Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste Airbnb ervaring - waarschijnlijk bedbugs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SemJes
Amerika-expert

Re: eerste Airbnb ervaring - waarschijnlijk bedbugs

Bericht door SemJes »

Opzich zou het logischer zijn als je het de volgende ochtend direct zou merken. Een verlaate reactie komt wel voor, maar lijkt minder gebruikelijk te zijn. Heb je overigens al gehoord van no-see-ums? Die beten lijken ook erg op die van bed bugs en komen heel veel voor op de stranden in FL. Ook voor deze beestjes geld dat sommige mensen niet gebeten worden en anderen wel.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

In de informatie over bedbugs vond ik dit:
Ondanks dat dat bedbugs meestal ’s nachts bijten, zijn de gevolgen meestal niet direct zichtbaar en worden mensen er niet wakker van. Vaak begint de jeuk van een bedwantsen beet pas in de loop van de dag of enkele dagen later op te komen en zichtbaar te worden.

En:
De bultjes zitten vaak vlak bij bloedvaten die vlak onder het oppervlak van de huid liggen.Ook zitten er vaak enkele bultjes dicht bij elkaar. Dit gebeurt als een bedwants verstoord wordt tijdens het voeden. Hij bijt dan op een plekje vlak naast de vorige beet. Hierdoor ontstaat een rijtje van rode bultjes. Dit is erg kenmerkend voor bedwantsen beten.
En ook dit klopt ook precies in ons geval.

En ook het feit dat het heel erg jeukt, een paar dagen lang.

De rode bultjes van de no see ums zijn omgeven door een lichte cirkel volgens info op het internet. En dat is bij ons niet.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hm, bedbugs.org geeft me deze informatie:
Most people will show signs of a bite in the morning after getting the bite.
Maar ik heb ook wel gelezen dat het bij sommige mensen 14 dagen later nog kan optreden, dus erg veel is er qua timing niet van te zeggen natuurlijk.

Het kunnen natuurlijk bed bugs zijn, maar omdat je het over beten op de benen had dacht ik gelijk aan no see ums of chiggers.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Als er inderdaad sprake is van bedbugs, en daar lijkt het wel op als ik het zo lees, hoop ik niet dat je ze mee hebt genomen naar huis. Die kans blijkt zeer groot. De komende tijd vooral goed je bed(den) blijven controleren op deze kleine beestjes. Begint met zeer kleine donkere puntjes (naden van je matras/lattenbodem etc.) in een soort zakje, na hun eerste maaltijd worden ze al snel groter en tref je hun ontlasting (zwart) aan. Niet zelf gaan verdelgen of spullen verplaatsen, maar zoek eerst een professionele verdelger anders kom je er niet vanaf. Ik spreek uit ervaring, het is een vervelende en dure grap.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie