rijd. De Grizzly Giant zal het worden :)
Eefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje »

Hey Kelly,

Wij hebben vorige week 's morgens eerst naar de vernal en nevada fall gewandeld. Naar boven via de mist trail en naar beneden via de muir trail. Wij hebben hier 5 uur overgedaan (9 uur vertrokken en om 2 uur terug beneden) terwijl wij helemaal geen fanatieke hikers zijn en onderweg dikwijls gestopt zijn om foto's te nemen).

Hierna zijn wij nog naar Mariposa gereden en hebben daar de tramtour gedaan (16 euro voor 1.5 uur). Tegen 19.00 uur waren we dan terug in curry village. Misschien dat je dit ook zo kan combineren want als je voordat je naar SF rijdt nog 'even' langs mariposa wilt dan heb ik het gevoel dat je pas laat in de namiddag in SF gaat arriveren.

De dag hiervoor zijn wij 's morgens in Lee vining vertrokken. Hebben eerst South Tufa bij het Mono Lake nog bezogd en hierna op het gemakje de Tioga road genomen. De wandeling naar Soda Springs hebben wij ook gedaan en duurt eigenlijk maar een dik half uurtje. Na rustig de Tioga road te hebben verkend kwamen we rond een uur of 4 in de vallei en hebben deze nog wat verkent (bridelvail en yosemite fallss) zodat we ons tegen een uur of 6 in Curry Village aankwamen...

Groetjes
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Eefje schreef:Hey Kelly,

Wij hebben vorige week 's morgens eerst naar de vernal en nevada fall gewandeld. Naar boven via de mist trail en naar beneden via de muir trail. Wij hebben hier 5 uur overgedaan (9 uur vertrokken en om 2 uur terug beneden) terwijl wij helemaal geen fanatieke hikers zijn en onderweg dikwijls gestopt zijn om foto's te nemen).

Hierna zijn wij nog naar Mariposa gereden en hebben daar de tramtour gedaan (16 euro voor 1.5 uur). Tegen 19.00 uur waren we dan terug in curry village. Misschien dat je dit ook zo kan combineren want als je voordat je naar SF rijdt nog 'even' langs mariposa wilt dan heb ik het gevoel dat je pas laat in de namiddag in SF gaat arriveren.

De dag hiervoor zijn wij 's morgens in Lee vining vertrokken. Hebben eerst South Tufa bij het Mono Lake nog bezogd en hierna op het gemakje de Tioga road genomen. De wandeling naar Soda Springs hebben wij ook gedaan en duurt eigenlijk maar een dik half uurtje. Na rustig de Tioga road te hebben verkend kwamen we rond een uur of 4 in de vallei en hebben deze nog wat verkent (bridelvail en yosemite fallss) zodat we ons tegen een uur of 6 in Curry Village aankwamen...

Groetjes
Blijkbaar gaat alles veel sneller dan dat ik denk en hoe ik het plan. Maar dat geeft niet, dan kunnen we nog extra dingen doen ipv dingen te moeten overslaan :lol:

Dat we laat in SF toekomen, geeft niet zo. We blijven er 3x slapen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer