Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tes1976: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning.
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis tes1976: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning.
Hoi marianne
Liefst doen we idd phoenix of lv eerst. Maar dat had meer met de prijzen te maken. Dat lijkt een stuk duurder qua vlucht en camperhuur. Ik kijk er nog even naar in elk geval
Ik ben zeker met je eens om gc niet over te slaan . We hadden t plekje in t winkeleagentje liggen maar wachten toch even nog op de goedkeuring van school. Dat hoop ik morgen te weten.
Ik zal even kijken wat de tickets doen als we m omdraaien.
Liefst doen we idd phoenix of lv eerst. Maar dat had meer met de prijzen te maken. Dat lijkt een stuk duurder qua vlucht en camperhuur. Ik kijk er nog even naar in elk geval
Ik ben zeker met je eens om gc niet over te slaan . We hadden t plekje in t winkeleagentje liggen maar wachten toch even nog op de goedkeuring van school. Dat hoop ik morgen te weten.
Ik zal even kijken wat de tickets doen als we m omdraaien.
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
En las idd dat er plekken vrijkomen precies pas op de 15e april. Wellicht dat je dat ook bedoelde voor yosemite. Als ik nu kijk dan zie ik blokjes staan met een R erin (gereseveerd) en nog onderin een balk waarbij een blokje staat dat die plek nog niet vrij gegeven is. Echter als im dan bv kijk in de week waarin we daar zullen aankomen zijn het alleen maar R reseved plekken in t scherm. Of denk je dat er op de 15e plekken bij komen marianne? Want dan ga ik er natuurlijk met 3 computers tegelijk voor zitten. Haha
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
ingrid14 schreef: ↑31 mar 2019, 09:19Dat lijkt me ideaal ! Zo heb je ook tijd om te genieten onderweg en af en toe meerdere nachten op 1 plek geeft rust in je route.
Ik zou dan ook tijd uittrekken voor Monterey (en een walvistocht doen als het kan). Bij de 17 miles drive kan je heerlijk over rotsen lopen/springen en naar beestjes in de poelen zoeken.
Ik was meermaals in California met mijn zoon toen die 13 - 14 en 17 was. Ook Arizona en Utah bezochten we, hij was toen 16.
Wij waren er wel telkens in de zomer dus op sommige plekken was het extreem warm, wat dat betreft zit jullie periode veel beter.
Misschien haal je nog tips uit onze reisverslagen.
Groetjes,
Ingrid
Wow wat een hoop hebben jullie gezien zeg. Leuk dat ik mag meelezen op de verslagen. Top en leuke tips voor bij de kust. Bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had gelezen dat de plekken die later vrijkomen in Yosemite op de 15e van de maand gereserveerd kunnen worden maar als ik nu op recreation.gov kijk is dat toch anders. Kijk eens op die site bij bijvoorbeeld North Pines en dan de alerts. Je kunt je abonneren op de nieuwsbrief voor de release dates.
Ik had het eerder over Death Valley ; willen jullie daar niet naartoe?
Marianne
Ik had het eerder over Death Valley ; willen jullie daar niet naartoe?
Marianne
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Zal idd even intekenen voor de nieuwsbrief. Death Valley staat idd ook wel op de lijst. Maar hadden eerst de echte must do's met elkaar besproken. Ik kon me nog niet overal tegelijk in verdiepen. Maar als ik jou zo hoor dan mag het niet ontbreken. Ga ik me daar vandaag ook nog even op storten. Het is wel heel leuk om dit allemaal te organiseren. Eerst duimen dat we de goedkeuring krijgen morgen van school. Dan tickets en camper vastleggen. Phoenix of Las Vegas start en dan idd einde in SF.
Mochten er nog tips voor Death Valley zijn hou ik me aanbevolen.
Dank voor alle superwaardevolle hulp bij zo'n last minute project.
Mochten er nog tips voor Death Valley zijn hou ik me aanbevolen.
Dank voor alle superwaardevolle hulp bij zo'n last minute project.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat een school daar normaal geen toestemming voor geeft of er moeten al gewichtige redenen voor zijn. Bijv. als het gezin in geen van de schoolvakanties in één schooljaar op vakantie kan vanwege dat de ouders bv seizoensgebonden werk verrichten. Heeft alles te maken met de leerplichtwet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
jill1234
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het ligt heel erg aan de school of ze dit wel of niet goedkeuren. Hier doen ze niet moeilijk. Wij hebben het nooit gevraagd omdat ik zelf alleen in de schoolvakanties vrij ben maar ik ken genoeg mensen die een week van school zonder moeite krijgen. Ook al kunnen ze in de zomervakantie ook gewoon weg. Eigenlijk raar dat de scholen daar zo verschillend mee omgaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
IngridZw schreef: ↑31 mar 2019, 15:06Ik denk dat een school daar normaal geen toestemming voor geeft of er moeten al gewichtige redenen voor zijn. Bijv. als het gezin in geen van de schoolvakanties in één schooljaar op vakantie kan vanwege dat de ouders bv seizoensgebonden werk verrichten. Heeft alles te maken met de leerplichtwet.
Ik kan ivm mijn eigen bedrijf dit haar geen ander moment op vakantie met de kinderen. Dit is wel een reden dat het kan alleen moeten ze even overleggen of de kinderen qua leerstof weg mogen. 1 juf geeft evt wat werk mee via de tablet en de andere juf nog even afwachten (die zit in groep 8 en doet na de centrale eindtoets denk ook niet heel veel bijzonders meer). Een voorzichtige ja hebben we al ontvangen gelukkig
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Idd vreemd he...bij ons zijn ze redelijk flexibel maar je moet denk niet 3x per jaar zoiets aanvragen. Wij hebben dit nog nooit gedaan dus duim ik maar evenjill1234 schreef: ↑31 mar 2019, 17:16Het ligt heel erg aan de school of ze dit wel of niet goedkeuren. Hier doen ze niet moeilijk. Wij hebben het nooit gevraagd omdat ik zelf alleen in de schoolvakanties vrij ben maar ik ken genoeg mensen die een week van school zonder moeite krijgen. Ook al kunnen ze in de zomervakantie ook gewoon weg. Eigenlijk raar dat de scholen daar zo verschillend mee omgaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley is zeker in het voorjaar een aanrader. In de zomer is het te heet om er iets te doen - hoewel dat ook wel weer iets heeft - maar je hebt nu de gelegenheid om ook wat korte wandelingen te maken.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor wat mogelijkheden naast de bekende uitzichtpunten (zoals Zabriskie Point, Dante's View, Artist Palette, Badwater, Devils Golfcourse en de Sand Dunes).
Marianne
Kijk eens in ons 2013-verslag voor wat mogelijkheden naast de bekende uitzichtpunten (zoals Zabriskie Point, Dante's View, Artist Palette, Badwater, Devils Golfcourse en de Sand Dunes).
Marianne
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Wow, met veel plezier een en ander uit je verslagen gelezen. Jeetje wat een mooie reizen hebben jullie gemaakt zeg.
Betreffende de camping plekken in Yosemite: voor Lower en North zijn afgelopen zaterdag best veel plekken beschikbaar gekomen omdat deze niet waren vrijgeven ivm problemen in boekingsysteem. Was voor periode 1 april tm 31 mei. Zaterdag ook zelf op lower pines voor 2 nachten geboekt voor 16 en 17 april. Heb ook boeking op upper maar deze is zeker tot 12 april dicht en wilde het er niet op gokken. Maar zo gauw upper pines weer open is komen daar ook de plaatsen beschikbaar die nu als Walk in op site staan. Als je je inschrijft voor e-mail alert krijg je dat van te voren netjes bericht. Dus je kan even kijken of op jullie datum nog plekken als W op upper pines staan dan kan je daar nog op gokken als ze beschikbaar komen. Gr Niels
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1583 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties