Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anita74
Amerikafan

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Dank je wel weer voor de tips :thumbup:
We rijden van Las Vegas via Death Valley door naar Bishop. De volgende dag dan naar Yosemite, toch besloten om daar 2 nachten te blijven.
Op de route naar San Francisco gaan we dan nog naar Mariposa Grove.
We hebben dus 1 nachtje extra en twijfelen of we dit in Las Vegas doen (lekker even rust tussendoor, zwemmen/shoppen er is daar genoeg te doen) of in Los Angeles op het einde van de reis.

Nog even een andere vraag: Wat is een leuke en betaalbare omgeving om de laatste dagen te verblijven? Omgeving Los Angeles.
Of verder richting San Diego, want de tickets met terugvlucht van San Diego zijn ook wel gunstig.
Alleen dan weer dilemma hoe de dagen in te vullen, want we willen ook nog wat van LA zien. Maar ook nog even relaxen, hotel met mooi zwembad is dus een must.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

De vluchten heen naar Phoenix en terug van San Diego zijn nog steeds heel rustig, € 667 p.p. (incl. bagage) dus we gaan deze waarschijnlijk boeken.
Enig minpuntje is de heenvlucht met Sunexpress/Eurowings, maar daar is de prijs ook wel naar en de tijden zijn goed.

De 1e dag wordt dan niet van Las Vegas via Route66 naar Williams, maar van Phoenix via Slide Rock State Park naar Williams en daar nog een stukje Route66 rijden.

Nu zitten we nog met de laatste dag(en) omdat we dan van LA naar San Diego moeten rijden. De rit is maar 200 km maar lees en hoor vaak dat dit wel een halve dag kost. De vlucht vertrekt om 14.50 uur dus in de ochtend pas vertrekken vanuit LA lijkt ons geen optie.
Om de dagen LA te behouden en de laatste dag/nacht in San Diego te verblijven, overwegen we om op kustroute slechts 1 nacht te doen.
Wat is dan de beste optie? Heb Cambria al voorbij zien komen. Wat zijn de echte mustsee's op de route? Dacht zelf aan Santa Cruz, Monterey, 17mile Drive, Santa Barbara. En welk stukje is het minst mooi (of welk stuk het mooist :wink: ), zodat we evt. een stukje snelweg kunnen doen of is dit niet echt een optie? Ik kom er zelf niet echt uit, dus graag jullie hulp.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is terugvliegen van San Diego goedkoper dan vanuit LA? Het lijkt mij dat het makkelijk moet lukken dezelfde dag maar ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt.
Wij hebben in 2017 de kustweg met een stop in Cambria gedaan maar toen was het deel bij Big Sur afgesloten. Dit is wel een mooiste deel vind ik. Cambria is dan een mooie stop, of iets bij Big Sur zelf, maar de mogelijkheden daar zijn niet ruim en vooral erg duur.
Wij hebben vorig jaar 2 nachten Big Sur en 1 nacht Monterey gedaan, dus veel uitgebreider dan in 2017. Is goed bevallen, maar zonder wandelingen kan het wel in 1 dag.
Zie beide verslagen voor wat mogelijkheden.
En zie dit stuk op de AA-site.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

In onze periode (28/7-21/8) is vanaf San Diego terug naar Dusseldorf tussen de 150 en 200 euro p.p. goedkoper. Als ik tenminste kijk naar soortgelijke tijden en overstap.
Nu heb ik voor die 667 euro deze vluchten: DUS-PHX 12.05-17.05 (overstap 1.10 in Frankfurt) en SAN-DUS 14.50-13.55 (overstap 1.55 in Frankfurt),
tijden en overstap zijn heel gunstig.
Naar San Diego in de ochtend moet inderdaad makkelijk lukken, maar als er maar iets verkeerd gaat (autopech, aanrijding etc.) dan missen we de vlucht. Ik wil dus wel de avond ervoor alvast in de buurt zijn.

@Martin & Marianne Ik heb jullie verslag van 2017 inderdaad gelezen en kwam zodoende op het idee van Cambria :wink:
Bedankt voor de link, ik ga dit ook nog even doorlezen.
Twijfelen ook nog over een walvistour bij Monterey (in dit geval dus sowieso 2 nachten nodig), maar is er in onze periode wel een walvis te bekenen?
Anders vind ik dit zonde van het geld/de tijd.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Heel leuk prijsje voor het hoogseizoen.
Uit ervaring zou ik het risico ook niet nemen. Wij hadden autopech (startproblemen) op de laatste dag van onze reis in 2015 en waren blij dat we inderdaad in de buurt van het vliegveld zaten.
Het zou mooi zijn om de dag daarvoor op tijd te vertrekken naar SD zodat je die dag nog wat van de stad kan zien. Zou jammer zijn als het alleen om de terugvlucht gaat. Echt een mooie stad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dat was balen zeg maar inderdaad gelukkig dat jullie al vlakbij het vliegveld waren. Dat is ook precies waarom wij de laatste dag nooit ver willen rijden.
San Diego is zeker een mooie stad, maar er moeten keuzes gemaakt worden en anders wordt de tijd in LA wel erg kort. Vandaar ook dat ik de kustroute met 1 overnachting probeer te plannen.
We zullen waarschijnlijk einde middag richting San Diego rijden, dan hebben we de laatste ochtend nog tijd voor een vluchtig bezoek aan de stad.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Misschien 's avonds nog even Old Town SD bezoeken het historisch centrum van de stad. Erg gezellig 's avonds en heel Mexicaans. Op 10 minuten loopafstand ligt Old Town Inn. Mocht je nog geen hotel hebben geboekt dan is dit een mooie optie en nog redelijk in prijs. Ligt tevens op korte afstand van het vliegveld en de haven.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Tickets zijn geboekt :thumbup:
Heen Düsseldorf - Phoenix en terug San Diego - Düsseldorf, mooie tijden en €662 pp incl koffer. Blij mee!

Volgende stap is het boeken van de hotels en excursies :D
Helaas net de aanbieding van autohuur gemist van Autoeurope maar we houden de prijzen in de gaten.

@IngridZw Als we ‘s avonds nog tijd en zin hebben, lopen we zeker even naar Old Town. Het zal een beetje afhangen van hoe de rit vanuit LA verloopt.
Bedankt voor de hotel-tip, ga er zeker even naar kijken.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Door Corona is bovenstaande reis helaas niet doorgegaan. Deze zomer willen we toch heel graag deze kant op. Omdat we het aansluitend aan een rondreis wel erg fijn vinden om nog even een weekje te relaxen, willen we na de rondreis nog een weekje Florida eraan vast plakken.
We gaan deze vakantie met z'n 5en, schoondochter gaat ook mee.

Ik heb nu deze route bedacht:

1. vlucht naar Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas
4. Las Vegas - Zion
5. Zion
6. Zion - Bryce Canyon
7. Bryce Canyon - Page
8. Page -Monument Valley
9. Monument Valley - Grand Canyon
10. Grand Canyon - Route66 - Needles
11. Needles - LA
12. LA
13. LA
14. vlucht LA naar Florida
14-23. villa in Florida
23. vlucht naar huis

Hoe vinden jullie deze route?

Helaas zijn de dagen Las Vegas op deze manier wel in het weekend. De route omgooien kan ook, maar dan zijn de vliegtickets €220 pp duurder.
Hoe boeken jullie de binnenlandse vlucht meestal? Als ik dit in combinatie met de heen- en terugvlucht doe, is dit veel duurder dan wanneer ik de binnenlandse vlucht apart boek.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

We gaan toch beginnen in LA en eindigen in Las Vegas.

Nu twijfel ik aan dit stukje van de route, hebben we zo wel voldoende tijd voor de Grand Canyon?
LA- Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley

Van LA rijden we via de Route66 Needles - Oatman - Kingman, dit is een rit van ca. 500 km en duurt zonder stops 5,5 uur.
Is het een optie om verder door te rijden? Bv tot aan Seligman (extra 140 km/1,5 uur)?
De volgende dag rijden we dan van Kingman verder op de Route66 (via Hackberry - Seligman) naar de Grand Canyon, deze rit is 300 km.
We hebben deze dag dan in de middag om de Grand Canyon te bekijken.
De volgende ochtend nog in de Grand Canyon, rond de middag naar Monument Valley (incl. MV Overlook en Mexican Hat), 377 km en ruim 4 uur zonder stops. Hier hebben we ook te maken met 1 uur tijdsverschil. Is dit wel haalbaar als we pas rond de middag uit Grand Canyon vertrekken?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat jullie nu maar zo weinig tijd hebben voor het zuidwesten. Dat weekje Florida is wel een aardig lang weekje. :wink:

Voor de Grand Canyon lijkt mij de tijd meer dan voldoende, zeker omdat je eerder al aangaf dat jullie eigenlijk niet willen wandelen. Vanuit Kingman ben je al aan het eind van de ochtend n het park. Je kunt dan de bus naar Hermits Rest nemen, afgewisseld met wat stukken lopen. Verder is een bezoek aan het visitor center en misschien een rangerwandeling ook interessant. Tegen de avond zou ik dan een wandeling langs de rim maken zodat je de canyon met ondergaande zon kunt zien (wel minimaal een uur voor zonsondergang daar zijn). Zelf vonden wij een stukje naar beneden lopen heel geweldig; wij deden een deel van de South Kaibab Trail (zie ons 2013-verslag). Erg mooi en nog niet te heet bij zonsopkomst. Daarna kun je nog wat viewpoints meenemen langs de east rim.

Ik weet niet hoe je bij de 4 uur komt voor de rit naar Monument Valley, het is wat minder denk ik. Waarom nog naar Mexican Hat? Waar wil je overnachten? En waar wil je voor de GC overnachten? Hoe dan ook, je hebt echt voldoende tijd. Wil je in MV ook de Valley Drive doen?
Het tijdverschil is niet zo heel belangrijk, niet voor de reistijd in elk geval. Zorg er wel voor dat je op tijd bij een restaurant bent; wij zijn wel eens om 1 minuut voor 8 bij Gouldings binnengelopen (wij dachten dat het 1 minuut voor 7 was) en de mensen die na ons binnen kwamen konden er niet meer terecht voor het eten.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

We zijn in Florida 1 nacht in Miami en 8 nachten in een huis in Cape Coral. We vinden het fijn om na een (voor ons) drukke rondreis lekker nog even te relaxen :)

We hebben voor GC al een overnachting geboekt bij Maswik Lodge. Onze voorkeur had Bright Angel Lodge, maar deze is al vol. Ik houd het wel regelmatig in de gaten, maar zal lastig worden omdat we 2 kamers nodig hebben.
We willen 's avonds zeker een wandeling langs de rim maken.
Ik ga jullie 2013-verslag nog even bekijken :thumbup:

Monument Valley 4 uur gaf google maps aan: GC via Overlook en Mexican Hat naar The View Hotel.
Hotel heb ik nog niet kunnen boeken, zit helaas vol.
Ik dacht dat Mexican Hat wel leuk was, maar jij zou dit niet doen?
We willen de Valley Drive wel heel graag doen, maar heb begrepen dat dit een onverharde weg is en eigenlijk niet toegestaan met een huurauto. Is dit wel goed te rijden? De weg is waarschijnlijk wel goed droog in deze tijd.
Bedankt voor de restaurant-tip!
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Van GC naar Monument Valley is zo'n 3,15 uur rijden zonder stop. Maar als je vanuit GC Village het park uitrijdt via de Desert View Drive (de 64) kom je nog een aantal mooie uitzichtpunten tegen o.a. Desert View Watchtower wat een aanrader is. Reken dus sowieso voor dat stuk wat extra tijd.
Wij hebben zowel in The View Hotel als in Mexican Hat een overnachting gehad. Dat eerste is qua locatie schitterend maar voor Monument Valley is Mexican Hat een prima alternatief. (is na MV zo'n half uurtje verder rijden) Wij hebben daar overnacht in de San Juan Inn. Is ons prima bevallen en is ook nog betaalbaar.

In principe wordt de route door Monument Valley afgeraden omdat je niet bent verzekerd als je in de problemen raakt met de auto. Wij hadden een SUV en hebben hem wel gereden en met ons nog heel veel anderen zelfs met een sedan. Het 1ste stuk naar beneden is het lastigst vanwege de diepe sporen maar als je voorzichtig rijdt is het goed te doen. Ik zou ter plekke kijken hoe de weg erbij ligt en hoe de weersomstandigheden zijn op dat moment.
Zie ook deze topic van 2018. viewtopic.php?t=77557
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Als je deze reis deze zomer wil maken, dan zou ik wel even rekening houden met de prijs van de autohuur. Die is erg hoog momenteel. Gelukkig hebben wij in begin februari onze huurauto al geboekt. Maar als ik nu bij dezelfde aanbieder kijk (AVIS) ben ik twee keer zoveel kwijt. Dus autohuur zou ik zo snel mogelijk vastleggen (maar dan wil je natuurlijk wel eerst de tickets hebben vastgelegd). Ik kan mij ook voorstellen dat de prijzen van de tickets ook niet heel snel gaan dalen.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

@IngridZw Gezien de tijd moeten we dus niet te lang blijven hangen in Grand Canyon. Bedankt voor de tip van de uitzichtspunten.
The View Hotel is nog wel te boeken via nationalparkreservations, maar een kamer met star view kost $289 ex tax en we hebben 2 kamers nodig. Met z'n vijven op 1 kamer kan daar niet zo te lezen.
San Juan Inn is dan misschien een beter alternatief, deze is € 136 per kamer. Al had ik wel graag de zonsondergang/opgang gezien in Monument Valley, maar we kunnen dan misschien blijven tot het donker is.

@DennisS Prijzen huurauto heb ik inderdaad al bekeken. Met code via National komt het op ongeveer $1100 voor de 2 weken zuidwest LA-Las Vegas. Vind dit een acceptabele prijs hoor.
We willen inderdaad wel eerst de tickets boeken en dit is een lastiger verhaal :(
Heb tickets gezien met tussenstop in Canada, maar dat vind ik eigenlijk geen optie omdat we dan ook een ETA nodig hebben.
Andere optie is tussenstop van 4 1/4 uur in Washington en aankomst pas om 21.00 uur in LA.
Nog een optie is via San Diego, aankomst dan om 15.25 uur, maar dan moeten we nog door immigrations en met de huurauto eind richting LA rijden.

Nog een andere vraag: is Tropic een goede hotellocatie voor Bryce Canyon, of zouden jullie liever dichterbij zitten?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anita74 schreef:
05 mei 2022, 11:56
The View Hotel is nog wel te boeken via nationalparkreservations, maar een kamer met star view kost $289 ex tax en we hebben 2 kamers nodig. Met z'n vijven op 1 kamer kan daar niet zo te lezen.
Nooit via die site boeken! Google er maar eens op. Ze laten geen werkelijke beschikbaarheid zien, en je betaalt administratiekosten.

De San Juan Inn is ons goed bevallen. Je hebt ook wel cabins of yurts in de omgeving. Wij vonden de cabins op Gouldings campground ook leuk, maar die waren toen al erg verouderd. Geen idee hoe dat nu is. Zie www.gouldings.com (bij campground).

Tropic is prima voor Bryce, je kunt ook vanaf Tropic naar het park wandelen. Er zijn ook voldoende mogelijkheden net bij de ingang zoals de Bryce view Lodge en Ruby's Inn.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Anita74 schreef:
05 mei 2022, 11:56
Nog een andere vraag: is Tropic een goede hotellocatie voor Bryce Canyon, of zouden jullie liever dichterbij zitten?
In het plaatsje Tropic kan je prima verblijven voor een bezoek aan het Bryce Canyon National Park.
Wij deden dat ook, onder andere in 2018. Zie ons reisverslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-25
Toen zaten wij in de Bryce Country Cabins.
Zie hier beoordelingen van forumleden (ze zijn al wel iets van oudere datum):
- betreffende Tropic: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... c&staat=UT
- betreffende Bryce Canyon: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Thanks voor jullie reacties en tips!

@Martin & Marianne Bedankt voor het behoeden van een boeking bij nationalparkreservations :thumbup:

We hebben gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en de vlucht geboekt.
We vliegen deze keer via Keulen naar LA, was goedkoopste en beste optie.

Hotels heb ik bijna allemaal geboekt.
Voor de Grand Canyon stond de Maswik Lodge al geboekt, inmiddels ook al één kamer kunnen bemachtigen bij Bright Angel Lodge. Hopelijk komt er binnenkort nog eentje vrij. Dan kunnen we de Maswik Lodge weer annuleren, al zien de nieuwe kamer in het South-gedeelte er wel mooi uit.

Voor Monument Valley hebben we gekozen voor de San Juan Inn (bedankt voor de tip @IngridZw )
(The View en Gouldings zijn al volgeboekt)
Voor Bryce Canyon hebben we Bryce Pioneer Village in Tropic geboekt.
Voor Zion hebben we 2 nachten Zion Park Motel kunnen boeken, dat was mazzel dat deze nog vrij waren.

Nu de tussenvlucht van LV naar Miami nog boeken en de autohuur.

Wilde ook graag de Lower Antilope Canyon boeken voor 's ochtends, maar deze is helaas uitverkocht :(
Hopelijk komen er nog annuleringen. Was is eigenlijk de beste tijd om te gaan? We zijn er op 11 augustus.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens bij Canyon X. Deze is minder bekend als upper en lower, maar net zo mooi en een stuk minder druk. Wij hebben deze in 2018 gedaan en is zeker aan te raden (ook minder grote groepen):
https://www.antelopecanyon-x.com/
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ja, Canyon X heeft nog wel plaats hoor. Hebben wij ook gedaan in 2019.

https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -page.html

Wij waren er om half 10.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer