Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.
Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.
Mooie route!
Ik denk dat ik de volle dagen San Francisco aan het einde zou doen. Je bent de eerste dagen toch vroeg wakker en dan is Yosemite een prima plek om te zijn; daar kun je dan ook mooi vroeg naartoe rijden.
Je zit dan ook doordeweeks in Las Vegas. Je geeft aan dat jullie stadsmensen zijn, misschien is een nachtje extra in Las Vegas dan ook wel een mooie toevoeging in je route (ik zie dat je in je huidige planning 1 dag "over" hebt). Onze 13-jarig dochter vond dit een superleuke stad. (San Francisco overigens ook).
Ik denk dat ik de volle dagen San Francisco aan het einde zou doen. Je bent de eerste dagen toch vroeg wakker en dan is Yosemite een prima plek om te zijn; daar kun je dan ook mooi vroeg naartoe rijden.
Je zit dan ook doordeweeks in Las Vegas. Je geeft aan dat jullie stadsmensen zijn, misschien is een nachtje extra in Las Vegas dan ook wel een mooie toevoeging in je route (ik zie dat je in je huidige planning 1 dag "over" hebt). Onze 13-jarig dochter vond dit een superleuke stad. (San Francisco overigens ook).
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou die open dag denk ik ook bij Death Valley inplannen. Als stop tussen ML en Vegas. Als het in het park te duur is om te overnachten kan je dan altijd nog voor Beatty of de Amargosa Valley kiezen, maar ook dan heb je gewoon een lange dag. Als je DV puur als een keer stopplek wilt doen, wat opzich jammer is ook in hoogzomer, dan kan het overigens best vanuit Mammoth Lakes qua afstand.
Ik zou overigens je plandag LA (marina del rey etc) niet altijd op de dag doen dat je uit Kingman komt. Dat is een rit waar je zomaar eens een uur of 6 incl stop en files) of 7 mee kwijt bent. Vaak moet je de fietsen al rond 18u zeker ingeleverd hebben, zeker in Venice.
Nu is het stuk Venice boardwalk - Santa Monica pier een stukje waar je echt langzaam moet fietsen, anders ben je binnen 10min al op de andere plek
maar dan nog. Ik zou iig altijd zorgen dat je smiddags (of s ochtends vanaf een uur of 11) in Venice bent en s avonds in Santa Monica. Venice, zeker het boardwalk deel, is s avonds uitgestorven behalve de yuppies en de zwervers.
Maar doe je er gewoon de normale plusminus 5u over de rit dan kan het natuurlijk prima.
Behalve de outlets north en south in Las Vegas kan je ook tussen LA en Pismo Beach doorrijden naar Camarillo waar ook een grote outlet zit. Je kan natuurlijk de 1 afrijden. Je kan ook bij El Matador State Beach de 23 pakken. Een heerlijke bergweg naar Thousand Oaks. En vanaf daar de 101 naar Camarillo. Let wel, deze weg en de shoptijd nemen je tijd wel weg voor Santa Barbara.
Ik zou overigens je plandag LA (marina del rey etc) niet altijd op de dag doen dat je uit Kingman komt. Dat is een rit waar je zomaar eens een uur of 6 incl stop en files) of 7 mee kwijt bent. Vaak moet je de fietsen al rond 18u zeker ingeleverd hebben, zeker in Venice.
Nu is het stuk Venice boardwalk - Santa Monica pier een stukje waar je echt langzaam moet fietsen, anders ben je binnen 10min al op de andere plek
Maar doe je er gewoon de normale plusminus 5u over de rit dan kan het natuurlijk prima.
Behalve de outlets north en south in Las Vegas kan je ook tussen LA en Pismo Beach doorrijden naar Camarillo waar ook een grote outlet zit. Je kan natuurlijk de 1 afrijden. Je kan ook bij El Matador State Beach de 23 pakken. Een heerlijke bergweg naar Thousand Oaks. En vanaf daar de 101 naar Camarillo. Let wel, deze weg en de shoptijd nemen je tijd wel weg voor Santa Barbara.
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
San Francisco naar het einde verschuiven vind ik wel een goed idee. Kunnen we inderdaad zaterdag vroeg al naar Yosemite en ergens nog een tussenstop maken in Death Valley. Komen we ook redelijk vroeg in LV aan, voor het weekend.... allemaal voordelen. Goeie tips!
Ik heb het hierboven even aangepast. Heb Mammoth Lake dan ook veranderd in Mono Lake. Kunnen we wellicht ook makkelijker Bodie doen vanuit Yosemite qua afstand. Vanuit Beatty naar LV niet al te ver dus zijn we daar bijtijds. hebben we een middag, een volle dag en een ochtend in Vegas. Zion kunnen we 's middags naar toe denk ik? Is mijn inschatting zo een beetje in de goede richting?
Wat is jullie mening. Kingman de beste plaatst om te stoppen of zijn er daar in de buurt leukere plekken? Zelfde voor Pismo Beach. Leuker dan San Simeon?
Vraag van de dames.... Die Outlets (bijv. Camarillo) zijn die vergelijkbaar met Batavia Stad? Of mooier, groter en goedkoper?
Ik heb het hierboven even aangepast. Heb Mammoth Lake dan ook veranderd in Mono Lake. Kunnen we wellicht ook makkelijker Bodie doen vanuit Yosemite qua afstand. Vanuit Beatty naar LV niet al te ver dus zijn we daar bijtijds. hebben we een middag, een volle dag en een ochtend in Vegas. Zion kunnen we 's middags naar toe denk ik? Is mijn inschatting zo een beetje in de goede richting?
Wat is jullie mening. Kingman de beste plaatst om te stoppen of zijn er daar in de buurt leukere plekken? Zelfde voor Pismo Beach. Leuker dan San Simeon?
Vraag van de dames.... Die Outlets (bijv. Camarillo) zijn die vergelijkbaar met Batavia Stad? Of mooier, groter en goedkoper?
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik zou vrijdag de 17e een kijkje nemen in Seligman en daarna bij Kingman de Oatman Rd. nemen naar Oatman en daar een uurtje rondkijken. Vervolgens weer de Oatman Rd. richting Needles en daar een overnachting plannen. Wij hebben daar in 2015 overnacht in de BW Colorado River Inn. Een goed hotel met airco en een lekker zwembad om even op te frissen en dicht bij de afrit van de I40. Wel snikheet, maar dat is overal in die regio 
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Ik heb zitten kijken naar wat hotels, maar het is wat lastiger om bij Mono Lake een leuke plek te vinden. Mammoth Lake trekt me ook niet heel erg op het erste gezicht. Zou Bishop ook een optie zijn of zijn de afstanden dan niet in verhouding?
Dan wordt het Yosemite - Bishop (via Bodie) - Beatty - Las Vegas. Hebben we wat meer tijd in DV. Daar is inderdaad best veel te zien zoals Wally al aangaf.
Verder ziet die BW in Needles er netjes uit inderdaad Ron. Die gaan we onthouden. Leuke route en wat dragelijker voor de volgende dag naar LA.
Dan wordt het Yosemite - Bishop (via Bodie) - Beatty - Las Vegas. Hebben we wat meer tijd in DV. Daar is inderdaad best veel te zien zoals Wally al aangaf.
Verder ziet die BW in Needles er netjes uit inderdaad Ron. Die gaan we onthouden. Leuke route en wat dragelijker voor de volgende dag naar LA.
Laatst gewijzigd door MichelAngelo66 op 14 okt 2017, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit nu wel in het weekend in Yosemite, daar zal het dan nog drukker zijn dan buiten het weekend. Weet je al waar je gaat overnachten? Hou bij je keuze in elk geval rekening met drukte bij de ingang.
Wat zoek je precies bij Mono Lake, waarom is Mammoth Lakes geen optie? En heb je in Lee Vining gekeken (Mono Lake is een meer)? Je hebt toch alleen een motel nodig om te slapen? Je komt laat aan en vertrekt weer vroeg. Wij hebben al meerdere keren in de Motel6 gezeten, Erg eenvoudig, maar voor alleen een overnachting prima. Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag, ook voor de indeling van de route Yosemite - Las Vegas.
Lee Vining ligt gunstiger voor Bodie. Of kijk eens naar Bridgeport (bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement). De rit naar Beatty is dan wel langer, maar ik zou dan eerder Beatty vervangen door Lone Pine, Panamint Springs of Stovepipe Wells, dan dat ik nog verder zou doorrijden vanuit Yosemite. Je hebt dan helemaal geen tijd voor de Tioga Road. In de zomer is het daar toch prettiger vertoeven dan in DV, daar heb je voldoende aan wat korte uitstapjes vanuit de auto.
Als je je route aanpast, doe dat dan in een nieuw bericht, anders zijn de reacties niet meer te volgen.
Marianne
Wat zoek je precies bij Mono Lake, waarom is Mammoth Lakes geen optie? En heb je in Lee Vining gekeken (Mono Lake is een meer)? Je hebt toch alleen een motel nodig om te slapen? Je komt laat aan en vertrekt weer vroeg. Wij hebben al meerdere keren in de Motel6 gezeten, Erg eenvoudig, maar voor alleen een overnachting prima. Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag, ook voor de indeling van de route Yosemite - Las Vegas.
Lee Vining ligt gunstiger voor Bodie. Of kijk eens naar Bridgeport (bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement). De rit naar Beatty is dan wel langer, maar ik zou dan eerder Beatty vervangen door Lone Pine, Panamint Springs of Stovepipe Wells, dan dat ik nog verder zou doorrijden vanuit Yosemite. Je hebt dan helemaal geen tijd voor de Tioga Road. In de zomer is het daar toch prettiger vertoeven dan in DV, daar heb je voldoende aan wat korte uitstapjes vanuit de auto.
Als je je route aanpast, doe dat dan in een nieuw bericht, anders zijn de reacties niet meer te volgen.
Marianne
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Leuk reisverslag Marianne. Ziet er redelijk druk uit in Yosemite inderdaad. Maar ja, je moet ergens zijn. Ik las over gereserveerde parkeerplaatsen in je verhaal. Waar en wanneer kan ik dat regelen? Slaapplek weet ik nog niet. Je had het eerder over Housekeeping, maar ik weet niet of dat wat voor ons is. Andere gouden tips? Eventueel buiten het park ergens?
Ik moet niet naar Mono Lake (bekend dat het een meer is, maar meer om aan te geven daar ergens te overnachten). Ook is het niet zo dat we Mammoth Lakes bewust overslaan, maar de accommodaties spraken ons niet erg aan. Ons lijkt het een skidorp en aangezien we al ca. 35 jaar skiën ken ik dat wel. Daar hoef ik niet voor te doen.
Het gaat ons erom dat we in ieder geval Bodie willen bezoeken, daar vandaan richting DV willen en daar met korte uitstapjes dingen willen zien. We hebben geen behoefte om uren buiten in 50 graden te staan. We zoeken daarom wat leuke plekjes om betaalbaar te overnachten het liefst in een leuk plaatsje en dan ook nog goed verdeeld in de route. Motel/hotel moet vooral schoon zijn. Veel wensen hahaha.
Ons idee is om vanuit Yosemite via de Tioga pas naar Bodie te rijden en daarna op weg te gaan naar een overnachtingsplek.
Ik moet niet naar Mono Lake (bekend dat het een meer is, maar meer om aan te geven daar ergens te overnachten). Ook is het niet zo dat we Mammoth Lakes bewust overslaan, maar de accommodaties spraken ons niet erg aan. Ons lijkt het een skidorp en aangezien we al ca. 35 jaar skiën ken ik dat wel. Daar hoef ik niet voor te doen.
Het gaat ons erom dat we in ieder geval Bodie willen bezoeken, daar vandaan richting DV willen en daar met korte uitstapjes dingen willen zien. We hebben geen behoefte om uren buiten in 50 graden te staan. We zoeken daarom wat leuke plekjes om betaalbaar te overnachten het liefst in een leuk plaatsje en dan ook nog goed verdeeld in de route. Motel/hotel moet vooral schoon zijn. Veel wensen hahaha.
Ons idee is om vanuit Yosemite via de Tioga pas naar Bodie te rijden en daarna op weg te gaan naar een overnachtingsplek.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor Yosemity hadden wij 2 overnachtingen in El Portal. Dit ligt net buiten het park dus qua locatie prima.
Voor een 2de overnachting tussen Yosemity en las Vegas is Lone Pine eventueel een optie. Leuk stadje ook. Ik zou Bodie dan 's ochtends bezoeken zodat je de dag daarvoor meer tijd hebt voor de Tioga Pas. En dan doorrijden naar Lone Pine.
Voor een 2de overnachting tussen Yosemity en las Vegas is Lone Pine eventueel een optie. Leuk stadje ook. Ik zou Bodie dan 's ochtends bezoeken zodat je de dag daarvoor meer tijd hebt voor de Tioga Pas. En dan doorrijden naar Lone Pine.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met overnachtingen buiten Yosemite maar El Portal ligt het beste als je iets buiten het park zoekt.
In het park kun je ook kijken naar cabins, of tenten in Half Dome Village. Ik zou in elk geval zo snel mogelijk iets vastleggen in het park; annuleren kan altijd nog.
Er was de afgelopen zomer een proef met gereserveerde parkeerplaatsen in de vallei. Wij hadden wel overnacht in het park, maar vonden voor de laatste dag een parkeerplaats iets verderop wel handig, en hadden daarom een parkeerplaats gereserveerd.
Hou daarvoor de NPS-site in de gaten (bijvoorbeeld hier). Lees ook de andere info op de NPS-site eens door.
Ik begrijp toch je opmerking over Mammoth Lakes niet echt; zoek je dan iets om nog veel tijd door te brengen? Wij vonden Lone Pine een leuke plaats om te overnachten (zie zowel ons 2015- als 2017-verslag). Vanuit Lone Pine kun je via DV naar LV rijden; je houdt voldoende tijd over voor DV zelf op die manier. Ik denk dat dat leuker is (en minder omrijden) dan Beatty. In combinatyie met bijvorobeeld Bridgeport of Lee vIning is Lone Pine prima; voldoende tijd voor Bodie en Mono Lake, em je zou ook nog naar het Bristlecone Pines Forest kunnen gaan, of een wandeling zoals de Little Lakes Valley Loop kunnen doen. Of ga naar de Alabama Hills en Whitney Portal.
Marianne
In het park kun je ook kijken naar cabins, of tenten in Half Dome Village. Ik zou in elk geval zo snel mogelijk iets vastleggen in het park; annuleren kan altijd nog.
Er was de afgelopen zomer een proef met gereserveerde parkeerplaatsen in de vallei. Wij hadden wel overnacht in het park, maar vonden voor de laatste dag een parkeerplaats iets verderop wel handig, en hadden daarom een parkeerplaats gereserveerd.
Hou daarvoor de NPS-site in de gaten (bijvoorbeeld hier). Lees ook de andere info op de NPS-site eens door.
Ik begrijp toch je opmerking over Mammoth Lakes niet echt; zoek je dan iets om nog veel tijd door te brengen? Wij vonden Lone Pine een leuke plaats om te overnachten (zie zowel ons 2015- als 2017-verslag). Vanuit Lone Pine kun je via DV naar LV rijden; je houdt voldoende tijd over voor DV zelf op die manier. Ik denk dat dat leuker is (en minder omrijden) dan Beatty. In combinatyie met bijvorobeeld Bridgeport of Lee vIning is Lone Pine prima; voldoende tijd voor Bodie en Mono Lake, em je zou ook nog naar het Bristlecone Pines Forest kunnen gaan, of een wandeling zoals de Little Lakes Valley Loop kunnen doen. Of ga naar de Alabama Hills en Whitney Portal.
Marianne
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Lone Pine lijkt me ook een leuk plaatsje. Kunnen we ook het plaatselijk film museum even bekijken. Bridgeport met Virginia Settlement ook een goede optie inderdaad. Sta wel erg in dubio of we wel "met de klok mee" gaan rijden. In die week is er denk ik een congres in Vegas, want ook doordeweeks zijn de prijzen in die week toevallig veel hoger als ik het zo bekijk. Ik heb al zitten puzzelen, maar denk dat "tegen de klok in" wat beter uitkomt wat dat betreft. Maar goed om alleen de prijs van Vegas je hele route te laten bepalen is ook zo wat.
Dan zou het zo ongeveer worden:
vr. 3/8 Aankomst San Francisco ca. 14:00 uur
za.4/8 SF
zo.5/8 SF
ma.6/8 SF - Monterey
di. 7/8 Monterey - Pismo Beach
wo.8/8 Pismo - Los Angeles
do. 9/8 LA
vr. 10/8 LA
za. 11/8 LA - Needles
zo. 12/8 Needles - Grand canyon
ma.13/8 Grand canyon - Monument valley
di. 14/8 MV - Page
wo. 15/8 Page
do. 16/8 Page - Bryce canyon
vr. 17/8 Bryce canyon - Zion
za. 18/8 Zion
zo. 19/8 Zion - Las Vegas
ma.20/8 LV
di. 21/8 LV - Lone Pine
wo. 22/8 Lone Pine - Bridgeport
do. 23/8 Bridgeport - Yosemite
vr. 24/8 Yosemite
za. 25/8 Vertrek San Francisco ca. 20:00 uur
Dan zou het zo ongeveer worden:
vr. 3/8 Aankomst San Francisco ca. 14:00 uur
za.4/8 SF
zo.5/8 SF
ma.6/8 SF - Monterey
di. 7/8 Monterey - Pismo Beach
wo.8/8 Pismo - Los Angeles
do. 9/8 LA
vr. 10/8 LA
za. 11/8 LA - Needles
zo. 12/8 Needles - Grand canyon
ma.13/8 Grand canyon - Monument valley
di. 14/8 MV - Page
wo. 15/8 Page
do. 16/8 Page - Bryce canyon
vr. 17/8 Bryce canyon - Zion
za. 18/8 Zion
zo. 19/8 Zion - Las Vegas
ma.20/8 LV
di. 21/8 LV - Lone Pine
wo. 22/8 Lone Pine - Bridgeport
do. 23/8 Bridgeport - Yosemite
vr. 24/8 Yosemite
za. 25/8 Vertrek San Francisco ca. 20:00 uur
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent zeker niet de enige hoor, maar ik begrijp nooit zo goed waarom mensen het idee hebben dat je daar uren buiten je auto zou zijn? Op de enkele (mafkezen) die daar de marathon lopen ben je een voor de highlights een paar keer hooguit 5 tot een enkele keer 20 min min buiten je auto.We hebben geen behoefte om uren buiten in 50 graden te staan.
Je kan makkelijk voor je vlucht van Yosemite naar SF rijden, maar het blijft natuurlijk altijd een klein risico mocht er onderweg wat gebeuren, dus ook hier de vraag. Hoe kom je uit als je alle dagen SF op het einde zet ipv het begin?
Verder zijn plekken als Needles, Kingman, Bridgeport/Lee Vining/Mammoth Lakes en Lone Pine op deze reis eigenlijk pure tussenstop overnachtingsplekken en geen plekken waar je nog veel gaat doen die dag of de ochtend erna. Het zijn plekken die de rit een beetje breken. Ik zou dasr gewoon hotels zoeken waar de kids evt. later op de middag misschien even kunnen zwemmen of iets dergelijks.
- Met de route hierboven zou ik bv altijd kiezen voor Kingman ipv Needles. Vanuit LA is dat prima te rijden en dan idd net onder Needles bij Topock route66 nemen via Oatman naar Kingman. Dat geeft je de dag erop net wat uren meer tijd voor de Grand Canyon.
- Lone Pine heeft behalve het filmmuseum ook nog de Alabama Hills en Mt Whitney Portal. Ik denk dat je voor het laatste geen tijd gaat hebben, maar de ochtend of evt nog de vroege avond voor je naar Bodie gaat zou ik nog wel bij de Alabama Hills rondkijken.
- Bridgeport/Lee Vining of Mammoth Lakes, ik zou dat ook laten afhangen van de hotelkosten/klasse. De laatste is dan eigenlijk net weer een stuk de verkeerde kant op terug, maar dat maakt elkaar allemaal niet zo heel veel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gaf aan:
Nee, je stapt zo hier en daar eens uit, en dat is het dan wel in de zomer. Mooi om te zien en om mee te maken, maar niet om te wandelen.
Ik zou proberen meer tijd te vinden voor Yosemite; het park is zo groot en druk dat je met slechts 1 dag aan bijna niets toe komt, behalve klagen over de drukte. Trek er voldoende tijd voor uit en overnacht in het park zodat je ook de minder drukke uren in het park hebt. Met Yosemite in het begin heb je meer kans op een nog werkende Yosemite Falls, en je zou dan nog kunnen raften op de Merced river. Kijk ook eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor ons bezoek aan het park en de rit door DV in augustus.
Marianne
En dan reageer jij met uren in 50 graden staan.In de zomer is het daar toch prettiger vertoeven dan in DV, daar heb je voldoende aan wat korte uitstapjes vanuit de auto.
Nee, je stapt zo hier en daar eens uit, en dat is het dan wel in de zomer. Mooi om te zien en om mee te maken, maar niet om te wandelen.
Ik zou proberen meer tijd te vinden voor Yosemite; het park is zo groot en druk dat je met slechts 1 dag aan bijna niets toe komt, behalve klagen over de drukte. Trek er voldoende tijd voor uit en overnacht in het park zodat je ook de minder drukke uren in het park hebt. Met Yosemite in het begin heb je meer kans op een nog werkende Yosemite Falls, en je zou dan nog kunnen raften op de Merced river. Kijk ook eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor ons bezoek aan het park en de rit door DV in augustus.
Marianne
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Hahaha ik begrijp het in DV hoef ik mijn runningschoenen niet uit mijn tas te halen. Nee, we willen gewoon daar toch wel het e.e.a. zien. Al is het maar kort buiten de auto, je moet die hitte toch even voelen natuurlijk. Mijn dochter vindt het nu al erg bijzonder.
Ik was met mijn laatste route toch niet helemaal happy. Ook onder druk van Marianne
willen we toch met de klok mee rijden. Dus eerst naar Yosemite. De overnachtingen ben ik nog niet helemaal uit. heb inmiddels wel iets in El Portal gevonden. In het park vooralsnog tenten en daar zit mijn vrouw niet echt op te wachten. De route is voor mijn gevoel wat logischer en zoals ik al bij mijn eerste ingeving zei... LA en Universal op het einde zorgt voor mijn dochter dat ze zich op kan blijven verheugen. Al vindt ze al het andere ook prachtig.
Omdat ik niet in het weekend in Las Vegas wil zijn heb ik het opgelost door eerst Monterey te doen en vervolgens via Mariposa naar Yosemite park / El Portal. Mariposa kwam ik op tijdens het zoeken naar accommodatie in Yosemite. Toen kwam ik Big Trees Lodge tegen. Ziet er leuk uit en je kan er paard rijden. We zijn geen uitgesproken rijders, maar het lijkt ons wel leuk om dat eens te doen. Andere suggesties waar dat leuk is? overigens is Big Trees momenteel alleen beschikbaar without bath en dat is geen optie. Wellicht komt er nog iets vrij.
Route zoals ik heb staan nu:
vr. 3/8 Amsterdam - San Francisco aankomst 14.00 uur
za.4/8 SF
zo.5/8 SF
ma.6/8 San Francisco - Monterey
di. 7/8 Monterey - Mariposa
wo.8/8 Mariposa - Yosemite
do.9/8 Yosemite
vr. 10/8 Yosemite - Bridgeport
za. 11/8 Bridgeport - Lone Pine
zo. 12/8 Lone Pine - Las Vegas
ma.13/8 Las Vegas
di. 14/8 Las Vegas - Zion
wo.15/8 Zion
do. 16/8 Zion - Bryce
vr. 17/8 Bryce - Page
za. 18/8 Page - Monument Valley
zo. 19/8 Monument Valley - Grand canyon
ma. 20/8 Grand Canyon - Needles
di. 21/8 Needles - LA Hollywood
wo.22/8 LA
do. 23/8 LA
vr. 24/8 LA - Cambria
za. 25/8 Cambria - SFO vertrek 20.00 uur
Voor het verblijf in Las Vegas graag jullie tips. We willen wel het Vegas gevoel een beetje hebben, dus zoeken geen Comfort Inn, Best Western en dat soort. Hoeft ook niet superluxe, want ook geschikt voor een meid van 13 jaar. overigens wel een die als leuk vindt, hoe gekker hoe beter.
Zelf dachten we aan Hard Rock Hotel (muziekliefhebbers en mooie aanbieding zag ik), Treasure Island (zwembaden), New York New York (rollercoaster), Golden Nugget (zwembad met haaien).
Ik was met mijn laatste route toch niet helemaal happy. Ook onder druk van Marianne
Omdat ik niet in het weekend in Las Vegas wil zijn heb ik het opgelost door eerst Monterey te doen en vervolgens via Mariposa naar Yosemite park / El Portal. Mariposa kwam ik op tijdens het zoeken naar accommodatie in Yosemite. Toen kwam ik Big Trees Lodge tegen. Ziet er leuk uit en je kan er paard rijden. We zijn geen uitgesproken rijders, maar het lijkt ons wel leuk om dat eens te doen. Andere suggesties waar dat leuk is? overigens is Big Trees momenteel alleen beschikbaar without bath en dat is geen optie. Wellicht komt er nog iets vrij.
Route zoals ik heb staan nu:
vr. 3/8 Amsterdam - San Francisco aankomst 14.00 uur
za.4/8 SF
zo.5/8 SF
ma.6/8 San Francisco - Monterey
di. 7/8 Monterey - Mariposa
wo.8/8 Mariposa - Yosemite
do.9/8 Yosemite
vr. 10/8 Yosemite - Bridgeport
za. 11/8 Bridgeport - Lone Pine
zo. 12/8 Lone Pine - Las Vegas
ma.13/8 Las Vegas
di. 14/8 Las Vegas - Zion
wo.15/8 Zion
do. 16/8 Zion - Bryce
vr. 17/8 Bryce - Page
za. 18/8 Page - Monument Valley
zo. 19/8 Monument Valley - Grand canyon
ma. 20/8 Grand Canyon - Needles
di. 21/8 Needles - LA Hollywood
wo.22/8 LA
do. 23/8 LA
vr. 24/8 LA - Cambria
za. 25/8 Cambria - SFO vertrek 20.00 uur
Voor het verblijf in Las Vegas graag jullie tips. We willen wel het Vegas gevoel een beetje hebben, dus zoeken geen Comfort Inn, Best Western en dat soort. Hoeft ook niet superluxe, want ook geschikt voor een meid van 13 jaar. overigens wel een die als leuk vindt, hoe gekker hoe beter.
Zelf dachten we aan Hard Rock Hotel (muziekliefhebbers en mooie aanbieding zag ik), Treasure Island (zwembaden), New York New York (rollercoaster), Golden Nugget (zwembad met haaien).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch over die aversie tegen een tent proberen heen te stappen. Het is primitief, maar je slaapt wel in een gewoon bed. En qua ligging zit je uitstekend. Het zijn maar 2 nachten. En je waardeert daarna een gewoon hotel des te meer.
Wawona zou voor 1 nacht kunnen, maar je zou ook naar Oakhurst of Fishcamp kunnen kijken; dan zit je ook dicht bij de Mariposa Grove.
Wel jammer om Monterey eerst te moeten doen; je rijdt er weer langs als je naar SF rijdt. Het zou op het laatst wat relaxter zijn als je 2 stops had langs de kust.
Marianne
Wawona zou voor 1 nacht kunnen, maar je zou ook naar Oakhurst of Fishcamp kunnen kijken; dan zit je ook dicht bij de Mariposa Grove.
Wel jammer om Monterey eerst te moeten doen; je rijdt er weer langs als je naar SF rijdt. Het zou op het laatst wat relaxter zijn als je 2 stops had langs de kust.
Marianne
Wij hebben met onze 13 jarige dochter in Las Vegas in the Mirage verbleven. Dit is ons erg goed bevallen. Het heeft echt een Las Vegas-sfeertje en een goede ligging op de Strip. Het zwembad van Mirage is veel mooier (en groter) dan dat van TI. En het het heeft een lekkere Frozen Yoghurt bar, vond mijn 13 jarige ook heel fijnMichelAngelo66 schreef:
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Wij hebben in Bally's gezeten (Jubileekamers). Geen thema en redelijk eenvoudig hotel maar wel goede kamers en een goede prijs en vooral: geweldige ligging (tegenover het Bellagio dus heel centraal op de strip).MichelAngelo66 schreef: Voor het verblijf in Las Vegas graag jullie tips.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Marianne, leuke invalshoek... des temeer ga je het andere waarderen
. Heb je ook ervaring met die cabine daar? Zag ik ook wat vrij van staan. We zijn het met je eens, je zit wel lekker centraal. Ook zeker leuk. Zelfde geldt voor Mariposa. Ik zal ook eens kijken in Oakhurst.
Terugweg rijden we het laatste stuk dan misschien niet over de 1. We kijken wel. En anders zwaaien we nog even naar het punt waar we de echte rondrit zijn begonnen.... ook leuk haha. We hebben de laatste dag bij Cambria dan de tijd aan onszelf. Op ons gemak naar het vliegveld. We vertrekken pas om 20.00 uur volgens het huidige schema.
Andere namen in Vegas... Bally's en Mirage. Van de eerste heb ik hier ergens nog een pak spelkaarten liggen. Grappig. Zal er naar kijken. De Mirage is niet de goedkoopste was me al opgevallen. Ziet er wel heel mooi uit. Ik speel ook MyVegas, misschien komt er een leuke actie voorbij. Zal de vraag ook eens bij het Vegas topic stellen. Altijd leuk om ervaringen te horen!
Zijn er nog mensen met ervaringen m.b.t. paardrijden ergens in de parken?
Terugweg rijden we het laatste stuk dan misschien niet over de 1. We kijken wel. En anders zwaaien we nog even naar het punt waar we de echte rondrit zijn begonnen.... ook leuk haha. We hebben de laatste dag bij Cambria dan de tijd aan onszelf. Op ons gemak naar het vliegveld. We vertrekken pas om 20.00 uur volgens het huidige schema.
Andere namen in Vegas... Bally's en Mirage. Van de eerste heb ik hier ergens nog een pak spelkaarten liggen. Grappig. Zal er naar kijken. De Mirage is niet de goedkoopste was me al opgevallen. Ziet er wel heel mooi uit. Ik speel ook MyVegas, misschien komt er een leuke actie voorbij. Zal de vraag ook eens bij het Vegas topic stellen. Altijd leuk om ervaringen te horen!
Zijn er nog mensen met ervaringen m.b.t. paardrijden ergens in de parken?
Laatst gewijzigd door MichelAngelo66 op 20 okt 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Gevoelsmatig denk ik dat je in Vegas eerst moet bepalen welke locaties je acceptabel vindt en vervolgens bepaalt of je een beroemd hotel wilt hebben of ook een onbekend hotel de kans wil geven. Daarna kies je de mate van luxe uit, waarbij de kwaliteit/omvang van het zwembad misschien wel de factor is die het meest doorwerkt. Voor de kamer denk ik dat je met de betere kamer in een goedkoper hotel méér krijgt dan een goedkope kamer van een duurder hotel, terwijl de kosten voor jou gelijk zijn.
Paardrijden hebben wij gedaan in Monument Valley, een privétour van Roy Black. Was super om te doen! De tour wordt aangepast aan de ervaring van de ruiters (wij zijn volledig onervaren en hebben dus rustig met de gids meegesukkeld).
Paardrijden hebben wij gedaan in Monument Valley, een privétour van Roy Black. Was super om te doen! De tour wordt aangepast aan de ervaring van de ruiters (wij zijn volledig onervaren en hebben dus rustig met de gids meegesukkeld).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb wel eens in Yosemite gereden, in de vallei. Nu kan het alleen nog bij Wawona zo te zien. Rijden in Bryce lijkt me wel mooi.MichelAngelo66 schreef:Zijn er nog mensen met ervaringen m.b.t. paardrijden ergens in de parken?
Welke bedoel je precies? De tenten worden ook cabins genoemd (tent cabins). Er zijn in Half Dome Village ook houten cabins, zowel met als zonder eigen badkamer. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2008-verslag (toen heette het nog Curry Village).MichelAngelo66 schreef:Heb je ook ervaring met die cabine daar? Zag ik ook wat vrij van staan
In 2015 zaten we in een tent in HDV, en in 2006 in Housekeeping Camp. In 2013 hadden we een Stoneman Room in HDV, dan heb je een prima kamer met badkamer, en heel centraal gelegen. Maar er zijn er maar weinig dus je moet geluk hebebn om er een te vinden.
Marianne
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Ik bedoelde inderdaad de houten cabins in Half Dome Village. Heb je verslagen daarover inmiddels gelezen. Veel luxer dan de tenten lijkt het me eerlijk gezegd niet. We gaan wel even kijken wat we daarmee willen. En uiteraard wat er beschikbaar is en eventueel komt. Zijn daar overigens ook bbq mogelijkheden want ik zie alleen restaurant bezoekjes, klopt dat?
Betreft LV is het idee van een duurdere kamer in een goedkoper hotel ook een leuke insteek. Ga ik naar kijken. Golden Nugget valt af, want m'n dochter wil sowieso in de buurt van "al die hotels met die neppe dingen" zijn.
Wat betreft paardrijden heb ik inmiddels www.canyonrides.com gevonden. Alleen maar positieve reacties, zeker geschikt voor mensen die niet hard willen rijden. Laten we dat nu net willen. Nu nog bedenken of we het in Zion gaan doen of in Bryce Canyon. Iemand daar toevallig ervaring mee? Roy Black zag ik eerste instantie ook, maar die is een stuk duurder en ik vraag me af of we daar de tijd voor hebben in onze route.
Andere vraag: ik ben alle prijzen eens aan het bekijken, maar hoe reserveren jullie meestal de overnachtingen? Rechtstreeks of via een tussenpersoon als booking.com of Hotels.com?
Betreft LV is het idee van een duurdere kamer in een goedkoper hotel ook een leuke insteek. Ga ik naar kijken. Golden Nugget valt af, want m'n dochter wil sowieso in de buurt van "al die hotels met die neppe dingen" zijn.
Wat betreft paardrijden heb ik inmiddels www.canyonrides.com gevonden. Alleen maar positieve reacties, zeker geschikt voor mensen die niet hard willen rijden. Laten we dat nu net willen. Nu nog bedenken of we het in Zion gaan doen of in Bryce Canyon. Iemand daar toevallig ervaring mee? Roy Black zag ik eerste instantie ook, maar die is een stuk duurder en ik vraag me af of we daar de tijd voor hebben in onze route.
Andere vraag: ik ben alle prijzen eens aan het bekijken, maar hoe reserveren jullie meestal de overnachtingen? Rechtstreeks of via een tussenpersoon als booking.com of Hotels.com?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 6456 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 6 Reacties