Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opening Tioga Pass 2017 (update 29 Juni open)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HenkenHenny
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Opening Tioga Pass 2017

Bericht door HenkenHenny »

Dat is jammer... Wij komen op 23 juni vanuit Las Vegas en willen graag via Death Valley en Mammoth Lake naar de door ons gereserveerde plekken voor 3 nachten op Upper Pines....
Stel dat de Sonora Pass wel open is, is deze dan wel te rijden met een 25 ft camper?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, dat is doenbaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook gezegd hebben dat het mogelijk was, maar er zijn toch mensen die het afraden. Kijk eens in dit topic.
De 88 is ook een mogelijkheid. En een open Tioga Pass op 23 juni is ook nog een mogelijkheid. :wink:

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Ook wij hebben Mammoth Lakes/Tioga Pass in onze route opgenomen.
Wat zijn de alternatieven? Mammoth Lakes vervangen voor een andere plaats? Of is er vanuit Mammoth Lakes een andere weg te volgen naar Yosemite?

Hierbij een stukje van onze route:
Dag 15/29 mei Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16/ 30 mei Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 17/ 31 mei Yosemite
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn al wat mogelijkheden genoemd zoals de Sonora Pass. Maar eind mei is die wellicht ook nog niet open. Dan is vanuit Mammoth Lakes de CA88 een mogelijkheid. Of Mammoth Lakes laten vallen en vanuit DV onderlangs rijden. Jullie gaan ook naar Sequoia? Dan zou je dat eerst kunnen doen. Maar dan moet je wel de nachten Sequoia en Yosemite omdraaien.

Kijk eens op de kaart en op googlemaps voor de alternatieve routes.
Ik zal in mijn openingspost ook even de alternatieven noemen.

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bali »

Wij verbljiven op 11juni in Lone Pine om normaal via de Tioga pass naar Yosemite (half dome) te gaan. Is de route langs onder sowieso uit Lone Pine de beste route? Ik dacht de Sonora Pass te nemen omdat deze mooier is. Of is de andere veel vlotter?
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de alternatieven. De CA88 is volgens googlemaps toch wel stukje langer, wat op dit moment niet echt aantrekkelijk is voor ons.
We gaan inderdaad na Yosemite naar Sequoia, dus om dat om te wisselen is een goede tip.
Alleen moeten we dan even kijken wat we met de extra vrijkomende nacht van Mammoth Lakes doen. Wellicht ergens een tussenstop of ergens anders een nacht langer blijven. Even puzzelen en overwegen :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Bali schreef:Wij verbljiven op 11juni in Lone Pine om normaal via de Tioga pass naar Yosemite (half dome) te gaan. Is de route langs onder sowieso uit Lone Pine de beste route? Ik dacht de Sonora Pass te nemen omdat deze mooier is. Of is de andere veel vlotter?
De Sonora Pass is ongeveer 1u45 korter dan de Carson Pass (Ca-88). Het is echter geen zekerheid dat de Sonora Pass op 11 juni wel open is. Op deze site kun je dat checken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bali schreef:Wij verbljiven op 11juni in Lone Pine om normaal via de Tioga pass naar Yosemite (half dome) te gaan. Is de route langs onder sowieso uit Lone Pine de beste route? Ik dacht de Sonora Pass te nemen omdat deze mooier is. Of is de andere veel vlotter?
Er is geen beste route. Er zijn snelle routes en mooie routes. Je kunt de reistijd op googlemaps bekijken door te route naar de gewenste weg te slepen.
Van Lone Pine naar Yosemite Village is sowieso al een lange rit ook al zou de Tioga Pass open zijn; via de Sonora Pass komt er dan nog extra reistijd bij. Onderlangs is wellicht iets sneller, maar ik zou zelf voor de Sonora Pass kiezen.
Mariskaaa schreef:Bedankt voor de alternatieven. De CA88 is volgens googlemaps toch wel stukje langer, wat op dit moment niet echt aantrekkelijk is voor ons.
Het is wel een mooie route. ik zou het niet gek vinden. Hou er rekening mee dat nu ook de ingang via de 120 afgesloten is; de reistijd is ongeveer een uur korter wanneer je wel weer de westingang via de 120 kunt nemen. Je zou eventueel ook Mammoth Lakes kunnen veranderen naar Bridgeport; dat scheelt weer een uur de volgende dag. Waar overnacht je in Yosemite?
Mariskaaa schreef:We gaan inderdaad na Yosemite naar Sequoia, dus om dat om te wisselen is een goede tip.
Alleen moeten we dan even kijken wat we met de extra vrijkomende nacht van Mammoth Lakes doen. Wellicht ergens een tussenstop of ergens anders een nacht langer blijven. Even puzzelen en overwegen :thumbup:
Overweeg dan eens een nacht in Cedar grove, voor Kings Canyon. Of een overnachting in Fresno tussen Sequoia en Yosemite; dan heb je een goedkope overnachting en meer tijd voor beide parken.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Martin & Marianne schreef:Je zou eventueel ook Mammoth Lakes kunnen veranderen naar Bridgeport; dat scheelt weer een uur de volgende dag. Waar overnacht je in Yosemite?
Zeker een idee! We hebben een tent bij Half Dome.
En dan kunnen we ook een bezoekje aan Mono Lake brengen, welke we nu niet in onze route hadden opgenomen.

Andere optie wat ik bedacht had was: Death Valley - Sequoia - Yosemite en dan die ene nacht Monterey - SF
Maar dan hebben we wel meer om om te gooien :D
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Old Faithful schreef:
De Sonora Pass is ongeveer 1u45 korter dan de Carson Pass (Ca-88). Het is echter geen zekerheid dat de Sonora Pass op 11 juni wel open is. Op deze site kun je dat checken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
:oops: :oops: Ik dacht bij "of is de andere veel vlotter" dat daarmee de andere (Carson) pas bedoeld werd. Ik zie nu dat daarmee de andere route (onderlangs) bedoeld werd. Mijn antwoord was dus niet echt relevant. :oops: :oops:
Groet,

Old Faithful
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

The April snow survey results are in! The highest elevations of the park have more than twice as much snow as usual, with new records near Tioga Pass (213%) and Vogelsang (217%). While snowpack is a little lighter at the mid-elevations, overall snowpack is at 177% of average in the Tuolumne basin and 168% in the Merced basin. At Tenaya Lake (pictured), snowpack is at 203% of average.
Bron: Yosemite Facebookpagina.

In de comments wordt voorzichtig gerept van een openingsdatum eind juni/begin juli.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens de grafiek rond de 28e juni. :wink:
Opening Tioga Pass 2017v2.JPG
Marianne
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zijn er op 2/6, de Tioga pass is not going to happen. En zoals het er nu uitziet de Sonora ook niet.
Net als in 2011, toen ook al onderlangs moeten gaan. Dus nu alles maar omgooien. Weet het ff niet meer :cry: . We komen van Las Vegas, willen eigenlijk door Death Vally, dan Mammoth Lakes en gaan uiteindelijk naar Mariposa. Hier verblijven we drie nachten, moeten we die laten staan? Of is dit te lang?
Van hier uit wilden we via Morro Bay naar San Francisco, dit gaat ook niet door over highway one.
Maar hier vinden we wel iets op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de route onderlangs al eens gedaan hebt zou ik voor de CA88 kiezen. En als je geluk hebt is de Sonora Pass al wel open.
Via de CA88 ben je dan ruim 6 uur onderweg vanuit Mammoth Lakes. Als je nog naar Bodie wilt wordt het wat krap, maar anders is dat goed te doen. Het is ook een mooie route, zie ons 2006-verslag daarvoor. Als je naar Bodie wilt zou je in Bridgeport kunnen overnachten, of nog iets noordelijker, dan kun je op weg van DV naar Bridgeport naar Bodie, en dan heb je de volgende dag meer tijd voor de CA88 en de CA49.
Met 3 nachten Mariposa heb je 2 dagen Yosemite; dat is mooi. Zelfs als je niet naar Glacier Point zou kunnen is er nog genoeg te doen.

Marianne
NKA90
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door NKA90 »

Wij zouden op 7 juni van Bishop naar Half Dome Village rijden via de Tioga Pass maar nu dat er niet inzit ga ik maar een extra overnachting boeken voor in Lone Pine. Dan kan ik in Las Vegas nog kijken of de Sonora Pass open is en dan alsnog naar Bishop. Of als de Sonora ook gesloten is gaan we denk ik vanuit Lone Pine onderlangs. Scheelt volgens Google Maps toch weer een uur tussen Bishop en Lone Pine.
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Ai, beetje jammer: we wilden dit keer wat vroeger in het seizoen gaan omdat we vorige keer bij een droge Bridalveil Fall stonden.
We hebben nu een paar overnachtingen aan de westkant van YNP, en hadden gepland om zo een paar dagen van daaruit het park in te rijden ...
Via de 120 - Big Oak Flat road, of anders de 140 - Central Yosemite Highway. Zo te zien zijn die begin juni dan ook nog dicht ... :think:
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
Gast

Bericht door Gast »

laanvdj schreef:Wij zijn er op 2/6, de Tioga pass is not going to happen. [...] Net als in 2011, toen ook al onderlangs moeten gaan.
*mompelt iets met ezel en steen* :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Drive 5-7 schreef: Via de 120 - Big Oak Flat road, of anders de 140 - Central Yosemite Highway. Zo te zien zijn die begin juni dan ook nog dicht ... :think:
Ik ben wel benieuwd waar je dat ziet. Die wegen zijn in principe het hele jaar open. Ken je de NPS-site?
Waar overnacht je precies? Als je ten westen van het park zit neem je òf de 120 òf de 140. Of zit je zo ver van het park dat het niet veel uitmaakt welke je neemt?

Marianne
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Martin & Marianne schreef:Ik ben wel benieuwd waar je dat ziet. Die wegen zijn in principe het hele jaar open. Ken je de NPS-site?
Ik las het hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
We logeren in een lodge ten oosten van Coulterville. Van daaruit is de 120 de meest logische route richting Glacier Point/Yosemite Valley, maar als ik die uitzet op google/maps geeft ie telkens de omweg via de 140 ...
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer