Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
WIE HELPT ? alternatieve vlucht gezocht!
Re: WIE HELPT ? alternatieve vlucht gezocht!
Accepteer dat alternatief nou maar. Ben je van al die stress af en kan je vooruit kijken naar je vakantie.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
http://www.flugladen.de
Kletskous schreef:Linkje please?
En, overigens als ik nu teruglees in dat andere topic, had ik destijds voor tickets met overstap op de heenweg geen 400,00 maar zelfs 800-900 euro kunnen besparen áls ik die keuze toen had gemaakt. Maar ja, dat wilde ik niet en nu moet ik alsnog.
Lijkt me wel de moeite om bij TIx over te klagen toch?
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
mtl schreef:Accepteer dat alternatief nou maar. Ben je van al die stress af en kan je vooruit kijken naar je vakantie.

Nou, stress heb ik toch wel
Ik lees ook wisselende verhalen over de overstap op Heathrow, dat het soms nogal een dingetje is om binnen 2 uur de overstap te halen. Dus stressloos, neuh....hihi

Ik lees ook wisselende verhalen over de overstap op Heathrow, dat het soms nogal een dingetje is om binnen 2 uur de overstap te halen. Dus stressloos, neuh....hihi
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Kiss&Fly niet betrouwbaar? Wij hebben er voor februari een vlucht bij geboekt naar LA....
2013 Florida
2015 California Yosemite, Death Valley
2016 California Las Vegas, Josua Tree, Santa Monica
2018 California Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, Santa Monica
2019 California San Diego, Santa Monica
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat ziet er inderdaad prima uit ! Even doorscrollen naar de eerste Air France vlucht die je tegenkomt voor 543,- ppKletskous schreef:Via Momondo.be vind ik nu ook wel goede prijs en goede tijden van ca. 2.173,00 maar dan moet je doorklikken naar OneTwoTrip of Kiss&Fly en die lijken me niet zo betrouwbaar.
Met iets langere reisduur ook nog opties bij Rumbo en rechtstreeks zelfs via Travelstart maar ik durf dat niet.
http://www.momondo.be/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
Ja Sanook, maar dan moet je verder klikken en moet je bij een voor mij onbekende aanbieder boeken, onetwotrip, en dat doe ik niet.
Bij schipholtickets ook nog redelijke prijs maar weer met een langere overstap.
Ik vind nu deze tickets voor 2.487,00
https://www.budgetair.nl/vluchtresultat ... etailModal
Heenweg
Dusseldorf 12.05 - 14.50 uur Madrid
Tussenstop 1.45 uur
Aankomst Miami om 20.05
Retour:
MIami 22.55 uur - 13.50 Madrid
Tussenstop 2.05 uur
Aankomst Düsseldorf 18.25
Alle vluchten met Iberia. Te boeken via BudgetAir.nl Is dit een betrouwbare site?
Is Iberia een goede maatschappij ? Hoe zit het met koffers/entertainmentscherm/eten-drinken daar?
Bij schipholtickets ook nog redelijke prijs maar weer met een langere overstap.
Ik vind nu deze tickets voor 2.487,00
https://www.budgetair.nl/vluchtresultat ... etailModal
Heenweg
Dusseldorf 12.05 - 14.50 uur Madrid
Tussenstop 1.45 uur
Aankomst Miami om 20.05
Retour:
MIami 22.55 uur - 13.50 Madrid
Tussenstop 2.05 uur
Aankomst Düsseldorf 18.25
Alle vluchten met Iberia. Te boeken via BudgetAir.nl Is dit een betrouwbare site?
Is Iberia een goede maatschappij ? Hoe zit het met koffers/entertainmentscherm/eten-drinken daar?
Jij bent wel ontzettend veeleisend zeg.
Het moet goedkoop, snel, en comfortabel. Kies er twee en ga daar mee verder.
Verder is het niet handig en overzichtelijk om in twee draadjes dezelfde vraag te stellen. Misschien kan een moderator de draadjes samenvoegen?

Verder is het niet handig en overzichtelijk om in twee draadjes dezelfde vraag te stellen. Misschien kan een moderator de draadjes samenvoegen?
Via ticketspy kun je nu goedkoop tickets vinden vanaf Parijs. Kan goedkoper zijn en dan de parkeerplaats annuleren.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Niet meer beschikbaar volgens mij, kan ze niet meer vinden (eerder vandaag wel).SuzieQ schreef:Via ticketspy kun je nu goedkoop tickets vinden vanaf Parijs. Kan goedkoper zijn en dan de parkeerplaats annuleren.
Jammer!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik zou toch ook eens een dag later en vroeger kijken, je kan ev een overnachting in een hotel extra boeken, dat moet niet duur te zijn.
Overstap hoeft ook niet negatief te zijn: effe benen strekken, iets drinken of eten, winkelen. Tenzij de tussentijd erg lang is.
Overstap hoeft ook niet negatief te zijn: effe benen strekken, iets drinken of eten, winkelen. Tenzij de tussentijd erg lang is.
2013 Florida
Dankjewel Heidi, maar het is inmiddels opgelost.
Even uit het andere topic gekopieerd:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met American Airlines. In het Engels dus.
Probleem voorgelegd en gevraagd of we overgezet konden worden naar de rechtstreekse vlucht van AB van een uur later. En dit kon! Dit moest vervolgens wel door Tix geregeld worden, maar dat is nu gebeurd. Ik moet nog wel een nieuwe bevestiging ontvangen, maar ik zie het in het systeem van Airberlin al wel staan. Dus dat lijkt goed te zijn
.
(Bevestiging van Tix trouwens nog niet ontvangen, ik heb ze al gemaild).
Ik had bij Tix nog een andere vraag voorgelegd, namelijk waarom ik met het reserveringsnummer niet onze gegevens vervolgens terug kon terugvinden op de site van Iberia t.b.v. de terugvlucht. Terwijl ik die vluchtgegevens wél zie staan op de site van Airberlin. Om het ingewikkeld te maken.
Dit zou ze uitzoeken, maar dit heeft ze nog niet kunnen achterhalen. Vermoedelijk omdat het nog te ver vantevoren is, zo dacht ze. Maar daar word ik nog wel wat onzeker van. Ik wil graag kunnen zien dat we inderdaad geboekt staan bij Iberia in het systeem. Ik hoop dat dit dus nog duidelijk wordt.
Oja, en de overstap tijd voor de terugvlucht is ook ingekort zag ik op de site van Airberlin en AA, nu nog maar 55 minuten om de overstap op Madrid naar Düsseldorf te halen, dus daar word ik ook niet zo blij van....hopelijk verandert dat nog!
Even uit het andere topic gekopieerd:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met American Airlines. In het Engels dus.
Probleem voorgelegd en gevraagd of we overgezet konden worden naar de rechtstreekse vlucht van AB van een uur later. En dit kon! Dit moest vervolgens wel door Tix geregeld worden, maar dat is nu gebeurd. Ik moet nog wel een nieuwe bevestiging ontvangen, maar ik zie het in het systeem van Airberlin al wel staan. Dus dat lijkt goed te zijn

(Bevestiging van Tix trouwens nog niet ontvangen, ik heb ze al gemaild).
Ik had bij Tix nog een andere vraag voorgelegd, namelijk waarom ik met het reserveringsnummer niet onze gegevens vervolgens terug kon terugvinden op de site van Iberia t.b.v. de terugvlucht. Terwijl ik die vluchtgegevens wél zie staan op de site van Airberlin. Om het ingewikkeld te maken.
Dit zou ze uitzoeken, maar dit heeft ze nog niet kunnen achterhalen. Vermoedelijk omdat het nog te ver vantevoren is, zo dacht ze. Maar daar word ik nog wel wat onzeker van. Ik wil graag kunnen zien dat we inderdaad geboekt staan bij Iberia in het systeem. Ik hoop dat dit dus nog duidelijk wordt.
Oja, en de overstap tijd voor de terugvlucht is ook ingekort zag ik op de site van Airberlin en AA, nu nog maar 55 minuten om de overstap op Madrid naar Düsseldorf te halen, dus daar word ik ook niet zo blij van....hopelijk verandert dat nog!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dit is de minimale tijd die er voor staat: http://www.iberia.com/gb/fly-with-iberi ... ctiontime/
55 minuten is erg krap. Met een beetje vertraging zetten ze je automatisch op de volgende vlucht.
55 minuten is erg krap. Met een beetje vertraging zetten ze je automatisch op de volgende vlucht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hoe weet ik op welke terminal ik aankom en naar welke ik toe moet dan?
Edit: ik moet van T4S naar T4 heb ik inmiddels gevonden.
Ik weet dat je idd op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, maar dit zal dan dus van Iberia zelf zijn? De eerste rechtstreekse vlucht van Madrid-Düsseldorf die dag gaat daarna pas om 15.50 uur. Tussendoor nog nog wel andere vluchten maar die hebben dan weer een overstap elders, dus dat schiet niet op.
Dus stél dat ik em mis, moeten we lang wachten tot 15.50 uur voor de volgende rechtstreekse vlucht.
Moet ik nu toch actie ondernemen denk je? Maar de kans zit erin dat het nog wel een paar keer wijzigt, omdat we zo ver nog vantevoren zitten toch? Dan blijf je bezig met wijzigen?
Edit: ik moet van T4S naar T4 heb ik inmiddels gevonden.
Ik weet dat je idd op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, maar dit zal dan dus van Iberia zelf zijn? De eerste rechtstreekse vlucht van Madrid-Düsseldorf die dag gaat daarna pas om 15.50 uur. Tussendoor nog nog wel andere vluchten maar die hebben dan weer een overstap elders, dus dat schiet niet op.
Dus stél dat ik em mis, moeten we lang wachten tot 15.50 uur voor de volgende rechtstreekse vlucht.
Moet ik nu toch actie ondernemen denk je? Maar de kans zit erin dat het nog wel een paar keer wijzigt, omdat we zo ver nog vantevoren zitten toch? Dan blijf je bezig met wijzigen?
Geen stress, die 55 minuten zit binnen de MCT. Dat kan dus gewoon.
Je hoeft ook alleen maar uit te stappen en naar een andere gate te lopen. Je bagage gaat in Europa gewoon naar je final destination toe.
Wel moet je in Madrid even door de grenscontrole heen tussen de internationale en schengen terminal. Maar je bent EU inwoner dus dat kost echt geen tijd. Ik vermoed dat je aankomst in T1 en weer vanaf T2 vertrekt. Dat zit gewoon aan elkaar vast.
Geen stress, gewoon lekker op vakantie gaan. Gaat er onverhoopt toch iets fout op de terugweg dan wandel je naar de AA/Oneworld desk (zij zijn de marketing carrier) en zoek je naar de snelste optie om alsnog in DUS te komen. Kost je niets en ze kunnen elke airline binnen Oneworld hiervoor benutten. Maar de kans dat dat mis gaat is wel heel erg klein, dus maak je er vooral geen zorgen over.
Je hoeft ook alleen maar uit te stappen en naar een andere gate te lopen. Je bagage gaat in Europa gewoon naar je final destination toe.
Wel moet je in Madrid even door de grenscontrole heen tussen de internationale en schengen terminal. Maar je bent EU inwoner dus dat kost echt geen tijd. Ik vermoed dat je aankomst in T1 en weer vanaf T2 vertrekt. Dat zit gewoon aan elkaar vast.
Geen stress, gewoon lekker op vakantie gaan. Gaat er onverhoopt toch iets fout op de terugweg dan wandel je naar de AA/Oneworld desk (zij zijn de marketing carrier) en zoek je naar de snelste optie om alsnog in DUS te komen. Kost je niets en ze kunnen elke airline binnen Oneworld hiervoor benutten. Maar de kans dat dat mis gaat is wel heel erg klein, dus maak je er vooral geen zorgen over.
Als de vlucht mist, heb je pech gehad, en ja dan zul je moeten wachten. Lekker nog een dagje vakantie erbij in Madrid!
Dat zal wel meevallen.. Met zeker 15 opties per dag om met Oneworld vluchten van MAD in DUS te komen
.

Wat is MCT?roelb schreef:Geen stress, die 55 minuten zit binnen de MCT. Dat kan dus gewoon.
Wat ik vond is dat ik van TS4 naar T4 moet. Ik zal eens zoeken of dat ver uit elkaar ligt.
Ik geloof dat ik het nu maar even zo laat.
Als ik voor vertrek nog een keer met Tix moet bellen zal ik het wel even bespreken, maar voor nu laat ik het maar even.
En het is op de terugweg, dus dat vind ik minder erg. Geen gedoe met hotelovernachtingen/planning rondreis die dan moet opschuiven. Hooguit langer wachten neem ik aan.
En "lekker een dagje vakantie in Madrid", zo zie ik dat dan toch niet hoor! Dan wil ik ook zsm naar huis, ik zie mezelf de AirPort niet verlaten om Madrid te gaan bekijken ofzo als je een lange wachttijd hebt. Die rust zou ik niet hebben in elk geval.
MCT=minimum connecting time.
Voor elk vliegveld (en combinatie van terminals danwel airlines op grotere vliegvelden) is er een MCT vastgesteld. Die staat gewoon in het IATA systeem (de club van airlines wereldwijd) en elk ticket moet daaraan voldoen. In principe wordt dat automatisch gecontroleerd en is het niet mogelijk een ticket te boeken met een zogenaamde "non-legal connection" die niet voldoet aan de MCT.
Als aan de MCT voldaan wordt betekent dat dat in normale omstandigheden iedereen die connection zou moeten kunnen maken. Dus ook als je slecht ter been bent, drie kinderwagens bij hebt of om andere reden gewoon heel traag bent. En de MCT is er niet alleen voor de pax, maar ook voor de bagage. In die connection time moet immers ook de bagage van het ene toestel naar het andere.
Als je normaal kunt lopen en niet eerst uitgebreid koffie gaat drinken nadat je aankomt heb je dus niets te vrezen als je transfer binnen de MCT zit. En kun je er ook van uit gaan dat je bagage netjes met je meekomt.
Maak je dus echt geen zorgen. 55 minuten is meeeeer dan genoeg. T4 is de nieuwe terminal en bestaat uit twee delen, verbonden met een ondergronds treintje. Ook daar kost het je hooguit 10 minuten om van de ene gate bij de andere te komen.
Voor elk vliegveld (en combinatie van terminals danwel airlines op grotere vliegvelden) is er een MCT vastgesteld. Die staat gewoon in het IATA systeem (de club van airlines wereldwijd) en elk ticket moet daaraan voldoen. In principe wordt dat automatisch gecontroleerd en is het niet mogelijk een ticket te boeken met een zogenaamde "non-legal connection" die niet voldoet aan de MCT.
Als aan de MCT voldaan wordt betekent dat dat in normale omstandigheden iedereen die connection zou moeten kunnen maken. Dus ook als je slecht ter been bent, drie kinderwagens bij hebt of om andere reden gewoon heel traag bent. En de MCT is er niet alleen voor de pax, maar ook voor de bagage. In die connection time moet immers ook de bagage van het ene toestel naar het andere.
Als je normaal kunt lopen en niet eerst uitgebreid koffie gaat drinken nadat je aankomt heb je dus niets te vrezen als je transfer binnen de MCT zit. En kun je er ook van uit gaan dat je bagage netjes met je meekomt.
Maak je dus echt geen zorgen. 55 minuten is meeeeer dan genoeg. T4 is de nieuwe terminal en bestaat uit twee delen, verbonden met een ondergronds treintje. Ook daar kost het je hooguit 10 minuten om van de ene gate bij de andere te komen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht