Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Daka11: 1e roadtrip september'16

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Daka11
Amerika-ontdekker

Re: Reis Daka11: 1e roadtrip september'16

Bericht door Daka11 »

@Mrvanilla. Jaa we houden het ook zeker voor onszelf bij. Je ziet en doet zoveel en op deze manier kun je het thuis weer leuk terug lezen. Wij zijn er zelf ook een beetje bang voor hoor dat we aan het einde van de dag misschien te moe zijn om nog een heel verhaal te schrijven. Daarom hebben we deze lay-out gekozen, die heeft verschillende formats om berichten te plaatsen (zowel voor hele blogverhalen als korte statusupdates). Daarnaast scheelt het dat ik tekstschrijver ben en makkelijk wat op papier kan zetten, misschien zelfs al wel in de auto als Kasper aan het rijden is. Je zit ten slotte toch wel wat uurtjes per dag in de auto. We merken het vanzelf in Amerika..

Ik heb jullie blog iig even bij mijn favorieten gezet, weer wat leuks om te lezen voor de komende dagen..

Danielle.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Daka11 schreef:Zowel van Michelly, Martin & Marianne Anneleen en PSVwally een aantal reisverhalen gelezen en het begin nu toch wel steeds meer te kriebelen hoor. Super leuk om te lezen en om de foto's erbij te zien. We gaan zelf ook een blog (http://www.kasendaaninamerika.wordpress.com) bij houden voor de thuisblijvers. Is dat een beetje te doen denken jullie qua WiFi?
Het lukt meestal wel, maar in een park als Yosemite kan de wifi heel erg traag zijn. Wij proberen wel elke dag iets te schijven, uploaden kan soms wel even duren.
Daka11 schreef: Wat betreft onze route, daar gaan we zondag en maandag weer even goed voor zitten. Eens kijken hoeveel KM we per keer langs de kust ongeveer willen rijden en de knoop doorhakken als het gaat om Zion & Bryce..
Ik zou niet alleen naar Zion en Bryce kijken, maar toch ook goed overwegen of je niet Capitol Reef en/of Monument Valley wilt toevoegen. Je hebt er voldoende tijd voor. Een voorbeeld:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Page
Dag 9 Page
Dag 10 Page - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Needles
Dag 13 Needles - Palm Springs
Dag 14 Palm Springs - San Diego
Dag 15 San Diego
Dag 16 San Diego
Dag 17 San Diego - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara - Pismo Beach
Dag 21 Pismo Beach - Big Sur
Dag 22 Big Sur - Monterey
Dag 23 Monterey - San Francisco
Dag 24 San Francisco
Dag 25 San Francisco - Yosemite
Dag 26 Yosemite
Dag 27 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 28 Mammoth Lakes - Lone Pine
Dag 29 Lone Pine - Las Vegas
Dag 30 Las Vegas
Dag 31 Las Vegas

Ik heb nu 4 verschillende overnachtingen bij de kust gedaan, maar je kunt natuurlijk ook eens ergens 2 nachten gaan staan. Hoe dan ook blijft er voldoende tijd over. Wil je toch meer tijd voor de kust dan zou je een nacht bij Page of de GC minder kunnen doen, daar heb je in dit schema ok ruim de tijd.
Met Capitol Reef en MV er in heb je twee van de mooiste wegen in Utah in je route; de UT12 en de UT95. zie voor beide ons 2013-verslag.
Met 1 nacht Bryce heb je voldoende tijd om daar ook een lange wandeling te maken, zoals de combinatie van de Navajo Loop en Queens Garden Trail.

Marianne
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Marianne, wat een lief dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te reageren. Super bedankt!

Ik had eerst zoiets van: woow, dan moeten we die campings annuleren en kost weer geld en blabla. Maar Kasper zei ook al, het is natuurlijk doodzonde als we daar zijn en Capitol Reef + Monument Valley overslaan. We gaan de route die jij hebt uitgestippeld zondag/maandag eens even goed naast die van ons leggen. Grand Canyon gaan we sowieso 2 nachtjes overnachten (maar heb al gekeken en nog genoeg plek op de camping dus kunnen we voor paar dollar veranderen). Als we dan al een nacht extra aan de kust willen zal er in jouw route een nachtje in Page geschrapt worden. Alhoewel, Lake Powell ziet er ook wel uit als een plek waar je heerlijk kunt relaxen!

Nogmaals bedankt!

Danielle (ook namens Kasper)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Moi Danielle ,

Kijk ook naar de wandelingen site van Marianne .
Ik ben hem haast toevallig tegengekomen omdat ie zo bescheiden genoemd staat en Marianne het voornamelijk over routes heeft
Als je die focus volgt kun je gemakkelijk de wandelingen missen.
Goud waard!
Veel voorpret !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Moi Bedeve (mede-Groninger!),

Goed dat je het zegt. Las er wel wat over op hun reisblog, maar had er nog niet naar gekeken. Ik ga hem bij mijn favorieten zetten.

Danielle
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Even een update!!!

We hebben besloten om toch wel naar Capitol Reef en Monument Valley toe te gaan. Langs de kust nog een paar vraagtekens, omdat we daar nog niet helemaal weten waar we willen stoppen. Grote kans dat we de plaatsen die Marianne als voorbeeld noemde pakken.

Nog wat vraagjes
* Meer mensen ervaring met kamperen op Fruita Campground (fsfc) en Goulding´s Campground?
* Is Carlsbad eventueel een goede uitvalsbasis zijn voor San Diego? Of toch beter hotel pakken in het centrum daar? Vooral langs de kust zijn we nu op zoek naar toffe niet te dure plekken om te overnachten (camping/hotel).
* Welke wandelingen raden jullie aan, we zijn 25 en 27 en sporten allebei toch al snel 3 a 4 keer per week.

De update van de route
Dag 1 = Amsterdam – Las Vegas (geboekt Oasis at Gold Spike)
Dag 2 = Las Vegas (geboekt Oasis at Gold Spike)
Dag 3 = Las Vegas – Zion NP (geboekt Watchman Campground)
Dag 4 = Zion NP (Extra nacht konden we niet boeken, we gaan voor FCFS plekje op Watchman of South Campground)
Dag 5 = Bryce NP (FCFS North of Sunset Campground)
Dag 6 = Bryce NP – Capitol Reef (FCFS Fruita Campground)
Dag 7 = Capitol Reef - Monument Valley (geboekt Gouldings Campground)
Dag 8 = Monument Valley - Lake Powell/Page (geboekt Lake Powell Marina Resorts)
Dag 9 = Page (geboekt Lake Powell Marina Resorts)
Dag 10 = Page - Grand Canyon (geboekt Mather Campground)
Dag 11 = Grand Canyon (geboekt Mather Campground)
Dag 12 = Grand Canyon – Stukje Route 66 - Kingman - Needles (geboekt Needles KOA Campground)
Dag 13 = Needles – Palm Springs (geboekt Vagabond Inn Palm Springs)
Dag 14 = Palm Springs - San Diego
Dag 15 = San Diego
Dag 16 = San Diego
Dag 17 = San Diego - Los Angeles
Dag 18 = Los Angeles
Dag 19 = Los Angeles - Santa Barbara
Dag 20 = Santa Barbara - ?

Dag 21 = ?
Dag 22 = ?
Dag 23 = ?
Dag 24 = San Francisco
Dag 25 = San Francisco – Yosemite
(geboekt Crane Flat Campground)
Dag 26 = Yosemite (geboekt Crane Flat Campground)
Dag 27 = Yosemite – Tioga Pass - Mammoth Lake (geboekt Twin Lakes Camground)
Dag 28 = Mammoth Lake - Lone Pine (geboekt Lone Pine Campground)
Dag 29 = Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 30 = Las Vegas
Dag 31 = Las Vegas - Amsterdam

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi, ik denk dat je er geen spijt krijgt van Capitol Reef en MV (maar waarom Gouldings en niet de camping bij de View?).
In San Diego zou je ook naar de KOA-camping kunnen kijken. Wij hebben daar ooit een in een cabin overnacht. Je zit niet midden in het centrum natuurlijk, maar je zult toch met de auto op stap gaan.
In 2008 hebben wij in een cabin op Gouldings CG overnacht, zie daarvoor ons 2008-verslag.
Daka11 schreef: * Welke wandelingen raden jullie aan, we zijn 25 en 27 en sporten allebei toch al snel 3 a 4 keer per week.
Wij zijn ietsje ouder en sporten niet - alle wandelingen op mijn wandelsite hebben we gelopen, dus dat is sowieso te doen (en dan vermoedelijk wat sneller dan de aangegeven tijden). Wandelingen die ik niet hebt gedaan zoal Angels Landing in Zion en de Peekaboo Trail in Bryce zijn ook aanraders. Hoewel in Zion Observation Point ook erg de moeite is. Een kortere wandeling in Bryce is de Navajo Loop/Queens Garden combinatie. Voor de GC zou ik gaan voor een deel van de South Kaibab Trail. Zie daarvoor en voor andere mogelijkheden ons 2013-verslag.
Capiotl Reef: Hickman bridge TRail, Cohab Canyon Trail.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker dag 23 ook al in San Francisco overnachten. Misschien dag 22 ook wel, dat je er zeker minimaal 2 volle dagen hebt. Je tijd voor LA is dan ook kort, maargoed. Ik zou langs de kust evt voor cambria, monterey en dan een kustplek tussen Monterey en SF gaan.

Ik heb niet je hele topic teruggelezen, maar hou in de gaten dat je hotel in Vegas echt een stuk vd strip ligt.

Verder gaat het een prima reis worden hoor :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben zowel op Fruita als in Gouldings met de tent gekampeerd. Fruita zelfs meerdere keren. Wij vonden dat een heerlijke camping. In Capitol Reef deden wij de Sulphur Creek wandeling. Je loopt dan een stukje door de rivier en moet ook enkele watervalletjes afdalen. Erg leuk. Het handigst is om deze wandeling one way te doen en dan weer naar het beginpunt terug te liften. Hier vind je ons verslag.
Wat betreft Gouldings, ik denk dat Marianne gelijk heeft dat the View veel mooier ligt. Bij Gouldings heb je een (binnen)zwembadje.
Ten noorden van San Diego hebben wij overnacht op San Elijo State Beach. Mooi aan het strand gelegen. Hier ons verslag.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb afgelopen mei met een tentje bij The View gekampeerd en dat was echt fenomenaal. Het is basic, maar de uitzichten vanuit de tent zijn onovertroffen. Ik ken Gouldings niet, maar met een tent zou ik zo weer naar The View gaan :thumbup:.
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Marianne, bedankt voor de tips als het gaat om de wandelingen. Heb je wandelsite afgelopen dagen wat doorgenomen en daar komen we een heel eind mee. Voor wat betreft de camping keuze in Monument Valley; we lazen goede berichten over Gouldings Campground op verschillende blogs en het zag er prima uit op de foto's. Van The View Campground kon ik eigenlijk weinig echte foto's van de camping vinden, kreeg meer van het hotel. Voor ons voldoende om te boeken. Toch maar voor 1 nachtje ;)

@PSVwally, dag 23 overnachten we sowieos in San Francisco. Het is alleen nog even de vraag vanaf waar we naar SF rijden. Vandaar het vraagteken. We weten inderdaad dat ons hotel in LV niet heel dichtbij de Strip ligt, maar wel om de hoek bij Fermont Street. Was een goede deal en kunnen hem kosteloos annuleren als er iets beters op ons pad komt.

@Michelly, leuk om je verslag te lezen over de wandeling in Capitol Reef! Geeft ons een mooi beeld van wat ons te verwachten staat. En je tip over San Elijo State Beach was meer dan welkom! We hebben gisteren besloten om 2 nachten in San Diego te overnachten in een hotel en de 3e nacht ons tentje neer te zetten op deze camping in Cardif.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Moi Danielle,
Heb je al een hotel in San Diego gekozen?
Ik vind Kings Inn een goed hotel, kijk om dichter bij de zoo te zijn ook naar de Inn at the Park.
Die is via bookers als booking en expedia erg duur, maar rechtstreeks met gebruikmaking van de Wyndham corporate code 8000000066 prima betaalbaar.
Ben er nog niet uit dus hop graag op jouw ervaringen mee.
Stuur mij een PB !
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@bedeve, we hebben Days Inn San Diego Chula Vista South Bay voor 2 nachten geboekt (via expedia van 12 t/m 14 september). Goede deal en we gaan niet naar Sea World of de Zoo, dus daar hoeven we ook niet perse dichtbij te zitten. Maar we kijken wel of er eventueel betere/andere opties zijn, want de recensies zijn niet altijd even positief en het hotel kunnen we kosteloos annuleren :clap: De hotels die jij als opties geeft zal ik samen met Kasper eens onder de loep nemen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Daka11 ; tsja die Zoo.
Die moet wonderschoon zijn.
Als je met z'n 2en op pad gaat is het altijd ergens schipperen....
Wij hadden hier in huis een weddenschap,en die kost mij een dure wandeling in de San Diego Zoo.

Vanuit je Chula Vista hotel ben je bijna in het Border Field State Park.
Bizar , ongebruikt stil ; er is van alles over te zeggen.
Het loopt door naar het strand en het grote roestbruine cortenstaal hek wat de grens vormt tussen Mexico en de USA.
Zoals de ouderen onder ons altijd onder de indruk waren van het ijzeren gordijn en de muur in Berlijn ,zo is het hier niet anders.
Een roestbruine stalen lint wat uit de zee oprijst en zich door de heuvels boort.

Eind oktober 2015 hebben mijn partner en ik die muur vanaf Calexico gevolgd.
Dit jaar komen we er vanuit Salton City opnieuw
De Vara had een programma " De muur " daarin komt ook deze aan de orde , Kijk maar.

http://www.npo.nl/de-muur/04-08-2015/VARA_101375170
Stuur mij een PB !
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Even klagen hoor, maar wat zijn de overnachtingen in Santa Barbara aan de prijs.

Wat denken jullie, niet overnachten in Santa Barbara? Maar daar gewoon overdag de hele dag zijn, daarna doorrijden naar Pismo Beach en dan daar overnachten? Even kort dat stukje route zoals we het nu zien..

Dag 19 = Los Angeles - Santa Barbara - Pismo Beach (de dag dan zoveel mogelijk in Santa Barbara doorbrengen)
Dag 20 = Pismo Beach - Morro Bay (kort stukje, maar kunnen we gewoon lekker relaxed doen)
Dag 21 = Morro Bay - Big Sur (we slapen op Kirk Creek Campground, was opeens nog een plekje vrij om te reserveren)
Dag 22 = Big Sur- San Francisco
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je accommodatie teveel aan de prijs vind kun je inderdaad net zo goed in LA overnachten en dan via Santa Barbara omhoog rijden. Wat zijn je plannen in SB?
Groetjes,
Daniel
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Mrvanilla we overnachten sowieso in LA (als je omhoog scrolt zie je de rest van de route). Maar leek ons leuk om dan te stoppen in Santa Barbara, beetje te chillen op strand. Stad te bekijken, nachtje er slapen en dan door te rijden naar Morro Bay.

Maar denk dat we alsnog de stad gewoon gaan bekijken op dag 19 en er eenrustig dagje van maken. Dan doorrijden naar Pismo Beach om daar te overnachten. Op dag 20 dan ook weer een relaxte stranddag, stad bekijken in Pismo Beach en dan eind van de dag richting Morro Bay. We willen langs de kust gewoon rustig aan doen en korte stukjes rijden.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik vind de kustroute fantastisch dus kan het alleen maar toejuichen. Ik had de rest van de route ook al gezien, ik bedoelde alleen dat - als je SB te duur vind - je net zo goed een extra nacht in LA kan boeken.

Overigens: Pismo Beach - Morro Bay is echt maar heel kort, uit comfort overwegingen kun je dan niet net zo goed twee nachten Pismo Beach doen?
Groetjes,
Daniel
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je zou aan de kust ook naar accommodatie via Airbnb kunnen kijken. Er is vrij veel aanbod, en in de regio's waar ik zocht (Monterey en Cambria) was dat goedkoper dan de meeste hotels. Ik had nooit eerder Airbnb gebruikt maar het is goed bevallen!
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Wij willen nog even iedereen bedanken die ons tips gegeven heeft! Onze reis was GE-WEL-DIG, hebben nu al heimwee.

:clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer