Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag 2004

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi allemaal,

Ook van mij is nu een basis verslag te zien. Het is maar heel erg kort en alleen foto's. Ik heb er verder niks bijgezet.
http://www.insidetnn.net/DesktopDefault.aspx?tabid=53
Ik wil heel graag meer vertellen over mijn ervaringen met de greyhound en de reis op zich, maar een reis van 2 maanden in een verslag verwerken kost heel veel tijd. Dat heb ik op het moment niet. Ik heb het allemaal in een fotoalbum staan, maar niet op het net. Maar deze foto's geven een heel algemeen overzicht.

Verder over het reizen met de greyhound:

Mijn ervaring is vrij goed. Er doen veel verhalen de ronde over reizen met de greyhound. Die zijn ook wel waar. Er reizen veel arme mensen met de greyhound, waarmee criminaliteit meekomt. Je komt (ex)verslaafden tegen en zwervers. Ik reisde als jonge, backpackende meid alleen. Soms nam ik ook nachtbussen. Maar ik heb nooit een nare ervaring gehad met criminaliteit in de bus of bij een greyhound station. Je moet wel oppassen en weten wat je doet. Ik denk dat het belangrijkste is dat je een uitstraling hebt die aangeeft dat je weet waar je bent (wat niet altijd zo is) en dat je goed let op jezelf en je spullen. Blijf in gebieden waar andere mensen zijn en let op de mensen die in je buurt zitten in de bus. Laat je spullen nooit achter of uit het zicht. Blijf uit de buurt van mensen die je niet vertrouwt. Stap niet uit een bus in het midden van de nacht als er niemand op je wacht om je op te halen.

En verder is het puur genieten. Het landschap bekijken. In contact komen met leuke mensen. Veel plaatsen zien en het landschap zien veranderen. Je komt op meer plaatsen dan waar de treinen komen en het is goedkoper dan een auto huren. Bovendien heb ik mijn rijbewijs niet, dus was dat geen optie. De lokale bussen sluiten aan op de greyhound en zijn zeer goedkoop.

Het enige probleem dat ik ooit had was een buschauffeur die de route niet wist en totaal naar de verkeerde kant van Utah is gereden in het midden van de nacht. Dat was balen, maar ach, daarom is het ook zo goedkoop zullen we maar denken.

Ik vind de bussen over het algemeen vrij comfortabel. Je hebt in principe genoeg ruimte en in de gebieden waar ik kwam zat de bus nooit helemaal vol. Ik had meestal een lege plaats naast me zodat ik me uit kon strekken en enigszins kon liggen om te slapen. Slapen ging me verbazend goed af toen ik er eenmaal gewend aan was. Een kussen en deken zijn geen overbodige luxe voor lange ritten.
Ik vind de greyhound een goed vervoersmiddel in de VS als je goedkoop backpackt en geen haast hebt. Als je geen luxe nodig hebt en kan improviseren en niet te snel bang bent. Echt genieten!
Moet nu gaan, maar ik hoor het wel als er nog vragen zijn :wink:

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer