Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sales tax in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Whitestreet »

Queste schreef:Dus ik kom aan in DUS na een overstap in een shengenland (AMS, CDG, FRA, MUC, oid), sta daar bij een van de banden om m'n koffer op te halen tegelijkertijd met allerlei mensen komende vanaf allerlei bestemmingen, pak m'n koffer en loop door het groene poortje.

Nou vertel mij eens hoe die douanier weet wat voor spullen ik in m'n koffer heb? Waarom zou ik eruit gepikt worden?

Natuurlijk is er een risico. *Als* ik controle krijg, zal ik moeten betalen. Maar die kans is echt maar minimaal, zeker als je niet overdrijft.
Aan de hand van je bagagelabel (kleur) zien ze dat je uit een NIET schengen land komt. De Douane weet niet wat je in je koffer hebt.
Je word er tussen uitgepikt of niet.. Je kan snel je label er afknippen, maar dan gaat er ook een belletje rinkelen.
Laatste zin heb je helemaal gelijk in " *Als* ik controle krijg, zal ik moeten betalen. Maar die kans is echt maar minimaal, zeker als je niet overdrijft"
En laten we het geen "Hoe kom ik ongecontroleerd door de Douane" topic maken.. We zijn gewoon reizigers, en we nemen wel eens wat mee, klaar.
2018 Florida / 2019 Westkust
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Whitestreet schreef:Aan de hand van je bagagelabel (kleur) zien ze dat je uit een NIET schengen land komt
Ik heb nog nooit een andere kleur bagage label gekregen dan wit. En ik trek het er (meestal) niet meteen af maar ik gooi wel m'n cabin luggage erbovenop dus echt zichtbaar is het label niet
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Kigi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kigi »

Whitestreet schreef:En laten we het geen "Hoe kom ik ongecontroleerd door de Douane" topic maken.. We zijn gewoon reizigers, en we nemen wel eens wat mee, klaar.
Ja inderdaad, best niet :D Je wordt er gewoon uitgepikt of je wordt het niet. Ik heb er nooit eerder bij stilgestaan. Ik was vooral benieuwd hoe jullie dit deden met de invoerrechten als jullie grotere aankopen doen, houden jullie er rekening mee of niet, ... Dus bij deze: iedereen bedankt voor de reacties :p
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nog nooit kleurverschil gezien?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Afijn, de oorspronkelijke vraag over sales tax in Florida is inmiddels wel beantwoord denk ik. :wink:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer