Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Old Faithful: op weg naar Panamint Springs.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Old Faithful: op weg naar Panamint Springs.

Bericht door Old Faithful »

Bedankt voor jullie reacties. :thumbup:

Het aantal reacties is helaas nog niet zo massaal als gehoopt, maar de inzendingstermijn is nog niet gesloten. :wink: Ik heb het luiere gedeelte van mijn persoonlijkheid een beetje aan de kant geduwd en mijn secretaresse opdracht gegeven enkele uurtjes in mijn agenda open te houden, om m.b.v. de zoekfunctie enkele topics van dit forum en enkele reisverslagen door te nemen. Zo heb ik vanmiddag het nuttige met het aangename kunnen verenigen, met als resultaat dat Waterholes afvalt. Ik neig er nu naar om even voor aankomst te beslissen of het Lower Antelope dan wel Canyon X wordt. Ik houd de tip van Tipsy - Red Canyon a.k.a. Peek-a-Boo Canyon - als tip voor de volgende dag achter de hand.
Groet,

Old Faithful
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou eens in de reisverslagen van kalaman kijken, via de index op zijn site. ik denk dat hij alle opties al gedaan heeft.
Old Faithful
Amerika-expert

Die heb ik uiteraard al geraadpleegd. Zo ook jouw reisverslagen en nu weet ik dus dat de keuze voor het El Portal Motel in Beatty nog niet zo verkeerd is.
Groet,

Old Faithful
Eskm
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Op weg naar Panamint Springs

Bericht door Eskm »

Pete.Z schreef:
28 jun 2019, 13:01
jerommeke10 schreef:
27 jun 2019, 22:09
viewtopic.php?f=36&t=74505

Oei, ik schreef hier dat ik dacht dat de weg langs Lone Pine (395) een stuk interessanter was. Even rechtzetten dan. Zijn Searless Valley en Panamint Valley dan werkelijk mooier dan de weg langs Lone Pine. Op googlemaps ziet het er niet uit... Wij gaan van San Diego naar Big Pine, dus ik ben wel nieuwsgierig om dit eventueel mee te pikken.

Oh het mooier is is persoonlijk, maar b.v. de Trona Pinnacles ( https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... acles.html ) zijn mooi om te bekijken.
Ook de route de Panamint Valley in naar beneden is erg mooi, met mooie uitzichten. Verder dus Ballarat, en als je mazzel hebt vliegtuigen van army/navy/airforce die daar veel laagvliegen, maar daar moet je echt geluk voor hebben. Als je de 395 al hebt gereden, is dit een mooialternatief wat door veel mensen wordt overgeslagen.
Reden recent de Panamint Valley Rd & Trona Wildrose Road richting Palm Springs.
Inderdaad een mooie en vooral een interessante weg.
Zoals reeds gemeld,een laagvlieger om de oren gehad, maar bij Trona+omgeving
en ondanks de Borax winning, leer je even het echte Amerka kennen en da's niet altijd mooi.
In Ridgecrest (178) bij Midway Café de beste omelet van mijn lang verblijf gegeten: very old school café,
only cash en een bazin met een leuk accent.
Groeten,
Martin
Old Faithful
Amerika-expert

Re: Reis Old Faithful: slot canyon bij Page

Old Faithful schreef:
10 jul 2019, 15:21
Ik wil bij Page een slot canyon bezoeken. De keuze is tussen Lower Antelope Canyon, Canyon X of Waterholes Canyon.
Niets is veranderlijker dan Old Faithful. Het is dus Upper Antelope Canyon geworden. Ik zag op internet dat er bij Adventurous Antelope Canyon Tours nog behoorlijk wat plaatsen vrij waren voor 16.00u. Ik had niets gereserveerd en bij aankomst konden wij zelfs met de tour van 14.30u mee. Mijn ervaringen in het kort:
De canyon is heel mooi, door de lens van je fototoestel misschien nog mooier dan in het "echt." De drukte herken ik helemaal. De onvriendelijkheid die vaak genoemd wordt, herken ik weer niet. Wij hadden een enthousiaste gids die veel vertelde en tips voor foto's gaf en soms zelf foto's voor iedereen maakte. We waren met nogal wat mensen tegelijk in de canyon en dus konden we niet overal zo lang blijven staan als we wilden maar ik had beslist niet het gevoel dat we als vee door de canyon werden gedreven, zoals ik her en der wel eens lees. Ik weet niet of één van de andere opties (nog) beter bevallen zou zijn maar ik heb van de keuze voor Upper Antelope Canyon geen spijt.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat het door de lens va je camera bijna nog mooier is dan in het echt herken ik wel. En ook de hulpvaardigheid van de gids. Toch knap als je nagaat hoeveel mensen er komen.
Wij hebben geen ervaring met de Upper. Geen light beams op dat tijdstip vermoed ik?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert

Jammer genoeg niet.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer