Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2018

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2018

Bericht door MDeckers »

Inschrijven op de eerste of laatste dag heeft geen enkele invloed op de kans dat je wint of je nummer eens je gewonnen hebt.
Banana
Amerika-newbie

Bericht door Banana »

Hoi,

ik heb een vraag aan jullie over het inschrijven voor de diversity lotery 2018.

Ik ben geboren op Curaçao (mijn ouders zijn gewoon Nederlands). Ik woon in Nederland en heb een Nederlands paspoort.
In mijn paspoort staat bij Place of birth: Curaçao. Ook al ben ik geboren in Willemstad, toch staat dit op geen één legal document vermeld. Ook niet op mijn geboorteakte.

Wat vul je nu in bij:
City of birth: ??? (city unknown?? of Curaçao??)
Country of birth: Curacao
Country of eligibility: Netherlands? (omdat het om een overseas gebied gaat... bij Macau is dat dus Portugal..)

Wat denken jullie? Dank!

Groet, Ana
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In de instructions staat over eligibility:
"Netherlands (including components and dependent areas overseas)"
Ik neem aan dat Curacao daar dus bij hoort.

Bij City of Birth zou mijn eerste advies zijn om in te vullen wat er op je paspoort staat. Curacao dus. Eventueel zou je het zo kunnen doen:
Curacao/Willemstad
Curacao-Willemstad

Country of Birth: Curacao
Country of Eligibility: the Netherlands
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Banana
Amerika-newbie

Bericht door Banana »

Hoi Kastelke en anderen,

Dank voor je reactie Kastelke. Ik twijfel nog steeds over birth city... Willemstad staat niet in mijn documenten (paspoort of geboorteakte), alleen Curaçao. Letterlijk genomen is Curaçao geen stad maar een land. Maar kan wel weer fungeren als Place of birth....

Groet
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Note mod: graag alle berichten over de statuscheck in het slow chat topic
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer